Постанова
від 07.02.2012 по справі 2а-1670/31/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2012 року м. Полтава Справа № 2а-1670/31/12

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Соко ленка Ф.Ф.,

при секретарі - Яремин Н.І .,

за участю:

представника позивача - Р удецька О.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Га дяцького районного центру за йнятості до ОСОБА_2 про ст ягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

04 січня 2012 року Гадяцьк ий районний центр зайнятості звернувся до ОСОБА_2 про стягнення коштів, витрачени х на виплату матеріальної до помоги по безробіттю, в розмі рі 1390,11 грн та на організацію та проведення громадських робі т, в розмірі 1129,59 грн.

Обґрунтовуючи заявлену в имогу, позивач зазначив, що пр и отриманні виплат у період п еребування на обліку у Гадяц ькому районному центрі зайня тості громадянка ОСОБА_2 приховала факт реєстрації ї ї як фізичної особи-підприєм ця, чим порушила вимоги Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття". Незаконно отримала кош ти на загальну суму 2519,70 грн, у до бровільному порядку їх не по вернула.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив суд за довольнити адміністративни й позов в повному обсязі.

Відповідач в судове засіда ння не з'явився, причини неявк и суду не повідомив, про день т а час розгляду справи повідо млявся належним чином, запер ечень не надав.

Відповідно до частини 4 стат ті 128 КАС України у разі неприб уття відповідача, належним ч ином повідомленого про дату, час і місце судового розгляд у, без поважних причин розгля д справи може не відкладатис ь і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній док азів.

За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спра ву за даної явки та наявними в справі матеріалами.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд прихо дить до наступних висновків.

Судом встановлено, гром адянка ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦ ІЯ_1, ідентифікаційний номе р НОМЕР_1) звернулася за сп риянням у працевлаштуванні д о Гадяцького районного центр у зайнятості, де і була зареєс трована як шукаюча роботу.

З 07.08.1997 Гадяцьким районним ц ентром зайнятості їй було на дано статус безробітної, взя то на облік та призначено доп омогу по безробіттю. 01.02.1998 ОСО БА_2 знято з обліку.

Фактично відповідач отрим ала допомогу по безробіттю з 07.08.1997 по 01.02.1998 в сумі 64,63 грн, що підтв ерджується наявним в матеріа лах справи розрахунком та не оспорюється відповідачем.(а .с.22)

03.03.2004 відповідач вдруге зверн улася до Гадяцького районног о центру зайнятості із заяво ю про надання статусу безроб ітної з виплатою матеріально ї допомоги. (а.с.11)

На підставі пунктів 1, 3, 4 стат ті 22, пункту 1 статті 23 Закону Ук раїни “Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я” наказом Гадяцького районн ого центру зайнятості від 10.03.20 04 № НТ040310 гр. ОСОБА_2 надано с татус безробітної і цим же на казом призначено допомогу по безробіттю.(а.с.13-14)

З 05.03.2005 відповідачу припинено виплату допомоги по безробі ттю відповідно до наказу від 30.03.2005 № НТ050330 у зв'язку із закінче нням строку виплати відповід но до підпункту 12 пункту 1 стат ті 31 Закону України "Про загал ьнообов'язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття".

Наказом від 13.10.2006 № НТ061013 ОСОБ А_2 знято з обліку з 05.10.2006 у зв'яз ку з невідвідуванням безробі тною ДСЗ без поважних причин протягом 30 календарних днів і більше відповідно до підпун кту "к" пункту 44 Положення про р еєстрацію, перереєстрацію та ведення обліку громадян, що ш укають роботу, і безробітних , виплати допомоги по безробі ттю, а також умови подання мат еріальної допомоги в період професійної підготовки, пере підготовки та підвищення ква ліфікації, затверджене поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 27 квітня 1998 р. N 578 (в редак ції на час виникнення правов ідносин).

Наказом Гадяцького районн ого центру зайнятості від 18.12.20 06 № НТ061218 ОСОБА_2 поновлено с татус безробітної з 18.12.2006, але ц им же наказом відмовлено у пр изначенні допомоги по безроб іттю.

З 23.01.2009 відповідача знято з об ліку відповідно до наказу ві д 23.01.2009 № НТ090123 у зв'язку з невідві дуванням безробітною ДСЗ без поважних причин протягом 30 ка лендарних днів і більше відп овідно до підпункту "к" пункту 44 Положення про реєстрацію, п еререєстрацію та ведення обл іку громадян, що шукають робо ту, і безробітних, виплати доп омоги по безробіттю, а також у мови подання матеріальної до помоги в період професійної підготовки, перепідготовки т а підвищення кваліфікації, з атверджене постановою Кабін ету Міністрів України від 27 кв ітня 1998 р. N 578 (в редакції на час ви никнення правовідносин).

З довідок Гадяцького район ного центру зайнятості сліду є, що за періоди з 07.09.1997 по 01.02.1998 та з 10.03.2004 по 05.10.2006 відповідачем отри мано матеріальну допомогу п о безробіттю у сумі 1390,11 грн (а.с. 22;24).

Судом також встановлено, що 09.01.2009 відповідачем було змінен о прізвище з "Кличової" на "Вил егжаніну".

Згідно частини 2 статті 19 Зак ону України “Про зайнятість населення”, Державна служба зайнятості має право направл яти безробітних громадян за їх бажанням на оплачувані гр омадські роботи, фінансуванн я яких, в розумінні частини 2 с татті 7 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття” є видом соці альних послуг.

Відповідно до вище зазначе ної норми, під час перебуванн я на обліку у центрі зайнятос ті, відповідач приймав участ ь у громадських роботах в пер іоди з 16.10.2008 по 31.10.2008, з 03.11.2008 по 14.11.2008 та з 17.11.2008 по 28.11.2008 у Середняківській с ільській раді згідно договор ів № 160208101500166 від 15.10.2008, №160208102900184 від 29.10.2008, №160208111700213 від 17.11.2008, укладених між по зивачем та роботодавцем. Від повідно до корінців направле ння на громадські роботи від 16.10.2008 № 1602081015007005, від 30.10.2008 № 1602081029003005, від 17.11 .2008 № 1602081117003007 відповідача згідно з вищезазначеними договорами прийнято на роботу на посаду підсобного робітника.(а.с.16-18)

Сума коштів витрачених на о рганізацію та проведення гро мадських робіт Гадяцьким рай онним центром зайнятості ста новить 1129,59 грн згідно довідки від 07.10.2011 на яку посилається поз ивач(а.с.23)

З метою виконання Порядку р озслідування страхових випа дків та обґрунтованості випл ат матеріального забезпечен ня, затвердженого наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України, Державн ої податкової адміністрації України від 13.02.2009 № 60/62 відповідн о до пункту 5 частини 2 статті 12 Закону України “Про загально обов' язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття ””Гадяцьким райо нним центром зайнятості здій снено інформаційний обмін мі ж Державним реєстратором та центром зайнятості, за резул ьтатами якого складено акт в ід 11.10.2011 № 27.(а.с.19)

Розслідуванням встановлен о, що гр. ОСОБА_2 з 12.12.1996 була за реєстрована як суб'єкт підпр иємницької діяльності - фізи чна особа та відповідно відн осилась до категорії зайнято го населення.

З наявної у матеріалах спра ви Довідки з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в вбачається, що до реєстру вн есено запис про державну реє страцію суб' єкта підприємн ицької діяльності-фізичної о соби ОСОБА_2. 10.09.2010 до реєстру внесено запис про рішення ць ого суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи щодо припинення підприємниц ької діяльності. 30.12.2010 до реєстр у внесено запис про припинен ня підприємницької діяльнос ті фізичної особи - підприємц я за її рішенням.(а.с.42-44)

Відповідно до частини 3 стат ті 46 Закону України “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб підприємц ів”від 15.05.2003, № 755-ІV фізична осо ба позбавляється статусу під приємця з дати внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи.

Отже, на дату набуття відпо відачем статусу безробітної підприємницька діяльність в ідповідача не була припинена .

На підставі акту розслідув ання, а також частини 3 статті 36 Закону України „Про загальн ообов' язкове державне соці альне страхування на випадок безробіття” Гадяцьким райо нним центром зайнятості вида но наказ від 11.10.2011 за №151 про пове рнення гр. ОСОБА_2 грошови х коштів, отриманих у періоди з 10.03.2004 по 04.03.2005, в сумі 1325,48 грн, з 07.09.1997 п о 31.01.1998, в сумі 64,63 грн як допомога по безробіттю, а також коштів , витрачені на організацію та проведення громадських робі т за періоди з 16.10.2008 по з1.10.2008, з 03.11.2008 п о 14.11.2008, з 17.11.2008 по 28.11.2008 в сумі 1129,59 грн.(а .с.20)

13.10.2011 відповідачу направлено лист - претензію про необхідн ість повернення матеріально ї допомоги по безробіттю у 15-д енний строк, але вказана вимо га залишена відповідачем без задоволення.

Станом на дату судового роз гляду справи відомості щодо надходження коштів на рахуно к позивача відсутні.

Надаючи оцінку позовній ви мозі про стягнення коштів, ви трачених на виплату матеріал ьної допомоги по безробіттю, в розмірі 1390,11 грн суд виходить з наступного.

Згідно зі статтею 2 Закону У країни „Про зайнятість насел ення” безробітними визнають ся працездатні громадяни пра цездатного віку, які через ві дсутність роботи не мають за робітку або інших передбачен их законодавством доходів і зареєстровані у державній сл ужбі зайнятості як такі, що шу кають роботу, готові та здатн і приступити до підходящої р оботи.

Згідно статті 1 Закону Украї ни “Про зайнятість населення ” підприємці належать до зай нятого населення.

Частинами 2 та 3 статті 36 Зако ну України „Про загальнообов ' язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” закріплено, що застр аховані особи, зареєстровані в установленому порядку як б езробітні, зобов'язані своєч асно подавати відомості про обставини, що впливають на ум ови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг /частина 2/; сума виплаченого з абезпечення та вартості нада них соціальних послуг застра хованій особі внаслідок умис ного невиконання нею своїх о бов'язків та зловживання ним и стягується з цієї особи від повідно до законодавства Укр аїни з моменту виникнення об ставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та н адання соціальних послуг /ча стина 3/.

Відповідно до пункту 6 Поряд ку № 60/62 у разі встановлення цен трами зайнятості належності безробітної особи до катего рії зайнятих, така особа знім ається з обліку як безробітн а в установленому законом по рядку та повертає суму незак онно отриманого матеріально го забезпечення і вартості н аданих соціальних послуг з м оменту виникнення обставин, що впливають на умови виплат и матеріального забезпеченн я та надання соціальних посл уг.

З огляду на вище викладене, відповідач не мав права на от римання допомоги по безробіт тю, яку було призначено центр ом зайнятості у зв' язку із н енаданням достовірної інфор мації про те, що він є суб' єкт ом підприємницької діяльнос ті. Заява підписана відповід ачем є офіційним документом, в якому ним зазначені обстав ини, що впливали на призначен ня допомоги по безробіттю та в якій умисно приховано факт реєстрації його як суб' єкт а підприємницької діяльност і - фізичної особи.

Суд прийшов до висновку, що позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та такими, щ о підлягають задоволенню.

Надаючи оцінку позовній ви мозі про стягнення коштів, ви трачених на організацію та п роведення громадських робіт , в розмірі 1129,59 грн суд виходить з наступного.

Статтею 23 Закону України “П ро зайнятість населення” пер едбачено організація оплачу ваних громадських робіт. Міс цеві державні адміністрації , виконавчі органи відповідн их рад за участю державної сл ужби зайнятості для забезпеч ення тимчасової зайнятості н аселення, передусім осіб, зар еєстрованих як безробітні, о рганізують проведення оплач уваних громадських робіт на підприємствах, в установах і в організаціях комунальної власності і за договорами - на інших підприємствах, в устан овах і організаціях. Оплачув ані громадські роботи повинн і мати суспільно корисну спр ямованість, відповідати потр ебам громади, регіону і сприя ти їх соціальному розвитку. В иди оплачуваних громадських робіт визначаються місцевим и державними адміністраціям и, виконавчими органами відп овідних рад.

З особами, які бажають брати участь в громадських робота х, укладається строковий т рудовий договір з правом й ого продовження за погодженн ям сторін до вирішення питан ня про їх працевлаштування н а підходящу роботу. Переважн им правом укладання договорі в користуються громадяни, за реєстровані як безробітні.

У разі закінчення встановл еного строку виплати допомог и по безробіттю громадянин м ає переважне право на здобут тя іншої професії (спеціальн ості) і участь в оплачуваних г ромадських роботах на період - до надання йому підходящої р оботи.

Оплата праці осіб, зайняти х на громадських роботах, зді йснюється за фактично викона ну роботу і не може бути ме ншою мінімального розміру за робітної плати, встановленої законодавством України, при якісному виконанні норм пра ці.

За безробітними громадяна ми, які беруть участь у таких р оботах, зберігається виплата допомоги по безробіттю у роз мірах і в строки, встановлені відповідно до цього Закону.

Фінансування громадських робіт провадиться за рахунок місцевого бюджету із залуче нням коштів Фонду загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття (в час тині організації таких робіт для безробітних) і підприє мств, установ та організацій , для яких ця робота виконуєть ся за договорами.

Порядок організації та про ведення оплачуваних громадс ьких робіт, визначено Положе нням про порядок організації та проведення оплачуваних г ромадських робіт, затверджен ого Постановою Кабінету Міні стрів України від 10.09.2008, № 839.

Посилання позивача на відп овідальність відповідача ві дповідно договорів про орган ізацію та проведення громадс ьких робіт № 160208101500166 від 15.10.2008, №160208102900 184 від 29.10.2008, №160208111700213 від 17.11.2008 є безпід ставними, оскільки дані дого вори регулюють взаємовіднос ини, які склалися між позивач ем та роботодавцем і ніяким ч ином не містять застережень відносно відповідальності ОСОБА_2 перед центром зайня тості.

З матеріалів справи вбача ється, що ОСОБА_2 було отри мано заробітну плату за вико нану роботу від роботодавця. Факт відпрацьованого часу п ідтверджується наявними у ма теріалах справи копіями акт ів виконаних робіт, актів про кількість відпрацьованих лю дино-днів та табелів відпрац ьованих днів.(а.с.4547;50-51;54-56)

Повернення заробітної пла ти, отриманої за відпрацьова ний час порушує норми Консти туції України, де статтею 43 вс тановлено, що кожен має право на працю, що включає можливіс ть заробляти собі на життя пр ацею, яку він вільно обирає аб о на яку вільно погоджується . Держава створює умови для по вного здійснення громадянам и права на працю, гарантує рів ні можливості у виборі профе сії та роду трудової діяльно сті, реалізовує програми про фесійно-технічного навчання , підготовки і перепідготовк и кадрів відповідно до суспі льних потреб. Використання п римусової праці забороняєть ся. Право на своєчасне одер жання винагороди за працю за хищається законом.

Приймаючи до уваги, що випл ачені кошти є винагородою за фактично виконані роботи ві дповідачем, суд вважає, що вим ога позивача про стягнення з ОСОБА_2 коштів, витрачени х на організацію та проведен ня громадських робіт у сумі 112 9,59 грн задоволенню не підляга є.

Таким чином, враховуючи вищ енаведене, суд прийшов до вис новку про необхідність частк ового задоволення позовних вимог.

Пунктом 4 статті 94 Кодексу Ад міністративного судочинств а України, визначено, що у спра вах, в яких позивачем є суб' є кт владних повноважень, а від повідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного с удочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Гадяцького районного цент ру зайнятості до ОСОБА_2 п ро стягнення коштів - задовол ьнити частково.

Стягнути з ОСОБА_2 (ідент ифікаційний номер НОМЕР_1 ) на корись Гадяцького районн ого центру зайнятості (ідент ифікаційний код 01528571) незаконн о отриману допомогу по безро біттю в розмірі 1390 (одна тисяча триста дев'яносто) гривень 11 (о динадцять) копійок.

У задоволенні іншої частин и позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо таку скаргу не було под ано. У разі подання апеляційн ої скарги судове рішення, якщ о його не скасовано, набирає з аконної сили після поверненн я апеляційної скарги, відмов и у відкритті апеляційного п ровадження або набрання зако нної сили рішенням за наслід ками апеляційного проваджен ня.

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 08 лютого 2012 рок у.

Суддя Ф.Ф. Соколенко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21689294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/31/12

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Постанова від 07.02.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Ф.Ф. Соколенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні