Ухвала
від 22.02.2012 по справі 5017/2012/341
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5017/2012/341

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


УХВАЛА

про повернення позовної заяви

"22" лютого 2012 р.№ 5017/2012/341

Суддя Грабован Л.І., розглянувши матеріали заяви голови ліквідаційної комісії Державного комунального підприємства  „Красноокнянський водоканал”  (67900, Одеська область, Красноокнянський район, смт. Красні Окни, вул. Дзержинського, 24; код ЄДРПОУ 31672233) про  визнання банкрутом   

ВСТАНОВИВ:   

Голова ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” звернувся до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ДКП „Красноокнянський водоканал” та визнання його банкрутом в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

Відповідно до ч. 2 ст. 41 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

Заява голови ліквідаційної комісії Державного комунального підприємства  „Красноокнянський водоканал” про порушення провадження у справі про банкрутство підлягає поверненню заявнику без розгляду, оскільки до заяви про порушення справи не додано належних доказів сплати судового збору в установленому порядку та розмірі; у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтуються вимоги, не додано доказів, що підтверджують викладені у заяві обставини.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” суддя не пізніше п'яти днів з дня надходження повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду, про що виносить ухвалу, з інших підстав, передбачених статтею 63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.

Відповідно до п.3 ч.1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України суддя повертає заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтуються вимоги, не додано доказів, що підтверджують викладені у заяві обставини.

Відповідно до п.4 ч.1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України суддя повертає заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо до заяви не додано доказів сплати судового збору у встановлених порядку та розмірі.

Згідно ч.1 ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Відповідно до вимог ч.4 ст.105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації , в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

Статтею 112 ЦК України та ст. 61 ГК України передбачений порядок розгляду претензій кредиторів, порядок розрахунків з кредиторами та черговість задоволення вимог кредиторів.

Статтею 6 ГПК України передбачений порядок пред'явлення письмової претензії до боржника, яка повинна відповідати вимогам зазначеної статті.

За приписами частини 1 статті 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Відповідно до вимог ч.1 ст.110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно з вимогами ч.3 ст.110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Відповідно до ч. 3 ст. 60 Господарського кодексу України ліквідаційна комісія або інший орган, який проводить ліквідацію суб'єкта господарювання, вміщує в друкованих органах відповідно до закону повідомлення про його ліквідацію та про порядок і строки заяви кредиторами претензій, а явних (відомих) кредиторів повідомляє персонально у письмовій формі у встановлені цим Кодексом чи спеціальним законом строки.

За змістом частини 5 статті 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, вбачається, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується, і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Дотримання визначених вимог та сукупність вказаних дій із доданням доказів їх проведення є підставою для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише при виявлені кредиторів, розгляду грошових вимог кредиторів, розрахунку з кредиторами, складання проміжного ліквідаційного балансу з урахуванням грошових вимог кредиторів та затвердження його ліквідаційною комісією.

Відповідної правової позиції дотримується Верховний Суд України, зокрема в постанові від 10.06.2008 р. у справі № 15/682-б.

З заяви голови ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” та доданих матеріалів вбачається, що на підставі рішення Красноокнянської селищної ради №81 від 12.04.2011р відповідно до якого прийнято рішення про припинення юридичної особи шляхом ліквідації, призначення ліквідаційної комісії та призначення голову ліквідаційної комісії Бесараба В.В., який звернувся до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство ДКП „Красноокнянський водоканал”.

Головою ліквідаційної комісії не надано належних доказів повідомлення кредиторів про припинення юридичної особи та доказів публікації оголошення в офіційних друкованих органах згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості.

Публікація оголошення про ліквідацію в газеті „Красноокнянський вісник” №16 від 15.04.2011р. в якому зазначено, що претензії кредиторів приймаються протягом місяця з дня оголошення,  не відповідає вимогам п. 4 ст. 105 ЦК України, відповідно до якого: „ Комісія з припинення юридичної особи поміщує в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторських вимог до  неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи”.

Частиною 9 ст. 47 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” передбачено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення фізичної особи - підприємця щодо припинення нею підприємницької діяльності, зобов'язаний не пізніше наступного робочого дня з дати надходження зазначених документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення щодо припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності із зазначенням відомостей про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог і в той самий день передати органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення про внесення такого запису. Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру про рішення фізичної особи - підприємця щодо припинення нею підприємницької діяльності публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Внесення відповідного запису до ЄДР є підставою для публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, яким є "Бюлетень державної реєстрації".

Крім того, заявником не додано до заяви про порушення провадження у справі про банкрутство ДКП „Красноокнянський водоканал” доказів персонального повідомлення відомих кредиторів про ліквідацію боржника в порядку, передбаченому Законом.

Відповідно до  заяви голови ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал”  та  доданих до заяви матеріалів вбачається, що в період ліквідаційної процедури кредитори не висунули грошових вимог  до боржника.

Таким чином, головою ліквідаційної комісії ДКП „Красноокнянський водоканал” не надано доказів проведення відповідних дій, як передумови для звернення ліквідатора (ліквідаційної комісії) із заявою про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, а саме: відсутні докази прийняття рішення про затвердження проміжного ліквідаційного балансу ліквідаційною комісією у відповідності з вимогами ст. 111 ЦК України; докази прийняття ліквідаційною комісією рішення щодо звернення до господарського суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство; відсутні відомості та до матеріалів заяви не додано доказів щодо належної публікації оголошення в офіційних друкованих органах згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості; ліквідаційною комісією не вжиті заходи щодо виявлення кредиторів, надсилання персонального повідомлення відомим кредиторам, розгляду грошових вимог кредиторів та розрахунків з кредиторами. Головою ліквідаційної комісії боржника не надано доказів повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства.

Крім того, до матеріалів заяви додано квитанцію № 21 від 20.02.2012р. про сплату судового збору в розмірі 1073, 00 грн. яка не може бути прийнята судом як належний доказ сплати судового збору з наступних причин.

Відповідно до підпункту 13 п.2 ч.2 ст. 4 Закону України „Про судовий збір” ставка судового збору за подання заяви про порушення справи про банкрутство, що подається до господарського суду, складає 5 розмірів мінімальної заробітної плати.

Згідно зі ст. 13 Закону України „Про Державний бюджет України на 2012 рік” розмір мінімальної заробітної плати станом на 23.01.2012р. (дату подання заяви про порушення справи до суду) становить 1073 грн.

Враховуючи вищевикладене, заява голови ліквідаційної комісії ліквідатора Державного комунального підприємства  „Красноокнянський водоканал” про порушення справи про банкрутство у порядку ст. 51 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” підлягає поверненню заявнику без розгляду на підставі ч.1 ст. 9 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” та п.п. 3,4 ч.1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України.    

Відповідно до ч.2 ст. 9 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” повторне звернення до господарського суду із повернутою заявою в загальному порядку можливе лише після усунення допущених порушень.  

Керуючись ч.1 ст.9 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, п.п. 3, 4 ч.1 ст.63 Господарського процесуального кодексу України, суддя, -

У Х В А Л И В:

1.Заяву голови ліквідаційної комісії Державного комунального підприємства  „Красноокнянський водоканал” про порушення справи про банкрутство Державного комунального підприємства  „Красноокнянський водоканал”  за положеннями ст. 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” повернути заявнику без розгляду.

2.Матеріали заяви з додатком надіслати заявнику.

Додаток: заява про порушення справи про банкрутство на 7-ми арк. з додатком на 117-ти

арк.

Суддя                                                                    Грабован Л.І.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.02.2012
Оприлюднено05.03.2012
Номер документу21706964
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5017/2012/341

Ухвала від 22.02.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Грабован Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні