Постанова
від 26.01.2012 по справі 2а/1770/4/2012
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а/1770/4/2012

26 січня 2012 року 12год. 05хв. м. Рівне

Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю с екретаря судового засідання Пушкової О.В. та сторін і інши х осіб, які беруть участь у спр аві:

позивача: представник не п рибув,

відповідача: представник н е прибув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом

Дубенської об'єднаної дер жавної податкової інспекції

до Фізичної особи -підприємця ОСОБА_1

про стягнення заборговано сті перед бюджетом в сумі 678 гр н. 64 коп, -

ВСТАНОВИВ :

Дубенська об'єднана дер жавна податкова інспекція зв ернулась в суд з позовом до Фі зичної особи-підприємця ОС ОБА_1 про стягнення заборго ваності перед бюджетом в сум і 678 грн. 64 коп.

Представник позивача у суд ове засідання не прибув, пода в клопотання, в якому підтрим ав позовні вимоги в повному о бсязі та просив про розгляд с прави у його відсутність.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, заперечень на а дміністративний позов та кло потань про відкладення розгл яду справи не подавав, причин и неприбуття суду не повідом ив. Відповідач належним чино м повідомлений про дату, час і місце судового розгляду, що п ідтверджується матеріалами справи.

Судом не визнавалася обов' язковою участь сторін в судо вому засіданні.

За таких обставин, суд вважа є за можливе розглянути спра ву без участі сторін на підст аві наявних доказів.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беру ть участь у справі, відповідн о до положень частини 6 статті 12 КАС України, повне фіксуван ня судового засідання за доп омогою звукозаписувального технічного засобу не забезп ечується.

Повно і всебічно з' ясув авши всі обставини справи в ї х сукупності на підставі чин ного законодавства, перевіри вши їх дослідженими у судово му засіданні доказами, суд вв ажає, що позов підлягає до зад оволення.

Судом встановлено, що 20.05.2010 ро ку відповідач зареєстровани й як фізична особа - підприєме ць Радивилівською районною д ержавною адміністрацією Рів ненської області (а.с.4), з 21.05.2010 ро ку перебуває на обліку, як пла тник податків у ДПІ у Радивил івському районі (а.с.11), перебув ає на спрощеній системі опод аткування, обліку та звітнос ті (а.с.9).

Згідно заяви про застосува ння спрощеної системи оподат кування, обліку і звітності в ідповідач здійснює такий вид діяльності, як роздрібна тор гівля будівельними матеріал ами (а.с.10).

Згідно частини 2 пунк ту 2 Указу Президента України "Про спрощену систему оподат кування, обліку та звітності суб' єктів малого підприємн ицтва" №727 від 03.07.1998 року, ставка є диного податку для суб'єктів малого підприємництва-фізич них осіб встановлюється місц евими радами за місцем їх дер жавної реєстрації залежно ві д виду діяльності і не може ст ановити менше 20 гривень та біл ьше 200 гривень на місяць. У разі коли платник єдиного податк у здійснює підприємницьку ді яльність з використанням най маної праці або за участю у пі дприємницькій діяльності чл енів його сім'ї, ставка єдиног о податку збільшується на 50 ві дсотків за кожну особу.

Однак, з 2011 року вст ановлено особливості сплати єдиного податку. А саме підр озділом 8 розділу XX Податковог о кодексу України визначено , що з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV Податковог о кодексу України суб'єкти ма лого підприємництва застосо вують Указ Президента Україн и "Про спрощену систему опода ткування, обліку та звітност і суб'єктів малого підприємн ицтва" №727 від 03.07.1998 року з урахув анням, зокрема, того, що єдиний податок сплачується на раху нок відповідного бюджету в р озмірі частини єдиного подат ку, що підлягає перерахуванн ю до бюджетів відповідно до н орм. При цьому розподіл кошті в єдиного податку або фіксов аного податку на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування та/або до Пенсій ного фонду України Державним казначейством України не зд ійснюється. Відповідно до По станови Кабінету Міністрів У країни "Про внесення змін до п останови Кабінету Міністрів України від 16.03.2000 №507" №1196 від 27.12.2010 р оку передбачено, що суб'єкт ма лого підприємництва сплачує 43% нарахованого єдиного подат ку на рахунки відповідного б юджету, а 57% нарахованого єдин ого податку на рахунки орган ів Пенсійного фонду України як частину суми єдиного внес ку на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я. Розподіл сплачених суб' є ктом малого підприємництва с ум єдиного податку Державною казначейською службою не зд ійснюється.

Ставка єдиного подат ку для фізичних осіб - суб'єкті в підприємницької діяльност і Радивилівського району за вказаним відповідачем видом діяльності становить 150 грн. 00 коп. (а.с.12-13). Таким чином, в 2011 році позивач повинен був сплачув ати по 64 грн. 50 коп. (150 грн. х 43%) на мі сяць, а з урахуванням викорис тання найманої праці плюс ще 32 грн. 25 коп., разом 96 грн. 75 коп.

У відповідності до вимог п ідпункту 16.1.4. пункту 16.1. статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язан ий сплачувати податки та збо ри в строки та у розмірах, вста новлених цим Кодексом та зак онами з питань митної справи .

Частиною 6 пункту 2 Указу Пре зидента України "Про спрощен у систему оподаткування, обл іку та звітності суб' єктів малого підприємництва" №746/99 ві д 28.06.1999 року, встановлено, що суб 'єкт підприємницької діяльно сті-фізична особа сплачує єд иний податок щомісяця не піз ніше 20 числа наступного місяц я на окремий рахунок відділе нь Державного казначейства У країни.

Всупереч цьому, відп овідач не сплачував єдиний п одаток в повному обсязі впро довж періоду: вересень-листо пад 2011 року. Так, за даними звор отного боку облікової картки платника податків - відповід ача у справі (а.с.5-8), на початок в ересня 2011 року обліковувалас ь недоїмка в сумі 76 грн. 11 коп., з а вересень-листопад нарахова но 3 х 96 грн. 75 коп. = 290 грн. 25 коп., спл ачено 18.10.2011 року 200 грн. 00 коп., за не своєчасну сплату за вересень -листопад 2011 року нараховано п еню в розмірі 54 коп., 01 грн.19 коп. т а 55 коп., відповідно. Внаслідок цього на кінець листопада не доїмка склала: 76 грн. 11 коп. + 290 грн . 25 коп. - 200 грн. 00 коп. + 54 коп. + 01 грн.19 к оп. + 55 коп. = 168 грн. 64 коп.

Окрім того, 10.10.2011 року Радиви лівським відділенням Дубенс ької ОДПІ проведено невиїзну документальну перевірку сво єчасності подання податково го розрахунку сум доходу, нар ахованого (сплаченого) на кор исть платників податку та су м утриманого з них податку за ІІ квартал 2011 року, за результа тами якої складено акт №49/17/Н ОМЕР_1 від 10.10.2011 року (а.с.16-17). На пі дставі вказаного акту податк овим органом винесено податк ове повідомлення-рішення №00244 31750 від 10.10.2011 року, яким відповіда чу визначено суму податковог о зобов'язання з податку з дох одів фізичних осіб в розмірі 510 грн. 00 коп. (а.с.15).

Відповідно до вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодекс у України, у разі визначення г рошового зобов'язання контро люючим органом за підставами , зазначеними у підпунктах 54. 3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Код ексу, платник податків зобов 'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язанн я протягом 10 календарних дні в, що настають за днем отри мання податкового повідомл ення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розп очинає процедуру оскарженн я рішення контролюючого орга ну.

Оскільки доказів оскаржен ня відповідачем податкового повідомлення-рішення в адмі ністративному порядку не над ано, а за даними системи КП ДАС , Фізична особа - підприємец ь ОСОБА_1 з позовом про ска сування податкового повідом лення-рішення форми "Р" №0024431750 ві д 10.10.2011 року до Рівненського окр ужного адміністративного су ду не звертався, грошове зобо в'язання зі сплати штрафних с анкцій, визначене вказаним р ішенням, набуло статусу узго дженого і підлягало сплаті в бюджет.

Враховуючи вищевикладене, станом на 15.12.2011 року сума подат кового боргу відповідача по єдиному податку становить 168 г рн. 64 коп. та з податку з доходів фізичних осіб - 510 грн. 00 коп., а р азом 678 грн. 64 коп.

Станом на день розгляду спр ави у суді заборгованість пе ред бюджетом не погашена.

Дані обставини стверджені поданими та дослідженими у с удовому засіданні доказами: копією свідоцтва про державн у реєстрацію фізичної особи- підприємця (а.с.4), копією довід ки про взяття на облік платни ка податків (а.с.11), копією заяви відповідача про право засто сування спрощеної системи оподаткування, обліку та зв ітності (а.с.10), копією корінця свідоцтва про сплату єдиног о податку серії З №262645 (а.с.9), звор отнім боком облікової картки платника податків з єдиного податку з фізичних осіб стан ом на 15.12.2011 року (а.с.5-8), зворотнім боком облікової картки платн ика податків по акту перевір ки станом на 15.12.2011 року (а.с.14), копі єю податкового повідомлення -рішення форми "Р" №0024431750 від 10.10.2011 р оку (а.с.15), копією акту №49/17/НОМ ЕР_1 від 10.10.2011 року (а.с.16-17).

Відповідно до підпункту 14.1.17 5 пункту 14.1 статті 14 Податковог о кодексу України, сума грошо вого зобов'язання (з урахуван ням штрафних санкцій за їх на явності), самостійно узгодже ного платником податків або узгодженого в порядку оскарж ення, але не сплаченого у вста новлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на су му такого грошового зобов'яз ання, є податковим боргом.

Згідно з пунктом 41.5. статті 41 П одаткового кодексу України, органами стягнення є виключн о органи державної податково ї служби, які уповноважені зд ійснювати заходи щодо забезп ечення погашення податковог о боргу в межах їх повноважен ь, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Ст ягнення податкового боргу за виконавчими написами нотарі усів не дозволяється.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисд икція судів поширюється на всі правовідносини, що вини кають у державі. Водночас, час тиною 2 статті 19 Конституції У країни визначено, що органи д ержавної влади (до яких належ ать і органи державної подат кової служби) та органи місц евого самоврядування, їх пос адові особи зобов'язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Згідно з пунктом 11 статті 10 З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" №509 -XII від 04.12.1990 року, державним пода тковим інспекціям надано пра во подавати до суду позови до підприємств, установ, органі зацій та громадян про стягне ння заборгованості перед бю джетом і державними цільовим и фондами за рахунок їх май на.

За наведених обставин, оцін ивши надані позивачем докази , суд дійшов висновку, що вимог и позивача обґрунтовані, від повідають обставинам справи та наявним матеріалам, у зв' язку з чим позов підлягає зад оволенню.

Судові витрати по справі з гідно частини 4 статті 94 КАС Ук раїни з відповідача не стягу ються.

Керуючись статтями 160-163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити пов ністю.

Стягнути з Фізичної особи-п ідприємця ОСОБА_1 до місце вого бюджету с/ради Немирівк а податкову заборгованість н а загальну суму 678 (шістсот сім десят вісім) гривень 64 копійки , яку перерахувати в наступно му порядку:

- заборгованість по єдиному податку з фізичних осіб в сум і 168,64 грн. - на р/р 31515970700375 в ГУДКУ в Рі вненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 23308508, код платежу 18050400;

- заборгованість по податку на доходи фізичних осіб в сум і 510,00 грн. - на р/р 33218800700375 в ГУДКУ в Рі вненській області, МФО 833017, код ЄДРПОУ 23308508, код платежу 11010100.

Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання апеляційної скарги, якщ о таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі проголошення в судовому зас іданні лише вступної та резо лютивної частин постанови, а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Суддя Друзенко Н .В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21690269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1770/4/2012

Постанова від 26.01.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Постанова від 26.01.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 04.01.2012

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні