Постанова
від 17.02.2012 по справі 2а-3286/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

01 липня 2010 р.  

Справа № 2а-3286/10/0470

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді –Потолової Г.В.

при секретарі –Івановій І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Південної міжрайонної державної податкової інспекції м.Кривого Рогу до Товариства з обмеженою відповідальністю «Розмай» про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Південна МДПІ м.Кривого Рогу звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з ТОВ «Розмай» за рахунок активів на користь державного бюджету податкового боргу у вигляді штрафних санкцій за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 4720грн. 00коп.

Представник позивача до справи надав прохання розглянути справу без участі його представника, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача надав суду клопотання про розгляд справи без його участі з врахуванням заперечень проти адміністративного позову. В обґрунтування заперечень відповідач зазначив, що позивач пропустив встановлений законом річний строк звернення до адміністративного суду, оскільки позов пред'явлено через 2,5 роки після здійснення перевірки відповідача, також, на думку відповідача, штрафні (фінансові) санкції застосовані до останнього на підставі документів (направлення, Акт), які оформлені з порушенням вимог законодавства, у зв'язку з чим відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Товариство з обмеженою відповідальністю «Розмай» зареєстроване Виконавчим комітетом Криворізької міської ради 07.08.2002р., що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи серії А00 №564720, код ЄДРПОУ 32097504 (а.с.7), та підприємство взято на облік у Південній МДПІ м.Кривого Рогу, про що видано довідку №388 від 01.06.2006 року (а.с.8).

Отже, відповідач належним чином зареєстрований, як  суб'єкт господарювання, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності в Україні.

На підставі ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», відповідно до плану перевірок на серпень 2007 року, фахівцями податкового органу проведена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу господарської одиниці, а саме: зал гральних автоматів, що розташований за адресою: м.Харків, вул.Блюхера, буд.38 та належить ТОВ «Розмай», яке знаходиться за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Пушкіна, 2/81.

В ході проведеної перевірки встановлено, що підприємством порушено вимоги п.п.1,9,13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», в частині: проведення розрахункових операцій через  РРО що незареєстрований у встановленому порядку; невідповідність суми готівки коштів на місці проведення розрахунків сумі готівкових коштів, що вказана в поточному звіті РРО; невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку.

За результатами перевірки складено Акт №20405871/2310 від 06.08.2007року (бланковий №011376), в якому зафіксовані порушення п.п.1, 9, 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

На підставі вказаного Акту перевірки виконучим обов'язки керівника податкового органу відносно ТОВ «Розмай» виставлене податкове повідомлення-рішення №0001502306 від 30.08.2007р. на загальну суму штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 4720грн. 00коп., яке отримане юристом позивача 11.09.2007р., що підтверджується підписом про отримання на корінці вказаного повідомлення-рішення.

Таким чином, загальна сума штрафних (фінансових) санкцій за результатами перевірки зали гральних автоматів, що належить ТОВ «Розмай» склала 4720грн.00коп.

Рішення про застосування (фінансових) санкцій отримане відповідачем, що він підтверджує у запереченнях на позов.

Не погоджуючись з рішенням податкового органу відповідач надав заперечення до суду. В обґрунтування заперечень посилається на те, що позивач пропустив встановлений ч.1 ст.100 КАС України річний строк звернення до адміністративного суду, оскільки позов пред'явлено через 2,5 роки після здійснення перевірки відповідача.

Крім того, відповідач стверджує, що рішення позивача неправомірне, оскільки прийняте на підставі акту перевірки від 06.08.2007р., складеного з порушенням порядку проведення перевірок та за відсутності повноважень суб'єкта владних повноважень на проведення перевірки, таким чином на думку відповідача, штрафні (фінансові) санкції застосовані до останнього на підставі документів (направлення, Акт), які оформлені з порушенням вимог законодавства. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд виходить з наступного.

У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та  інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.

Згідно ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформлюється наказом.

Відповідно до п.п.1, 9, 13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: 1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; 9)щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; 13) забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки –загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Відповідно до п.п.1,4 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України 1)застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність: у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих –послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки; 4) застосовуються фінансові санкції у двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян –у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій.

У разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення органів, зазначених у цій статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Пунктом 7 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»встановлено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до підприємств, установ, організацій і громадян фінансові санкції у порядку та розмірах, встановлених законом.

У відповідності до діючого законодавства стягнення несвоєчасно сплачених платниками податків штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за порушення Закону України «Про  застосування  реєстраторів  розрахункових  операцій  у  сфері  торгівлі, громадського харчування та послуг»здійснюється виключно у судовому порядку.

Згідно п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу України»державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і цільовими фондами за рахунок їхнього майна.

Статтею 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суми фінансових санкцій підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Згідно із п.11 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки з податків, інших платежів, штрафів та інших санкцій з громадян за рішенням суду.

Отже, твердження відповідача щодо пропущення позивачем строку звернення до суду не підтверджено матеріалами справи, оскільки Південна МДПІ зверталася з позовною заявою про стягнення з ТОВ «Розмай»заборгованості у сумі 4720грн.00коп. і ухвалою господарського суду Дніпроптеровської області від 04.03.2008р. залишена без задоволення відповідно до п.2 ч.1 ст.155 КАС України. Також 26.05.2009р. ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду апеляційна скарга Південної МДПІ у м.Кривому Розі залишена без задоволення.

За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.  

З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.

На час розгляду справи фінансові санкції в загальній сумі 4720грн. 00коп. у добровільному порядку відповідачем не сплачені, а тому підлягають примусовому стягненню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Південної міжрайонної державної податкової інспекції м.Кривого Рогу до Товариства з обмеженою відповідальністю «Розмай»про стягнення заборгованості –задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Розмай»(р/р 26004039261600 в АКІБ «Укрсиббанк», код ЄДРПОУ 32097504, МФО 351005) на користь держави                                 (р/р 31118104700026, код платежу 21080900, одержувач відділення УДК в                              Центрально-Міському районі м.Кривого Рогу, банк одержувача УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 4720грн. 00коп. (чотири тисячі сімсот двадцять гривень 00коп.).

 

Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження –з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.

Суддя                                                                                              Г.В. Потолова          

                  

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21686478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3286/10/0470

Ухвала від 13.03.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Постанова від 17.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні