ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а/1770/5131/2011
21 грудня 2011 року 13год. 25хв. м. Рівне
Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О. за участю секретаря судового засіданн я Бондаренко В.Ю. та сторін і і нших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Б ондарчук Л.П.
відповідача: представник н е з'явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Товариство з обмежено ю відповідальністю Мисливс ьке господарство "Поліське"
до Рівненської районної держ авної адміністрації Рівненс ької області
про зобов'язання вчинити пе вні дії, -
ВСТАНОВИВ :
Товариство з обмежено ю відповідальністю Мисливсь ке господарство "Поліське" зв ернулося до суду з позовом до Рівненської районної держав ної адміністрації Рівненськ ої області про зобов' язання вчинити певні дії.
В адміністративному позові позивач вказує, що на п раві власності Товариству належить нежитлова будівл я за адресою Рівненська обл., Р івненський р-н, с. Решуцьк, вул . Пляжна, 37. Вказана будівля роз ташована на земельній ділянц і площею 0,95 га за межами села Ре шуцьк, Рівненського району, Р івненської області, використ овується позивачем для здійс нення статутної діяльності, для надання послуг мисливцям для проведення полювання та риболовлі, для обслуговуван ня рятувальної станції і роз міщення спортивних об' єкті в.
З метою оформлення права ко ристування земельною д ілянкою під об' єктом нерухо мості, ТзОВ МГ "Поліське" зверн улося до Рівненської районно ї державної адміністрації, я к власника землі, з заявою про надання земельної ділянки п лощею 0,95 га в оренду терміном н а 49 років. Рівненська районна державна адміністрація відм овила в наданні в оренду дано ї земельної ділянки.
Позивач вважає, що вищ евказана відмова Рівненсько ї районної державної адмініс трації є протиправною, проси ть зобов'язати відповідача у класти з ТОВ "Мисливське госп одарство "Поліське" договір о ренди земельної ділянки.
Представник позивача в судовому засіданні позов п ідтримав з наведених у ньому підстав, просив задоволити в повному обсязі.
Відповідач явки упов новаженого представника в су дове засідання не забезпечив , проти позову не заперечив. Пр о дату, час та місце судового р озгляду справи повідомлений належним чином (а.с.20). Судом не визнавалася обов' язковою у часть відповідача в судовому засіданні.
За таких обставин суд вважа є за можливе розглянути спра ву без участі представника в ідповідача.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, встановив ши фактичні обставини справи , перевіривши їх доказами, дос лідженими в судовому засідан ні, оцінивши їх в сукупності, в ідповідно до вимог закону, су д приходить до висновку, що по зов підлягає до задоволення .
Судом встановлено, що Тов ариство з обмеженою відпов ідальністю "Мисливське госпо дарство "Поліське" займаєтьс я організацією та проведення м мисливського полювання, ві дновленням та відтворенням м исливської фауни, охороною м исливських угідь від браконь єрства, що стверджується Ста тутом ТзОВ Мисливське господ арство "Поліське", зареєстров аним розпорядженням голови Р івненської районної державн ої адміністрації за № 649 від 28 с ерпня 2003 року (а.с.24-35).
Відповідно до Витягу про ре єстрацію права власності на нерухоме майно № 23073649 від 19.06.2009 ро ку (а.с.7) на праві власності Т овариству належить нежитл ова будівля за адресою Рівне нська обл., Рівненський р-н, с. Р ешуцьк, вул. Пляжна, буд. 37. Вказ ана будівля використовуєтьс я Підприємством для здійснен ня статутної діяльності, з ме тою надання послуг мисливцям для проведення полювання та риболовлі, для обслуговуван ня рятувальної станції і роз міщення спортивних об' єкті в.
Вказана будівля розташова на на земельній ділянці площ ею 0,95 га. за межами села Решуцьк , Рівненського району Рівнен ської області (а.с. 13).
З метою оформлення права ко ристування земельною ділянк ою під об' єктом нерухомості , ТОВ МГ "Поліське" 28.10.2011 року звер нулося до Рівненської районн ої державної адміністрації, як власника землі, з заявою пр о надання земельної ділянки площею 0,95 га в оренду терміном на 49 років (а.с.23).
Листом від 04.11.2011 року за № 4757/01-52/201 1 Рівненською районною держа вною адміністрацією в наданн і в оренду вказаної земельно ї ділянки відмовлено з покли канням на статтю 52 Земельного Кодексу України, в зв' язку з відсутністю правових підста в для надання в оренду вищеза значених земель (а.с.22).
Суд приходить до висновку, щ о відмова позивачу у укладан ні договору оренди земельної ділянки площею 0,95 га за межами с. Решуцьк, Рівненського райо ну, Рівненської області для о бслуговування об' єкта неру хомості, належного на праві п риватної власності, та здійс нення статутної діяльності, пов'язаної з веденням мислив ського господарства, супере чить чинному законодавству У країни, з наступних підстав.
Відповідно до статті 19 Конс титуції України органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі та у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією Україн и та законами України.
Статтею 13 Закону України "Пр о місцеві державні адміністр ації" встановлено, що до відан ня місцевих державних адміні страцій у межах і формах, визн ачених Конституцією і закона ми України, належить, серед ін ших, вирішення питань викори стання земель.
Частина перша статті 321 Циві льного кодексу України перед бачає, що право власності є не порушним, ніхто не може бути п ротиправно позбавлений цьог о права чи обмежений у його зд ійсненні.
Відповідно до статті 377 Циві льного кодексу України, пере хід права власності на нерух оме майно є підставою для наб уття відповідного права на з емлю під ними.
Відповідно до положень ст. 1 20 Земельного кодексу України , у разі набуття права власнос ті на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні інш ої особи, припиняється право власності, право користув ання земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право вл асності на жилий будинок, буд івлю або споруду, розміщені н а земельній ділянці, що пер ебуває у власності іншої ос оби, переходить право власно сті на земельну ділянку або ї ї частину, на якій вони розмі щені, без зміни її цільового п ризначення.
Таким чином, з урахуванням в ищевказаних правових норм, з набуттям права власності на нежитлову будівлю за адресо ю Рівненська обл., Рівненськи й р-н, с. Решуцьк, вул. Пляжна, бу динок 37 у ТОВ "Мисливське госп одарство "Поліське" виникло п раво для набуття відповідног о права на землю під нею.
Судом встановлено, що Кусти нською сільською радою 30.06.2009 ро ку за № 305 погоджено викопіюва ння з плану землекористуванн я Кустинської сільської ради з нанесенням земельної діля нки площею 0,95 га, наміченої до в ідведення для ТОВ "Мисливськ е господарство "Поліське" для обслуговування будівлі (а.с.11 ).
Рішенням виконавчого комі тету Рівненської міської рад и (попереднього землекористу вача) № 142 від 08.09.2009 року надано Товариству з обмеженою від повідальністю мисливському господарству "Поліське" згод у на вилучення земельної діл янки площею 0,95 га для обслугов ування бази відпочинку на те риторії Кустинської сільськ ої ради Рівненського району (а.с.9). Крім цього, землекористу вачем виконавчим комітетом Р івненської міської ради в ос оби міського голови Хомка В олодимира Євгеновича на пі дставі рішення № 142 від 08.09.2009 року та статті 151 Земельного кодек су України надано Товарист ву з обмеженою відповідаль ністю "Мисливське господарст во "Поліське" письмову згоду, п освідчену нотаріально, на ви лучення земельної ділянки пл ощею 0,95 га для обслуговування бази відпочинку на територі ї Кустинської сільської ради Рівненського району (а.с.10).
Розпорядженням голови Рів ненської районної державної адміністрації № 783 від 16.11.2009 року позивачу надано дозвіл на ви готовлення містобудівного о бгрунтування реконструкції нежитлової будівлі, розміще ної на території Кустинської сільської ради (а.с.8).
Рішенням Кустинської сіль ської ради Рівненського райо ну від 08.04.2010 року № 459 відповідно до ст.12, 151 Земельного кодексу У країни позивачу затверджено містобудівне обгрунтування реконструкції нежитлової бу дівлі з влаштуванням площадо к відпочинку та проведення с портивних заходів (а.с.12).
З дослідженого судом плану благоустрою території в с. Ре шуцьк, вул. Пляжна,37, встановле но, що на земельній ділянці ор ієнтовною площею 0,95 га ТОВ "Мис ливське господарство "Полісь ке" заплановано облаштування рятувальної станції (існуюч а будівля), ангару для зберіга ння човнів і рятувального сп орядження, мініфутбольного п оля, тенісного корту, волейбо льного майданчика, роздягаль ні, літнього душу, стоянки авт омобілів, бесідки (а.с.13).
Надаючи юридичну оцінку фа ктичним обставинам справи та підставам відмови в укладен ні договору оренди, суд врахо вує наступне.
Відповідно до статті 50 Земе льного кодексу України до зе мель рекреаційного призначе ння належать землі, які викор истовуються для організації відпочинку населення, туриз му та проведення спортивних заходів.
Відповідно до статті 51 Земе льного Кодексу України до зе мель рекреаційного призначе ння належать земельні ділянк и зелених зон і зелених насад жень міст та інших населених пунктів, навчально-туристсь ких та екологічних стежок, ма ркованих трас, земельні діля нки, зайняті територіями буд инків відпочинку, пансіонаті в, об'єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кем пінгів, яхт-клубів, стаціонар них і наметових туристично-о здоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячи х та спортивних таборів, інши х аналогічних об'єктів, а тако ж земельні ділянки, надані дл я дачного будівництва і спор удження інших об'єктів стаці онарної рекреації.
Відповідно до статті 52 Земе льного кодексу України землі рекреаційного призначення м ожуть перебувати у державній , комунальній та приватній вл асності (частина 1). На землях р екреаційного призначення за бороняється діяльність, що п ерешкоджає або може перешкод жати використанню їх за приз наченням, а також негативно в пливає або може вплинути на п риродний стан цих земель (час тина 3).
З аналізу вищенаведених но рм права слідує, що цільове ви користання земель рекреацій ного призначення обмежене ор ганізацією відпочинку насел ення, туризму, проведення спо ртивних заходів.
Судом встановлено, що метою оренди земельної ділянки ТО В "Мисливське господарство "П оліське" є надання послуг мис ливцям для проведення полюва ння та риболовлі, для обслуго вування рятувальної станції і розміщення спортивних об'є ктів, тобто діяльність, яка не впливає негативно на природ ний стан земель, не перешкодж ає їх використанню за цільов им призначенням та в повній м ірі відповідає такому цільов ому призначенню.
Судом не встановлено підст ав вважати, що прийняття відп овідачем рішення про надання позивачу в оренду земельної ділянки може в будь-який спо сіб вплинути на права третіх осіб, позаяк надання земельн ої ділянки у власність (в кори стування) іншим особам, ніж ти м, яким належить право власно сті на об'єкт нерухомості, зак оном не передбачено.
Згідно зі статтею 13 Констит уції України земля, її надра, а тмосферне повітря, водні та і нші природні ресурси її конт инентального шельфу, виключн ої (морської) економічної зон и є об'єктами права власності народу України. Від імені нар оду України права власника з дійснюють органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування в межах, визначе них Конституцією. Кожний гро мадянин має право користуват ися природними об'єктами пра ва власності народу відповід но до закону. Держава забезпе чує захист усіх суб'єктів пра ва власності і господарюванн я.
Відповідно до статті 14 Конс титуції України право власно сті на землю гарантується. Це право набувається і реалізу ється громадянами, юридичним и особами та державою виключ но відповідно до закону.
Статтею 3 Земельного кодекс у України, передбачено, що зем ельні відносини регулюються Конституцією України, цим Ко дексом, а також прийнятими ві дповідно до них нормативно-п равовими актами. Земельні ві дносини, що виникають при вик ористанні надр, лісів, вод, а т акож рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря , регулюються цим Кодексом, но рмативно-правовими актами пр о надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне повітря, якщо вони не супереч ать цьому Кодексу.
Статтею 124 Земельного кодек су України встановлено поряд ок передачі земельних діляно к в оренду. Так, відповідно до частини 1 цієї статті передач а в оренду земельних ділянок , що перебувають у державній а бо комунальній власності, зд ійснюється на підставі рішен ня відповідного органу викон авчої влади або органу місце вого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначен ими статтею 122 цього Кодексу, ч и договору купівлі-продажу п рава оренди земельної ділянк и (у разі продажу права оренди ) шляхом укладення договору о ренди земельної ділянки. Час тиною 3 цієї статті встановле но, що передача в оренду земел ьних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юриди чним особам, визначеним част инами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюєтьс я в порядку, встановленому ст аттею 123 цього Кодексу.
Відповідно до статті 123 Земе льного кодексу України надан ня земельних ділянок державн ої або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів в иконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органі в приймається на підставі пр оектів землеустрою щодо відв едення земельних ділянок у р азі:
зміни цільового призначен ня земельних ділянок відпові дно до закону;
надання у користування зем ельних ділянок, межі яких не в становлені в натурі (на місце вості).
Надання у користування зем ельної ділянки, межі якої вст ановлені в натурі (на місцево сті), без зміни її цільового пр изначення здійснюється на пі дставі технічної документац ії із землеустрою щодо склад ання документа, що посвідчує право користування земельно ю ділянкою.
Особа, зацікавлена в одержа нні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання доз волу на його розробку до відп овідної сільської, селищної, міської, районної, обласної р ади, Кабінету Міністрів Укра їни, Ради міністрів Автономн ої Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельно ї ділянки та її цільове призн ачення. До клопотання додают ься графічні матеріали, на як их зазначено бажане місце ро зташування та розмір земельн ої ділянки, письмова згода зе млекористувача, засвідчена н отаріально (у разі вилучення земельної ділянки).
Згідно частини 3 цієї статті , відповідний орган виконавч ої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх по вноважень у місячний строк р озглядає клопотання і дає до звіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його на данні. Підставою відмови у на данні такого дозволу може бу ти лише невідповідність місц я розташування земельної діл янки вимогам законів, прийня тих відповідно до них нормат ивно-правових актів, а також г енеральних планів населених пунктів, іншої містобудівно ї документації, схем землеус трою і техніко-економічних о бґрунтувань використання та охорони земель адміністрати вно-територіальних утворень , проектів землеустрою щодо в порядкування території насе лених пунктів, затверджених у встановленому законом поря дку.
Забороняється відмова у на данні дозволу на розробку пр оекту землеустрою щодо відве дення земельних ділянок, міс це розташування об'єктів на я ких погоджено відповідним ор ганом виконавчої влади або о рганом місцевого самоврядув ання згідно із статтею 151 цьог о Кодексу.
Відповідно до частини 11 ціє ї статті відмова органу вико навчої влади чи органу місце вого самоврядування у наданн і земельної ділянки у корист ування або залишення клопота ння без розгляду можуть бути оскаржені до суду.
Відповідно до статті 71 КАС У країни, кожна сторона повин на довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення. В адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повно важень обов'язок, щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.
Враховуючи вищенаведене с уд приходить до переконання, що відмова Рівненської райо нної державної адміністраці ї з покликанням на статтю 52 Зе мельного кодексу України щод о надання Товариству з об меженою відповідальністю "Ми сливське господарство "Поліс ьке" в оренду земельної ділян ки без зміни її цільового вик ористання, є безпідставною т а необгрунтованою, а відтак п орушене право на оформлення права користування земельно ю ділянкою, на якій розташова ний об'єкт нерухомості, належ ний позивачу на праві приват ної власності, підлягає до су дового захисту.
Судові витрати присуджуют ься на користь позивача відп овідно до ч.1 ст. 94 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повн істю.
Визнати протиправною відм ову Рівненської районної дер жавної адміністрації від 04.11.201 1 року № 4757/01-52/11 в наданні в оренду Товариству з обмеженою в ідповідальністю "Мисливське господарство "Поліське" земе льної ділянки площею 0,95 га на т ериторії Кустинської сільсь кої ради Рівненського району Рівненської області.
Зобов'язати Рівненську рай онну державну адміністрацію Рівненської області укласти з Товариством з обмежено ю відповідальністю "Мисливсь ке господарство "Поліське" (ко д ЄДРПОУ 32617854) договір оренди зе мельної ділянки площею 0,95 га з а межами села Решуцьк, Рівнен ського району, Рівненської о бласті, для обслуговування н ежитлового приміщення, розта шованого за адресою с. Решуць к, вул. Пляжна,37, Рівненського р айону, Рівненської області.
Присудити на користь позив ача Товариство з обмежен ою відповідальністю Мислив ське господарство "Поліське " із Державного бюджету судов ий збір у розмірі 28 грн. 23 коп.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Дорошенко Н.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2011 |
Оприлюднено | 05.03.2012 |
Номер документу | 21690170 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні