Постанова
від 20.02.2012 по справі 2а-13694/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

30 травня 2011 р.  

Справа № 2а-13694/10/0470

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Потолова Г.В. розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства «Агро-зерно-транс»про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Західно-Донбаська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Приватного підприємства «Агро-зерно-транс» про стягнення за рахунок активів податкового боргу зі сплати податку на додану вартість в розмірі 5487грн.66коп.

Ухвалою суду від 21.12.2010р. відкрито скорочене провадження по даній справі.

Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про вручення 27.04.2011р. ухвали про відкриття скороченого провадження, яка міститься в матеріалах справи.

Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення 12.05.2011р., заперечень проти позову до суду не надав.

Згідно приписів ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається у скороченому провадженні.

Вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності суд вважає необхідним задовольнити даний позов у повному обсязі з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство «Агро-Зерно-Транс»зареєстроване Виконавчим комітетом Павлоградської міської ради Дніпропетровської області 02.02.2007р. (а.с.10).

Згідно довідки про взяття на облік платника податків, позивач 14.02.2005р. за №3185 зареєстрований як платник податків та знаходиться на обліку у Західно-Донбаській об'єднаній ДПІ (а.с.12).

Також, за даними Західно-Донбаської ОДПІ підприємство відповідача знаходиться на обліку як платник податку на додану вартість, про що видано свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість №100084135 від 19.12.2007р. (а.с.14).   

Отже, відповідач належним чином зареєстрований, як  суб'єкт господарювання, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності в Україні.

Станом на час розгляду спору ПП «Агро-Зерно-Транс»має борг зі сплати податку на додану вартість та застосованих штрафних санкцій у загальній сумі 5487грн.66коп.

Матеріалами справи встановлено, що відповідачем до податкового органу подана податкова декларація з податку  на додану вартість за травень 2010 року №31764 від  21.06.2010р., в якій самостійно визначена сума податкового зобов'язання у розмірі 4600грн.00коп., а також платником податків самостійно нарахована сума штрафу у зв'язку з виправленням помилки у розмірі 230грн.00коп. (а.с.15).

Проте, визначений податок  на додану вартість відповідачем не сплачувався в повному обсязі, у зв‘язку з чим, у останнього виникла заборгованість.

Так, на підставі п.1 ст.11 розділ ІІІ Закону України «Про державну податкову службу в Україні»фахівцями податкового органу проведена перевірка, в приміщенні Західно-Донбаської ОДПІ м.Павлоград, платника податку на додану вартість Приватне підприємство «Агро-Зерно-Транс»з питання неподання податкової декларації з податку на додану вартість за серпень-листопад 2009 року, січень, червень 2010 року у строки, визначені законодавством та несплати податку на додану вартість згідно податкової декларації з ПДВ за травень 2010 року.

В ході проведення перевірки встановлено, що в порушення пп.10.2 ст.10 Закону України «Про податок на додану вартість»та п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платником податку не сплачено узгоджене податкове зобов'язання згідно податкової декларації з податку на  додану вартість  від 21.06.2010р. №31764 за травень 2010 року  в сумі 4600грн.00коп. протягом десяти календарних днів, наступних за останнім  днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»для подання декларації, тобто до 30.06.2010р.

Крім того, згідно перевірки платником податку податкові декларації на додану вартість подані з порушення строку їх подання, а саме: за серпень 2009р. по строку подання 21.09.2009р. –подано 06.11.2009р.; за вересень 2009 року по строку подання 20.10.2009р. –подано 06.11.2009р.; за жовтень 2009 року по строку подання 20.11.2009р. –подано 01.12.2009р.; за листопад 2009 року по строку подання 21.12.2009р. –подано 25.12.2009р.; за січень 2010 року по строку подання 22.02.2010р. – подано 01.03.2010р.; за червень  2010 року по строку подання 20.07.2010р. –подано 30.07.2010р.

За результатами перевірки складено акт від 16.08.2010р. №260-15/213-33370714 про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності та несплати податку на додану вартість Приватним підприємством «Агро-Зерно-Транс»(а.с.17).

Відповідно до п.п.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»до відповідача застосована штрафна санкція за неподання податкової декларації з податку на додану вартість у строки, визначені  законодавством у розмірі: десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

На підставі акту перевірки від 16.08.2010р. №260-15/213-33370714 прийняте податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 16.08.2010р. №0004731542/0 за яким сума податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями складає 1020грн.00коп. (а.с.19), яке отримано відповідачем 16.08.2010р., що підтверджено підписом директора у відповідній графі, та у встановлений термін не оскаржено, тобто, сума штрафних (фінансових) санкцій є узгодженою.

Враховуючи викладене, керівником Західно-Донбаської ОДПІ на виконання п.п.6.2.3 "а" ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»01.07.2010р. винесено першу податкову вимогу №1/251 про обов'язок сплатити податковий борг на суму 4467грн.66коп., яка отримана платником податків 05.07.2010р., що підтверджується підписом на корінці повідомлення-рішення (а.с.20) та останнім в установленому порядку не оскаржена.

Також, 04.08.2010р. керівником Західно-Донбаської ОДПІ винесено другу податкову вимогу №2/297 про обов'язок сплатити податковий борг на загальну суму 4467грн.66коп., яка отримана платником податків 06.08.2010р., що підтверджується підписом на корінці повідомлення-рішення (а.с.20) та останнім в установленому порядку не оскаржена, тобто є чинною.

Таким чином, на момент звернення до суду загальна сума узгодженого податкового боргу відповідача  склала 5487грн.66коп., яку відповідач у встановлені терміни та в повному обсязі не сплатив.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на наступне.

Відповідно до п.1 Прикінцевих положень Податкового кодексу України, цей Кодекс набирає чинності з 1 січня 2011 року.

Пунктом 2 Кодексу визнано такими, що втратили чинність з 1 січня 2011 року, зокрема Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином, при прийнятті рішення судом застосовуються норми законів, що діяли на момент виникнення правовідносин.

Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.   

Відповідно до ст.9 Закону України  «Про систему оподаткування»платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та  інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.

Відповідно до п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», що діяв на час виникнення правовідносин, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до п.п. 2.1.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»податкові органи є контролюючими органами стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Згідно аб.1 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 зазначеного Закону платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації.

У пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»вказано, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно п.п.3.1.1 ст.3 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами активи платника можуть бути примусово стягнуті в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Будь-які активи платника податків в силу п.п.7.2.1 п.7.2 ст.7 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»являються джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення.

Згідно з п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.  

На час розгляду справи загальна сума заборгованості зі сплати податку на додану вартість складає 5487грн.66коп., яка у добровільному порядку відповідачем не сплачена, відповідних доказів суду не надано, а тому підлягає примусовому стягненню.

Приймаючи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.94, 158-163, 183-2, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Західно-Донбаської об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства «Агро-зерно-транс»про стягнення податкового боргу –задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства «Агро-зерно-транс» (51400, м.Павлоград, вул.Підгірна, б.6, кв.22, ЄДРПОУ 33370714, р/р026008401316740 в АТ «ОТП Банк», МФО 300528) на користь державного бюджету (через відділення державного казначейства м.Павлоград на р/р 31113029700032, код платежу 14010100, банк одержувача УДКУ у Дніпропетровській області, код отримувача 24237540, МФО 805012) за рахунок активів податковий борг зі сплати податку на додану вартість у розмірі 5487грн.66коп. (п'ять тисяч чотириста вісімдесят сім грн.66коп.).  

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження – з моменту проголошення рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя                       

Г. В. Потолова

                                                                         

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2012
Оприлюднено06.03.2012
Номер документу21735098
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13694/10/0470

Постанова від 20.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні