Постанова
від 08.02.2012 по справі 2а-1670/460/12
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

          

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2012 року

м. Полтава

Справа № 2а-1670/460/12

Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Кукоба О.О. розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Лубенського міжрайонного прокурора Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області до Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України про стягнення недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафних санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В:

Лубенський міжрайонний прокурор Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області 24 січня 2012 року звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України про стягнення недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

В обґрунтування своїх вимог позивач вказав, що відповідно до статей 4, 5 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" відповідач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. У зв'язку з несплатою єдиного внеску за особовим рахунком Лубенського МСТК ТСОУ утворилася заборгованість з його сплати, що за липень - листопад 2011 року складає 25 348 грн. 61 коп. Крім того, за несвоєчасну сплату єдиного внеску до відповідача застосовано фінансові санкції в сумі 3 617 грн. 12 коп. та нараховано пеню в розмірі 3 436 грн. 17 коп.

Прокурор в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце його проведення повідомлявся належним чином; причин неявки суду не повідомив, заяв чи клопотань до суду не надав.

УПФ України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечил, надало до суду клопотання про розгляд справи за відсутності його представника (а.с. 34).

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце його проведення повідомлявся належним чином; причин неявки суду не повідомив, заяв чи клопотань до суду не надав (а.с. 33).

У відповідності до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

При цьому, згідно з частиною шостою вказаної статті, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вищезазначене, враховуючи достатність наданих сторонами доказів, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні факти та відповідні до них правовідносини.

Лубенський міський спортивно - технічний клуб товариства сприяння обороні України є юридичною особою та суб'єктом солідарної системи пенсійного забезпечення, як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області за реєстраційним номером 16320928 (а.с. 36-37).

Відповідно до поданих звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за липень - листопад 2011 року, відповідачем визначено суму єдиного внеску, що підлягає сплаті за вказаний звітний період загалом в розмірі 29 030 грн. 69 коп., в т.ч. за липень 2011 року - 5 251 грн. 61 коп., за серпень 2011 року - 5 966 грн. 39 коп., за вересень 2011 року - 6 200 грн. 34 коп., за жовтень 2011 року - 5 513 грн. 78 коп., за листопад 2011 року - 6 098 грн. 57 коп. (а.с. 16-25).

Оскільки відповідачем вказану суму єдиного внеску в добровільному порядку у повному обсязі не сплачено, прокурор в інтересах УПФ України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області звернувся до суду з вимогою про стягнення з Лубенського МСТК ТСОУ заборгованості.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості позовних вимог, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі по тексту - Закон № 2464-VI), що набрав чинності з 01.01.2011 року.

Процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачено Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 року за № 994/18289.

У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Пунктом першим частини першої статті 7 Закону № 2464-VI встановлено, що для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону єдиний внесок нараховується на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Частиною п'ятою статті 8 Закону № 2464-VI передбачено, що єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності.

З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що код основного виду економічної діяльності Лубенського МСТК ТСОУ - 91.33.0, клас професійного ризику виробництва - 1.

Таким чином, розмір єдиного внеску для відповідача, згідно з ч. 5 ст. 8 Закону                     № 2464-VI, складає 36,76 %.

У відповідності до п. 3.1 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2010 року № 22-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1014/18309, страхувальники, крім зазначених у пунктах 3.3 - 3.4 цього розділу, а також страхувальники, зазначені в пункті 3.2, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію його, як підприємця), у частині подання звіту за таких осіб зобов'язані формувати та подавати до органів Пенсійного фонду звіт не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом для них є календарний місяць.

За приписами ч. 8 ст. 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).  

Частиною дванадцятою статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Таким чином, Лубенський МСТК ТСОУ зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Однак, у зв'язку з тим, що відповідач своєчасно не сплатив суму єдиного внеску за особовим рахунком страхувальника утворилася заборгованість з його сплати в розмірі 25 348 грн. 61 коп.

Відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону № 2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Крім того, за змістом ч. 11 ст. 25 Закону № 2464-VI територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Згідно з ч. 14 ст. 25 Закону № 2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсійного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.

З матеріалів адміністративної справи судом встановлено, що на суму своєчасно не сплаченого єдиного внеску позивачем на підставі рішень № 127 від 11.08.2011 року, № 220 від 09.09.2011 року, № 242 від 28.09.2011 року, № 310 від 13.10.2011 року, № 347 від 21.11.2011 року відповідачу нараховано пеню в сумі 3 436 грн. 17 коп. та застосовано фінансові санкції в сумі 3 617 грн. 12 коп. (а.с. 7, 9, 11, 13, 15).

Вказані рішення отримано уповноваженою особою відповідача (а.с. 8, 10, 12, 14, 15), однак сторонами у справі доказів оскарження таких рішень до суду не надано.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону № 2464-VI Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.

В силу положень ч. 2 ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом.

Відповідно до ч. 1 ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 року      № 1789-XII представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Частиною першою статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.  

За приписами ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач відзиву на позовну заяву та жодних заперечень проти позову чи доказів сплати суми недоїмки суду не надав.

Разом з тим, наявність у відповідача заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за липень - листопад 2011 року підтверджується звітами щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, витягом з картки особового рахунку страхувальника, а також розрахунками, наданими позивачем (а.с. 6, 16-25, 39-40).

За таких обставин, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості і правомірності позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 69-71, 86, 128, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Лубенського міжрайонного прокурора Полтавської області в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області до Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України про стягнення недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, штрафних санкцій та пені задовольнити.

Стягнути з Лубенського міського спортивно - технічного клубу товариства сприяння обороні України (вул. Радянська, 159, м. Лубни, Полтавська область, 37500; код ЄДРПОУ 25170565) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Лубнах та Лубенському районі Полтавської області (вул. Шевченка, 8, м. Лубни, Полтавська область, 37500; код ЄДРПОУ 37710525) недоїмку зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій та пені в розмірі 32 401 грн. 90 коп. (тридцять дві тисячі чотириста одна гривня дев'яносто копійок).          

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним поданням  її копії до суду апеляційної інстанції. У разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160  Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          

          Суддя                                                                                О.О. Кукоба

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21689330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/460/12

Постанова від 08.02.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

Ухвала від 25.01.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.О. Кукоба

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні