ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 листопада 2011 року Справа № 2а-0870/9457/11
(09 год. 45 хв.)
Запорізький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Щербака А.А., при секретарі Сподінової А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя до товариства з обмеженою відповідальністю «Алматонн» про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Запорізького окружного адміністративного суду знаходиться зазначений адміністративний позов.
Позивач просить стягнути з відповідача податковий борг в розмірі 58 076 грн. 55 коп., який складається з податкового боргу по податку на прибуток у сумі 12 944 грн. 00 коп., податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 44 962 грн. 55 коп., податкового боргу з комунального податку у сумі 170 грн. 00 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно декларації з податку на прибуток підприємств за 3 квартали 2009 року № 145572 від 10.11.2009 року відповідачем самостійно нараховано суму податку в розмірі 13 057 грн. 00 коп., також на підставі акту перевірки № 720/15/34748802 від 10.11.2009 року було винесено податкове повідомлення-рішення № 0007771501/0 від 13.11.2009 року за платежем податку на прибуток з сумою податкового зобов'язання 170 грн. 00 коп.; згідно податкових декларацій з податку на додану вартість відповідачем самостійно нараховано податкове зобов'язання в сумі 33 567 грн. 00 коп., також відповідачу згідно податкових повідомлень рішень форми «Ш» № 0013411503/0 від 16.09.2009 року, № 0014071503/0 та № 0014061503/0 від 10.11.2009 року нараховано суму штрафу в розмірі 15 536 грн. 32 коп., податковими повідомленнями рішеннями форми «Р» № 0004831501/0 від 05.06.2009 року, № 0004821501/0 від 09.06.2009 відповідачу нараховано суму податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 680 грн. 00 коп.; податковий борг по комунальному податку виник на підставі податкового повідомлення рішення форми «Р» № 0000211502/0 від 28.03.2011 року, сумі 170 грн. 00 коп. Просить стягнути з відповідача зазначену заборгованість.
В судове засідання представник позивача не з'явився, направив заяву, просить справу слухати без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання також не з'явився, про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, судова повістка повернулася до суду з відміткою поштового зв'язку «організація не значиться».
З урахуванням викладеного, враховуючи клопотання представника позивача та факт повернення судової повістки, направленої на адресу відповідача, до суду не врученої з зазначенням причини «організація не значиться», суд порахував за можливе відповідно до ст. 128 КАС України розглянути справу у першому судовому засіданні за відсутності відповідача за наявними в ній матеріалами.
Відповідно до п.1 ст.41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Алматонн» (ідентифікаційний код 34748802), зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Запорізької міської ради 21.11.2006 року, про що зроблено запис в журналі обліку реєстрації за номером 1 103 102 0000 016327, за адресою: 69032, м. Запоріжжя, вул. Макаренка, буд. 13.
Податковий орган у позовній заяві зазначив, що відповідач має заборгованість перед бюджетом в розмірі 58 076 грн. 55 коп., який складається з податкового боргу по податку на прибуток у сумі 12 944 грн. 00 коп., податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 44 962 грн. 55 коп., податкового боргу з комунального податку у сумі 170 грн. 00 коп.
Податковий борг по податку на прибуток виник на підставі наступного.
Згідно поданої 10.11.2009 року до ДПІ декларації з податку на прибуток за 3 квартали 2009 року, платником самостійно визначено суму податку до сплати в розмірі 13 057 грн. 00 коп.
Також позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт № 720/15/34748802 від 10.11.2009 року. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме неподання податкової декларації з податку на прибуток у строки, визначені законодавством.
На підставі акту перевірки № 720/15/34748802 від 10.11.2009 року було прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 13.11.2009 року № 0007771501/0, яким до відповідача застосовано податкове зобов'язання з податку на прибуток, а саме штрафні (фінансові) санкції у сумі 170 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 13.11.2009 року, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.
Станом на 19.11.2009 року у відповідача існувала переплата по податку на прибуток у розмірі 283 грн. 00 коп. Отже, борг з податку на прибуток складає 12 944 грн. 00 коп.
Податковий борг по податку на додану вартість виник на підставі наступного.
За результатами здійснення підприємством фінансово-господарської діяльності до ДПІ відповідачем надавались наступні податкові декларації з податку на додану вартість:
- № 89904 від 16.07.2009 року з самостійно визначеною сумою податку на додану вартість у розмірі 7 208 грн. 00 коп.;
- № 108524 від 19.08.2009 року з самостійно визначеною сумою податку на додану вартість у розмірі 178 180 грн. 00 коп.;
- № 118173 від 18.09.2009 року відповідно до якої підприємством самостійно було зараховано від'ємного значення у зменшення боргу з податку на додану вартість у розмірі 152 560 грн. 00 коп.;
- № 152016 від 20.11.2009 року з самостійно визначеною сумою податку на додану вартість у розмірі 739 грн. 00 коп.
Всього по самостійно визначеному зобов'язанню з податку на додану вартість податковий борг відповідача становить 33 567 грн. 00 коп.
Також позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку з повноти і своєчасності сплати до бюджету податків і зборів, встановлених законодавством, за результатами якої було складено акт № 960/15-1/34748802 від 11.09.2009 року. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення п.п. 7.7.1 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме - несвоєчасно сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання.
На підставі акту перевірки № 960/15-1/34748802 від 11.09.2009 року було прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Ш» № 0013411503/0 від 16.09.2009 року, яким до відповідача застосовано штраф в розмірі 137 грн. 11 коп. за платежем по податку на додану вартість.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 16.09.2009 року, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.
05.11.2009 року позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку з повноти і своєчасності сплати до бюджету податків і зборів, встановлених законодавством, за результатами якої було складено акт № 1011/15-1/34748802. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення п.п. 7.7.1 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» та п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме - несвоєчасно сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання.
На підставі акту перевірки № 1011/15-1/34748802 від 05.11.2009 року було прийнято податкові повідомлення-рішення форми «Ш» № 0014071503/0 та № 0014061503/0 від 10.11.2009 року, якими до відповідача застосовано штраф в розмірі 15 112 грн. 80 коп. та 286 грн. 41 коп., відповідно, за платежем по податку на додану вартість.
Зазначені податкові повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 10.11.2009 року, про що свідчить підпис на корінці податкових повідомлень-рішень.
25.05.2009 року позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт № 405/16/34748802. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.10.2 ст. 10 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме неподання податкової декларації з податку на додану вартість у строки, визначені законодавством.
На підставі акту перевірки № 405/16/34748802 від 25.05.2009 року було прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 05.06.2009 року № 0004831501/0, яким до відповідача застосовано податкове зобов'язання з податку на додану вартість, а саме штрафні (фінансові) санкції у сумі 510 грн. 00 коп.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 05.06.2009 року, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.
27.05.2009 року позивачем було проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт № 411/16/34748802. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» та п.10.2 ст. 10 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме неподання податкової декларації з податку на додану вартість у строки, визначені законодавством.
На підставі акту перевірки № 411/16/34748802 від 27.05.2009 року було прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 09.06.2009 року № 0004821501/0, яким до відповідача застосовано податкове зобов'язання з податку на додану вартість, а саме штрафні (фінансові) санкції у сумі 170 грн. 00 коп.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 09.06.2009 року, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.
Також підприємству відповідача була нарахована пеня в розмірі 955 грн. 18 коп.
Станом на 31.08.2009 року у відповідача існувала переплата по податку на додану вартість у розмірі 5 775 грн. 95 коп. Отже, борг з податку на додану вартість складає 44 962 грн. 55 коп.
Податковий борг по комунальному податку виник на підставі наступного.
18.03.2011 року позивачем було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку своєчасності подання податкової звітності, за результатами якої було складено акт № 192/15-2/34748802. Зазначеним актом перевірки встановлено порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме неподання податкової декларації у строки, визначені законодавством.
На підставі акту перевірки № 192/15-2/34748802 від 18.03.2011 року було прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 28.03.2011 року № 0000211502/0, яким до відповідача застосовано грошове зобов'язання з комунального податку, а саме штрафні (фінансові) санкції у сумі 170 грн. 00 коп.
Зазначене податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 28.03.2011 року, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення.
Отже, борг з комунального податку складає 170 грн. 00 коп.
Підпункт 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, передбачає, якщо у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме відповідачу були направлені перша податкова вимога № 1/1008 від 04.07.2008 року на суму 170 грн. 00 коп. та друга податкова вимога № 2/1290 від 26.08.2008 на суму 170 грн. 00 коп.
Зазначені податкові вимоги направлялись відповідачу але повернулися до ДПІ з відміткою «організація не значиться». Позивачем були складенні акти про неможливість вручення податкових вимог № 425 від 21.07.2008 року та № 533 від 12.09.2008 року відповідно, вимоги розміщені на дошці податкових оголошень.
Відповідно до п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" № 2181 у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідачем сума визначеного податковим органом податкового зобов'язання не погашена, податкові повідомлення – рішення та податкові вимоги не оскаржені.
Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» , в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Конституцією України у статті 67 встановлений обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно п. 5.1. ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.
Згідно п.п.5.4.1. п.5.4 Закону (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Згідно пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) активи платника податків можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Податкове зобов'язання та податковий борг згідно п.п.1.2., 1.3 ст.1 Закону (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 16.1 п.п. 16.1.4. ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 14.1.175. ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 95.4 ст. 95 Податкового кодексу України).
Згідно п.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Таким чином, судом встановлено, що відповідачем в порушення вимог Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин), Податкового кодексу України не сплачено в повному обсязі суму заборгованості перед бюджетом по податку на прибуток у сумі 12 944 грн. 00 коп., податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 44 962 грн. 55 коп., податкового боргу з комунального податку у сумі 170 грн. 00 коп. Тому, позовні вимоги державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя підлягають задоволенню.
Враховуючи вищезазначене, керуючись ст.ст. 2, 4, 7 – 12, 14, 86, 158 –162, 183-2 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з рахунків платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Алматонн» (69032, м. Запоріжжя, вул. Макаренка, буд. 13, ідентифікаційний код 34748802) у банках, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків:
податковий борг з податку на прибуток в сумі 12 944 грн. 00 коп. (дванадцять тисяч дев'ятсот сорок чотири гривні нуль копійок) на користь Державного бюджету у Орджонікідзевського району м.Запоріжжя (р/р 31116009700007, код платежу 11021000, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015);
податковий борг з податку на додану вартість в сумі 44 962 грн. 55 коп. (сорок чотири тисячі дев'ятсот шістдесят дві гривні п'ятдесят п'ять копійок) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м.Запоріжжя (р/р 31118029700007, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 14010100);
податковий борг з комунального податку в сумі 170 грн. 00 коп. (сто сімдесят гривень нуль копійок) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району м.Запоріжжя (р/р 33210828700007, код отримувача 34677145, банк ГУДКУ у Запорізькій області, МФО 813015, код платежу 16010200).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя А.А. Щербак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2011 |
Оприлюднено | 05.03.2012 |
Номер документу | 21686776 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Щербак Андрій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні