КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а/2570/2171/2011 Голо вуючий у 1-й інстанції: Соломк о І.І.
Суддя-доповідач: Грищен ко Т.М.
У Х В А Л А
Іменем України
"07" лютого 2012 р. м. Київ
Київський апеляційн ий адміністративний суд у ск ладі колегії суддів:
головуючого - судді Грищенко Т.М.,
суддів Лічевецького І.О., Мацедо нської В.Е.,
при секретарі Луцак А.В.
розглянувши за відсут ності осіб відповідно до ч.1 ст .41 КАС України у судовому засі данні в м. Києві апеляційну ск аргу Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма "Чернецьке LTD" на постанову Чер нігівського окружного адмін істративного суду від 25 травн я 2011 р. у справі за адміністрати вним позовом Чернігівське об ласне відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відпо відальністю Агрофірма "Черне цьке LTD" про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій та пені, -
В С Т А Н О В И В :
Постановою Черні гівського окружного адмініс тративного суду від 25 травня 2 011 р. позов задоволено: стягн уто з Товариства з обмеженою відповідальністю Агрофірма «Чернецьке»LTD (р/р 26007325509 Поліком банк м. Чернігова, МФО 353100, код 30866 065) на користь Державного бюдж ету (р/р 31211230700507 в ГУДК України в Че рнігівській області, МФО 853592, к од 22827315, отримувач Державний бю джет Талалаївського району) адміністративно-господарсь ких санкцій в сумі 10480 (десять т исяч чотириста вісімдесят) г рн. 56 коп. та пені в розмірі 15 (п'я тнадцять) грн. 70 коп.
Не погоджуючись з зазна ченим судовим рішенням, відп овідач подав апеляційну скар гу, в якій просить скасувати о скаржувану постанову як таку , що постановлена судом з пору шенням норм матеріального пр ава та постановити нову, якою відмовити в задоволенні поз ову.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів вваж ає, що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з таких п ідстав.
Відповідно до ч. З статті 18 З акону України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні" № 875-ХІІ від 21.03.1991 рок у підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" для підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, уст ановлюється норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьо х відсотків середньообліков ої чисельності штатних праці вників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осі б, - у кількості одного робочог о місця.
Статтею 20 Закону України "Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні" вста новлено обов'язок підприємст в, установ, організацій у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж установлено норма тивом, передбаченим ст. 19 цьог о Закону, щороку сплачувати в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно - господ арської санкції, сума яких ви значається в розмірі середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , установі організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом.
Отже, при вирішенні питання про правомірність стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій слід виходити із загальних норм права віднос но відповідальності за поруш ення зобов'язань та встановл ення в діях або бездіяльност і роботодавця складу правопо рушення з метою застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-г осподарських санкцій.
Згідно ст. 18-1 Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої робо ти відповідно до рекомендаці й МСЕК, наявних у інвалідів, кв аліфікації та знань з урахув ання його бажань.
Згідно ч. 4 ст. 20 Закону Україн и «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 року № 803 підприємства, установи і організації незал ежно від форми власності реє струються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнахо дженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про ная вність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призн ачених для працевлаштування інвалідів, та про працівникі в, які працюють неповний робо чий день (тиждень), якщо це не п ередбачено трудовим договор ом, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не за лежних від них причин, і в деся тиденний строк - про всіх прий нятих працівників у порядку, встановленому законодавств ом. Несвоєчасна реєстрація а бо відмова від неї, порушення порядку подання адміністрат ивних даних тягне за собою ві дповідальність, передбачену законом.
Доказів, що відповідачем що місячно протягом 2010 року до мі сцевого центру зайнятості по давались звіти про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, суду не надано.
Судом встановлено, що згідн о звіту про зайнятись і праце влаштування інвалідів за 2010 р ік (форма № 10-ПІ) середньооблік ова чисельність штатних прац івників відповідача станови ть 72 особи, норматив робочих м ісць для працевлаштування ін валідів - 3 особи, середньооблі кова кількість штатних праці вників, яким встановлена інв алідність - 2 особи.
Отже, невиконання норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів становит ь - 1 робоче місце.
Згідно ч. 5 ст. 19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" виконанням нормативу робочи х місць у кількості, визначен ій згідно з частиною першою ц ієї статті, вважається праце влаштування підприємством, у становою, організацією, у том у числі підприємством, орган ізацією громадських організ ацій інвалідів, фізичною осо бою, яка використовує найман у працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Посилання відповідача на т е, що протягом 2010 року на підпри ємстві працював інвалід ОС ОБА_2 за сумісництвом, як обґ рунтування виконання нормат иву робочих місць, колегією с уддів також не взято до уваги , оскільки доказів інвалідно сті вказаної особи суду не на дано. Крім того, з наказу №62-К ві д 31.08.2010 року, копія якого містит ься в матеріалах справи, ОС ОБА_2 звільнений з роботи з 01 .09.2010 року.
А отже, колегія приходить до висновку, що норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів, відповідачем вик онано не було.
Фонд оплати праці штатних п рацівників в 2010 році становит ь 754,6 тис. грн., середньорічна за робітна плата на підприємств і відповідача становила у 2010 р оці -10480,56грн. Сума адміністрати вно-господарських санкцій за нестворене робоче місце для інваліда в 2010 році становить 10 480,56 грн.
Адміністративно-господарс ькі санкції відповідач повин ен був сплатити самостійно в строк до 15 квітня року, наступ ного за роком, в якому відбуло ся порушення нормативу, одна к сума заборгованості до Дер жавного бюджету сплачена не була.
Відповідно до п.п.3.1 п.3 Порядк у нарахування пені та її спла ти, затвердженого наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 15 трав ня 2007 р. № 223, порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені у розм ірі 120 відсотків річної обліко вої ставки Національного бан ку України за кожен календар ний день прострочення (навед ених у постановах Правління Національного банку України ), що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк. За поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій відповідачу нарахована п еня в розмірі 15,70 грн.
Отже, підсумовуючи вищеза значене, колегія суддів апел яційної інстанції зазначає, що суд першої інстанції дійш ов правильного висновку про задоволення позовних вимог, тому апеляційна скарга відпо відача задоволенню не підляг ає. Доводи апелянта, виклад ені в апеляційній скарзі, не с простовують висновків суду п ершої інстанції.
Згідно ст. 198, ч. 1 ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову а бо ухвалу суду - без змін, якщ о визнає, що суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права.
Керуючись ст.ст. 41, 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія с уддів, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Т овариства з обмеженою відпов ідальністю Агрофірма "Чернец ьке LTD" - залишити без задовол ення.
Постанову Чернігівсько го окружного адміністративн ого суду від 25 травня 2011 р. - зал ишити без змін.
Ухвала набирає за конної сили з моменту прогол ошення та може бути оскаржен а протягом двадцяти днів з дн я її складання в повному обся зі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищ ого адміністративного суду У країни.
Головуючий суддя Грищенко Т.М.
Судді: Лічевецький І.О.
Мацедонська В.Е.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2012 |
Оприлюднено | 05.03.2012 |
Номер документу | 21696606 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Грищенко Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні