ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 січня 2011 р. Справа №2а-15347/10/15/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючої с удді Тоскіної Г.Л., при секрета рі Налбандян Р.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Джанкойської о б'єднаної державної податков ої інспекції в АР Крим
до Селянського (фермерсько го) господарства "Комлікова В алерія Андрійовича"
про стягнення
Обставини справи: Джанкойс ька об'єднана державна подат кова інспекція в АР Крим (дал і позивач) звернулась до Окру жного адміністративного суд у АР Крим із адміністративни м позовом до Селянського (фер мерського) господарства "Ком лікова Валерія Андрійовича" про стягнення податкового б оргу з земельного податку у р озмірі 33,09 грн.
Позовні вимоги ґрунтуютьс я на п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону Україн и “Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами” та моти вовані тим, що відповідачем п орушені строки сплати податк ових зобов' язань.
Ухвалами суду від 30.11.2010 року в ідкрито провадження в адміні стративній справі, після зак інчення підготовчого провад ження справу призначено до с удового розгляду.
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, нап равив клопотання про розгляд справи за його відсутністю, н а позовних вимог наполягав.
Відповідача до суду не з' я вився, про час та місце судово го засідання повідомлений на лежним чином. 24 січня 2010 року на да суду клопотаня про визнан ня позову у повному обсязі та розгляд справи за його відсу тністю.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставників сторін відпові дно до заявлених ними клопот ань, керуючись ст. 128 КАС Україн и, на підставі наявних доказі в.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши доказів в їх су купності, суд
ВСТАНОВИВ:
06.03.1998р. відповідач зареєстров аний Джанкойською районною д ержавною адміністрацією АР К рим як юридична особа, про що в идане відповідне Свідоцтво п ро державну реєстрацію.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач з 23.10.1998р. пер ебуває на обліку платника по датків у Джанкойській об'єдн аній державній податковій ін спекції в АР Крим , що підтве рджено довідкою № 113 від 23.10.1998р.
Відповідач є платником под атків та зборів, передбачени х Законом України “Про систе му оподаткування” та відпові дно до ст.9 цього Закону зобов' язаний сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно зі статтею 4 Закону У країни “Про систему оподатку вання”, платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів Укра їни покладений обов' язок сп лачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” в становлено, що платник подат ків самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, яку вказує у податковій декл арації.
Статтею 9 Закону України “Пр о систему оподаткування” вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.
Розміри та порядок плати за використання земельних ресу рсів, а також відповідальніс ть платників та контроль за п равильністю обчислення і спр авляння земельного податку п ередбачені Законом України “ Про плату за землю” від 03.07.1992 ро ку № 2535 - ХІІ.
Відповідно до ст. 2 Закону ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю здійс нюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок (па їв) і землекористувачі згідн о з ч.2 ст. 2 Закону України “Про плату за землю” сплачують зе мельний податок. Статтею 15 дан ого нормативно-правового акт у передбачено, що власники зе млі і землекористувачі платя ть земельний податок з дня ви никнення права власності чи права користування земельно ю ділянкою.
Відповідно до ст. 13 Закону пі дставою для нарахування земе льного податку є дані держав ного земельного кадастру, а о рендної плати за земельну ді лянку, яка перебуває у держав ній або комунальній власност і, - договір оренди такої земел ьної ділянки.
Згідно зі ст. 14 Закону Україн и “Про плату за землю” платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислюють с уму земельного податку та ор ендної плати щороку за стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій Платник по датків має право подавати що місячно нову звітну податков у декларацію, що не звільняє й ого від обов'язку подання под аткової декларації до 1 лютог о поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від об ов'язку подання податкової д екларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.
Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.
11 березня 2010 року позивачем б уло проведено перевірку за р езультатами якої був складен ий акт невиїзної документаль ної перевірки своєчасності с плати податкового зобов' яз ання з земельного податку № 567 /1503/25627125 від 11.03.10р., в якому позивач з афіксував порушення відпові дачем ст. 17 Закону № 2181, які вираз ились у несвоєчасної сплаті земельного податку.
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, ві дносно відповідача прийняти податкові повідомлення-ріше ння: № 0006591503/0 від 24.03.10р., № 0006601503/0 від 24.03.10р ., якими нарахований штраф у ро змірі 33,09грн.
Зазначені податкові повід омлення-рішення отримані від повідачем 24.03.10р., про що свідча ть підписи відповідача на ко рінцях податкових повідомле нь-рішень, відповідачем вони не оскаржені у встановленом у законом порядку. Тому подат кова заборгованість з земель ного податку є узгодженою.
Таким чином загальна сума з аборгованості зі штрафних са нкцій складає 33,09 грн.
Згідно ст. 5.1 Закону № 2181, подат кове зобов'язання, самостійн о визначене платником податк ів у податковій декларації, в важається узгодженим з дня п одання такої декларації, а зг ідно ст. 5.3.1 - платник податків з обов'язаний самостійно сплат ити суму такого податкового зобов'язання протягом 10 кален дарних днів, наступних за ост аннім днем відповідного гран ичного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 цього Закону.
Відповідно до п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.
Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 ст. 5 За кону № 2181 передбачено, що подат кове зобов'язання платника п одатків, нараховане контролю ючим органом, зокрема, якщо пл атник податків не подає у вст ановлені строки податкову де кларацію, вважається узгодже ним у день отримання платник ом податків податкового пові домлення.
Оскільки вищезазначені по даткові повідомлення-рішенн я надіслані (вручені) відпові дачу у встановленому Законом порядку, а також не оскаржені відповідачем, то відповідно , зазначені в них суми податко вих зобов' язань відповідач а є узгодженими.
Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 За кону узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості.
Станом на день розгляду спр ави, заборгованість відповід ача перед бюджетом становить 33,09 грн., що підтверджується на явними у справі первинними д оказами виникнення податков их зобов' язань.
Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” однією із за дач органів податкової служб и є здійснення контролю за до триманням податкового закон одавства, повною і своєчасно ю сплатою до бюджетів податк ів і зборів.
Примусове стягнення подат кової заборгованості - пере дбачена законодавством Укра їни процедура погашення пода ткової заборгованості платн ика податків шляхом зверненн я стягнення на активи відпов ідного платника податків.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активами платника под атків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що н алежать юридичній або фізичн ій особі за правом власності або повного господарського відання.
Статтею 3 Закону України “Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” визначено, щ о активи платника податків м ожуть бути примусово стягнен і в рахунок погашення його по даткових зобов' язань виклю чно за рішенням суду.
Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” встановле но, що органи державної подат кової служби мають право зас тосовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадках , порядку і розмірах, встановл ених законами України.
Фінансові (штрафні) санкції , суми недоїмки, пені, накладен і (застосовані) органами держ авної податкової служби Укра їни, сплачуються платниками податків добровільно або стя гуються у судовому порядку (З акон України “Про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України (щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів в реалізації конституційних прав громадян на підприємни цьку діяльність, особисту не доторканність, безпеку, пова гу до гідності особи, правову допомогу, захист”).
За таких обставин справи по зовні вимоги є обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню у повному обсязі.
На підставі викладено, керу ючись статтями 160-163, 167 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОС ТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити повніс тю.
Стягнути з Селянського (фер мерського) господарства "Ком лікова Валерія Андрійовича" (ЄДРПОУ 25627125) штрафні (фінансов і) санкції у розмірі 33,09 грн. у до хід Державного бюджету Джанк ойського району Майської сел ищної ради на р/р33215811700098, код плат ежу 5213050114, ЄДРПОУ 34740824 ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21672749 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні