Постанова
від 30.01.2012 по справі 2а/1570/5113/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/1570/5113/2011

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2012 року

Одеський окружний адм іністративний суд у складі:

Головуючого судді: Білостоцького О.В .

При секретарі: Кирилюк Н.Ю.

За участю сторін:

Представників позивача: Мельник О.Д., Кирилюк Н.О.

Представника відповідача: Приймак І.В.

Представника прокуратури : Микулінської В.Є.

Представників третіх осіб : не з' явились

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу з а адміністративним позовом т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Агрос-трейдінг» до Південної митниці, за учас тю прокуратури м. Одеси, треті особи, які не заявляють самос тійних вимог на предмет спор у на стороні позивача - прив атне підприємство «Укрбудсе рвіс», приватне підприємство «Екстрімтранссервіс-Півден ь», про визнання протиправни ми та скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмежено ю відповідальністю (далі ТОВ ) «Агрос-трейдінг»звернулось до Одеського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до Південн ої митниці про визнання прот иправними та скасування пода ткових повідомлень-рішень Пі вденної митниці № 121 від 05.05.2011 рок у та №122 від 05.05.2011 року.

У судовому засіданні 10.10.2011 ро ку ухвалою суду було залучен о до участі у справі у якості т ретіх осіб, які не заявляють с амостійних вимог на предмет спору на стороні позивача пр иватні підприємства (далі ПП ) «Укрбудсервіс»та «Екстрімт ранссервіс-Південь», які зді йснювали митне оформлення ва нтажів позивача (а.с. 68-69). До учас ті у справі на стороні відпов ідача було залучено прокурат уру м. Одеси.

Позовні вимоги ТОВ «Агрос-т рейдінг»обґрунтовані тим, що посадовими особами Південно ї митниці було проведено нев иїзну документальну перевір ку стану дотримання ТОВ «Агр ос-трейдінг»повноти нарахув ання та сплати до державного бюджету України податків та зборів при митному оформлен ні товару «рис» в режимі «імп орт»за кодом УКТЗЕД 1006400000 з а період 2008-2010 роки за вантажно-м итними деклараціями (далі ВМ Д) від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387 та ВМД в ід 23.05.2009 року № 500060736/20009/002505 у зоні діял ьності Південної митниці. За результатами перевірки скла дено акт № 0017/11/500000000/0031014872 від 19.04.2 011 року, у висновках якого зазн ачено, що за вищезазначеними ВМД відбулася зміна коду тов ару за Українською класифіка цією товарів зовнішньоеконо мічної діяльності (далі УКТЗ ЕД) з 1006400000 (ставка мита - 5%) на код 1006309800 (ставка мита - 5%) та код 1006309200 (ставка мита - 5%) й зміна рівня митної вартості , що призвело до виникнення у Т ОВ «Агрос-трейдінг»податков ого зобов' язання по сплаті ввізного мита та податку на д одану вартість, сума якого ві дповідно до п.п. 54.3 ст. 54 Податков ого кодексу України була сам остійно визначена митницею т а склала 537 966,00 грн., в тому числі ввізне мито - 103 455,00 грн. та ПДВ - 434 511,00 грн. Зазначений висновок зроблений відповідачем на пі дставі листів Державної митн ої служби України від 15.10.2009 року № 11/4-10.14/9956ЕП та від 26.02.2011 року № 11/2-10.16/3202 ЕП «Про проведення перевірки », відповідно до яких в товарн у підкатегорію «рис битий»за кодом 1006400000 включаються су міші битого рису з іншими вид ами рису, які містять у своєму складі не менше 50% битого рису . На підставі зазначеного акт у перевірки відповідачем бул и винесені: податкове повідо млення-рішення № 121 від 05.05.2011 року , за яким ТОВ «Агрос-трейдінг» визначено грошове зобов' яз ання зі сплати ввізного мита в сумі 129 318,75 грн., в тому числі за основним платежем - 103 455,00 грн. та штрафними санкціями - 25 863,75 г рн.; податкове повідомлення-р ішення № 122 від 05.05.2011 року, за яким ТОВ «Агрос-трейдінг»визнач ено грошове зобов' язання з податку на додану вартість в сумі 543 138,75 грн., в тому числі за о сновним платежем - 434 511,00 грн. т а штрафними санкціями - 108 627, 75 г рн.

Позивач вважає необґрунто ваними висновки акту перевір ки 0017/11/500000000/0031014872 від 19.04.2011 року, що стали підставою для винесен ня оскаржуваних податкових п овідомлень-рішень. Зазначає, що при митному оформленні ТО В «Агрос-трейдінг»товару за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387 та ВМД від 23.05.2009 року № 500060736/20009/002505, на підст аві поданих позивачем докуме нтів та відібраних зразків т овару відділом номенклатури та класифікації товарів Пів денної митниці 15.04.2009 року було п рийнято рішення № КТ-500-0376-09 про в изначення коду товару, згідн о якого товар - рис білий довго зернистий, з обрушеним зерно м, шліфований, не пропарений, н е глазурований та не є напівф абрикатом, довжина/ширина мм /мм не більше 6,8/1,9-2,2 - у відповідно сті з Основними правилами ін терпретації УКТЗЕД передбач ено класифікувати в товарній підкатегорії: 1006400000. Позива ч, отримавши зазначене рішен ня, яке є обов'язковим для вико нання при митному оформленні , здійснив митне оформлення т овару за кодом визначеним ві дповідачем, сплативши при ць ому всі нараховані податки і збори при імпорті товару «ри с»за кодом УКТЗЕД 1006400000. Крі м того позивач зазначає, що ми тне оформлення товару за ВМД від 16.04.2009 року №500040413/2009/004387 та ВМД від 23.05.2009 року № 500060736/20009/002505 б уло здійснено відповідно 16.04.200 9 року та 23.05.2009 року, тобто до вида ння листів Державної митної служби України від 15.10.2009 року № 11/4-10.14/9956ЕП та від 26.02.2011 року № 11/2-10.16/3202ЕП , а тому вони не повинні викори стовуватись митними органам и при здійсненні цього розми тнення. ТОВ «Агрос-трейдінг» вважає, що донарахування від повідачем податкового зобов ' язання по сплаті ввізного мита та податку на додану вар тість із застосуванням фінан сових санкцій є необґрунтова ним та неправомірним, оскіль ки під час митного оформленн я товару за вищезазначеними ВМД товариство керувалось пр иписами чинного законодавст ва та діяло у точній відповід ності до рішень митного орга ну.

На підставі викладеного по зивач вважає, що податкові по відомлення-рішення Південно ї митниці № 121 та № 122 від 05.05.2011 року прийняті на підставі хибних та необґрунтованих висновкі в акту перевірки, а тому є прот иправними та такими, що підля гають скасуванню.

Представники позивача у су довому засіданні, посилаючис ь на обґрунтування, викладен і у позовній заяві, підтримал и позовні вимоги у повному об сязі та просили їх задовольн ити.

Представник третьої особи - ПП «Укрбудсервіс»- до судо вого засідання 25.01.2012 року не з' явився. Приймав участь у с удовому засіданні 02.12.2011 року, пі дтримав позовні вимоги ТОВ « Агрос-трейдінг»з підстав, ви кладених у письмових пояснен нях. Зазначив, що податкові по відомлення-рішення Південно ї митниці № 121 від 05.05.2011 року та № 12 2 від 05.05.2011 року прийняті митним органом з порушенням норм ді ючого законодавства, а тому є незаконними та такими, що під лягають скасуванню.

Представник третьої особи - ПП «Екстрімтранссервіс-Пі вдень»- до судового засіданн я не з' явився, повідомлявся про дату, час та місце судовог о розгляду справи належним ч ином та завчасно.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали з п ідстав, викладених у запереч еннях на адміністративний п озов, наполягали, що оскаржув ані податкові повідомлення-р ішення є законними та обґрун тованими, винесеними у відпо відності до вимог чинного за конодавства. Зазначили, що по садовими особами Південної м итниці проведено невиїзну до кументальну перевірку стану дотримання ТОВ «Агрос-трейд інг»повноти нарахування та с плати до державного бюджету України податків та зборів п ри митному оформленні товару "рис" в режимі "імпорт" за кодом згідно УКТЗЕД 1006400000 за пері од 2008-2010 роки. Під час проведення перевірки на підставі листа ДМСУ від 26.02.2011 року № 11/2-10.16/3202-ЕП з ме тою можливого виявлення випа дків невірної класифікації т овару згідно з вимогами УКТЗ ЕД проведено аналіз митного оформлення в зоні діяльності Південної митниці товару "ри с" в режимі "імпорт" за кодом УК ТЗЕД 1006400000 за період 2008-2010 роки , внаслідок чого встановлено , що митне оформлення зазначе ного товару за ВМД від 16.04.2009 рок у № 500040413/2009/004387, від 23.05.2009 року №500060736/2009/002505 здійснювалось ТОВ «Агрос-тре йдінг»у зоні діяльності Півд енної митниці. Згідно листа Д МСУ від 26.02.11 року № 11/2-10.16/3202 -ЕП у разі, якщо товар являє со бою суміш битого та цілого ри су, класифікація такого това ру здійснюється згідно полож ень ОПІ та листа Держмитслуж би від 15.10.2009 року № І 4-10.14/9956-ЕП, а сам е: битим рисом не вважаються с уміші битого рису з іншими ви дами рису, які містять у своєм у складі менше 50% битого рису. З урахуванням зазначеного так і суміші класифікуються у ві дповідних товарних підкатег оріях, відмінних від товарно го коду битого рису 1006400000 зг ідно з УКТЗЕД.

Перевіркою встановлено, що за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387, ві д 23.05.2009 року №500060736/2009/002505 відбулася з міна коду товару за УКТЗЕД з 1006400000 (ставка мита - 5%) на код 100 6309800 (ставка мита-5%) та код 100309200 (ст авка мита-5%) та зміна рівня мит ної вартості. Таким чином, з ур ахуванням даних відділу конт ролю митної вартості та клас ифікації товарів встановлен о, що за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387, митн а вартість має бути встановл ена на рівні 1 809 500,00 грн., відповід но підлягає до сплати сума по датків та зборів у розмірі 470 470 , 00 грн., у тому числі ввізне мит о - 90 475,00 грн. та ПДВ - 379 995,00 грн. При митному оформленні товарів за зазначеною ВМД було нарах овано та сплачено позивачем лише 180 180,00 грн., у тому числі ввіз не мито - 34 650, 00 грн. та ПДВ - 145 530,00 грн ., різниця між нарахованими вн аслідок перевірки митним орг аном податками та зборами та фактично сплаченими станови ть 290 290,00 грн., ввізне мито - 55 825,00 гр н., ПДВ - 234 465,00 грн. За ВМД від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505 митна вартість має бути вста новлена на рівні 1 638 472 грн., митн их податків та зборів підляг ає сплаті - 426 002,72 грн., у тому числ і ввізне мито - 81 923,60 грн. та ПДВ - 3 44 079,12 грн., а фактично нараховано та сплачено позивачем 178 326,72 грн ., у тому числі ввізне мито - 34 293,60 грн. та ПДВ - 144 033,12 грн. Різниця мі ж нарахованими внаслідок пер евірки митним органом податк ами та зборами та фактично сп лаченими становить 247 676,00 грн., в візне мито - 47 630,00 грн., ПДВ - 200 046,00 грн . Загальна різниця між нарахо ваними внаслідок перевірки м итними платежами та фактично сплаченими за ВМД № 500040413/2009/004387 та № 500060736 /2009/002505 становить - 537 966, 00 грн. За резу льтатами перевірки складено акт № 0017/11/500000000/0031014872 від 19.04.2011 року , на підставі якого Південною митницею було прийнято: пода ткове повідомлення-рішення № 121 від 05.05.2011 року, за яким ТОВ «Агр ос-трейдінг»визначено грошо ве зобов' язання зі сплати в візного мита в сумі 129 318,75 грн., в тому числі за основним плате жем - 103 455,00 грн. та штрафними са нкціями - 25 863,75 грн.; податкове п овідомлення-рішення № 122 від 05.0 5.2011 року, за яким ТОВ «Агрос-тре йдінг»визначено грошове зоб ов' язання з податку на дода ну вартість в сумі 543 138,75 грн., в т ому числі за основним платеж ем - 434 511,00 грн. та штрафними сан кціями - 108 627,75 грн.

Представник прокуратури м . Одеси заперечувала проти за доволення позовних вимог поз ивача та підтримала позицію Південної митниці з огляду н а обґрунтування, зазначені в ідповідачем у запереченнях н а адміністративний позов.

Судом під час офіційного з ' ясування обставин у справі встановлено наступне:

ТОВ «Агрос-трейдінг»заре єстровано 21.06.2000 року виконавчи м комітетом Одеської міської ради, код ЄДРПОУ 31014872, видами го сподарської діяльності за КВ ЕД є: неспеціалізована оптов а торгівля харчовими продукт ами, напоями та тютюновими ви робами; оптова торгівля інши ми продуктами харчування (а.с . 65).

12.01.2009 року між компанією «Good Rise Tr ading Limited»(Гонконг) (продавець) та Т ОВ «Агрос-трейдінг»(покупець ) був укладений контракт № 1-134С , предметом якого є продаж тов ару загальною вагою 4 500 тонн: р ис білий, довгий 5%-15% бою, шліфов аний, врожаю 2008 року та рис біли й, довгий, 26%-30% бою, шліфований, в рожаю 2008 року; продавець поста вляє товар партіями (а.с. 7-9).

02.04.2009 року між компанією «Good Rise Trading Limited»(Гонконг) (продавець) та ТОВ «Агрос-трейдінг»(покупе ць) був укладений контракт № 1- 136, предметом якого є продаж то вару загальною вагою 2 100 тонн: р ис білий, круглий, 30% бою, продав ець поставляє товар партіями (а.с. 10-12).

На виконання умов контра кту № 1-134С від 12.01.2009 року компаніє ю «Good Rise Trading Limited»(Гон Конг) було поставлено ТОВ «Агрос-трейд інг»на митну територію Украї ни товар: рис білий, довгозерн ий, дроблений, 25, 8 % бою, шліфован ий, врожаю 2008 року, вагою 500 000 кг з гідно інвойсу № 134-01 від 12.01.2009 року , ціна за одиницю товару - 0,18 до л. США (а.с. 18). Митне оформлення з азначеного товару було здійс нено у зоні діяльності Півде нної митниці декларантом поз ивача - ПП «Укрбудсервіс»зг ідно договору доручення №23/БР від 23.03.2009 року (а.с. 68) за ВМД від 16.04 .2009 року № 500040413/2009/004387 (а.с. 13).

При здійсненні митного офо рмлення товару за ВМД від 16.04.2009 року №500040413/2009/004387 позивач в графі В МД 33 «Код товару» зазначив код товару 1006400000 (ставка мита -5%) т а сплатив усі нараховані под атки і збори (обов'язкові плат ежі), а саме: ввізне мито у сумі 34 650,00 грн. та ПДВ у сумі 145 530,00 грн.

На виконання умов контракт у № 1-136 від 02.04.2009 року компанією « Good Rise Trading Limited»(Гонконг) було постав лено ТОВ «Агрос-трейдінг»на митну територію України това р: рис білий, круглий, короткоз ерний, подрібненого сорту, вм іст битих зерен - 27,00 %, вагою 500 00 0 кг. Митне оформлення зазначе ного товару було здійснено у зоні діяльності Південної м итниці митним брокером - ПП ««Екстрімтранссервіс-Півде нь» згідно брокерського дого вору з ТОВ «Агрос-трейдінг» № 12/05 від 12.05.2009 року (а.с. 69) за ВМД від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505 (а.с. 14).

При здійсненні митного офо рмлення товару митним брокер ом в графі ВМД 33 «Код товару» з азначено код товару 1006400000 (с тавка мита - 5%). Зазначену ВМД бу ло прийнято Південною митниц ею до оформлення без зауваже нь та ТОВ «Агрос-трейдінг» сп лачено усі нараховані митним органом податки і збори (обов 'язкові платежі), а саме: 34 293,60 гр н. ввізного мита та ПДВ у сумі 144 033,12 грн.

Згідно рішення відділу ном енклатури та класифікації то варів Південної митниці від 15.04.2009 року № КТ-500-0376-09 зазначений то вар митним органом було клас ифіковано за кодом УКТЗЕД 1006400000 (а.с. 17).

28.02.2011 року до Південної митни ці надійшов лист Державної м итної служби України від 26.02.2011 р оку № 11/2-10.16/3202-ЕП «Про проведення перевірки», в якому зазначал ось, що за результатами аналі зу бази даних оформлених ВМД з використанням інформації, розміщеної в ПІК ЄАІС ДМСУ зг ідно листа ДМСУ від 15.10.2009 року № 11/4-10.14/9956-ЕП встановлено факти не вірної класифікації товару « рис»за кодом згідно УКТЗЕД 1006400000 та зобов' язано митні о ргани забезпечити перевірки митних оформлень подібних т оварів за 2008-2010 роки з метою недо пущення невірної класифікац ії товарів та забезпечення н адходження до бюджету митних платежів у повному обсязі (а.с . 136).

На виконання зазначеного л иста ДМСУ Південною митницею було проведено аналіз митно го оформлення в зоні діяльно сті Південної митниці товару «рис»в режимі «імпорт»за ко дом УКТЗЕД 1006400000 за період 200 8-2010 роки, внаслідок якого встан овлено, що ТОВ «Агрос-трейдін г»16.04.2009 року та 23.05.2009 року здійсню валось митне оформлення зазн аченого товару за ВМД відпов ідно № 500040413/2009/004387 та № 500060736/2009/002505.

На підставі наказу Півден ної митниці «Про створення р обочої групи»від 22.03.2011 року № 262 ( а.с. 180) у приміщенні Південної м итниці робочою групою у скла ді: керівника робочої групи - начальника сектору аналізу і контролю зовнішньоекономіч них операцій відділу контрол ьно-перевірочної роботи Фе дорова О.Ф. та членів робочо ї групи - провідного інспект ора сектору контрольно-перев ірочної роботи відділу контр ольно-перевірочної роботи Літовчук Н.М., головного інс пектора відділу адмініструв ання митних платежів Лютої І.С., головного інспектора к онтролю митної вартості відд ілу контролю митної вартості та класифікації товарів Ма рчукова А.С., старшого інспе ктора сектору класифікації в ідділу контролю митної варто сті та класифікації товарів Мещерського Ю.В. проведен о невиїзну документальну пер евірку повноти нарахування т а сплати ТОВ «Агрос-трейдінг »до Державного бюджету Украї ни податків та зборів при мит ному оформленні товару «рис» в режимі «імпорт»за кодом зг ідно УКТЗЕД 1006400000 за період 2008-2010 роки за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387, від 23.05.2009 року № 5000 60736/2009/002505 у зоні діяльності Півде нної митниці.

Перевіркою встановлено, що ТОВ «Агрос-трейдінг»було не вірно класифіковано товар за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387 та від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505, внаслідок чого нев ірно визначено митну вартіст ь товару та не сплачено ввізн е мито та ПДВ у повному обсязі . Митним органом змінено коду товару за УКТЗЕД з 1006400000 (ста вка мита - 5%) на код 1006309800 (став ка мита - 5%) та код 100309200 (ставка мит а - 5%) й рівень його митної варто сті.

За результатами перевірки було складено акт перевірки №0017/11/500000000/0031014872 від 19.04.2011 року, у ви сновках якого зазначено, що з а вищезазначеними ВМД відбул ася зміна коду товару за УКТЗ ЕД, зміна рівня митної вартос ті товару, що призвело до вини кнення у ТОВ «Агрос-трейдінг »грошового зобов' язання по сплаті ввізного мита та пода тку на додану вартість, сума я кого відповідно до п.п. 54.3 ст. 54 П одаткового кодексу України б ула самостійно визначена мит ницею та склала 537 966,00 грн., в тому числі ввізне мито - 103 455,00 грн. т а ПДВ - 434 511,00 грн. (а.с. 24-28). В якості додатку до акту перевірки бу ло складено розрахунок неспл ачених митних платежів (а.с. 28).

Зазначений висновок перев іряючими був зроблений на пі дставі листа Державної митно ї служби України від 15.10.2009 року № 11/4-10.14/9956ЕП та від 26.02.2011 року № 11/2-10.16/3202- ЕП, відповідно до яких битим р исом за кодом 1006400000 вважаєт ься суміші битого рису з інши ми видами рису, які містять у с воєму складі не менше 50% битог о рису. Суміші битого рису з ін шими видами рису, які містять у своєму складі менше 50% битог о рису класифікуються у відп овідних товарних підкатегор іях, відмінних від товарного коду битого рису в межах това рної позиції за УКТЗЕД 1006 з вищ им рівнем митної вартості.

Не погодившись із висновка ми акту перевірки № 0017/11/500000000/ 0031014872 від 19.04.2011 року ТОВ «Агрос-т рейдінг»було подано до Півде нної митниці заперечення на акт перевірки (а.с. 29-31).

За результатами розгляду заперечень позивача, Півден ною митницею складено виснов ок № 35/28-01/7109 від 23.05.2011 року про резу льтати розгляду заперечення , відповідно до якого факти та висновки, зазначені у оскарж уваному акті перевірки підтв ерджено.

На підставі висновку зазна ченого акту перевірки Півден ною митницею прийнято: подат кове повідомлення-рішення № 121 від 05.05.2011 року, за яким ТОВ «Агр ос-трейдінг»визначено грошо ве зобов' язання зі сплати в візного мита в сумі 129 318,75 грн., в тому числі за основним плате жем - 103 455,00 грн. та штрафними са нкціями - 25 863,75 грн.; податкове п овідомлення-рішення № 122 від 05.0 5.2011 року, за яким ТОВ «Агрос-тре йдінг»визначено грошове зоб ов' язання з податку на дода ну вартість в сумі 543 138,75 грн., в т ому числі за основним платеж ем - 434 511,00 грн. та штрафними сан кціями - 108 627, 75 грн. (а.с. 35-36).

Не погодившись із вказани ми податковими повідомлен нями-рішеннями ТОВ «Агро с-трейдінг» оскаржило їх в адміністративному порядку д о Державної митної служби Ук раїни (а.с. 37-40).

За результатами розгляду скарги позивача, Державна ми тна служба України листом № 11.1/2-15.1/8860 від 14.06.2011 року поверну ла позивачу вищезазначену ск аргу без розгляду, у зв' язку з пропущенням законодавчо в становленого терміну для под ання скарги про перегляд ріш ення контролюючого органу (а .с. 41).

Заслухавши представників позивача та відповідача, про курора, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги ТОВ «Агрос-т рейдінг»підлягають задовол енню з наступних підстав.

Засади організації та здій снення митної справи в Украї ні, регулювання економічних, організаційних відносин, пр авових, кадрових та соціальн их аспектів діяльності митно ї служби України визначені М итним кодексом України.

Відповідно до ст. 40 Митного к одексу України усі товари і т ранспортні засоби, що перемі щуються через митний кордон України, підлягають митному контролю. Митний контроль пе редбачає проведення митними органами мінімуму митних пр оцедур, необхідних для забез печення додержання законода вства України з питань митно ї справи.

Відповідно до ст. 42 Митного к одексу України під час прове дення митного контролю митні органи самостійно визначают ь форму та обсяг контролю, дос татні для забезпечення додер жання законодавства України з питань митної справи та між народних договорів України, укладених в установленому за коном порядку, контроль за до триманням яких покладено на митні органи.

Відповідно до статті 72 Митн ого кодексу України, митне оф ормлення розпочинається піс ля подання митному органу ми тної декларації, а також усіх необхідних для здійснення м итного контролю та оформленн я документів, відомостей щод о товарів і транспортних зас обів, які підлягають митному оформленню. Засвідчення мит ним органом прийняття товарі в, транспортних засобів та до кументів на них до митного ко нтролю та митного оформлення здійснюється шляхом простав ляння відповідних відміток н а митній декларації та товар осупровідних документах. Пі д митним оформленням розумію ть виконання митним органом дій (процедур), які пов' язані із закріпленням результатів митного контролю товарів і т ранспортних засобів, що пере міщуються через митний кордо н України, і мають юридичне зн ачення для дальшого використ ання цих товарів і транспорт них засобів.

Порядок здійснення митн ого контролю та митного офор млення товарів встановлено н аказом Держмитслужби Україн и № 314 від 20.04.2005 року «Про затверд ження Порядку здійснення мит ного контролю та митного офо рмлення товарів із застосува нням вантажної митної деклар ації»(далі Порядок № 314).

Згідно п. 3 зазначеного Поря дку під час митного контролю і оформлення товарів підроз ділом митного оформлення зді йснюється, зокрема, пер евірка правильності класифі кації та кодування товарів і перевірка правильності визн ачення митної вартості товар ів.

Відповідно до ст. 259 Митног о кодексу України митною вар тістю товарів, які переміщую ться через митний кордон Укр аїни, є їх ціна, що була фактич но сплачена або підлягає спл аті за ці товари, обчислена ві дповідно до положень цього К одексу.

Статтею 260 Митного кодексу У країни встановлено, що митна вартість товарів, які перемі щуються через митний кордон України, визначається деклар антом відповідно до положень цього Кодексу. Порядок визна чення митної вартості товарі в поширюється на товари, які п ереміщуються через митний ко рдон України. Для цілей визна чення митної вартості викори стовується інформація, підго товлена у спосіб, сумісний з п ринципами бухгалтерського о бліку, прийнятими у відповід ній країні і доцільними для п евного методу визначення мит ної вартості. Методи визначе ння митної вартості товарів, які переміщуються через мит ний кордон України, та умови ї х застосування встановлюють ся цим Кодексом.

Згідно ч.1 ст. 262 Митного Коде ксу України митна вартість т оварів і метод її визначення заявляються (декларуються) м итному органу декларантом пі д час переміщення товарів че рез митний кордон України шл яхом подання декларації митн ої вартості.

Відповідно до п. 2 Положення «Про вантажну митну деклара цію», затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 09.06.1997 року № 574 вантажна мит на декларація - це письмова з аява встановленої форми, що п одається митному органу і мі стить відомості про товари т а транспортні засоби, які пер еміщуються через митний корд он України, митний режим, в яко му вони заявляються, а також і ншу інформацію, необхідну дл я здійснення митного контрол ю, митного оформлення, митної статистики, нарахування под атків, зборів та інших платеж ів.

Згідно ст. 86 Митного кодексу України з моменту прийняття митної декларації вона є док ументом, що засвідчує факти, я кі мають юридичне значення.

При цьому, на думку суду, під фактами, які мають юридичне з начення, слід розуміти факти переміщення та пропуску тов арів через митний кордон Укр аїни, а також митну вартість т овару, задекларовану деклара нтом.

Статтею 265 Митного кодексу У країни митному органу надано право здійснення контролю п равильності визначення митн ої вартості.

Частиною 1 статті 261 Митного к одексу України встановлено, що відомості про митну варті сть товарів, які переміщують ся через митний кордон Украї ни, використовуються для нар ахування податків і зборів (о бов' язкових платежів), веде ння митної статистики, а тако ж у відповідних випадках для розрахунків у разі застосув ання штрафів, інших санкцій т а стягнень, встановлених зак онами України.

Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про Єдиний митний тар иф»від 05.02.1992 року № 2097-XII ми то нараховується митним орга ном України відповідно до по ложень цього Закону і ставок Єдиного митного тарифу Укра їни, чинними на день подання м итної декларації, і сплачуєт ься як у валюті України, так і в іноземній валюті, яку купує Національний банк України. М ито вноситься до державного бюджету України.

Відповідно до преамбули З акону України «Про митний та риф України»від 05.04.2001 року № 2371-III, митний тариф України - це сист ематизований згідно з Україн ською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяль ності перелік ставок ввізног о мита, яке справляється з тов арів, що ввозяться на митну те риторію України.

Порядком ведення Українсь кої класифікації товарів зов нішньоекономічної діяльнос ті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2002 року № 1863 визначено, що У країнська класифікація това рів зовнішньоекономічної ді яльності є товарною номенкла турою Митного тарифу, затвер дженого Законом України «Про Митний тариф України», що вик ористовується для цілей тари фного та інших видів регулюв ання зовнішньоекономічної д іяльності, ведення статистик и зовнішньої торгівлі, здійс нення митного оформлення тов арів. Ведення УКТЗЕД забезпе чує Держмитслужба. Ведення У КТЗЕД передбачає, зокрема, ви значення процедури та встано влення форми рішення щодо кл асифікації товарів в УКТЗЕД.

З метою забезпечення веден ня УКТЗЕД у митних органах ст ворені спеціальні підрозділ и - відділи номенклатури та кл асифікації товарів регіонал ьної митниці, митниці. Компет енція вказаних відділів визн ачена Порядком роботи відділ у номенклатури та класифікац ії товарів регіональної митн иці, митниці, відділу контрол ю митної вартості та номенкл атури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що пер еміщуються через митний корд он України, затвердженого на казом Держмитслужби України від 07.08.2007 року № 667 (далі Порядок № 667).

Пунктом 1 Розділу II вказано го вище Порядку передбачено, що до компетенції ВНКТ і ВКМВ Н згідно з напрямом діяльнос ті та цим порядком належить в иконання, зокрема, такого зав дання як прийняття рішення п ро визначення коду товару, то бто віднесення товарів до кл асифікаційних групувань, заз начених в УКТЗЕД.

У відповідності до п. 10 Розді лу III Порядку № 667 під час здійсн ення контролю правильності в изначення коду товару згідно з УКТЗЕД ВНКТ (ВКМВН) приймаєт ься рішення на підставі вста новлених характеристик това ру, які є визначальними для кл асифікації товару згідно з в имогами УКТЗЕД.

У пункті 4 «Висновок» Рішенн я зазначаються опис тов ару та встановлений десятизн ачний код товару згідно з УКТ ЗЕД, які мають міститись у від повідних графах митної декла рації згідно з вимогами норм ативно-правових актів Держми тслужби. Рішення підписуєтьс я посадовою особою ВНКТ (ВКМВ Н), яка його приймала, з проста вленням на ньому відбитка но мерного штампа "Правильність класифікації перевірено" та начальником ВНКТ (ВКМВН) або о собою, що його заміщує. Рішенн я доводиться до ПМО і є обов'яз ковим для виконання при митн ому оформленні товару (п. 11).

Обов'язковість для підприє мств і громадян рішення митн их органів щодо класифікації товарів для митних цілей зак ріплено також ч. 2 ст. 313 Митного кодексу України.

Як було встановлено судо м під час судового розгляду с прави, під час митного оформл ення товару за ВМД від 16.04.2009 рок у № 500040413/2009/004387 та від 23.05.2009 року № 500060736/2 009/002505, код товару позивачем було зазначено на підставі рішен ня відділу номенклатури та к ласифікації товарів Південн ої митниці від 15.04.2009 року № КТ-500-037 6-09, згідно якого товар митним о рганом було класифіковано за кодом УКТЗЕД 1006400000.

Отже, на виконання рішення П івденної митниці про визначе ння коду товару, що підлягав м итному оформленню, відповідн о до вимог Митного кодексу Ук раїни та Порядку № 314 п озивач здійснив його саме за цим кодом та сплатив в повном у обсязі ввізне мито (за ставк ою митного тарифу 5%) та подато к на додану вартість. При цьом у працівниками Південної мит ниці здійснені необхідні про цедури щодо прийняття ВМД до оформлення шляхом поставлен ня відбитку штампу «Під митн им контролем», що підтверджу ється відповідними відмітка ми в вантажних митних деклар аціях. Здійснений також митн ий контроль, який включає в се бе згідно Порядку № 314 перевір ку правильності класифікаці ї та кодування товарів відпо відно з поданими документами та перевірку правильності з арахування податків і зборів (обов'язкових платежів) за ВМД та застосування пільг у їх пл аті у відповідності з законо давством. Під час здійснення митного контролю з боку поса дових осіб відповідача заува ження до ВМД позивача були ві дсутні. Таким чином, відповід ач підтвердив правильність т а достовірність заповнених В МД, що стверджується заверша льною стадією митного оформл ення - проставленням відбит ку печатки у відповідній гра фі.

Згідно ст. 78 Митного кодексу України митне оформлення вв ажається завершеним після ви конання митним органом митни х процедур, визначених ним на підставі цього Кодексу відп овідно до заявленого митного режиму.

Наслідком завершення митн ого оформлення є пропуск тов арів і транспортних засобів через митний кордон України (пп. 19, 35 ст. 1 Митного кодексу Укр аїни).

Відповідно до пункту 2.4 стат ті 2, підпункту б) пункту 10.1 стат ті 10 Закону України «Про подат ок на додану вартість»від 03.04.19 97 року № 168/97-ВР (який був чинний н а момент митного оформлення імпортованого ТОВ «Агрос-Тре йдінг»товару) при справлянн і податку на додану вартість з осіб, які імпортують товари (супутні послуги) на митну тер иторію України для їх викори стання або споживання на мит ній території України, особо ю, відповідальною за нарахув ання, утримання та сплату (пер ерахування) податку до бюдже ту є митний орган.

При цьому, платники податку , які імпортують товари (супут ні послуги) на митну територі ю України для їх використанн я або споживання на митній те риторії України, згідно з пун ктом 10.3 статті 10 Закону України № 168/97-ВР, відповідають лише за д отримання правил надання інф ормації для розрахунку бази оподаткування (суми податку, належного до сплати) митним о рганам.

Відповідно до п. 54.5 ст. 5 Податк ового кодексу України у тому випадку, якщо згідно з нормам и цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платн ик податків не несе відповід альності за своєчасність, до стовірність та повноту нарах ування такої суми, проте несе відповідальність за своєчас не і повне погашення нарахов аного податкового зобов'язан ня та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановл еному цим Законом.

Підпунктом 4.2.1 п. 4.2 статті 4 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань, платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами»(який діяв до набрання чи нності Податковим кодексом У країни) також було встановле но, що якщо згідно з нормами ц ього пункту сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платн ик податків не несе відповід альності за своєчасність, до стовірність та повноту нарах ування такої суми, проте несе відповідальність за своєчас не і повне погашення нарахов аного податкового зобов'язан ня та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановл еному цим Законом.

Пропуск товарів через митн ий кордон України означає за вершення митного оформлення і виконання митним органом м итних процедур, у тому числі й сплату податків і зборів, що п ов'язуються з імпортом товар ів на митну територію Україн и.

Таким чином, суд вважає, що м итний орган, приймаючи ВМД ві д 16.04.2009 року №500040413/2009/004387 та від 23.05.2009 ро ку № 500060736/2009/002505 та пропускаючи тов ар на митну територію Україн и, погодився з відомостями пр о товар, а тому з огляду на при писи ст. 17 Закону України «Про Єдиний митний тариф»від 05.02.1992 р оку № 2097-ХІІ, пп. 10.1 та 10.3 ст. 10 Закону України «Про податок на дода ну вартість», п. 54.5 ст. 54 Податков ого кодексу України, він не м ає правових підстав для прий няття податкових повідомлен ь про нарахування податкових зобов'язань.

При цьому суд приймає до ува ги посилання позивача на те, щ о листи ДМСУ, що були підставо ю для проведення перевірки т а нарахування грошових зобов ' язань, не є нормативно-прав овим актами та з питань встан овлення митної вартості това ру мають лише рекомендаційни й характер. Суд також врахову є, що митне оформлення товару за спірними ВМД було здійсне но 16.04.2009 року та 23.05.2009 року, тобто щ е до надіслання ДМСУ зазначе них листів, а тому наведені в н их роз' яснення не повинні з астосуватися митним органом до митних операцій, що були зд ійсненні до їх видання. Крім т ого на думку суду заслуговує на увагу твердження позивач а з того приводу, що роз' ясне ння ДМСУ у зазначених листах щодо класифікації «битого р ису»за нормою 50% не відповідає технічним вимогам щодо рисо вої крупи, зазначеним у міжде ржавному стандарті ГОСТ 6292-93 (з а нормою 25%), який діє на територ ії України (а.с. 169-179).

Суд зазначає, що висновок в ідповідача про те, що внаслід ок зміни коду товару змінивс я рівень його митної вартост і є хибним, оскільки з аналізу норм митного законодавства вбачається, що лише зміна кла сифікації товарів згідно з У КТЗЕД не впливає на рівень їх митної вартості. Як вбачаєть ся із матеріалів справи став ки ввізного мита на імпортов аний позивачем товар за кода ми Української класифікації товарів зовнішньоекономічн ої діяльності, визначені мит ним органом на час його митно го оформлення за кодом 1006400000 та на час проведення перевір ки за кодами 1006309800 та 1006309200 є однаковими (ставка мита - 5 %). Фахівцями митного органу в акті перевірки та представни ками відповідача в судовому засіданні не було обґрунтова но підстав збільшення розмір у митної вартості товару, та в ідповідно сум ввізного мита та ПДВ, зазначених в спірних п одаткових повідомленнях ріш еннях. Надані представниками Південної митниці біржові ц іни на рис неочищений у 2009 році суд не приймає в якості обґру нтування визначення митної в артості товару позивача під час проведення перевірки, з о гляду на отримання цих відом остей відповідачем з Державн ої митної служби України лиш е під час судового розгляду с прави (а.с. 137-142).

Таким чином, суд дійшов до висновку, що ТОВ «Агрос-трейд інг»вірно та в повному обсяз і визначив та сплатив до бюдж ету усі обов' язкові платежі при митному оформленні това ру за ВМД від 16.04.2009 року № 500040413/2009/004387 т а від 23.05.2009 року № 500060736/2009/002505, підстав для їх донарахування у митного орг ану немає, а тому податкове по відомлення-рішення № 122 від 05.05.20 11 року, за яким ТОВ «Агрос-тре йдінг»донараховано грошове зобов' язання зі сплати вві зного мита в сумі 543 138,75 грн., в то му числі за основним платеже м - 434 511,00 грн. та штрафними санк ціями - 108 627, 75 грн., та податкове п овідомлення-рішення № 121 від 05.0 5.2011 року, за яким донараховано грошове зобов' язання з под атку на додану вартість в сум і 129 318,75 грн., в тому числі за осно вним платежем - 103 455,00 грн. та шт рафними санкціями - 25 863,75 грн. є необґрунтованими, неправомі рними та такими, що підлягают ь скасуванню.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Згідно з частиною 3 ст. 2 КАС У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); безсторонньо (неупередже но); добросовісно; розсудлив о.

Статтею 71 КАС України встан овлено, що кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч . 2 ст. 71 КАС України в адміністр ативних справах про протипра вність рішень, дій чи бездіял ьності суб' єкта владних пов новажень обов' язок щодо док азування правомірності свог о рішення, дії чи бездіяльнос ті покладається на відповіда ча, якщо він заперечує проти п озову.

Враховуючи вищевикладен е суд вважає, що відповідач у судовому засіданні не дові в правомірність та обґрунтов аність оскаржуваних податко вих повідомлень-рішень, у зв' язку з чим адміністративний позов ТОВ «Агрос-трейдінг»пі длягає задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати розподіли ти у відповідності до вимог с т. 94 ч.1 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 69-71, 86, 122, 158-163, 167, 186, 254 КАС України , суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний поз ов товариства з обмеженою ві дповідальністю «Агрос-трейд інг» до Південної митниці, за участю прокуратури м. Одеси, т реті особи, які не заявляють с амостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - приватне підприємство «Укрб удсервіс», приватне підприєм ство «Екстрімтранссервіс-Пі вдень», про визнання протипр авними та скасування податко вих повідомлень-рішень - за довольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Південної митниц і № 121 від 05.05.2011 року, за яким това риству з обмеженою відповіда льністю «Агрос-трейдінг» нар аховано грошове зобов' язан ня в сумі 129 318,75 грн., в тому числі за основним платежем - 103 455,00 г рн. та штрафними санкціями - 25 863,75 грн.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Південної митниц і №122 від 05.05.2011 року, за яким товар иству з обмеженою відповідал ьністю «Агрос-трейдінг» нара ховано грошове зобов' язанн я в сумі 543 138,75 грн., в тому числі з а основним платежем - 434 511,00 гр н. та штрафними санкціями - 108 62 7, 75 грн.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окр ужний адміністративний суд а пеляційної скарги на постано ву суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у раз і застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постан ови. Копія апеляційної скарг и одночасно надсилається осо бою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністратив ного суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и на постанову, встановленог о статтею 186 КАС України, якщо т аку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виг отовлений та підписаний судд ею 30 січня 2012 року.

Суддя Білостоцький О.В.

30 січня 2012 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21688626
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/5113/2011

Ухвала від 08.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 08.07.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Постанова від 30.01.2012

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні