Постанова
від 21.11.2011 по справі 2а-0870/7651/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2011 року о 15 г од. 45 хв. Сп рава № 2а-0870/7651/11

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді Прасова О. О. при секретарі Тєтєрєв В.В., з а участю представника позива ча Боганової О.І., предста вника відповідача Калініч енка В.В. розглянувши у міст і Запоріжжі у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за заявою Товариства з обме женою відповідальністю «Азо вАгроГрупп»

до Бердянської об' єднано ї державної податкової інспе кції Запорізької області

про визнання дій протиправ ними,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «АзовАгроГру пп» (надалі - позивач або ТОВ «АзовАгроГрупп») звернулося до Запорізького окружного а дміністративного суду із адм іністративним позовом до Бер дянської об' єднаної держав ної податкової інспекції Зап орізької області (надалі - в ідповідач або Бердянська ОДП І Запорізької області) про: ви знання протиправними дій від повідача, які полягають в про веденні перевірки позивача щ одо взаємовідносин з ТОВ «Ве ктра-Дон», про що складено акт №022/23-208/37217956 від 18.02.2011 про результати позапланової невиїзної пере вірки з питань дотримання ви мог податкового законодавст ва по нарахуванню та сплаті д о бюджету податку на прибуто к та податку на додану вартіс ть за період з 01.08.2010 по 31.10.2010; визна ння протиправними дій відпов ідача, які полягають у визнан ні відповідачем нікчемними п равочинів позивача з ТОВ «Ба рселона ОПТ» та ТОВ «Вектра-Д он».

Позивачем у позові зазначе но, що в акті перевірки №022/23-208/3721795 6, складеному 18.02.2011 відповідачем , містяться відомості з якими він не погоджується. Так, мето ю перевірки відповідно до по станови слідчого СВ ПМ Меліт опольської ОДПІ та повідомле ння про початок позапланової перевірки №1897 від 14.02.2011 є господ арські відносини між позивач ем та ТОВ «Барселона ОПТ». Одн ак, відповідач, перевіряючи в заємовідносини ТОВ «АзовАгр оГрупп» з ТОВ «Вектра-Дон» ви йшов, на думку позивача, за меж і кола питань, які мали бути ох оплені перевіркою. Крім того , позивач, посилаючись на «Пор ядок оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податково го, валютного та іншого закон одавства», затверджений 22.12.2010 н аказом ДПА України №984, «Примі рний порядок взаємодії орган ів державної податкової служ би при опрацюванні розшифров ок податкових зобов' язань т а податкового кредиту з пода тку на додану вартість у розр ізі контрагентів», затвердже ний 18.04.2008 наказом ДПА України №2 66, вважає, що при здійсненні по запланової невиїзної переві рки ТОВ «АзовАгроГрупп» без дослідження первинних докум ентів бухгалтерського та под аткового обліку відповідач н е міг достовірно дослідити в заємовідносини ТОВ «АзовАгр оГрупп» з ТОВ «Барселона ОПТ » та ТОВ «Вектра-Дон» та визна ти недійсними угоди між цими суб' єктами господарювання , як це вказано в акті перевірк и №022/23-208/37217956 від 18.02.2011. Викладені від повідачем в акті перевірки в исновки про відсутність у по зивача об' єктів оподаткува ння, які підпадають під визна чення ст.3 Закону України «Про податок на додану вартість» не відповідають, на думку поз ивача, вимогам ст.ст.215, 216 ЦК Укра їни, оскільки можуть викорис товуватись лише при визначен ні правочинів недійсними в с удовому порядку. Також, позив ач обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що зміст акту пере вірки №022/23-208/37217956 від 18.02.2011 не містит ь жодного обґрунтованого пос илання відповідача на встано влення порушень позивачем ви мог ст.ст.2, 9 Закону України «Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні» , «Положення про документаль не забезпечення записів у бу хгалтерському обліку», затве рдженого наказом Міністерст ва фінансів України від 24.05.1995 №8 8, а зроблені відповідачем вис новки ґрунтуються виключно н а суб' єктивних припущеннях .

У судових засіданнях предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, просив позов задовольнити .

Представником відповідача надано до суду письмові запе речення в яких він зазначив, щ о Бердянською ОДПІ Запорізьк ої області правомірно, на під ставі п.78.1.11 ст.78 Податкового код ексу України здійснено перев ірку діяльності ТОВ «АзовАгр оГрупп» та встановлено нікче мність укладених позивачем з ТОВ «Барселона ОПТ» та ТОВ «В ектра-Дон» угод. Оскаржені по зивачем дії представник пози вача обґрунтовує виконанням постанови слідчого СВ ПМ Мел ітопольської ОДПІ від 06.01.2011 про призначення позапланової пе ревірки ТОВ «АзовАгроГрупп» з питань правильності визна чення повноти нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість та податк у на прибуток по взаємовідно синах з ТОВ «Барселона ОПТ» з а період з 01.08.2010 по 30.11.2010. Співробіт никами відділу податкового к онтролю юридичних осіб на пі дставі наказу на проведення позапланової виїзної переві рки №13 від 12.01.2011 виписане 13.01.2011 нап равлення на перевірку №220016. За відсутністю ТОВ «АзовАгроГр упп» за юридичною адресою по датковим органом 14.01.2011 за №2, 17.01.2011 за №4 складено акти про неможл ивість вручення направлення на позапланову перевірку та 17.01.2011 - акт №1 про неможливість розпочати перевірку. Відділ ом податкової міліції надано довідку №560 від 27.01.2011 щодо не вст ановлення місцезнаходження ТОВ «АзовАгроГрупп» та його посадових осіб. Тому 18.02.2011 на пі дставі п.78.1.11 ст.78 Податкового ко дексу України та наказу Берд янської ОДПІ Запорізької обл асті №215 від 10.02.2011 проведена поз апланова невиїзна перевірка з питань дотримання ТОВ «Азо вАгроГрупп» вимог податково го законодавства по нарахува нню та сплаті до бюджету пода тку на прибуток та податку на додану вартість за період з 01 .08.2010 по 31.10.2010. Перевірка проведена на підставі даних нормативн ої справи, матеріалів, отрима них від підрозділів податков ої міліції, АІС «Аудит», Бес т Звіт, АІС «Перелік платни ків податків за результатами автоматизованого співставл ення податкових зобов' язан ь та податкового кредиту в ро зрізі контрагентів на рівні ДПА України». Допитом директ ора ТОВ «АзовАгроГрупп» ОС ОБА_4 встановлено, що докуме нтів щодо товару, придбаного у ТОВ «Барселона ОПТ», у нього немає, оскільки вони направл ені до м.Києва для доопрацюва ння, через недостатню видимі сть відбитку печатки. Кому са ме реалізовано товар, придба ний у ТОВ «Барселона ОПТ» О СОБА_4 повідомити не зміг. Ро зрахунки між у ТОВ «Барселон а ОПТ» та ТОВ «АзовАгроГрупп » здійснювались готівкою. Ві дпрацюванням взаємовідноси н між ТОВ «АзовАгроГрупп» та ТОВ «Барселона ОПТ» та ТОВ «В ектра-Дон» встановлено форму вання податкового кредиту по зивачем по взаємовідносинам з ТОВ «Барселона ОПТ» на суму 4228456 грн. 77 коп. та по взаємовідно синам з ТОВ «Вектра-Дон» на су му 572334 грн. 77 коп. За кримінально ю справою №24-263 встановлено, що підписи, які проставлялись в податкових деклараціях по п одатку на додану вартість та на реєстраційній заяві плат ника такого податку не відпо відають зразкам підпису дире ктора ТОВ «Вектра-Дон» ОСОБ А_5 Також, встановлено, що з в ересня 2010 року ТОВ «Барселона ОПТ» не подає податкову звіт ність до органів податкової служби, а до ДПІ у Печерському районі м.Києва за півріччя 2010 р оку з податку на прибуток под ано звіти з нульовими показн иками.

У судовому засіданні предс тавник відповідача проти по зову заперечував, просив у за доволенні позову відмовити.

Сторони, під час розгляду сп рави, у судовому засіданні по відомили, що ними надано всі н еобхідні документи для виріш ення спору по суті.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, заперечен ня представника відповідача , розглянувши матеріали спра ви, суд з' ясував наступне.

Згідно Акту перевірки №022/ 23-208/37217956, складеного 18.02.2011 Бердянсь кою ОДПІ Запорізької області за результатами проведення позапланової невиїзної пере вірки ТОВ «АзовАгроГрупп» з питань дотримання вимог пода ткового законодавства по нар ахуванню та сплаті до бюджет у податку на прибуток та пода тку на додану вартість за пер іод з 01.08.2010 по 31.10.2010, податковий орг ан дійшов висновку: «… встано влено порушення: 1. ч.5 ст.203, ч.1,2 ст .215, ст.216 ЦК України в частині нед одержання вимог зазначених с татей в момент вчинення прав очинів, які не спрямовані на р еальне настання наслідків, щ о обумовлені ними по правочи нах, здійснених ТОВ «АзовАгр оГрупп» (Код ЄДРПОУ: 37217956) при пр идбанні та продажу товарів (п ослуг). Товар (послуги) по вказ аних правочинах не був перед аний в порушення ст.662, 655 та 656 ЦК У країни. 2. Перевіркою встановл ено відсутність об' єктів оп одаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за пе ріод з 01.08.2010 року по 31.10.2010 року, які підпадають під визначення с т.3 Закону України «Про оподат кування прибутку підприємст в» (на момент перевірки втрат ив чинність). 3.Перевіркою вста новлено відсутність об' єкт ів оподаткування при придбан ні та продажу товарів (послуг ) за період з 01.08.2010 року по 31.10.2010 рок у, які підпадають під визначе ння ст.3 Закону України «Про по даток на додану вартість» (зі змінами та доповненнями) …».

Як зазначено в Акті №022/23-2 08/37217956 від 18.02.2011, перевірка проведе на на підставі даних нормати вної справи, матеріалів, отри маних від підрозділів податк ової міліції, АІС «Аудит», Б ест Звіт, АІС «Перелік плат ників податків за результата ми автоматизованого співста влення податкових зобов' яз ань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рів ні ДПА України». У зв' язку з н е встановленням місцезнаход ження платника податків ТОВ «АзовАгроГрупп» та неможлив істю вручення направлення пр о початок позапланової перев ірки, документи фінансово-го сподарської діяльності для п роведення позапланової виїз ної перевірки не отримано.

Разом з цим, відповідачем не надано до суду будь-яких дока зів витребування від ТОВ «Аз овАгроГрупп» первинних фіна нсово-господарських, бухгалт ерських та інших документів.

Також, в Акті перевірки №022/23-208/37217956 від 18.02.2011 зазначено, що в ідповідно до даних Системи а втоматизованого співставле ння сум податкового кредиту ТОВ «АзовАгроГрупп» та сумою податкових зобов' язань з п ідприємствами-постачальник ами розбіжності за період з 01. 08.2010 - 31.10.2010 становлять 221994 грн. 40 ко п. Причиною розбіжностей є не подання ТОВ «АзовАгроГрупп» декларацій з податку на дода ну вартість та не формування податкового кредиту від вза ємовідносин з підприємствам и-покупцями, а також ненаданн я (відсутність) ТОВ «АзовАгро Групп» підтверджуючих докум ентів щодо виникнення кредит у: головна книга, журнали-орде ри та картки рахунків, податк ові накладні, реєстри видани х та отриманих податкових на кладних, прибуткові накладні , тощо.

Відповідачем надано до суд у постанову про призначення перевірки, винесену 06.01.2011 слідч им СВ ПМ Мелітопольської ОДП І у кримінальній справі №56-2659. В ідповідно до п.1 цієї постанов и призначено позапланову док ументальну перевірку ТОВ «Аз овАгроГрупп» з питань правил ьності визначення повноти на рахування та своєчасності сп лати податку на додану варті сть та податку на прибуток по взаємовідносинах з ТОВ «Бар селона ОПТ» за період з 01.08.2010 по 30.11.2010, проведення якої доручено працівникам Бердянської ОД ПІ.

Відповідачем надано до суд у Наказ №13 від 12.01.2011 «Про проведе ння позапланової виїзної пер евірки», який видано начальн иком Бердянської ОДПІ Запорі зької області на виконання п останови слідчого з посиланн ям на п.78.1.11 ст.78 Податкового код ексу України.

Також, відповідачем надано до суду Наказ №215 від 11.02.2011 «Про п роведення позапланової неви їзної перевірки», який видан о начальником Бердянської ОД ПІ Запорізької області на ви конання постанови слідчого з посиланням на п.78.1.11 ст.78 Податк ового кодексу України.

Відповідачем надано до суд у направлення на перевірку № 220016 від 13.01.2011 на проведення позап ланової виїзної документаль ної перевірки ТОВ «АзовАгроГ рупп».

Також, відповідачем надано до суду: Акти про неможли вість вручення направлення н а позапланову перевірку від 14.01.2011 за №2 та від 17.01.2011 за №4; Акт №1 про неможливість розпочат и перевірку, складений 17.01.2011.

Судом досліджено: Повідомл ення про початок позапланово ї невиїзної перевірки №1897 від 14.02.2011, яка проводиться у приміщ енні Бердянської ОДПІ Запорі зької області; Наказ №215 від 11.02.2 011 «Про проведення позапланов ої невиїзної перевірки».

Згідно наведених докумен тів, підставою для проведенн я перевірки відповідачем виз начено постанову, винесену 06.0 1.2011 слідчим СВ ПМ Мелітопольсь кої ОДПІ з питань правильнос ті визначення повноти нараху вання та своєчасності сплати податку на додану вартість т а податку на прибуток по взає мовідносинах з ТОВ «Барселон а ОПТ».

Також, судом досліджено пос танову про проведення виїмки у відповідача облікової спр ави платника податків ТОВ «А зовАгроГрупп», протокол виїм ки від 14.09.2011.

Крім того, відповідач ем надано до суду Довідку про встановлення місцезнаходже ння (місця проживання) платни ка податків №11/64 від 05.01.2011, запит № 2664 на встановлення місцезнахо дження платника податків - ТОВ «Вектра-Дон», Акт №4973 в ід 23.12.2010 про неможливість прове дення перевірки ТОВ «Вектра- Дон», Довідку №9354/15-213/36935013 від 21.12.2010 п ро неможливість проведення п еревірки ТОВ «Вектра-Дон», оф ормлені ДПІ у Київському рай оні м.Донецька. У вказаних док ументах не міститься конкрет них порушень податкового або валютного законодавства ТОВ «АзовАгроГрупп».

Позов підлягає задоволенн ю виходячи з нижче зазначено го.

1. За приписами пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу Укра їни документальна позаплано ва виїзна перевірка здійснює ться за наявності хоча б одні єї з таких обставин: отримано постанову суду (ухвалу суду) п ро призначення перевірки або постанову органу дізнання, с лідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у к римінальних справах, що пере бувають у їх провадженні.

Постанови слідчого, винесе ні відповідно до закону в кри мінальній справі, яка перебу ває в його провадженні, є обов 'язковими для виконання всім а підприємствами, установами і організаціями, посадовими особами і громадянами (ч.5 ст.114 КПК України).

Як зазначено у постанові сл ідчого СВ ПМ Мелітопольської ОДПІ від 06.01.2011 у кримінальній с праві №56-2659 призначено позапла нову документальну перевірк у ТОВ «АзовАгроГрупп» з пита нь правильності визначення п овноти нарахування та своєча сності сплати податку на дод ану вартість та податку на пр ибуток по взаємовідносинах з ТОВ «Барселона ОПТ» за періо д з 01.08.2010 по 30.11.2010, проведення якої доручено працівникам Бердя нської ОДПІ Запорізької обла сті.

Разом з цим, Бердянською ОДП І Запорізької області провед ено позапланову невиїзну пер евірку ТОВ «АзовАгроГрупп» з питань дотримання вимог под аткового законодавства по на рахуванню та сплаті до бюдже ту податку на прибуток та под атку на додану вартість за пе ріод з 01.08.2010 року по 31.10.2010 року, як ц е і зазначено в Акті перев ірки №022/23-208/37217956 від 18.02.2011, Повідомле нні про початок позапланової невиїзної перевірки №1897 від 14. 02.2011, Наказі №215 від 11.02.2011 «Про прове дення позапланової невиїзно ї перевірки».

Отже, в порушення пп.78.1.11 п.78.1 ст .78 Податкового кодексу Україн и, ч.5 ст.114 КПК України документ альна позапланова виїзна пер евірка, яку призначив слідчи й СВ ПМ Мелітопольської ОДПІ , відповідачем фактично - не проведена.

Крім того, слідчий СВ ПМ Мел ітопольської ОДПІ постаново ю від 06.01.2011 не призначав позапла нову документальну перевірк у ТОВ «АзовАгроГрупп» з пита нь правильності визначення п овноти нарахування та своєча сності сплати податку на дод ану вартість та податку на пр ибуток по взаємовідносинах з ТОВ «Вектра-Дон». Тому переві рка вказаних правовідносин з ТОВ «Вектра-Дон» проведена в ідповідачем без належних під став.

Як вказано у п.200.11 ст.200 Податко вого кодексу України, за наяв ності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування бу ло зроблено з порушенням нор м податкового законодавства , податковий орган має право п ровести документальну позап ланову виїзну перевірку плат ника для визначення достовір ності нарахування такого бюд жетного відшкодування протя гом 30 календарних днів, що нас тають за граничним терміном проведення камеральної пере вірки. Перелік достатніх під став, які надають право подат ковим органам на позапланову виїзну документальну переві рку платника податку на дода ну вартість для визначення д остовірності нарахування бю джетного відшкодування пода тку, встановлюється Кабінето м Міністрів України.

Відповідно до п.3 «Переліку достатніх підстав, які надаю ть податковим органам право на проведення документально ї позапланової виїзної перев ірки платника податку на дод ану вартість для визначення достовірності нарахування б юджетного відшкодування так ого податку», затвердженого 27.12.2010 постановою Кабінету Міні стрів України №1238, існування р озбіжностей між сумою податк ового кредиту, сформованого платником за операціями з пр идбання товарів/послуг, та су мою податкових зобов'язань й ого контрагентів за операція ми з постачання таких товарі в/послуг, які не усунуто за рез ультатами проведення камера льної перевірки.

Разом з цим, відповідач зазн ачаючи в Акті перевірки № 022/23-208/37217956 від 18.02.2011 про наявність ро збіжностей за період з 01.08.2010 - 31.10.2010 на суму 221994 грн. 40 коп. не нада в до суду жодного документу у підтвердження такої розбіжн ості.

Отже, перевірка ТОВ «АзовАг роГрупп» з питань правильнос ті визначення повноти нараху вання та своєчасності сплати податку на додану вартість т а податку на прибуток по взає мовідносинах з ТОВ «Вектра-Д он» є незаконною, проведеною відповідачем без достатніх на те правових підстав.

2. В Акті перевірки №022/23-208/37217956 від 18.02.2011 зазначено, що п озапланова невиїзна перевір ка ТОВ «АзовАгроГрупп» співр обітниками Бердянської ОДПІ Запорізької області проводи лась лише на підставі даних н ормативної справи, матеріалі в, отриманих від підрозділів податкової міліції, АІС «Ауд ит», Бест Звіт, АІС «Перел ік платників податків за рез ультатами автоматизованого співставлення податкових зо бов' язань та податкового кр едиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України».

Як свідчать матеріали спра ви та повідомив представник відповідача у судовому засід анні, відповідно до ст.ст.20, 85 По даткового кодексу України пе рвинні документи під час пер евірки - не витребовувались .

За приписами пп.20.1.2 п.20.1 с т.20 Податкового кодексу Украї ни органи державної податков ої служби мають право під час проведення перевірок вимага ти виготовлення платником по датків (уповноваженим предст авником платника податків) і безоплатно отримувати від н их засвідчені підписом платн ика податків або його посадо вою особою та скріплені печа ткою (за її наявності) копії до кументів, що свідчать про пор ушення вимог податкового зак онодавства або іншого законо давства, контроль за дотрима нням якого покладено на орга ни державної податкової служ би, та пояснень з питань, що ви никають під час перевірок та стосуються реалізації повно важень органів державної под аткової служби, встановлених цим Кодексом та іншими закон ами України; перевіряти під ч ас проведення перевірок у пл атників податків - фізичних о сіб, а також у посадових осіб т а інших працівників платникі в податків - юридичних осіб до кументи, що посвідчують особ у.

Згідно з п.85.4 ст.85 Податково го кодексу України при прове денні перевірок посадові осо би органу державної податков ої служби мають право отриму вати у платників податків на лежним чином завірені копії первинних фінансово-господа рських, бухгалтерських та ін ших документів, що свідчать п ро приховування (заниження) о б'єктів оподаткування, неспл ату податків, зборів (обов'язк ових платежів), порушення вим ог іншого законодавства, кон троль за дотриманням якого п окладено на органи державної податкової служби.

Таким чином, результа ти перевірки відображені в Акті №022/23-208/37217956 від 18.02.2011 не є зако нними та обґрунтованими, оск ільки зроблені без дотриманн я норм Податкового кодексу У країни та без дослідження пе рвинних документів.

3. Згідно з пп.75.1.2 п.75.1 с т.75 Податкового кодексу Украї ни документальною перевірко ю вважається перевірка, пред метом якої є своєчасність, до стовірність, повнота нарахув ання та сплати усіх передбач ених цим Кодексом податків т а зборів, а також дотримання в алютного та іншого законодав ства, контроль за дотримання м якого покладено на контрол юючі органи, дотримання робо тодавцем законодавства щодо укладення трудового договор у, оформлення трудових відно син з працівниками (найманим и особами) та яка проводиться на підставі податкових декл арацій (розрахунків), фінансо вої, статистичної та іншої зв ітності, регістрів податково го та бухгалтерського обліку , ведення яких передбачено за коном, первинних документів, які використовуються в бухг алтерському та податковому о бліку і пов'язані з нарахуван ням і сплатою податків та збо рів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за д отриманням якого покладено н а органи державної податково ї служби, а також отриманих в у становленому законодавство м порядку органом державної податкової служби документі в та податкової інформації, у тому числі за результатами п еревірок інших платників под атків.

У п.86.1 ст.86 Податкового кодекс у України зазначено, що резул ьтати перевірок (крім камера льних) оформлюються у формі а кта або довідки, які підписую ться посадовими особами орга ну державної податкової служ би та платниками податків аб о їх законними представникам и (у разі наявності). У разі вст ановлення під час перевірки порушень складається акт. Як що такі порушення відсутні, с кладається довідка.

Відповідно до п.3 «Порядку о формлення результатів докум ентальних перевірок з питань дотримання податкового, вал ютного та іншого законодавст ва», затвердженого 22.12.2010 наказо м Державної податкової адмін істрації України №984, зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 12.01.2011 за №34/18772 (далі - « Порядок оформлення результа тів документальних перевіро к з питань дотримання податк ового, валютного та іншого за конодавства»), результати до кументальних перевірок офор млюються у формі акта або дов ідки. У разі встановлення під час перевірки порушень скла дається акт, а у разі відсутно сті порушень - довідка. Акт - службовий документ, який під тверджує факт проведення док ументальної перевірки фінан сово-господарської діяльнос ті платника податків і є носі єм доказової інформації про виявлені порушення вимог под аткового, валютного та іншог о законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податко вої служби. Довідка - службо вий документ, який підтвердж ує факт проведення документа льної перевірки фінансово-го сподарської діяльності плат ника податків і є носієм дока зової інформації про невстан овлення фактів порушень вимо г податкового, валютного та і ншого законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дено на органи державної под аткової служби, платниками п одатків.

За приписами пп.6.1, пп.6.2 п .6 «Порядку оформлення резуль татів документальних переві рок з питань дотримання пода ткового, валютного та іншого законодавства» висновок акт а (довідки) документальної пе ревірки складається таким чи ном: зазначається опис виявл ених перевіркою порушень под аткового, валютного та іншог о законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податко вої служби, з посиланням на пі дпункти, пункти, статті закон одавчих актів або загальний висновок щодо відсутності та ких порушень. Виявлені поруш ення податкового та іншого з аконодавства, контроль за до триманням якого покладено на органи державної податкової служби, відображаються у гри внях у розрізі податків та зб орів з розбивкою за роками та податковими періодами у меж ах періоду, що перевіряється . Виявлені порушення валютно го законодавства відображаю ться у розрізі зовнішньоекон омічних договорів (контракті в).

Відповідно до ч.1 ст.215 Ц ивільного кодексу України пі дставою недійсності правочи ну є недодержання в момент вч инення правочину стороною (с торонами) вимог, які встановл ені частинами першою - третьо ю, п'ятою та шостою статті 203 цьо го Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсні сть встановлена законом (нік чемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину н едійсним судом не вимагаєтьс я.

Ані ст.215 Цивільного кодексу України, ані нормами Податко вого кодексу України та інши х нормативно-правових актів не передбачена можливість ор гану державної податкової сл ужби у висновках акту докуме нтальної перевірки визначат и правочини недійсними (нікч емними).

Відповідач, заперечуючи пр оти позову, не надав до суду жо дних документальних доказів у підтвердження фактів, викл адених в Акті перевірки № 022/23-208/37217956 від 18.02.2011. Тому, з урахуван ням обставин справи, дії Берд янської ОДПІ Запорізької обл асті щодо визнання нікчемним и правочинів ТОВ «АзовАгроГр упп» з контрагентами: ТОВ «Ба рселона ОПТ» та ТОВ «Вектра-Д он» не ґрунтуються на законі , а отже є протиправними.

У ст.19 Конституції України з азначено, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 По даткового кодексу України пл атник податків має право оск аржувати в порядку, встановл еному цим Кодексом, рішення, д ії (бездіяльність) контролюю чих органів (посадових осіб), н адані контролюючими органам и роз'яснення.

Відповідно до ст.71 КАС Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на яких ґру нтуються її вимоги та запере чення. В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги є обґрунтован ими і підлягають задоволенню . Доводи відповідача не прийм аються судом до уваги виходя чи з вище зазначеного.

Керуючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158 -163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Бердянської об' єднаної дер жавної податкової інспекції Запорізької області, які пол ягають в проведенні перевірк и Товариства з обмеженою від повідальністю «АзовАгроГру пп» щодо взаємовідносин з ТО В «Вектра-Дон», про що складен о акт №022/23-208/37217956 від 18.02.2011 про резуль тати позапланової невиїзної перевірки з питань дотриман ня вимог податкового законод авства по нарахуванню та спл аті до бюджету податку на при буток та податку на додану ва ртість за період з 01.08.2010 по 31.10.2010.

Визнати протиправними дії Бердянської об' єднаної дер жавної податкової інспекції Запорізької області, які пол ягають у визнанні Бердянсько ю об' єднаною державною пода тковою інспекцією Запорізьк ої області нікчемними правоч инів Товариства з обмеженою відповідальністю «АзовАгро Групп» з ТОВ «Барселона ОПТ» та ТОВ «Вектра-Дон».

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «АзовАгроГрупп» (71116, м.Бердянськ, вул. Піонерська, буд.51Б, кв.24, ідентифікаційни й код 37217956) судові витрати у сумі 03 (три) грн. 40 коп.

Постанова суду першої інст анції, якщо інше не встановле но Кодексом адміністративно го судочинства України, наби рає законної сили після закі нчення строку подання апеляц ійної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скарг у не було подано.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Постанова виготовлена у по вному обсязі 24.11.2011.

Суддя /підпис/ О.О. Прасов

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2011
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21687982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/7651/11

Постанова від 26.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 25.01.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 21.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Постанова від 21.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.11.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.10.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 23.09.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні