ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 січня 2011 р.
Справа №2а-15523/10/15/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої судді Тоскіної Г.Л., при секретарі Налбандян Р.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим
до Республіканського підприємства "Євпаторійське міжрайпаливо"
про стягнення заборгованості у сумі 20902,30 грн.
Обставини справи: ДПІ в м. Євпаторії АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Республіканського підприємства "Євпаторійське міжрайпаливо" (далі відповідач) про стягнення податкового боргу з земельного податку у розмірі 20902,30 грн. в тому числі пені у сумі 2280,03 грн.
Позовні вимоги ґрунтуються на п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та мотивовані тим, що відповідачем порушені строки сплати податкових зобов'язань.
Ухвалами суду від 01.12.2010 року відкрито провадження в адміністративній справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, направив клопотання про розгляд справи за його відсутністю, на позовних вимог наполягав.
Представник відповідача до суду не з'явився, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на позов не надав.
Суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність представника ДПІ в м. Євпаторії АР Крим відповідно до заявленого ним клопотання та у відсутність представника відповідача, керуючись ст. 128 КАС України, на підставі наявних доказів.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши доказів в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач 10.06.1994р. зареєстрований Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим як юридична особа, про що видане відповідне Свідоцтво про державну реєстрацію.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач з 30.06.1994 перебуває на обліку платника податків у ДПІ в м. Євпаторії АР Крим за № 01-191-43, що підтверджено довідкою № 367/28-1 від 05.08.2005р.
Відповідач є платником податків та зборів, передбачених Законом України “Про систему оподаткування” та відповідно до ст.9 цього Закону зобов'язаний сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно зі статтею 4 Закону України “Про систему оподаткування”, платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні особи, на яких відповідно до Законів України покладений обов'язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку вказує у податковій декларації.
Відповідно до зазначеної норми відповідач самостійно обчислив суму податкового зобов'язання з земельного податку, що підтверджується податковим розрахунком земельного податку на 2010 рік від 28.01.2010 за № 2445. Згідно наданої декларації відповідачем самостійно нараховано, в т.ч. станом на : 31.05.10р. – 2326,91 грн., 30.06.10р. – 2326,91 грн.; 30.07.10р. – 2326,91 грн.; 30.08.10р. – 2326,91 грн.; 30.09.10р. – 2326,91 грн.; 01.11.10р. – 2326,91 грн. Тобто, на загальну суму 13961,46 грн.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Статтею 9 Закону України “Про систему оподаткування” встановлено, що платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Розміри та порядок плати за використання земельних ресурсів, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку передбачені Законом України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року № 2535 –ХІІ.
Відповідно до ст. 2 Закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України “Про плату за землю” сплачують земельний податок. Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст. 13 Закону підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Згідно зі ст. 14 Закону України “Про плату за землю” платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.
Судом встановлено, що за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати погодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку за 2009 р. складено акт №814/15-3 від 14.05.10 р., за висновками якого встановлено порушення відповідачем пункту 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» і підпункту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (із змінами та доповненнями) від 21 грудня 2000 року № 2181-ІП (далі - Закон № 2181).
На підставі вказаного Акту та у відповідності з підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181, ДПІ в м. Євпаторії винесено податкове повідомлення-рішення № 0002451503/0 від 14.05.10р. на суму 936,48 грн., яке отримано відповідачем 14.05.2010 р., про що свідчить підись на корінці рішення. Доказів оскарження зазначеного податкового-повідомлення рішення відповідачем ані в адміністративному, ані в судовому порядку суду не надано, тому податкові зобов'язання, визначені податковим повідомленням рішенням № 0002451503/0 від 14.05.10р. на суму 936,48 грн. відповідно до вимог Закону №2181 вважаються узгодженими.
З матеріалів справи вбачається, що за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати погодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку за 2009 р. складено акт №120/15-3 від 14.07.10р., за висновками якого встановлено порушення відповідачем пункту 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» і підпункту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (із змінами та доповненнями) від 21 грудня 2000 року № 2181-ІП (далі - Закон № 2181).
На підставі вказаного Акту та у відповідності з підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181, ДПІ в м. Євпаторії винесено податкове повідомлення-рішення № 0003161503/0 від 14.07.10р. на суму 310,54 грн., яке отримано відповідачем 15.07.2010 р., про що свідчить підись на корінці рішення. Доказів оскарження зазначеного податкового-повідомлення рішення відповідачем ані в адміністративному, ані в судовому порядку суду не надано, тому податкові зобов'язання, визначені податковим повідомленням рішенням № 0003161503/0 від 14.07.10р. на суму 310,54 грн. відповідно до вимог Закону №2181 вважаються узгодженими.
Судом встановлено, що за результатами невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати погодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку за 2009 р. складено акт №1490/15-3 від 01.09.10р., за висновками якого встановлено порушення відповідачем пункту 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» і підпункту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (із змінами та доповненнями) від 21 грудня 2000 року № 2181-ІП (далі - Закон № 2181).
На підставі вказаного Акту та у відповідності з підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181, ДПІ в м. Євпаторії винесено податкове повідомлення-рішення №0003771503/0 від 01.09.10р. на суму 2282,85 грн., яке отримано відповідачем 01.09.2010 р., про що свідчить підись на корінці рішення. Доказів оскарження зазначеного податкового-повідомлення рішення відповідачем ані в адміністративному, ані в судовому порядку суду не надано, тому податкові зобов'язання, визначені податковим повідомленням рішенням №0003771503/0 від 01.09.10р. на суму 2282,85 грн. відповідно до вимог Закону №2181 вважаються узгодженими.
Як вбачається з матеріалів справи, посадовими особами ДПІ у м. Євпаторія 07.10.10р. проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати погодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку за 2009 р., за результатами якої складено акт №1752/15-3 від 07.10.10р., за висновками акту встановлено порушення відповідачем пункту 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» і підпункту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (із змінами та доповненнями) від 21 грудня 2000 року № 2181-ІП (далі - Закон № 2181).
На підставі вказаного Акту та у відповідності з підпунктом 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону № 2181, ДПІ в м. Євпаторії винесено податкове повідомлення-рішення № 0004351503/0 від 07.10.10р. на суму 1130,94 грн., яке отримано відповідачем 07.10.2010 р., про що свідчить підись на корінці рішення. Доказів оскарження зазначеного податкового-повідомлення рішення відповідачем ані в адміністративному, ані в судовому порядку суду не надано, тому податкові зобов'язання, визначені податковим повідомленням рішенням № 0004351503/0 від 07.10.10р. на суму 1130,94 грн. відповідно до вимог Закону №2181 вважаються узгодженими.
Відповідно до п.6.1 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до п.п. 16.1.1. п.16.1 статті 16 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Судом встановлено, що ДПІ в м.Євпаторія, відповідно до ст.16 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків бюджетами та державними цільовими фондами" за порушення строків погашення заборгованості по розрахунку нарахована пеня в розмірі 2280,03 грн.
Відповідно до п.6.1 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Судом встановлено, що на адресу відповідача направлена перша податкова вимога від 31.10.08 р. № 1/335, яка була отримана ним 10.11.08р., згідно підпису на повідомленні про вручення поштового відправлення.
Позивачем на адресу відповідача була направлена друга податкова вимога від 16.12.08 р. № 2/406, яка була отримана відповідачем 16.01.09р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Таким чином на момент розгляду справи за відповідачем числиться заборгованість з земельного податку у розмірі 20902,30 грн. в тому числі пені у сумі 2280,03 грн.
У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів сплати заборгованості, що залишилась або оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень.
Станом на день розгляду справи, заборгованість відповідача перед бюджетом становить 20902,30 грн., що підтверджується наявними у справі первинними доказами виникнення податкових зобов'язань.
Згідно статті 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.
Примусове стягнення податкової заборгованості –передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Статтею 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Пунктом 11 статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” встановлено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.
Фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку (Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів в реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканність, безпеку, повагу до гідності особи, правову допомогу, захист”).
За таких обставин справи позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладено, керуючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Республіканського підприємства "Євпаторійське міжрайпаливо" (97408, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадронна, 28: ЄДРПОУ 01884604) заборгованість перед бюджетом у сумі 20902,30 грн., у тому числі пеня у сумі 2280,03 грн. з земельного податку з юридичних осіб.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 03.03.2012 |
Номер документу | 21672752 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні