Постанова
від 16.02.2012 по справі 2а-6186/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

01 липня 2010 р.  

Справа № 2а-6186/10/0470

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді –Потолової Г.В.

при секретарі –Івановій І.О.

за участю: представника позивача –Діденко І.М.

      представника  відповідача –не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська до Приватного підприємства «Берег»про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

ДПІ в Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства «Берег»заборгованості у сумі  3067грн.24коп.

Позивач до матеріалів справи надав клопотання з проханням дану справу розглянути в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх повністю.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце проведення якого сповіщений належно, що підтверджено поштовим повідомленням, заперечення проти позовних вимог не надав, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство «Берег»(далі –відповідач, ПП «Берег») зареєстроване виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради 22.09.2006р., згідно довідки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.6).

Згідно довідки позивач зареєстрований як платник податків та знаходиться на обліку у ДПІ  в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська.

Отже, відповідач належним чином зареєстрований, як  суб'єкт господарювання, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності в Україні.

Станом на час розгляду спору ПП «Берег»має заборгованість зі сплати застосованих штрафних санкцій у сумі 3067грн.24коп.

Так, на підставі направлення від 20.05.2009р. №000045 і №000046, згідно п.2 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», відповідно до плану на травень 2009р.

фахівцями податкового органу була проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу  господарської одиниці відповідача, а саме ресторану «Берег», який належить ПП «Берег»та розташований по вул.Малиновського, буд.21 у м.Дніпропетровську.

В ході перевірки зазначеної господарської одиниці, працівниками податкового органу встановлено порушення:

- вимог ч.2 ст.3 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності», в частині здійснення діяльності за встановлений термін –3 місяці 27 днів (з 30.01.2009р. по 25.05.2009р.) без придбання відповідного торгового патенту;

- вимог п.п.6, 7, 10, 12, 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг», в частинах: незабезпечення збереження протягом встановленого терміну використаних КОРО; ненадання в ДПІ звітності пов'язаної із застосуванням РРО; незабезпечення зберігання протягом встановленого терміну контрольних стрічок РРО; невідповідності готівки на місці проведення розрахунків на суму 712грн.40коп.; неведення за місцем реалізації товарів, в встановленому законом порядку, обліку товарних запасів на загальну суму 728грн.61коп.

За результатами зазначеної перевірки складено акт перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу  суб'єктами підприємницької діяльності від 25.05.2009р. №0169/04/61/23/23932321 (а.с.10-12).

Отже, за виявлені порушення передбачена відповідальність згідно п.п.3, 5 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг», а саме: за незабезпечення збереження протягом встановленого терміну використаних КОРО –двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17,00грн.х20=340,00грн.);  за незабезпечення збереження протягом встановленого терміну контрольних стрічок РРО –десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17,00грн.х10=170,00грн.).

А також у відповідності до ст.21, ст.22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг»передбачена відповідальність у п'ятикратному розмірі від суми невідповідності (712,40грн. х 5 = 3562,00грн.), та у подвійному розмірі вартості необлікованих товарів (728,61грн. х 2 =1457,22грн.).

На підставі акту перевірки від 25.05.2009р. №0169/04/61/23/23932321 прийняті рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми «С»від 11.06.2009р.  №0001622303 на суму 5529грн.22коп.  та №0001632303 на суму 2496грн.00коп., які отримані відповідачем 10.07.2009року, та останнім в установленому порядку не оскаржені, тобто є чинними.

Враховуючи, що ПП «Берег»частково погашено заборгованість по рішенню про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.06.2009р. №0001622303 платіжними дорученнями: №@2PL524445 від 27.07.2009р. у сумі 2552грн.18коп., №@2PL959512 від 14.09.2009р. у сумі 910грн.80коп., №@2PL396606 від 26.10.2009р. у сумі 1485грн.00коп.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача зі сплати штрафних (фінансових) санкцій складає 3067грн.24коп., який на момент розгляду справи не погашений.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд виходить з наступного.

У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та  інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.

Згідно ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформлюється наказом.

У відповідності до п.3, п.5 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» за порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: 3) двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або незберігання розрахункових книжок протягом встановленого терміну; 5) десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі якщо контрольну стрічку не надруковано або не створено в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій або не збережено контрольну стрічку протягом трьох років, або виявлено спотворення даних про проведені розрахункові операції, інформація про які міститься на контрольній стрічці, створеній в електронній формі.

Відповідно до ст.21, 22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»до  суб'єктів  підприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за  місцем  реалізації  та  зберігання,  застосовується  фінансова санкція  у  розмірі  подвійної  вартості  необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів  громадян. У  разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів,  яка зазначена в денному звіті,  а  у випадку використання розрахункової книжки –загальній сумі продажу за розрахунковими  квитанціями,  виданими  з  початку робочого    дня,    до    суб'єктів   підприємницької   діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми,  на яку виявлено невідповідність.

Статтею 3 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»передбачено, що Патентуванню    підлягає    торговельна   діяльність,   що здійснюється  суб'єктами   підприємницької   діяльності   або   їх структурними   (відокремленими)  підрозділами  у  пунктах  продажу товарів. Під торговельною діяльністю у цьому Законі  слід  розуміти роздрібну та оптову торгівлю,  діяльність у торговельно-виробничій (громадське харчування) сфері за готівкові кошти,  інші  готівкові платіжні засоби та з використанням кредитних карток.

У відповідності п.п.6, 7, 10, 12, 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг»суб'єкти   господарювання,   які   здійснюють розрахункові  операції  в  готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при   продажу   товарів   (наданні   послуг)   у  сфері  торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: 6)забезпечувати зберігання використаних книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення; 7) подавати до органів державної податкової служби звітність, пов'язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі неподання передбаченої цим пунктом звітності по дротових або бездротових каналах зв'язку; 10) у  друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років; 12) вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг); 13) забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки –загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Згідно п.10 Порядку застосування фінансових санкцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003р. №790 «Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», передбачено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкції стягується на підставі рішення суду.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.  

З огляду на викладене суд приходить до висновку, що  позовні вимоги обґрунтовані та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська до Приватного підприємства «Берег»про стягнення заборгованості –задовольнити повністю.

          Стягнути з Приватного підприємства «Берег»(49000, м.Дніпропетровськ, вул.Маршала Малиновського, буд.60, код ЄДРПОУ 23932321) на користь державного бюджету (49087, м.Дніпропетровськ, пров.Універсальний,12, код ЄДРПОУ 20288813) штрафних (фінансових) санкцій у сумі 581грн.24коп. (п'ятсот вісімдесят одна грн.24коп.) –до державного бюджету (р/р 31119104700003, код платежу 21080900); штрафних (фінансових) санкцій у сумі 2486грн.00коп. (дві тисячі чотириста вісімдесят шість грн.00коп.) –до місцевого бюджету (р/р31415541700003 код платежу 21080900 Відділення Державного казначейства в Амур-Нижньодніпровському районі м.Дніпропетровська УДКУ Дніпропетровській області, МФО 805012, код ОКПО 24244876).  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження –з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.

Суддя                                                                                          Г.В. Потолова

                  

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21686442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6186/10/0470

Ухвала від 21.05.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Постанова від 16.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні