Постанова
від 09.02.2012 по справі 2а/2370/42/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2012 року Справа № 2а/2370/42/2012

09.02.12

16 год. 15 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді - Ков аленка В.І.,

при секретарі - Попові й Ю.Є.,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1 за довіреністю,

відповідача - не з' яв ився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом дер жавної податкової інспекції у місті Черкаси до приватног о підприємства «Скайдер-Плюс »про стягнення 501 грн. 89 коп.,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інсп екція у місті Черкаси зверну лась до суду з адміністратив ним позовом до приватного пі дприємства «Скайдер-Плюс»пр о стягнення 501 грн. 89 коп.

Позивач зазначає, що відпов ідач має податковий борг з по датку на прибуток підприємст в у загальному розмірі 501 грн. 89 коп., який останнім у добровіл ьному порядку не сплачений, а тому позивач просить стягну ти його в судовому порядку.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала та просила їх з адовольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча про дат у, час та місце розгляду справ и повідомлений належним чино м.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши наявні матеріали справи, п овно, всебічно, об' єктивно д ослідивши надані у справі до кази, надавши їм юридичну оці нку, суд прийшов до такого вис новку.

Приватне підприємство «Ск айдер-Плюс»зареєстроване 22.05. 2007р., як суб' єкт господарюван ня, ідентифікаційний код 35158606, н а час розгляду справи перебу ває на обліку в державній под атковій інспекції у місті Че ркаси.

При дослідженні письмових матеріалів справи, судом вст ановлено, що за наслідками пе ревірок своєчасності поданн я податкової звітності з под атку на прибуток підприємств , посадовими особами позивач а складено акти № 3676/15-1/35158606 від 29.06.20 11р., № 1782/15-1/35158606 від 07.04.2011р., № 7597/15-1/35158606 від 15.12.2010р., № 5200/15-1/35158606 від 01.09.2010р. На підстав і цих актів перевірок винесе но податкові повідомлення-рі шення № 0020081501 від 10.08.2011р., № 0009411 501 від 11.04.2011р., № 0028431501/0 в ід 20.12.2010р., № 0019301501/0 від 06.09.2010р., якими ві дповідачу нараховано штрафн і санкції за неподання подат кової звітності з податку на прибуток підприємств в розм ірі 1 грн., 170 грн., 170 грн. та 170 грн., ві дповідно.

Вирішуючи спір по суті, суд враховує, що частиною 1 статті 67 Конституції України закріп лено обов'язок кожного сплач увати податки і збори в поряд ку і розмірах, встановлених З аконом.

Спеціальним законом, який д іяв до 1 квітня 2011 року та регул ював розміри, порядок сплати та подання звітності з подат ку на прибуток підприємств в важався Закон України «Про о податкування прибутку підпр иємств»від 28 грудня 1994 року № 334/ 94-ВР (далі - Закон № 334/94).

Суд зазначає, що згідно пунк ту 1 підрозділу 4 «Особливості справляння податку на прибу ток підприємств»розділу ХХ « Перехідні положення»Податк ового кодексу України розділ III цього Кодексу, який регулює справляння податку на прибу ток підприємств, застосовуєт ься під час розрахунків з бюд жетом починаючи з доходів і в итрат, що отримані і проведен і з 1 квітня 2011 року, якщо інше не встановлено цим підрозділом .

В розумінні пункту 16.4 статті 16 Закону № 334/94 (який діяв до 01.04.2011р. ) податок за звітний період сп лачується його платником до відповідного бюджету у строк , визначений законом для квар тального податкового період у.

Платники податку у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну. При цьому за звітні кварта л, півріччя та три квартали пл атники податку подають спрощ ену декларацію, а за результа тами звітного року - повну. Фор ми декларацій з цього податк у встановлюються центральни м податковим органом за узго дженням з комітетом Верховно ї Ради України, що відповідає за проведення податкової по літики.

Виходячи з положень абзацу «б»підпункту 4.1.4 пункту 4.1 стат ті 4 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року № 2181-III (чин ного до 01.01.2011р.) (далі - Закон № 2181- III) податкові декларації подаю ться за базовий податковий (з вітний) період, що дорівнює ка лендарному кварталу або кале ндарному півріччю (у тому чис лі при сплаті квартальних аб о піврічних авансових внескі в), - протягом 40 календарних дні в, наступних за останнім кале ндарним днем звітного (подат кового) кварталу (півріччя);

У відповідповідності до пі дпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 П одаткового кодексу України п одаткові декларації, крім ви падків, передбачених цим Код ексом, подаються за базовий з вітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварт алу або календарному піврічч ю (у тому числі в разі сплати к вартальних або піврічних ава нсових внесків) - протягом 40 ка лендарних днів, що настають з а останнім календарним днем звітного (податкового) кварт алу (півріччя).

Тобто, з наведеного виплива є, що відповідач зобов' язан ий подавати до податкового о ргану податкові декларації з податку на прибуток щокварт ально протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (п одаткового) кварталу, однак с вій обов' язок у встановлено му законом порядку не викона в.

Аналізуючи підстави та пра вомірність нарахування відп овідачу штрафних санкцій, су д виходить з того, що згідно з підпунктом 7.1.1 пункту 7.1 статті 7 Закону № 2181 (в редакції, що діял а до 01.01.2011р.) платник податків, що не подає податкову декларац ію у строки, визначені законо давством, сплачує штраф у роз мірі десяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до пункту 120.1 стат ті 120 Податкового кодексу Укра їни неподання або несвоєчасн е подання платником податків або іншими особами, зобов'яза ними нараховувати та сплачув ати податки, збори податкови х декларацій (розрахунків), - т ягнуть за собою накладення ш трафу в розмірі 170 гривень, за к ожне таке неподання або несв оєчасне подання.

При цьому, згідно пункту 7 пі дрозділу 10 «Інші перехідні по ложення»розділу ХХ «Перехід ні положення»Податкового ко дексу України штрафні санкці ї за порушення податкового з аконодавства за період з 1 січ ня по 30 червня 2011 року застосов уються у розмірі не більше 1 гр ивні за кожне порушення.

Положеннями пункту 6.1 статт і 6 Закону № 2181 (в редакції, що дія ла до 01.01.2011р.) передбачено, що у ра зі коли сума податкового зоб ов'язання розраховується кон тролюючим органом відповідн о до статті 4 цього Закону, так ий контролюючий орган надсил ає платнику податків податко ве повідомлення, в якому зазн ачаються підстава для такого нарахування, посилання на но рму податкового закону, відп овідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язково го платежу), належного до спла ти, та штрафних санкцій за їх н аявності, граничні строки їх погашення, а також попередже ння про наслідки їх несплати в установлений строк та гран ичні строки, передбачені зак оном для оскарження нарахова ного податкового зобов'язанн я (штрафних санкцій за їх наяв ності).

Пунктом 116.1 статті 116 Податков ого кодексу України передбач ено, що у разі застосування ко нтролюючими органами до плат ника податків штрафних (фіна нсових) санкцій (штрафів) за по рушення законів з питань опо даткування та іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на контр олюючі органи, такому платни ку податків надсилаються (вр учаються) податкові повідомл ення - рішення.

Згідно положень підпункті в 5.3.1, 5.3.2, 5.3.3 пункту 5.3, підпункту 5.4.1 п ункту 5.4 статті 5 Закону № 2181 у ра зі визначення податкового зо бов'язання контролюючим орга ном за підставами, зазначени ми у підпунктах «а»- «в»підпу нкту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платн ик податків зобов'язаний пог асити нараховану суму податк ового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового по відомлення, крім випадків ко ли протягом такого строку та кий платник податків розпочи нає процедуру апеляційного у згодження.

У випадках апеляційного уз годження суми податкового зо бов'язання платник податків зобов'язаний самостійно пога сити її узгоджену суму, а тако ж пеню та штрафні санкції за ї х наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Якщо останній день зазначе них у цьому пункті строків пр ипадає на вихідний або святк овий день, то останнім днем ко жного з таких строків вважає ться наступний за вихідним а бо святковим робочий операці йний (банківський) день.

Узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки, ви значені цією статтею, визнає ться сумою податкового боргу платника податків.

В силу положень пункту 57.3 ста тті 57 Податкового кодексу Укр аїни у разі визначення грошо вого зобов'язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у пп. 54.3.1 - 54.3.6 п. 54.3 статті 54 Податкового кодексу Україн и, платник податків зобов'яза ний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання прот ягом 10 календарних днів, що на стають за днем отримання под аткового повідомлення-рішен ня, крім випадків, коли протяг ом такого строку такий платн ик податків розпочинає проце дуру оскарження рішення конт ролюючого органу.

У разі оскарження рішення к онтролюючого органу про нара ховану суму грошового зобов' язання платник податків зобо в'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню т а штрафні санкції за їх наявн ості протягом 10 календарних д нів, наступних за днем такого узгодження. Днем узгодження грошового зобов'язання плат ника податків вважається ден ь закінчення процедури адмін істративного оскарження (наб рання судовим рішенням закон ної сили).

Податковим боргом в розумі нні підпункту 14.1.175 пункту 14.1 ста тті 14 Податкового кодексу Укр аїни є сума узгодженого грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), але не сплаченого п латником податків у встановл ений цим Кодексом строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого грошового зобов'язання.

Судом встановлено, що навед ені вище податкові повідомле ння-рішення про нарахування штрафних санкцій направляли сь відповідачу рекомендован ими листами з повідомленнями про вручення, однак в установ леному законом порядку не ос каржувались, а отже суми грош ових зобов' язань, визначені в цих рішеннях, є узгодженими .

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 П одаткового кодексу України у разі коли платник податків н е сплачує узгодженої суми гр ошового зобов'язання в устан овлені законодавством строк и, орган державної податково ї служби надсилає (вручає) йом у податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повід омлення-рішення.

В судовому засіданні встан овлено, що позивачем сформов ано та направлено відповідач у податкову вимогу № 1018 від 26.04.2011 р. на суму податковго боргу 160 г рн. 89 коп., яка направлялась від повідачу рекомендованим лис том з повідомленням про вруч ення.

Таким чином, як встановлено судом, сума податкового борг у відповідача з податку на пр ибуток підприємств з урахува нням переплати в розмірі 9 грн . 11 коп., яка рахувалась на момен т виникнення грошових зобов' язань, становить 501 грн. 89 коп., що також підтверджується даним и зворотного боку облікової картки відповідача.

Згідно підпункту 20.1.28 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодекс у України органи державної п одаткової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджет ів та державних цільових фон дів суми грошових зобов'язан ь та/або податкового боргу у в ипадках, порядку та розмірі, в становлених цим Кодексом, ст ягувати суми простроченої за боргованості суб'єкта господ арювання перед державою (Авт ономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) за кредитом (позикою), залу ченим державою (Автономною Р еспублікою Крим чи територіа льною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Код ексом.

За вказаних обставин, суд вв ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.

Відповідно до статті 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен ні позивачем, з відповідача н е стягуються.

На підставі вищевикладено го та керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159 - 163 Кодексу адміністративного с удочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити повністю.

Стягнути з приватного підп риємства «Скайдер-Плюс», що з находиться за адресою: вул. Сержанта Смірнова, 2, к в. 265, м. Черкаси, Черкаської обл ., 18016, ідентифікаційний код 35158 606 в дохід бюджету через держа вну податкову інспекцію в мі сті Черкаси, що знаходиться з а адресою: вул. Хрещатик, 235, м. Че ркаси, Черкаської обл., 18000, іден тифікаційний код 34503595 податков ий борг в сумі 501 грн. (п' ятсот одну) грн. 89 коп.

Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до вим ог статті 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Черкаський окружний адм іністративний суд у строки т а порядку передбаченому стат тями 185-187 Кодексу адміністрати вного судочинства України.

Суддя В.І. Коваленк о

Повний текст постанови виготовлено 13.02.2012р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21692539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/42/2012

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Ухвала від 10.01.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

Постанова від 09.02.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.І. Коваленко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні