Постанова
від 09.02.2012 по справі 2а-1000/12/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

< Список >

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 лютого 2012 р. < Текст > Справа №2а-1000/12/0170/1

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р., при секр етарі Веретенниковій Ю.В. за у частю прокурора - Беризович енко Ю.Ю. розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м прокурора Ленінського райо ну АР Крим в інтересах держав и в особі управління Пенсійн ого фонду України в Ленінськ ому районі АР Крим

до Комунального підприємс тва Войковське комунальне пі дприємство

про стягнення 5839,94 гривень

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернувся з позово м прокурор Ленінського район у АР Крим в інтересах держави в особі управління Пенсійно го фонду України в Ленінсько му районі АР Крим до Комуналь ного підприємства Войковськ е комунальне підприємство пр о стягнення 5839,94 гривень.

Позивач обґрунтував св ої позовні вимоги тим, що Кому нальне підприємство Войковс ьке комунальне підприємство , перебуває на обліку в управл інні Пенсійного фонду Україн и в Ленінському районі АР Кри м (надалі - управління Пенсі йного фонду) та на підставі За кону України “Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування” є платни ком єдиного внеску на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, однак, в п орушення норм зазначено Зако ну не здійснює сплату єдиног о внеску на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у встановлений строк .

В судовому засіданні прокурор позовні вимоги під тримав в повному обсязі.

У судове засідання предста вники сторін не з' явились, п овідомлені належним чином пр о місце, дату та час проведенн я судового засідання. Позива чем надіслано заяву про розг ляд справи за відсутності йо го представника. Представник відповідача заперечення до суду не надіслав.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з'ясування обставин по справі, на підставі статті 128 КАС України суд ухвалив роз глядати справу за відсутніст ю представників сторін, пові домлених належним чином про дату та місце розгляду справ и.

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд вважає, що позовн і вимоги підлягають задоволе нню з наступних підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією або законами України вс тановлено інший порядок судо вого провадження.

Відповідно до статті 3 Кодек су адміністративного судочи нства України справа адмініс тративної юрисдикції - перед аний на вирішення адміністра тивного суду публічно-правов ий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самов рядування, їхня посадова чи с лужбова особа або інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Пунктом 7 статті 3 Кодексу ад міністративного судочинств а України визначено коло суб 'єктів владних повноважень, д о яких віднесено орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Згідно з пунктом 7 частини 1 с татті 1 Закону України “Про зб ір та облік єдиного внеску на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування”в ід 08.07.2010 року № 2464 (надалі - Закон) П енсійний фонд України - орган , уповноважений відповідно д о цього Закону вести облік пл атників єдиного внеску, забе зпечувати збір та ведення об ліку страхових коштів, контр олювати повноту та своєчасні сть їх сплати, вести Державни й реєстр загальнообов'язково го державного соціального ст рахування та виконувати інші функції, передбачені законо м;

Відповідно до пунктів 1, 3 Пол оження про Пенсійний фонд Ук раїни, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 3 84/2011, Пенсійний фонд України є ц ентральним органом виконавч ої влади, що, зокрема, здійснює керівництво та управління с олідарною системою загально обов'язкового державного пен сійного страхування, забезпе чує своєчасне і в повному обс язі фінансування та виплати пенсій, допомоги на похованн я, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюютьс я за рахунок коштів Пенсійно го фонду України та інших дже рел, визначених законодавств ом, а також забезпечує збір, ве дення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законо давства та здійснення контро лю за їх сплатою

Згідно з пунктом 1.1 Положенн я про управління Пенсійного фонду України в районах, міст ах і районах у містах, затверд женого постановою правління Пенсійного фонду України ві д 30.04.2002 № 8-2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 21.05.2002 за № 442/6730, (далі - Положення п ро Управління Фонду) управлі ння Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підв ідомчими відповідно головни м управлінням Фонду в Автоно мній Республіці Крим, област ях, містах Києві та Севастопо лі, що разом з цими управління ми утворюють систему органів Фонду.

Відповідно до підпункту 6 пу нкту 2.2 Положення про управлін ня Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у м істах, останнє, відповідно до покладених на нього завдань , контролює надходження стра хових внесків та інших плате жів до Фонду від підприємств , установ, організацій та гром адян, збирає у встановленому порядку відповідну звітніст ь, проводить планові та позап ланові перевірки фінансово-б ухгалтерських документів, зв ітів та інших документів щод о правильності обчислення та сплати страхових внесків, ці льового використання коштів Фонду в організаціях, що здій снюють виплату і доставку пе нсій.

Отже, контроль за правильни м нарахуванням, своєчасним т а повним перерахуванням та н адходженням страхових внеск ів, інших платежів, здійснюєт ься органами Пенсійного фонд у. Відповідно до п. 7 частини 4 ст атті 25 Закону України “Про збі р та облік єдиного внеску на з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування”те риторіальний орган Пенсійно го фонду також має право звер нутися до суду з позовом про с тягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулюва ння спорів, передбачені зако ном, не застосовуються.

Таким чином, управління Пен сійного фонду України в Лені нському районі АРК, реалізую чи свої завдання та функції в правовідносинах з фізичними та юридичними особами висту пає як суб'єкт владних повнов ажень, який здійснює владну к омпетенцію.

Компетенцію адміністратив них судів щодо вирішення адм іністративних справ визначе но статтею 17 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, згідно з пунктом 5 частини 2 якої компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

З зазначених підстав, спір, що виникає між фізичним, юрид ичними особами та органами П енсійного фонду України, у то му числі стосовно стягнення заборгованості зі сплати єди ного внеску, являється публі чно правовим та має розгляда тися в порядку адміністратив ного судочинства.

Законом України “Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування” визн ачаються правові та організа ційні засади забезпечення зб ору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування, умови та порядок його нараху вання і сплати та повноважен ня органу, що здійснює його зб ір та ведення обліку.

Згідно з п. ч. 1 ст.1 Закону зазн ачено, що єдиний внесок на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування (далі - єд иний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи заг альнообов'язкового державно го соціального страхування в обов'язковому порядку та на р егулярній основі з метою заб езпечення захисту у випадках , передбачених законодавство м, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отрима ння страхових виплат (послуг ) за діючими видами загальноо бов'язкового державного соці ального страхування.

Відповідно до частини 1 стат ті 2 Закону дія цього Закону по ширюється на відносини, що ви никають під час провадження діяльності, пов'язаної із збо ром та веденням обліку єдино го внеску. Дія інших норматив но-правових актів може пошир юватися на зазначені відноси ни лише у випадках, передбаче них цим Законом, або в частині , що не суперечить цьому Закон у.

Пунктом 3 Розділу VIII Прикінце вих та перехідних положень З акону встановлено, що з дня на брання чинності цим Законом платники страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не пенсійне страхування, заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття, загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинил и втрату працездатності, вва жаються платниками єдиного в неску.

Перереєстрація платників страхових внесків та застрах ованих осіб не здійснюється.

Згідно з п.1 частини 1 статті 4 Закону платниками єдиного в неску є роботодавці, зокрема , підприємства, установи та ор ганізації, інші юридичні осо би, утворені відповідно до за конодавства України, незалеж но від форми власності, виду д іяльності та господарювання , які використовують працю фі зичних осіб на умовах трудов ого договору (контракту) або н а інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивіль но-правовими договорами (крі м цивільно-правового договор у, укладеного з фізичною особ ою - підприємцем, якщо виконув ані роботи (надавані послуги ) відповідають видам діяльно сті, зазначеним у витягу з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців), у тому числі філі ї, представництва, відділенн я та інші відокремлені підро зділи зазначених підприємст в, установ і організацій, інши х юридичних осіб, які мають ок ремий баланс і самостійно ве дуть розрахунки із застрахов аними особами.

Судом встановлено, що Комун альне підприємство Войковсь ке комунальне підприємство являється юридичною особою, зареєстрованою 29.08.2007 року Лені нською районною державною ад міністрацією АР Крим згідно зі свідоцтвом про державну р еєстрацію юридичних осіб сер ія А01 №418064, довідкою з єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців, станом на 05.07.2011 року

Судом встановлено, що Комун альне підприємство Войковсь ке комунальне підприємство з ареєстровано в управлінні Пе нсійного фонду в Ленінському районі АР Крим.

Таким чином, Комунальне підприємство Войковське ком унальне підприємство є плат ником єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування.

Згідно з частиною 2 статті 6 З акону платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в п овному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єди ний внесок; подавати звітніс ть до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в п орядку та за формою, встановл еними Пенсійним фондом за по годженням з відповідними фон дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування та центральним органо м виконавчої влади у галузі с татистики. Відповідно до час тини 3 статті 9 Закону територі альні органи Пенсійного фонд у мають право обчислювати єд иний внесок лише на підставі актів перевірки правильност і нарахування та сплати єдин ого внеску, звітності, що пода ється платниками до територі альних органів Пенсійного фо нду, бухгалтерських та інших документів, що підтверджуют ь суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цьо го Закону нараховується єдин ий внесок.

Частиною 8 статті 9 Закону вс тановлено, що платники єдино го внеску зобов'язані сплачу вати єдиний внесок, нарахова ний за відповідний базовий з вітний період, не пізніше 20 чи сла місяця, що настає за базов им звітним періодом. Базовим звітним періодом є календар ний місяць, а для платників, за значених в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частин и першої статті 4 цього Закону , - календарний рік.

Відповідно до розділу IV пун кту 4.3 підпункту 4.3.1. Інструкції про порядок нарахування і сп лати єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування, затверд женої постановою правління П енсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 об числення єдиного внеску зазн аченою категорією платників здійснюється щомісячно на п ідставі бухгалтерських та ін ших документів, відповідно д о яких провадиться нарахуван ня (обчислення) або які підтве рджують нарахування (обчисле ння) виплат (доходу), на які нар аховується єдиний внесок.

Судом встановлено, що відпо відно до автоматично сформов аного звіту, наданого відпов ідачем до управління Пенсійн ого фонду, відповідач зобов' язався сплати єдиний внесок за липень 2011 року в сумі 5839,94 гри вень.

В порушення ч.2 ст. 6 ч.4 ст. 25 зако ну відповідач своєвчасно не сплатив суму страхових внеск ів в розмірі 5839,94 гривні.

Відповідно ч. 4 ст. 25 Закону те риторіальний орган Пенсійно го фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсій ним фондом за погодженням з ц ентральним органом виконавч ої влади у сфері праці та соці альної політики, надсилає пл атникам єдиного внеску, які м ають недоїмку, вимогу про її с плату. Платник єдиного внеск у зобов'язаний протягом деся ти робочих днів з дня надходж ення вимоги про сплату недої мки сплатити суми недоїмки т а штрафів разом з нараховано ю пенею.

Судом встановлено, що управ лінням Пенсійного фонду в Ле нінському районі АРК направ лена відповідачу вимога про сплату боргу № Ю-6/7 від 01.09.2011 року на загальну суму 28097,11 гривень, до якої увійшла заборговані сть по єдиному внеску за липе нь 2011 року в сумі 5839,94 гривень, як а була отримана відповідачем 10.09.2011 року згідно поштового пов ідомлення;

Відповідно до п. 2 ч.8 ст. 9 Закон у, підпункту 4.3.7 пункту 4.3 розділ у IV Інструкції про порядок нар ахування і сплати єдиного вн еску на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання, затвердженої постаново ю правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-5, зареєстрованої в Міністер стві юстиції України 27 жовтня 2010 р. за № 994/18289 4.3.7. платники під час кожної виплати заробітної п лати (доходу, грошового забез печення), на суми якої (якого) н араховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначен их сум зобов'язані сплачуват и нарахований на ці виплати є диний внесок у розмірі, встан овленому для відповідних пла тників (авансові платежі).

Згідно довідки УПФУ в Ленін ському районі від 26.01.2012 року №679/0 814 відповідачем заборгованіс ть за липень 2011 року в розмірі 5 839,94 гривні не погашена, що тако ж підтверджується особовим р ахунком дослідженим в судов ому засіданні.

Отже, суд приходить до висно вку, що недоїмка зі сплати єди ного внеску в розмірі 5839,94 грив ень розрахована позивачем в ірно, являється погодженою в ідповідачем та підлягає стяг ненню з останнього.

Таким чином, позовні вимог и підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються. Тому судові витрати по справі не підлягають стягне нню з відповідача.

Вступна та резолютивна час тини постанови оголошені у с удовому засіданні 09.02.2012 року, по станова у повному обсязі скл адена та підписана 12.02.2012 року.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задовольн ити.

2. Стягнути з Комунального п ідприємства Войковське ком унальне підприємство (іденти фікаційний код 35110570) на користь управління Пенсійного фонду в Ленінському районі АР Крим заборгованість по сплаті єд иного внеску на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування в сумі 5839,94 гривен ь.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя < підпис > Трещова О.Р.

< Текст >

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення09.02.2012
Оприлюднено07.03.2012
Номер документу21759395
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1000/12/0170/1

Постанова від 09.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні