КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-10290/10/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Вєкуа Н .Г.
Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"02" лютого 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Бє лової Л.В.
суддів: Бе зименної Н.В.
Кучми А.Ю.
при секретарі: Салоїд І.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України апеляційн у скаргу представника Держав ної податкової інспекції у О болонському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду міста Києва від 30 червня 2011 року у справі за позовом Дочірнього підприєм ства «Спеціалізоване ремонт но-будівельне управління «Лі фт-3»до Державної податкової інспекції у Оболонському ра йоні м. Києва про скасування п овідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
ДП «СРБУ «Ліфт-3»подано д о Окружного адміністративно го суду міста Києва позов виз нання недійсним та скасуванн я податкового повідомлення-р ішення ДПІ у Оболонському ра йоні м. Києва від 09.06.2010 року №0000432303/ 0.
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 30 червня 2011 року позов за доволено: визнано недійсним та скасовано податкове повід омлення-рішення ДПІ у Оболон ському районі міста Києва ві д 09 червня 2010 року №0000432303/0.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою, представнико м ДПІ у Оболонському районі м . Києва подано апеляційну ска ргу, в якій просить скасувати постанову Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 30 червня 2011 року та прийнят и нову постанову, якою у задов оленні позову відмовити, мот ивуючи свої вимоги тим, що суд ом порушено норми матеріальн ого права.
Сторони, будучи належним чи ном повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгл яду справи, в судове засіданн я не з' явилися. Про причини с воєї неявки суд не повідомил и.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін в судо вому засіданні - не обов' яз кова, колегія суддів у відпов ідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити розгляд апеляційної скарги з а відсутності представників сторін.
Згідно з ст. 41 КАС України фік сування судового засідання з а допомогою звукозаписуваль ного технічного засобу не зд ійснювалося.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції вст ановлено, що ДПІ у Оболонсько му районі м. Києва було провед ено планову виїзну перевірку ДП «СРБУ «Ліфт-3»з питань дотр имання вимог податкового, ва лютного, та іншого законодав ства України за період з 01.04.2007 р оку по 31.12.2009 року.
За результатами перевірки складено Акт № 302-23-3-05432796 від 01. 06.2010 року, на підставі висновкі в якого було прийняте податк ове повідомлення-рішення від 09 червня 2010 року № 0000432303/0.
Зазначеною перевіркою вст ановлено порушення позиваче м вимог п. 2 рішення Київської міської ради від 25 грудня 2008 ро ку № 944/944 «Про врегулювання пит ання користування земельним и ділянками в місті Києві»та , як наслідок, заниження розмі ру податкового зобов' язанн я з земельного податку у сумі 40 838,79 грн.
Згідно з даними земельного кадастру, ДП «СРБУ «Ліфт-3», є з емлекористувачем земельної ділянки у Оболонському райо ні м. Києва (кадастровий номер №8000000000:78:191:0008) площею 7242,28 кв.м. по вул. Вербова,8.
Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про правомірність прийняття ДПІ у Оболонському районі м. Києв а податкового повідомлення-р ішення від 09.06.2010 року №0000432303/0, з так их підстав.
Суд першої інстанції, задов ольняючи позов виходив з тог о, що Відповідно до частини 1 с татті 2 Закону України «Про пл ату за землю»використання зе млі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигл яді земельного податку або о рендної плати, що визначаєть ся залежно від грошової оцін ки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оц інку яких не встановлено, виз начаються до її встановлення в порядку, визначеному цим За коном.
За правилами статті 5 вказан ого Закону об' єктом плати з а землю є земельна ділянка, а т акож земельна частка (пай), яка перебуває у власності або ко ристуванні, у тому числі на ум овах оренди.
Суб' єктом плати за землю (п латником) є власник земельно ї ділянки, земельної частки (п аю) і землекористувач, у тому ч ислі орендар.
Відповідно до п.2 Рішення Ки ївської міської ради від 25.12.2008 № 944/944 «Про врегулювання питання користування земельними діл янками»встановлено з 01.04.2009 пла та за земельні ділянки (крім з емель, які використовуються державними та комунальними п ідприємствами, установами, о рганізаціями для ведення ліс ового господарства, для водо господарських потреб, та зем ель, зайнятих зеленими насад женнями загального користув ання, житловим фондом, об' єк тами інженерно-транспортної інфраструктури, крім присад ибних і садових земельних ді лянок, а також визначених Киї вською міською радою земельн их ділянок, які використовую ться підприємствами, що забе зпечують життєдіяльність мі ста, та земельних ділянок, щод о яких Київською міською рад ою прийняті рішення про їх пе редачу у власність або в кори стування, але документи, що по свідчують земельні ділянки, не зареєстровані), які викори стовуються суб' єктами госп одарської діяльності, але пр аво власності на які або прав о оренди яких в у установлено му законодавством порядку оф ормлено (не переоформлено), сп равляється в розмірі мінімал ьної річної орендної плати з а земельні ділянки, встановл еної статтею 21 Закону України «Про оренду землі».
Згідно зі статтею 21 Закону У країни «Про оренду землі»річ на орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, надходить до відповід них бюджетів, розподіляється і використовується відповід но до закону і не може бути мен шою для земель сільськогоспо дарського призначення - розм іру земельного податку, що вс тановлюється Законом Україн и "Про плату за землю"; для інши х категорій земель - трикратн ого розміру земельного подат ку, що встановлюється Законо м України «Про плату за землю ».
Відповідно до п.п. 34, 35 ст. 26 Зако ну України «Про місцеве само врядування в Україні»виключ но на пленарних засіданнях с ільської, селищної, міської р ади вирішуються відповідно д о закону питання регулювання земельних відносин, а також з атверджуються відповідно до закону ставки земельного по датку, розмірів плати за кори стування природними ресурса ми, що є у власності відповідн их територіальних громад, з о гляду на наступне.
З аналізу п. 35 ст. 26 Закону Укра їни «Про місцеве самоврядува ння в Україні»вбачається, що орган місцевого самоврядува ння вирішує питання затвердж ення ставки земельного подат ку відповідно до закону, тобт о у порядку та в межах, встанов лених нормами спеціального з акону у сфері оподаткування.
Повноваження Київської мі ської ради в галузі земельни х відносин визначені Земельн им кодексом України, ст. 9 яког о передбачено, що до повноваж ень Київської і Севастопольс ької міських рад у галузі зем ельних відносин на їх терито рії належить в тому числі роз порядження землями територі альної громади міста та вирі шення інших питань у галузі з емельних відносин відповідн о до закону.
Спеціальними законами, які регулюють суспільні відноси ни у сфері обрахування та спл ати земельного податку є Зак он України «Про систему опод аткування», який відповідно до преамбули визначає принци пи побудови системи оподатку вання в Україні, податки і збо ри (обов'язкові платежі) до бюд жетів та до державних цільов их фондів, а також права, обов' язки і відповідальність плат ників, а також Закон України « Про плату за землю», преамбул ою якого встановлено, що цей З акон визначає розміри та пор ядок плати за використання з емельних ресурсів, а також ві дповідальність платників та контроль за правильністю об числення і справляння земель ного податку.
Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 с т. 14 Закону України «Про систе му оподаткування»земельний податок належить до загальн одержавних податків та зборі в, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону перед бачено, що загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) встановлюються Верхо вною Радою України і справля ються на всій території Укра їни.
Таким чином, повноваження щ одо встановлення ставок земе льного податку, як загальнод ержавного обов'язкового плат ежу, належить до виключних по вноважень Верховної Ради Укр аїни та може реалізовуватись лише у вигляді внесення відп овідних змін до Закону Украї ни «Про плату за землю».
До повноважень органів міс цевого самоврядування у сфер і регулювання суспільних від носин щодо обрахування та сп лати земельного податку відп овідно до змісту ч. 5 ст. 7 Закону України «Про плату за землю» належить диференціація та за твердження ставок земельног о податку за земельні ділянк и в межах ставок такого подат ку, встановлених Законом Укр аїни «Про плату за землю».
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про плату за землю» ставки земельного податку, п орядок обчислення і сплати з емельного податку не можуть встановлюватись або змінюва тись іншими законодавчими ак тами, крім цього Закону.
Порядок встановлення став ки земельного податку в насе лених пунктах визначається с таттею 7 Закону України «Про п лату за землю».
Відповідно до частини перш ої зазначеної статті, ставки земельного податку з земель , грошову оцінку яких встанов лено, встановлюються у розмі рі одного відсотка від їх гро шової оцінки, за винятком зем ельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій цієї статті та частині другій ста тті 6 цього Закону.
Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції про те, що відповідн о до положень спеціальних за конів у сфері сплати земельн ого податку повноваження щод о встановлення ставок такого податку, як загальнодержавн ого обов' язкового платежу, належить до виключних повнов ажень Верховної Ради України та може реалізовуватись лиш е у вигляді внесення відпові дних змін до Закону України « Про плату за землю», суд прихо дить до висновку, що п. 2 Рішенн я Київської міської ради №944/944 від 25.12.2008 «Про врегулювання пит ання користування земельним и ділянками в місті Києві», як им встановлюються підвищені ставки земельного податку, н е відповідає ч.ч. 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4, ч . 1 ст. 7 Закону України «Про плат у за землю», п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 14 Зак ону України «Про систему опо даткування», а тому при визна ченні ставки земельного пода тку, який підлягає сплаті суб ' єктами господарської діял ьності при використанні зем ельних ділянок, право власно сті на які або право оренди як их в установленому законодав ством порядку не оформлено (н е переоформлено), застосуван ню відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС Ук раїни підлягає ч. 1 ст. 7 Закону У країни «Про плату за землю».
Позивач правомірно сплати в земельний податок за ставк ою, встановленою ч. 1 ст. 7 Закону України «Про плату за землю» .
За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку щодо непра вомірності прийняття ДПІ у О болонському районі м. Києва п одаткового повідомлення-ріш ення від 09.06.2010 року №0000432303/0.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинс тва України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд при вирішенн і справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідачем як суб' єкто м владних повноважень не дов едено правомірності прийнят ого ним рішення.
Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Окружного адміністративного суду міст а Києва від 30 червня 2011 року від повідає нормам матеріальног о та процесуального права, до води апеляційної скарги не с простовують висновків суду п ершої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв' язку з чим підстав для її ска сування не вбачається.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва на постанову Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 30 червня 2011 року - залишит и без задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 30 червня 2011 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошен ня та може бути оскаржена про тягом 20 днів шляхом подачі кас аційної скарги безпосереднь о до Вищого адміністративног о суду України.
Головуючий суддя Бєлова Л.В.
Судді: Безименна Н.В.
Кучма А.Ю.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2012 |
Оприлюднено | 05.03.2012 |
Номер документу | 21694776 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні