Ухвала
від 02.02.2012 по справі 2а-670/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-670/11/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Марулі на Л.О.

Суддя-доповідач: Шурко О .І.

У Х В А Л А

Іменем України

"02" лютого 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:

головуючого Шурка О.І.,

суддів Степанюка А.Г., Васил енка Я.М.,

при секретарі Киричуку Р.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні, без фіксу вання його за допомогою звук озаписувального технічного засобу згідно до ч. 1 ст. 41 КАС Ук раїни, апеляційну скаргу Луц ької об'єднаної державної по даткової інспекції на постан ову Окружного адміністратив ного суду міста Києва від 25 тр авня 2011 р. у справі за адміністр ативним позовом Луцької об'є днаної державної податкової інспекції до Державного реє стратора Шевченківської рай онної в м.Києві державної адм іністрації, третя особа - това риство з обмеженою відповіда льністю "Каратбудстрой Клас" про скасування державної ре єстрації змін до установчих документів, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 25 травня 2011 року у задов оленні адміністративного по зову відмовлено.

Позивач не погоджуючись з п рийнятим рішенням суду, звер нувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржува на постанова суду не відпові дає вимогам матеріального та процесуального права, а саме , судом першої інстанції непо вно з'ясовано та не доведено о бставини, що мають значення д ля справи, висновки суду перш ої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить постанову суду п ершої інстанції скасувати та прийняти нове рішення про за доволення заявлених позовни х вимог.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пере віривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга не підлягає за доволенню з наступних підста в.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Товариств о з обмеженою відповідальніс тю "Каратбудстрой Клас" зареє строване Шевченківською рай онною у м. Києві державною адм іністрацією 08.08.2007 року.

26 травня 2010 року державним ре єстратором Шевченківської р айонної у м. Києві державної а дміністрації було зареєстро вано зміни до установчих док ументів ТОВ "Каратбудстрой К лас", згідно яких, місцезнаход женням ТОВ "Каратбудстрой Кл ас" є м. Луцьк, пр-т Перемоги, 34.

В зв' язку зі зміною місцез находження товариства, 31.05.2010 ро ку ТОВ "Каратбудстрой Клас" бу ло знято з обліку Шевченківс ької районної у м. Києві держа вної адміністрації та взято на облік виконавчим комітето м Луцької міської ради Волин ської області.

Співробітниками податково ї міліції було проведено пер евірку відповідності відомо стей зазначених в реєстрацій ній картці фактичному місцез находженню ТОВ "Каратбудстро й Клас", під час якої було вста новлено, що за вказаною у реєс траційній картці адресою ТОВ не перебуває.

13 жовтня 2010 року державним ре єстратором виконавчого комі тету Луцької міської ради Во линської області до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців було внесено запис що до відсутності ТОВ "Каратбуд строй Клас" за адресою: Волинс ька область, м. Луцьк, пр-т Пере моги, 34.

Звертаючись до суду з даним позовом Луцька об' єднана д ержавна податкова інспекція вважає, що внесення виконавч им комітетом Шевченківської у м. Києві державної адмініст рації відомостей щодо зміни місцезнаходження ТОВ "Каратб удстрой Клас" без фактичної з міни цього місцезнаходження призвело до безпідставного взяття ТОВ "Каратбудстрой Кл ас" на облік державним реєстр атором Луцької міської ради.

Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи, колег ія суддів зважає на наступне .

Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців регулює З акон України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»в ід 15.05.2003 року № 755-IV (далі Закон № 755-IV) .

Відповідно ч. 3 ст. 4 Закону № 755 -IV, зміни до установчих докуме нтів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, т а/або по батькові (далі - імені ) або місця проживання фізичн ої особи - підприємця підляга ють обов'язковій державній р еєстрації шляхом внесення ві дповідних змін до записів Єд иного державного реєстру в п орядку, встановленому цим За коном.

Згідно ст. 6 Закону № 755-IV, держа вний реєстратор на території відповідної адміністративн о-територіальної одиниці: пр оводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців; проводить р езервування найменувань юри дичних осіб; передає органам державної статистики (далі - о ргани статистики), державної податкової служби, Пенсійно го фонду України повідомленн я та відомості з реєстраційн их карток про вчинення реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, у тому числі щод о створення або ліквідації в ідокремлених підрозділів юр идичних осіб; формує, веде та з абезпечує зберігання реєстр аційних справ (крім реєстрац ійних справ юридичних осіб, з ареєстрованих відповідно до частини четвертої статті 3 ць ого Закону). Якщо кількість де ржавних реєстраторів у викон авчому комітеті міської ради міста обласного значення аб о районної, районної в містах Києві та Севастополі держав ної адміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєстраційних справ забезпе чує відповідна посадова особ а структурного підрозділу (в ідділу, управління), який ство рюється для організаційного та матеріально-технічного з абезпечення роботи державни х реєстраторів; здійснює офо рмлення та видачу свідоцтв п ро державну реєстрацію (крім видачі свідоцтв юридичним о собам, зареєстрованим відпов ідно до частини четвертої ст атті 3 цього Закону), а також їх заміну; оформлює та видає вип иски, довідки з Єдиного держа вного реєстру; проводить дер жавну реєстрацію змін до уст ановчих документів юридични х осіб та державну реєстраці ю зміни імені або місця прожи вання фізичних осіб - підприє мців; проводить державну реє страцію припинення юридични х осіб та державну реєстраці ю припинення підприємницько ї діяльності фізичними особа ми - підприємцями; звертаєтьс я до суду із заявою про зміну м ети установи у встановленому законом порядку; здійснює оф ормлення, видачу та засвідче ння юридичним особам дубліка тів оригіналів їх установчих документів та змін до них; вно сить до Єдиного державного р еєстру відомості про державн у реєстрацію особи на підста ві рішення суду; проводить у в ипадках, передбачених цим За коном, спрощену процедуру де ржавної реєстрації припинен ня юридичної особи шляхом її ліквідації та припинення пі дприємницької діяльності фі зичної особи - підприємця; зді йснює інші дії, передбачені ц им Законом.

Даний перелік повноважень державного реєстратора є ви черпним.

Статтею 29 Закону № 755-IV визначе но вичерпний перелік докумен тів, необхідних для проведен ня державної реєстрації змін до установчих документів.

Так, для проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридична осо ба повинна подати (надіслати поштовим відправленням з оп исом вкладення) такі докумен ти: заповнену реєстраційну к артку на проведення державно ї реєстрації змін до установ чих документів юридичної осо би; примірник оригіналу (ксер окопію, нотаріально засвідче ну копію) рішення про внесенн я змін до установчих докумен тів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття ріш ення про внесення змін до уст ановчих документів; оригінал и установчих документів юрид ичної особи з відміткою про ї х державну реєстрацію з усім а змінами, чинними на дату под ачі документів, або копія опу блікованого в спеціалізован ому друкованому засобі масов ої інформації повідомлення п ро втрату всіх або частини за значених оригіналів установ чих документів; два примірни ки змін до установчих докуме нтів юридичної особи у вигля ді окремих додатків або два п римірники установчих докуме нтів у новій редакції; докуме нт, що підтверджує внесення р еєстраційного збору за прове дення державної реєстрації з мін до установчих документів .

Подача будь-яких інших доку ментів для здійснення держав ної реєстрації змін до устан овчих документів, пов' язани х зі зміною місцезнаходження юридичної особи, чинним зако нодавством не передбачено.

Відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону № 755-IV, державному реєстратору забороняється вимагати доку менти для проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів юридичної ос оби, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою ціє ї статті.

Проведення державної реєс трації змін до установчих до кументів юридичної особи зді йснюється за процедурами, пе редбаченими частинами першо ю - п'ятою статті 25 та частинами другою - третьою статті 27 цьог о Закону для проведення держ авної реєстрації юридичної о соби (ч. 13 ст. 29 Закону № 755-IV).

Відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону № 755-IV, державний реєстратор за відсутності підстав для зал ишення документів, які подан і для проведення державної р еєстрації юридичної особи, б ез розгляду зобов'язаний пер евірити ці документи на відс утність підстав для відмови у проведенні державної реєст рації юридичної особи, які пе редбачені частиною першою ст атті 27 цього Закону.

За відсутності підстав для відмови у проведенні держав ної реєстрації юридичної осо би державний реєстратор пови нен внести до реєстраційної картки на проведення державн ої реєстрації юридичної особ и ідентифікаційний код відпо відно до вимог Єдиного держа вного реєстру підприємств та організацій України та внес ти до Єдиного державного реє стру запис про проведення де ржавної реєстрації юридично ї особи на підставі відомост ей цієї реєстраційної картки (ч. 3 ст. 25 Закону № 755-IV).

Згідно із приписами ст. 31 Зак ону № 755-IV, у разі постановлення судового рішення щодо скасу вання рішення засновників (у часників) юридичної особи аб о уповноваженого ними органу про внесення змін до установ чих документів юридичної осо би, або про визнання повністю або частково недійсними змі н до установчих документів ю ридичної особи суд у день наб рання законної сили судовим рішенням надсилає його держа вному реєстратору для внесен ня запису про судове рішення щодо скасування державної р еєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Дата надходження відповід ного судового рішення вносит ься до журналу обліку реєстр аційних дій.

Державний реєстратор у стр ок, що не перевищує двох робоч их днів з дати надходження су дового рішення щодо скасуван ня державної реєстрації змін до установчих документів юр идичної особи, вносить до Єди ного державного реєстру запи с щодо скасування державної реєстрації змін до установчи х документів юридичної особи , якщо інше не встановлено суд овим рішенням, та в той же день повідомляє органи статистик и, державної податкової служ би, Пенсійного фонду України про внесення такого запису.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що нас лідком застосування положен ня ст. 31 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців»має бути рішення суду про скасування рішення загал ьних зборів ТОВ "Каратбудстр ой Клас", на підставі якого в п одальшому вносились зміни до установчих документів ТОВ "К аратбудстрой Клас".

Також, позивачем не було над ано доказів наявності підста в для відмови державним реєс тратором у проведенні держав ної реєстрації змін до устан овчих документів та доказів, які б підтверджували протип равність дій державного реєс тратора під час вчинення реє страційних дій.

Крім цього, колегія суддів з вертає увагу на те, що відпові дно до ч. 3 ст. 8 Закону № 755-IV, відпо відальність за відповідніст ь установчих документів зако нодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Таким чином, відповідальні сть за законність прийнятого на загальних зборах товарис тва рішення про затвердження змін до статуту покладаєтьс я на засновника.

З огляду на викладене, колег ія суддів приходить до висно вку, що позовні вимоги Луцько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції є необґрунт ованими та такими, що не підля гають задоволенню, в зв' язк у з відсутністю підстав для с касування державної реєстра ції змін до установчих докум ентів ТОВ "Каратбудстрой Кла с", оскільки документи, на підс таві яких відповідачем було проведено державну реєстрац ію змін до статуту ТОВ "Каратб удстрой Клас" та внесено відп овідний запис до Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців не скасовані, недійсними чи незаконними в судовому по рядку визнані не були та є чин ними.

Згідно ст. 159 КАС України, суд ове рішення повинно бути зак онним і обґрунтованим. Закон ним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріал ьного права при дотриманні н орм процесуального права.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, д ослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване ріше ння, з дотриманням норм матер іального і процесуального пр ава. Доводи апеляційної скар ги висновків суду першої інс танції не спростовують, а том у підстав для його скасуванн я не вбачається.

Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Луц ької об'єднаної державної по даткової інспекції - залиши ти без задоволення, а постано ву Окружного адміністративн ого суду міста Києва від 25 тра вня 2011 р. - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення, ал е може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни в порядок і строки, визн ачені ст. 212 КАС України.

Головуючий суддя Шурко О.І.

Судді: Василенко Я.М

Степанюк А.Г.

Повний текст ухвали ви готовлено 07.02.2012.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21694953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-670/11/2670

Ухвала від 09.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 02.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 25.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні