ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
< Текст >
20 січня 2012 р. (13:00) Справа №2а-3900/11/0170/21
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., < Поле д ля ввода текста >
за позовом Інспекції Держ авного архітектурно-будівел ьного контролю в АР Крим < Сп исок > < Позивач в особі >
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алькор-НВ П" < Список > < Відповідач в ос обі > < Текст >
про стягнення 850,00 грн.
Обставини справи: Інспекці я Державного архітектурно-бу дівельного контролю в АР Кри м (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративног о суду АР Крим із адміністрат ивним позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Алькор-НВП» про стягнення 850,00 г рн. заборгованості зі сплати штрафу за постановою № 8 від 28.0 1.2011р.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем були пор ушені вимоги ч. 7 ст. 1 та ст. 2 Зако ну України «Про відповідальн ість підприємств, їх об' єдн ань, установ та організацій з а правопорушення у сфері міс тобудування» N 208/94-ВР від 14.10.1994р. (в редакції, що діяла на момент в иникнення спору), у зв' язку з чим, до відповідача були заст осовані штрафні санкції у ро змірі 850,00 грн.
Позивач у судове засідання 20.01.2012р. не з' явився, про час, ден ь та місце розгляду справи по відомлений належним чином, о днак 20.01.2012р. до початку розгляду справи у судовому засіданні від нього надійшло клопотан ня про розгляд справи за його відсутності та зазначив, що п озовні вимоги підтримує в по вному обсязі.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання 20.01.2012р. не забезпечив, про час, де нь та місце розгляду справи п овідомлений належним чином, про що свідчіть наявне у мате ріалах справи повідомлення п ро вручення поштового відпра влення (а.с. 34), письмових запер ечень на позов суду не надав, п ро причини неявки суд не пові домив.
Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, суд вважає можлив им, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу з а наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали спр ави, оцінивши належність, доп устимість, достовірність кож ного доказу окремо, а також до статність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
28.01.2011року позивачем пров едено перевірку щодо дотрима ння вимог містобудівельного законодавства законності об ' єктів будівництва, а саме б удівництва 116 квартирного жит лового будинку з вбудованими приміщеннями за адресою: м. Су дак, вул. Гвардійська.
За результатами перевірки був складений протокол про п равопорушення у сфері містоб удування від 28.01.2011р., в якому заф іксовано, що відповідачем по рушені вимоги ч. 7 ст. 1 Закону Ук раїни «Про відповідальніст ь підприємств, їх об' єднань , установ та організацій за пр авопорушення у сфері містобу дування» N 208/94-ВР від 14.10.1994р. (далі З акон № 208/94-ВР), а саме невиконанн я припису від 21.01.2011р. за самовіл ьне будівництво трьох блоків житлового будинку у м. Судак п о вул. Гвардійській.
Також, за результатами пере вірки позивачем прийнято при пис від 28.01.2012р., яким відповідач у запропоновано надати до 28.02.20 11 року довідку вартості викон аних робіт, у зв' язку з самов ільним будівництвом трьох бл оків житлового будинку у м. Су дак по вул. Гвардійській.
28.01.2011р. на підставі протоко лу про правопорушення у сфер і містобудування від 28.01.2011., при пису від 28.01.2011р. та відповідно д о Закону № 208/94-ВР позивачем при йнято Постанову № 8 про наклад ення на відповідача штрафу з а правопорушення у сфері міс тобудування у розмірі 850,00 грн.
Дослідивши матеріали спра ви, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги та заперечення, оцінив ши належність, допустимість, достовірність кожного доказ у окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у ї х сукупності, перевіряючи пр авомірність та правове обґру нтування відмови позивачу у реєстрації декларації на поч аток будівельних робіт, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 41 Закон у України “Про регулювання м істобудівної діяльності” ві д 17.02.2011 № 3038-VI державний архітекту рно-будівельний контроль зд ійснюється інспекціями дер жавного архітектурно-будів ельного контролю в порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України. Інспекції д ержавного архітектурно-буд івельного контролю розгляд ають відповідно до закону сп рави про правопорушення у сф ері містобудівної діяльност і.
Згідно зі ст. 1 Закону № 208/94-ВР п ідприємства, їх об'єднання, ус танови та організації незале жно від форм власності, які зд ійснюють проектування, робот и по будівництву, реконструк ції, реставрації та капіталь ному ремонту (далі - будівельн і роботи), виготовляють будів ельні матеріали, вироби і кон струкції, а так само які є замо вниками у будівництві або по єднують функції замовника і підрядчика, несуть відповіда льність у вигляді штрафу за у хилення від виконання або не своєчасне виконання приписі в інспекцій державного архіт ектурно-будівельного контро лю - у розмірі п'ятдесяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.
Відповідно до ст. 2 Закону № 20 8/94-ВР справи про правопорушен ня, передбачені цим законом, р озглядаються Державною архі тектурно-будівельною інспек цією України, інспекціями де ржавного архітектурно-будів ельного контролю в Автономні й Республіці Крим, областях, р айонах, містах Києві та Севас тополі, містах обласного зна чення (далі - інспекції держав ного архітектурно-будівельн ого контролю). Інспекції держ авного архітектурно-будівел ьного контролю здійснюють де ржавний нагляд за додержання м підприємствами вимог місто будівної документації, місце вих правил забудови населени х пунктів, державних стандар тів, норм і правил при здійсне нні проектування, будівельни х робіт, виготовленні будіве льних матеріалів, виробів і к онструкцій.
Посадові особи інспекцій д ержавного архітектурно-буді вельного контролю мають прав о:
- безперешкодного дос тупу на будівництво об'єктів і підприємства будівельної індустрії незалежно від форм власності;
- давати у межах своїх п овноважень учасникам будівн ицтва та виробникам будівель них матеріалів, виробів і кон струкцій обов'язкові для вик онання приписи щодо усунення порушень державних стандарт ів, норм і правил, а так само те хнічних умов або затверджени х проектних рішень;
- одержувати від замов ників, проектних і будівельн их організацій та підприємст в будівельної індустрії необ хідну для виконання покладен их на них функцій нормативно -технічну, проектну та іншу до кументацію;
- зупиняти будівельні роботи, які не відповідають в имогам державних стандартів , норм і правил, затвердженим п роектним рішенням або місцев им правилам забудови населен их пунктів, здійснюються без дозволу на їх виконання, а так само виробництво і застосув ання у будівництві будівельн их матеріалів, виробів і конс трукцій, виготовлених з пору шенням державних стандартів ;
- вносити подання відп овідним органам про анулюван ня ліцензій на право провадж ення окремих видів господарс ької діяльності у будівництв і підприємств, які допускают ь порушення ліцензійних умов , а також на інших підставах ві дповідно до закону.
Накладати штраф від імені і нспекцій державного архітек турно-будівельного контролю мають право начальник Держа вної архітектурно-будівельн ої інспекції України
та його заступники, начал ьники інспекцій державного а рхітектурно-будівельного ко нтролю та їх заступники у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У п. 10 Постанови КМ України ві д 06.04.1995 № 244 “Про затвердження Пол оження про порядок накладенн я штрафів за правопорушення у сфері містобудування” ( в ре дакції, що діяла на момент вин икнення спору) зазначено, що п ідприємство повинно сплатит и штраф у 15-денний термін з дня його накладення за рахунок п рибутку, що залишається в роз порядженні підприємства, нез алежно від наслідків фінансо во-господарської діяльності . Копія документа про сплату ш трафу надсилається інспекці ї, яка його наклала.
Відповідно до п. 11 вказаної п останови, у разі несплати штр афу в зазначений термін він с тягується інспекцією за ріше нням суду.
Судом встановлено, що поста новою Окружного адміністрат ивного суду АР Крим від 23.01.2011р. у адміністративній справі № 2а -2051/11/0170 за позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Алькор-НВП» до Інспекції Дер жавного архітектурно-будіве льного контролю в АР Крим про визнання незаконними та ска сування постанов та приписів , зокрема, постанови № 8 від 28.01.2011р . про накладання штрафу за пра вопорушенням у сфері містобу дування, у задоволенні позов них вимог відмовлено.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 26.10.2011р. у справі № 2а -2051/11/010 апеляційну скаргу Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Алькор-НВП» залишено без задоволення, постанову О кружного адміністративного суду АР Крим від 23.05.2011р. залишен о без змін.
Частиною 1 статті 2 КАС Украї ни передбачено, що завданням адміністративного судочинс тва є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень.
Стаття 19 Конституції Україн и встановлює, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти на підставах, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Частиною 3 зазначеної статт і передбачено, що у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони:
- на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України;
- з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано;
- обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії);
- безсторонньо (неупер еджено);
- добросовісно;
- розсудливо;
- з дотриманням принци пу рівності перед законом, за побігаючи несправедливій ди скримінації;
- пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія);
- з урахуванням права о соби на участь у процесі прий няття рішення;
- своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
Так зокрема, принцип прийня ття рішення на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України є одночасн о і орієнтиром при реалізаці ї повноважень владного суб' єкта, який вимагає від останн ього діяти на виконання зако ну, за умов та обставин, визнач ених ним, з дотриманням встан овленої законом процедури. К ритерій прийняття рішення, в чинення (невчинення) дії обґр унтовано, тобто з урахування м усіх обставин, що мають знач ен ня для прийняття рішення а бо вчинення дії, відо бража є принцип обґрунтованості рішення або дії. Він
вимагає від суб'єкта влад них повноважень враховувати як обставини, на обов'язковіс ть урахування яких прямо вка зує закон, так і інші обставин и, що мають значення у конкрет ній ситуації. Для цього він ма є ретельно зібрати і досліди ти матеріали, що мають доказо ве значення у справі, наприкл ад, документи, пояснення осіб , висновки експертів тощо. Суб 'єкт владних повноважень пов инен уникати прийняття невмо тивованих висновків, об ґрун тованих припущеннями, а не ко нкретними обставинами. Так с амо недопустимо надавати зна чення обставинам, які на спра вді не стосуються справи. Нес приятливе для особи рішен ня повинно бути вмотивованим.
Відповідно до ст. 9 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого орган и державної влади, органи міс цевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України . Суд вирішує справи на підста ві Конституції та законів Ук раїни, а також міжнародних до говорів, згода на обов' язко вість яких надана Верховною Радою України.
Відповідач не надав суду за перечення на позов або доказ ів погашення заборгованості у розмірі 850,00 грн., у той час як в ідповідно до ст. 71 Кодексу адм іністративного судочинства України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволен ню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законода вству та підтверджуються мат еріалами справи.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати відшкодув анню не підлягають.
Вступна та резолютивна час тини постанови проголошені в судовому засіданні 20.01.2012р.
У повному обсязі постанову складено та підписано 25.01.2012р.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-15 9, 161-163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд ,
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Алькор-НВП» (95000, АР Крим, м. С імферополь, вул. Козлова, буд. 45-а; р/р 26003301061901 у АБ «Південний» м. С імферополь; МФО 384652; ЄДРПОУ 33267102) н а користь Державного бюджету м. Судака (р/р 31116106700031 УДК ГУ ДКУ в А Р Крим; МФО 824026; ЄДРПОУ 34740672; код бю джетної класифікації доході в - 21081100) штраф у розмірі 850,00 грн.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання коп ії постанови. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до Севастопольського апеляцій ного адміністративного суду .
< Текст >
Суддя < підпис > Євдокімова О.О.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2012 |
Оприлюднено | 07.03.2012 |
Номер документу | 21759367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Євдокімова О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні