Постанова
від 16.02.2012 по справі 2а-6786/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

10 серпня 2010 р.  

Справа № 2а-6786/10/0470

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді –Потолової Г.В.

при секретарі –Крутоус В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства «Дніпроагропром»про примусове стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровська МДПІ звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства «Дніпроагропром»податкового боргу у загальній сумі 4069грн. 05коп., в т.ч. з податку додану вартість у сумі 1497грн.17коп, по орендній платі з юридичних осіб у сумі 2250грн.32коп., по фіксованому податку  у сумі 152грн.17коп. та по іншим зборам за забруднення навколишнього середовища у сумі 169грн.39коп.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, 10.08.2010р. до матеріалів справи надав клопотання з проханням справу розглядати в порядку письмового провадження, підтримав позовні вимоги та просить суд задовольнити їх повністю.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, повістку про дату, час і місце його проведення судом направлена вчасно. Заперечення проти адміністративного позову не надав, з клопотання про відкладення розгляду справи не звертався.

За даних обставин та відповідно до вимог ст. 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути у письмовому провадженні справу за наявними в ній доказами без участі відповідача.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство «Дніпроагропром»(далі –відповідач) зареєстроване 13.03.2001р. Виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради з місцезнаходженням за адресою: 49005, м.Дніпропетровськ, вул.Ак. Обручева, буд.17 (а.с.6), що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але станом на 04.08.2010р. адреса відповідача зазначена: 52410, Дніпропетровська обл., Солонянський район, с.Сурсько-Михайлівка, вул.Леніна, буд.1а (а.с.62-63).

Згідно довідки про взяття на облік платника податків відповідач перебуває на податковому обліку в державній податковій інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська  13.03.2001р. за №10293 (а.с.39).

Отже, відповідач належним чином зареєстрований, як  суб'єкт господарювання, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності в Україні.

З тверджень позивача, станом на 26.05.2010 року підприємство відповідача має заборгованість до бюджету по наступним податкам: по платежу до бюджету з податку  додану вартість у сумі 1497грн.17коп; по орендній платі з юридичних осіб сума заборгованості складає 2250грн. 32коп.; по фіксованому сільськогосподарському податку у сумі 152грн.17коп.; по іншим зборам за забруднення навколишнього середовища у загальній сумі 169грн.39коп.

Так, 21.01.2009 відповідач надав до податкового органу податковий розрахунок фіксованого сільськогосподарського податку за 2009 рік, згідно якого сума нарахованого фіксованого сільськогосподарського податку за І квартал 2009 року склала 51грн.02коп. (а.с.32). Згідно розрахунку заборгованість відповідача станом на час розгляду справи склала 152грн.17коп.

Матеріалами справи встановлено, що згідно укладеного з ТОВ С/г підприємством «Дніпроагропром»договором оренди земельної ділянки передбачено, що орендна плата вноситься орендарем щомісячно. Так, відповідачем до податкового органу подана податкова декларація орендної плати за земельну ділянку від 23.01.2009 р. №560, за 2009 рік в якій самостійно визначена сума податкового зобов'язання за рік у загальному розмірі 4152грн.48коп., з помісячною сплатою по 346грн.04коп. (а.с.31). Проте, орендна плата відповідачем сплачувалася несвоєчасно та не в повному обсязі, у зв‘язку з чим, у останнього виникла заборгованість у загальному розмірі 2250грн.32коп.

Крім того, фахівцями податкового органу проведена перевірка  з питання дотримання строків подачі звітів, декларацій, розрахунків по ТОВ СП «Дніпроагропром»за жовтень та листопад 2009 року. В ході перевірки встановлено, що в порушення «б»п.п.4.1.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»підприємством не подано до ДПІ декларації по податку на додану вартість за жовтень місяць по строку 20.11.2009р. та за листопад  2009 року по строку 21.12.2009р.

За результатами перевірки складено акт від 25.12.2009р. №0178/1542/31270857 про результати перевірки ТОВ СП «Дніпроагропром»з питання своєчасності подання звітів, декларацій, розрахунків за жовтень та листопад 2009р. (а.с.27).

На підставі акту перевірки від 25.12.2009р. №0178/1542/31270857 прийнято податкове повідомлення-рішення  №0000461542/0 від 25.12.2009р. на суму 680грн.00коп., яке отримано в директором Бойко О.М. 25.12.2009р. (а.с.28).

Отже, у відповідача наявна заборгованість по сплаті податку на додану вартість, яка складається з: 680грн.00коп. (донараховано штрафні санкції  за несвоєчасне подання податкової декларації станом на 05.01.2010р.); 170грн.00коп. (штрафні санкції за несвоєчасне подання податкової декларації),  680грн.00коп. (донараховано штрафні санкції  за несвоєчасне подання податкової декларації станом на 11.05.2010р.). Але з врахування часткової сплати відповідачем податку на додану вартість загальна сума станом на 26.05.2010р. складає 1497грн.17коп.

Працівниками державної податкової інспекції проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності по збору за забруднення навколишнього природного середовища. За результатами перевірки складено Акт, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення із нарахованою до сплати сумою штрафних санкцій у розмірі 170,00 грн. Тобто, заборгованість відповідача зі сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, станом на 26.05.2010 року, з врахуванням переплати становить 169грн.39коп. (170,00 - 0,61 = 169,39 грн.).

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача зі сплати штрафних (фінансових) санкцій та інших податків і зборів складає 4069грн.05коп., який на момент розгляду справи не погашений.

Відповідач не надав відповідних доказів про сплату відповідної заборгованості, або про оскарження податкових повідомлень-рішень в судовому порядку.

Як встановлено судом відповідачу були надіслані перша податкова вимога від 04.12.2009 №1/172 на суму 339грн.01коп. основного боргу, та друга податкова вимога від 13.01.2009 №2/1 на суму 1383грн.24коп. (а.с.26), які отримані відповідачем.

01.03.2010р. заступник начальника Дніпропетровської МДПІ прийняте рішення №5 про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів (а.с.29).

Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд виходить з наступного.

Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України, ст. 206 Земельного кодексу України, ст. 2 Закону України "Про плату за землю" кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Якщо сума узгодженого податкового зобов'язання не погашається платником у законодавчо встановлені терміни, така сума податкового зобов'язання відповідно до пункту 1.3 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визнається сумою податкового боргу платника податків.

У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та  інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.

Відповідно до ст.5 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок" платники податку визначають суму фіксованого сільськогосподарського податку на поточний рік у порядку і розмірах, передбачених цим Законом, і подають розрахунок органу державної податкової служби за місцем знаходження платника податку до 1 лютого поточного року. Сплата податку проводиться щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем базового звітного (податкового) місяця, у розмірі третини суми податку, визначеної на кожний квартал від річної суми податку, у таких розмірах: у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків.

Платники податку несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум фіксованого сільськогосподарського податку згідно із законодавчими актами України.

Згідно ч.2 ст.7 Закону України "Про фіксований сільськогосподарський податок" контроль за своєчасним і повним надходженням сум фіксованого сільськогосподарського податку здійснюють органи державної податкової служби.

Якщо сума узгодженого податкового зобов'язання не погашається платником у законодавчо встановлені терміни, така сума податкового зобов'язання відповідно до пункту 1.3 статті 1 Закону «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»визнається сумою податкового боргу платника податків. За п. 6.2.1. Закону «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно абзацу «а»пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Також, відповідно до абзацу «б»пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Абзацом 3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» передбачено, що у разі визначення податкового зобов‘язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах «а»- «в»пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону, платник податків зобов‘язаний погасити нараховану суму податкового зобов‘язання протягом 10 календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків, коли протягом такого строку платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

За нормами пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов‘язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначення процедури оскарження дій органів стягнення встановлюється Законом України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (далі Закон), який є спеціальним законом з питань оподаткування.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 зазначеного Закону податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно до пп.6.2.1. п.6.2 ст. 6 зазначеного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно п.п. 3.1.1 п 3.1 ст. З Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №2181-111, активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення цього податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідальність за несвоєчасність сплати податкових зобов'язань платники податків несуть у відповідності з законодавством України. Примусове стягнення податкового боргу - передбачена законодавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Як вказано у п. 1.7 ст. 1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання

Пунктом 7 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»встановлено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до підприємств, установ, організацій і громадян фінансові санкції у порядку та розмірах, встановлених законом.

Згідно п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу України»державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і цільовими фондами за рахунок їхнього майна.

Пунктом 11 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" передбачено, що органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки з податків, інших платежів, штрафів та інших санкцій з громадян за рішенням суду.

Відповідачем належних доказів сплати податкового зобов'язання не надано, доказів оскарження податкових вимог у судовому порядку.

За змістом частин 4, 5 с г. 11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.

На час розгляду справи заборгованість відповідача на загальну суму 4069грн.05коп. у добровільному порядку відповідачем не сплачені, а тому підлягають примусовому стягненню.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 86, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Дніпропетровської міжрайонної державної податкової інспекції Дніпропетровської області до Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства «Дніпроагропром»про примусове стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу –задовольнити повністю.

          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства «Дніпроагропром»(52410, Дніпропетровська обл., Солонянський район, с.Сурсько-Михайлівка, вул.Леніна, буд.1а, код ЄДРПОУ 31270857) на користь держави (в особі Державного казначейства у Солонянському районі Дніпропетровської області) за рахунок активів податковий борг:

- по податку на додану вартість у сумі 1497грн.17коп. (одна тисяча чотириста дев'яносто сім грн.17коп.) на р/р 31118029700305, код платежу 14010100;

- по орендній платі у сумі 2250грн.32коп. (дві тисячі двісті п'ятдесят грн.32коп.) на р/р 33214812700306, код платежу 13050200;

- по фіксованому сільськогосподарському податку у сумі 152грн.17коп. (сто п'ятдесят дві грн.17коп.) на р/р 31413530700306, код платежу 16040100;

- по зборам за забруднення навколишнього середовища у сумі 169грн.39коп. (сто шістдесят дев'ять грн.39коп.) на р/р 33116329700306, код платежу 50080200, одержувач ГУДК в Дніпропетровській області, МФО 805012, Банк одержувача УДКУ в Солонянському районі, код казначейства 23929804.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження –з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.

Суддя                                                                                          Г.В. Потолова

                  

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21686466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6786/10/0470

Ухвала від 12.06.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Постанова від 16.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні