Постанова
від 22.02.2012 по справі 2а-13174/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 листопада 2011 р. Справа № 2а-13174/10/0470

Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого судді Павловського Д.П.

при секретарі Бесчасові Д.В.

за участі представника поз ивача Закалюжного С.В .

представників в ідповідача Чечель Н.К ., Бойко Л.Є.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом тов ариства з обмеженою відповід альністю «Науково-виробниче підприємство «Геоаспект»до Південної міжрайонної держа вної податкової інспекції у м.Кривому Розі Дніпропетровс ької області про визнання не чинними податкових повідомл ень-рішень,-

в с т а н о в и в:

21 жовтня 2010р. до суду надійш ов даний адміністративний по зов, у якому позивач просить в изнати нечинними податкові п овідомлення-рішення Південн ої міжрайонної державної под аткової інспекції у місті Кр ивому Розі Дніпропетровсько ї області №0001632301/0 від 30 серпня 2010р ., №0001642301/0 від 30 серпня 2010р., №0001971701/0 від 30 серпня 2010р., №0000242307/0 від 30 серпня 20 10р. та рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій № 0000232307 від 30 серпня 2010р.

Позовні вимоги обґрунтова но адміністративним позовом від 21.10.2010р.

Представник позивача прос ив задовольнити позовні вимо ги у повному обсязі.

Представники відповідача просили відмовити у задоволе нні позовних вимог, посилаюч ись на заперечення на позовн у заяву, наявні у матеріалах с прави.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши доводи предст авників сторін, суд встанови в наступні обставини.

Відповідно до наказу Півде нної МДПІ від 16.06.2010 року №543, пров едена позапланова виїзна пер евірка товариства з обмежено ю відповідальністю "НВП Геоа спект" (надалі по тексту ТОВ «Н ВП Геоаспект») з питання прав ильності обчислення, повноти та своєчасності внесення до бюджету податку з доходів фі зичних осіб за період з 01.04.2008 ро ку по 31.12.2009 року відповідно до з атвердженого плану перевірк и (акт перевірки № 791/234/21884954 від 20.07.201 0р.). Направлення та копія нака зу Південної МДПІ у м. Кривому Розі вручені 15.06.2010р. під розпис ку головному бухгалтеру ОС ОБА_4. Перевірку проведено з відома директора підприємст ва ОСОБА_5 та в присутност і головного бухгалтера ОСО БА_4.

У періоді, за який проводила сь перевірка, відповідальним и за фінансово-господарську діяльність суб'єкта господар ювання були: директор - ОСОБ А_6, за період з 27.08.2007р. (призначе ний на посаду відповідно до Н аказу № 94-К від 27.08.2007р. та Протоко лу зборів засновників від 27.08.20 07р.) по 17.11.2009р. відповідно до дани х Державного реєстратора;

директор - ОСОБА_5 за пер іод з 17.11.2009р. відповідно до дан их Державного реєстратора по день підписання акта переві рки; головний бухгалтер - ОС ОБА_4 за період з 10.04.2005р. по день підписання акта перевірки, (п ризначена на посаду наказом №49-К від 10.04.2005р.).

Також, у судовому засіданн і були досліджені письмові д окази, а саме: копії податково го повідомлення - рішення № 000163 2301/0 від 30.08.2010р., податкового повід омлення - рішення № 0001642301/0 від 30.08.201 0р., податкового повідомлення - рішення № 0001971701/0 від 30.08.2010р., подат кового повідомлення - рішенн я № 0001652301/0 від 30.08.2010р., податкового п овідомлення - рішення № 0001662301/0 ві д 30.08.2010р., податкового повідомле ння - рішення № 0000242307/0 від 30.08.2010р., рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій № 000 0232307 від 30.08.2010р., повідомлення пр о транзитне переміщення №00060/8/8 01040404 від

24.02.2007р., рахунку-фактур и № 01 від 16.01.2008 р., дорожньої відом ості У2021016 291797, відомості нарахув ання заповітної плати за кві тень-грудень 2008 р., копії догово ру № 17 на надання послуг між ТО В «КР Інтерлайф»та ТОВ «НВП Г еоаспект»від 14.03.2008 р., відповіді на лист № 32 від 10.12.2009 р. щодо облік ової картки т.в.о. начальника К риворізької митниці С.А. Мі щенко № 45-06-1/7098 від 29.12.2009р., акту пр оведення митного огляду това рів від 26.01.2010 р., акту № 0003/0/113000000/0021884954 від 05.02.2010р. перевїрки дотрима ння ТОВ «НВП Геоаспект»закон одавства України з питань ми тної справи при ввезенні на м итну територію України ванта жу-пристрою МКС-З-1000, контракту № 11/07 між ТОВ «ІПП Уралрудоавто матика»та ТОВ «НВП Геоаспект »від 12.11.2007р., опису вкладення у ц інний лист на адресу Південн ої МДПІ у м. Кривому Розі від 14.0 6.2010р., листа про неотримання ма теріалів перевірки вх. б/н від 28.09.2010р., листа вих.25766/10/234 від 04.10.2010р., ли ста вих.№149-10/10 від 08.10.2010р. про проха ння надати матеріали перевір ки від 20.07.2010р. № 791/234/21884954, наказу Півд енної МДПІ у м. Кривому Розі № 543 від 14.06.2010 р., направлення № 649/23-4 Пі вденної МДПІ у м.Кривому Розі від 15.06.2010р., наказу Південної МД ПІ у м. Кривому Розі №632 від 29.06.2010 р ., направлення № 737/23-4 Південної М ДПІ у м. Кривому Розі від 30.06.2010 р., наказу Південної МДПІ у м. Кри вому Розі № 665 від 06.07.2010 р., направл ення №770/23-4 Південної МДПІ у м. Кр ивому Розі від 07.07.2010 р., довідки з єдиного державного реєстру підприємств та організацій, виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців, акт у про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість №251 від 28.05.2010р., листа Пів денної МДПІ від 31.05.2010р., наказу в ід 18.03.2011р. №259, листа в.о.начальник а відділу податкової міліції Південної МДПІ від 03.08.2009р., лист а ТОВ «НВП Геоаспект»№33 від 10.12 .2009р., листа Південної МДПІ від 04.11.2009р., листа Кріворізької митн иці від 27.08.2009р. №45-20-1/4674, перелік док ументів, наданих ТОВ «НВП Гео аспект»для проведення перев ірки за період з 01.04.2008р. по 31.12.2009р.

Південною МДПІ у м. Кривому Розі у зв'язку з проведенням п озапланової виїзної перевір ки ТОВ "НВП Геоаспект" на підст аві п.1 ст.11, п.3 ч.6, ч.8, ч.10 ст. 11-1, ст.11-2 За кону України від 04 грудні 1990 ро ку №509-ХІІ „Про державну подат кову службу в Україні" зі змін ами та доповненнями та відпо відно до п.3, п.9 ст. 11 ЗУ від 04.12.1990р. № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" (зі змінами та доповненнями) до керівниц тва ТОВ «НВП Геоаспект», напр авлено запит про надання нас тупних документів (вих. №17196/10/17-314 від 08.07.2010р.):

Відомості нарахування зар обітної плати за період з 01.04.2008р . по 31.12.2008р

Авансові звіти підзвітних осіб за період з 01.04.2008р. по 31.12.2009р.

Розрахункові відомості з в иплати заробітної плати прац івникам за період з 01.04.2008р. по 31.12.2 009р.

Оборотно-сальдові відомос ті, журнали-ордери з додаткам и по рахункам: 641- податок з дохо дів фізичних осіб: 661 - розрахун ки по заробітній платі; 372- розр ахунки з підзвітними особами ; 30- каса в національній валюті ; 31 - поточні рахунки в установа х банків; 40- Статутний капітал за період з з 01.04.2008р. по 31.12.2009р.

Касова книга та первині кас ові документи за період з 01.04.2008р . по 31.12.2009р.

Крім того, в запиті зазначен о необхідність пояснення при чин ненадання податкових роз рахунків сум доходу, нарахов аного (сплаченого) на користь платників податку, і сум утри маного з них податку за. формо ю № 1ДФ за періоди: 2 квартал 2008р., 3 квартал 2008р., 4 квартал 2008р., 2 квар тал 2009р., 3 квартал 2009р., 4 квартал 200 9р. А також, про надання інформ ації в письмовому вигляді ст осовно середньоспискової чи сельності працюючих за штато м та згідно трудових угод, сер едньої виплаченної зарплати працюючим за спеціальностям и та в цілому по підприємству по періодах : з 01.04.2008р. по 31.12.2008р. з 01.0 1.2009р. по 31.12.2009р.

До перевірки вказані докум енти та пояснення не були над ані.

Документальною перевіркою питання правильності нараху вання, повноти та своєчаснос ті перерахування податку з д оходів фізичних осіб встанов лено порушення:

п.п. 9.10.1, пп.9.10.2, пп.9.10.3 п.9.10 ст.9, п.17.2 ст.1 1 , п. 19.1, п .19.2 ст. 19 Закону № 889-ІУ від 22.0 5.2003р. В результаті чого донарах овується податок з доходів ф ізичних осіб у розмірі 31253,79 грн .

п.п. 9.10.1, пп.9.10.2, пп.9.10.3 п.9.10 ст.9, п.17.2 ст.1 1 , п. 19.1, п .19.2 ст. 19 Закону № 889-ІУ від 22.0 5.2003р. ТОВ «НВП Геоаспект»не нар ахувало штраф у розмірі 15 відс отків суми надміру витрачени х коштів.

п.19.2 ст.19 Закону України "Про п одаток з доходів фізичних ос іб" № 889-ІУ від 22.05.2003р. зі змінами та доповненнями - Розрахунки за ф.№1ДФ сум доходу, нарахованог о (сплаченого) на користь плат ників податку, і сум утримано го з них податку до Південної МДПІ у м.Кривому Розі не надав алися за періоди: 2 квартал 2008р. , 3 квартал 2008р., 4 квартал 2008р., 2 ква ртал 2009р., 3 квартал 2009р., 4 квартал 2009р.

За результатами проведено ї перевірки складений Акт № 791/234/21884954 від 20.07.2010р. У зв"язку з тим , що посадові особи підприємс тва не з'явилися до Південної МДПІ у м.Кривому Розі 20.07.2010р. для підписання акту перевірки № 791/234/21884954 від 20.07.2010р, вищевказаний а кт надіслано підприємству 21.07 .2010р. рекомендованим листом з п овідомленням про одержання з а місцем реєстрації платника за'адресою: 50102 , м.Кривий Ріг , пр .Перемоги , 33/4.

ТОВ «НВП Геоаспект»поштов е відправлення не отримано. П оштове відправлення від 21.07.2010р . повернуто до Південної МДПІ у м.Кривому Розі 26.08.2010р. без вруч ення з відміткою поштового в ідділення про закінчення тер міну зберігання від 21.08.2010р., про що складений Акт про немо жливість вручення ТОВ «НВП Г еоаспект»акту виїзної позап ланової перевірки №483 /234/2Ї884954 від 27.08.2010р.

На підставі Акту переві рки № 791/234/21884954 від 20.07.2010р. прийнято п одаткове повідомлення-рішен ня №0001971701/0 від 30.08.2010р. по податку з д оходів фізичних осіб на суму 125015,16 грн., у тому числі основний платіж - 31253,79 грн., штрафна санкц ія 93761,37 грн.

Нарахована штрафна санкці я у сумі 62507,58 грн. за здійснення грошових виплат без попередн ього нарахування та сплати п одатку з доходів фізичних ос іб згідно п.п.17.1.9 п.17.1 ст.17 Закону У країни від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ "Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами".

Нараховано штраф у сумі 31253,79 г рн. за несвоєчасне поверненн я надміру витрачених коштів, виданих під звіт згідно пп.9.10.3 п.9.10 ст.9 Закону України „Про по даток з доходів фізичних осі б" № 889-ІУ від 22.05.2003р.

Вказане повідомлення-ріше ння №0001971701/0 від 30.08.2010р. по податку з доходів фізичних осіб напра влене підприємству поштою з повідомленням про вручення 3 1.08.2010 р. та повернуто поштою 07.10.2010р . з відміткою «у зв'язку з закі нченням терміну зберігання» , розміщене на дошці податков их оголошень Південної МДПІ у м.Кривому Розі 07.10.2010р. ( Акт № 566/231 від 07.10.2010р.).

Документальною перевіркою питання правильності нараху вання, повноти та своєчаснос ті перерахування податку з д оходів фізичних осіб встанов лено:

Відповідно до п.1.1, п.п.1.2, п.п.1.6. с т.1 , п.п.4.2.12 п.4.2 ст.4 Закону України від 22.05.2003р. №889-ІУ "Про податок з до ходів фізичних осіб" зі зміна ми та доповненнями - Додатков і блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, пос луги, інші види доходу, що випл ачуються (надаються) платник у податку його працедавцем (с амозайнятою особою), якщо так ий дохід не є заробітною плат ою чи виплатою, відшкодуванн ям чи компенсацією за цивіль но-правовими угодами, укладе ними з таким платником подат ку (далі - інші виплати і винаг ороди). Дохід - сума будь-яких к оштів, вартість матеріальног о і нематеріального майна, ін ших активів, що мають вартіст ь, у тому числі цінних паперів або деривативів, одержаних п латником податку у власність або нарахованих на його кори сть, чи набутих незаконним шл яхом протягом відповідного з вітного податкового періоду з різних джерел як на територ ії України, так і за її межами. Загальний оподатковуваний д охід - будь-який дохід, який пі длягає оподаткуванню згідно з цим Законом, нарахований (ви плачений) на користь платник а податку протягом звітного податкового періоду (далі - оп одатковуваний дохід).

Загальний оподатковуваний дохід складається з доходів , які підлягають кінцевому оп одаткуванню при їх нарахуван ні (виплаті); доходів, які підл ягають оподаткуванню у склад і загального річного оподатк овуваного доходу; доходів, як і оподатковуються за іншими правилами, визначеними цим З аконом.

Загальний місячний оподат ковуваний дохід дорівнює сум і оподатковуваних доходів, в иплачених (нарахованих) прот ягом такого звітного податко вого місяця.

Згідно пп.1.8 ст.1 Закону Украї ни від 22.05.2003р. №889-ІУ, наймана особ а - фізична особа, яка безпосер едньо власною працею виконує трудову функцію виключно за дорученням або наказом прац едавця згідно з умовами укла деного з ним трудового догов ору (контракту) відповідно до закону. При цьому усі вигоди в ід виконання такої трудової функції (крім заробітної пла ти такої найманої особи, інши х виплат чи винагород на її ко ристь, передбачених законода вством), а також усі ризики, по в'язані з таким виконанням аб о невиконанням, отримуються (несуться) працедавцем.

Згідно пп. 9.10.1 п.9.10 ст.9 Закону Ук раїни "Про податок з доходів ф ізичних осіб" № 889-ІУ від 22.05.2003р. (зі змінами та доповненнями) пер едбачено оподаткування сум н адміру витрачених коштів, от риманих платником податку на відрядження або під звіт та н е повернутих у встановлений строк . Податковим агентом пл атника податку при оподаткув анні сум, отриманих на відряд ження або під звіт, не поверну тих таким платником податку протягом встановленого стро ку, є особа, що надала такі сум и, а саме: - під звіт для здійсне ння окремих цивільно-правови х дій від імені та за рахунок о соби, шо їх надала, 1 у сумі пере вищення над сумою фактичних витрат платника податку на з дійснення таких дій.

Сума податку, нарахована на суму такого перевищення. утр имується особою, що надала та кі кошти, за рахунок будь-яког о оподатковуваного доходу (п ісля його оподаткування) пла тника податку за відповідни й місяць, а при недостатнос ті суми такого доходу - за р ахунок оподатковуваних дохо дів наступних звітних місяці в, до повної сплати суми таког о податку.

Якщо платник податку припи няє трудові або цивільно-пра вові відносини з особою, що на дала такі кошти, то така сума п одатку утримується за рахуно к останньої виплати оподатко вуваного доходу під час пров едення остаточного розрахун ку, а при недостатності суми т акого доходу непогашена част ина податку включається до с кладу податкового зобов'язан ня платника податку за наслі дками звітного податкового р оку.

Відповідно частиною б) пп.9.10. 2. п.9.10 ст.9 Закону України "Про по даток з доходів фізичних осі б" №889-Р/ від 22.05.2003р. (зі змінами та д оповненнями) Звіт про викори стання коштів, наданих на від рядження або під звіт, надаєт ься за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, до закінчення третього ба нківського дня, наступного з а днем, у якому платник податк у: а) завершує таке відрядженн я; б) завершує виконання окрем ої цивільно-правової дії за д орученням та за рахунок особ и, що надала кошти під звіт.

За наявності надміру витра чених коштів їх сума поверта ється платником податку у ка су або зараховується на банк івський рахунок особи, що їх н адала, до або під час подання з азначеного звіту, як це перед бачено Наказом ДПА України в ід 19.09.2003р. № 440 «Про затвердження форми звіту про використання коштів, наданих на відряджен ня або під звіт, та порядку скл адання вказаного Звіту (заре єстровано в Мін'юсті України 09.10.2003р. №915/8236).

Також, пп.9.10.3. п.9.10 ст.9 Закону Укр аїни "Про податок з доходів фі зичних осіб" № 889-ІУ від 22.05.2003р. (зі змінами та доповненнями) пер едбачено, що якщо платник под атку повертає суму надміру в итрачених коштів пізніше гра ничного строку, встановленог о підпунктом 9.10.2 цього пункту, але не пізніше звітного міся ця, на який припадає останній день такого граничного стро ку, то такий платник податку с плачує штраф у розмірі 15 відсо тків суми таких надміру витр ачених коштів, який стягуєть ся за процедурою утримання п одатку, встановленою підпунк том 9.10.1 цього пункту.

Якщо платник податку не пов ертає суму надміру витрачени х коштів протягом звітного м ісяця, на який припадає такий граничний строк, то така сума підлягає оподаткуванню за п равилами, встановленими підп унктом 9.10.1 цього пункту, та пла тник податку сплачує штраф, в становлений абзацом першим ц ього підпункту.

Якщо у майбутніх податкови х періодах платник податку п овертає суму надміру витраче них коштів' або вона стягуєть ся з такого платника податку за рішенням суду, перерахуно к податкових зобов'язань так ого платника податку не здій снюється, а сума штрафу не від шкодовується.

Відповідно до п. 17.2 ст.17, п. 19.2 ст. 19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" № 889-ІУ від 22.05.2003р. зі змінами та доповн еннями, особою, відповідальн ою за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до б юджету податку з інших доход ів, є: для оподатковуваних дох одів з джерелом їх походженн я з України - податковий агент .

Особи, які відповідно до цьо го Закону мають статус подат кових агентів, зобов'язані: а) своєчасно та повністю нарахо вувати, утримувати та сплачу вати (перераховувати) до бюдж ету податок з доходу, який вип лачується на користь платник а податку та оподатковується до або під час такої виплати т а за її рахунок; б) надавати у с троки, встановлені законом д ля податкового кварталу, якщ о інше не визначено нормами ц ього Закону, податковий розр ахунок сум доходу, нарахован ого (сплаченого) на користь пл атників податку, а також сум у триманого з них податку пода тковому органу за місцем сво го розташування. У разі коли з азначена особа протягом звіт ного кварталу не виплачує та кі доходи або виплачує доход и не всім платникам податку, з азначена звітність не подаєт ься або подається стосовно п латників податку, які фактич но отримали такі доходи. Запр овадження інших форм звітнос ті із зазначених питань не пр ипускається; в) надавати плат нику податку на його вимогу в ідомості про суму виплаченог о на його користь доходу, суму застосованих соціальних под аткових пільг та суму утрима ного податку; г) надавати пода тковому органу інші відомост і з питань оподаткування дох одів окремого платника подат ку в обсягах та за процедурою , визначеною цим Законом та За коном України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми".

В порушення п.п.9.10.1, пп.9.10.2, пп.9.10.3 п .9.10 ст.9. п.17.2 ст.17. п.19.2 ст.19 Закону Укр аїни "Про податок з доходів фі зичних осіб" №889-ІУ від 22.05.2003р. зі з мінами та доповненнями, поса дові особи підприємства отри мувати з розрахункового раху нку 26009236578100, МФО 305653 ДОД АППБ «Аваль »готівкові кошти, але підтве рджуючих касових документів про оприбуткування отримани х коштів в касі підприємства , авансових звітів про викори стання отриманих готівкових коштів в ході перевірки не на дано.

Враховуючи зазначене та ви моги Закону України "Про пода ток з доходів фізичних осіб" № 889-ГУ від 22.05.2003р. (зі змінами та доп овненнями) податок з доходів фізичних осіб, який донарахо вується за результатами пере вірки складає 31 253,79 грн. Розмір п одатку з доходів фізичних ос іб визначено з урахуванням в имог ст.7 Закону № 889-ІУ від 22.05.2003р. за ставкою 15 відсотків.

Крім того, враховуючи, що ТО В «НВП Геоаспект»не нарахува ло штраф у розмірі 15 відсотків суми надміру витрачених кош тів, як це передбачено пп.9.10.3 п.9. 10 ст.9, з урахуванням пп.9.10.1 п.9.10. ст .9 Закону № 889-ІУ від 22.05.2003р., то за ре зультатами перевірки нарахо вується такий штраф.

В ході проведеного аналізу руху коштів на розрахунково му рахунку № 26000012097000, МФО 351005 АКІБ « Укрсиббанк»м.Харків, на розр ахунковому рахунку № 26002119447 МФО 380805 АППБ «Аваль» встановлено о тримання готівкових коштів, але підтверджуючих касових в икористання отриманих готів кових коштів в ході перевірк и не надано. В ході перевірки в ідсутні будь-які документи, щ одо ідентифікації особи, яка проводила вказані розрахунк и.

Також, в ході перевірки відс утні будь які документи, щодо нарахування та виплати ТОВ « НВП Геоаспект»заробітної пл ати та інших доходів громадя нам за період з 01.04.2008р. по 31.12.2008р.

Відповідно наданих для пер евірки Договору на обслугову вання виплати заробітної пла ти та інших виплат співробіт никам підприємства в безготі вковій формі № 7-19606-ЕС від 08.11.2006р. А КІБ «УкрСиббанк»МФО 351005 (відді лення № 206) та відомостей про ру х коштів на розрахункових ра хунках в перевіряємий період здійснювались перерахуванн я грошових коштів на картков і рахунки: 14.04.2008р. - 13500,0 грн.,16.07.2008р. - 82549,9 2 грн.,16.07.2008 р. - 137397,94 грн.,22'.08.2008р. - 95102,17 грн. ,04.08.2008р. - 113328,81 грн., 19.09.2008р. - 16506,83 грн., 19.09.2008р . - 61136,12 грн.,14.10.2008р. - 27861,73 грн.

У звязку з тим, що відомосте й про розподіл заробітної пл ати для перевірки не надано, в ідсутні будь-які документи, щ одо ідентифікаіції особ, які отримували перераховані кош ти, до керівництва банку АТ «У крСиббанк»МФО 351005 (відділення № 206) підготовлено запит про на дання інформації про співроб ітників ТОВ «НВП Геоаспект», яким відкрито карткові раху нки та відомостей розподілу заробітної плати (вих № 17718/10/17-314 в ід 12.07.2010р.). АТ «УкрСиббанк»лист ом №133-31/1104 від 21.07.2010р. (вх.№ 9908/10 від 23.07.2010 р.) відмовило в наданні зазнач еної інформації на підставі ст.62 Закону України «Про банки та банківську діяльність».

Згідно даних АРМ "ТАХ"- форма 15 за перевіряємий період пере раховано податок з доходів ф ізичних осіб до бюджету в сум і 4915,0 грн., в т.ч. за період з 01.04.2008р. п о 31.12.2008 р. -2800,0 грн., за 2009р. - 2115,0 грн.

Розрахунки за ф.№1ДФ сум дох оду, нарахованого (сплаченог о) на користь платників подат ку, і сум утриманого з них пода тку в порушення п.19.2 ст.19 Закону України "Про податок з доході в фізичних осіб" № 889-ІУ від 22.05.2003р . зі змінами та доповненнями д о Південної МДПІ у м.Кривому Р озі не надавалися за періоди : 2 квартал 2008р., 3 квартал 2008р., 4 ква ртал 2008р., 2 квартал 2009р., 3 квартал 2009р.,4 квартал 2009р.

Податкове повідомлення-рі шення №0001632301/0 від 30.08.2010 по податку на прибуток підприємств.

Перевіркою достовірності відображених показників у по даних Деклараціях з податку на прибуток підприємств за п еріод з 01.04.2008 по 31.12.2009 щодо визначе ння валових витрат, встановл ено:

1) Перевіркою відображених у рядку 04.1 Декларацій „витрати на придбання товарів (робіт, п ослуг), крім визначених у 04.11" по казників за період з 01.04.2008 по 31.12.20 09 у загальній сумі 232839 грн. встан овлено, що суб'єкт господарюв ання здійснював операції з п ридбання паливно мастільних матеріалів, придбання послу г зв"язку та інше.

Проведеною перевіркою від ображеного показника за пері од з 01.04.2008 по 31.12.2009 в сумі 232839 грн. на п ідставі документів наведени х у додатку 3 до акту перевірки встановлено, що суб'єктом гос подарювання показників у ряд ку 04.1 Декларацій „витрати на п ридбання товарів (робіт,,посл уг), крім визначених у 04.11" завищ ено скориговані валові витра ти всього у сумі 46028 грн., у тому ч ислі за III квартал 2008 року у сумі 41251грн., за 4 квартал 2008 року у сум і 4777 грн., занижено скориговані валові витрати всього у сумі 106897 грн., у тому числі за II кварта л 2008 року у сумі 3823 грн., жовтень-г рудень 2008 року у сумі 11202грн., за І квартал 2009 року у сумі 44078 грн., за II квартал 2009 року у сумі 38838 грн., з а III квартал 2009 року у сумі 8956 грн.

На порушення п.5.1 ст.5, п.п.5.2.1 п.5.2 с т.5, п.5.3.9 п.5.3 ст.5, плі. 11.2.1 п. 11.2 ст.11 Зако ну України №334/94 - ВР від 28.12.1994р. "Про оподаткування прибутку підп риємств", відповідно до яких:

- валові витрати вироб ництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витра т платника податку у грошові й, матеріальній або нематері альній формах, здійснюваних як компенсація вартості това рів (робіт, послуг), які придба ваються (виготовляються) так им платником податку для їх п одальшого використання у вла сній господарській діяльнос ті";

- до складу валових вит рат включаються суми будь-як их витрат, сплачених (нарахов аних) протягом звітного пері оду у зв'язку з підготовкою, ор ганізацією, веденням виробни цтва, реалізацією продукції (робіт, послуг) і охороною прац і, з урахуванням обмежень, уст ановлених пунктами 5.3 -5.8 цієї с татті; - не відносяться до склад) вагових витрат в итрати на підтверджені ві дповідними зрахунковими, пла тіжними та іншими документам и;

- датою збільшення вал ових витрат виробництва (обі гу) вважається дата, яка припа дає на податковий період, про тягом якого відбувається буд ь-яка з подій, що сталася раніш е: або дата списання коштів з б анківських рахунків платник а податку на оплату товарів (р обіт, послуг), а в разі їх придб ання за готівку - день їх видач і з каси платника податку; або дата оприбуткування платник ом податку товарів, а для робі т (послуг) - дата фактичного от римання платником податку ре зультатів робіт (послуг).

Відповідно до статті 9 Закон у від 16.07.99р. №996 "Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні", із змінами та д оповненнями, підставою для б ухгалтерського обліку госпо дарських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій. Первинні документи повинні бути складені під ча с здійснення господарської о перації, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закін чення. Дія контролю та впоряд кування оброблення даних на підставі первинних документ ів можуть складатися зведені облікові документи. Такі пер винні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місц е складання; назву підприємс тва, від імені якого складено документ; зміст та обсяг госп одарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції.

Статтею 2 Закону України "Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні" від 16.07.99р. № 996-XIV (із змінами та доп овненнями) зазначено, що сфер а дії Закону поширюється на в сіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх орг анізаційно-правових форм і ф орм власності, які зобов'язан і вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітн ість згідно з законодавством .

Відповідно до ст.4 Закону №996 бухгалтерський облік господ арських операцій будується н а принципі превалювання сутн ості над формою - операції пов инні обліковуватись відпові дно до їх сутності, а не лише в иходячи з юридичної форми.

Виходячи з вимог п. 2 ст.3 цьог о ж Закону України, бухгалтер ський облік є обов'язковим ви дом обліку, який ведеться під приємством. Фінансова, подат кова, статистична та інші вид и звітності, що використовую ть грошовий вимірник, ґрунту ються на даних бухгалтерсько го обліку.

Правила податкового облік у визначаються відповідними нормативними документами, щ о регламентують порядок опод аткування в Україні.

Необхідність підтвердженн я господарських операцій пер винними документами визначе на п.п.1.2 п.1, п.п.2.1 п.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському о бліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів Украї ни від 24.05.95р. №88 і зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни від 05.06.95р. за № 168/704, первинні документи - це письмові свідо цтва, що фіксують та підтверд жують господарські операції , включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Згідно з п.2.4 Положення про до кументальне забезпечення за писів у бухгалтерському облі ку, затвердженого наказом Мі ністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704. пер винні документи (на паперови х і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юр идичної сили і доказовості п овинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємст ва, установи, від імені яких ск ладений документ, назва доку мента (форми), код форми, дата і місце складання, зміст госпо дарської операції та її вимі рники і у натуральному і варт існому виразі), посади, прізви ща і підписи осіб, відповідал ьних за дозвіл та здійснення господарської операції і ск ладання первинного документ а.

Таким чином, на порушення п. 5.1 ст.5, п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5, п.5.3.9 п.5.3 ст.5, п.п.11.2. 1 п. 11.2 ст.11 Закону України №334/94 - BP ві д 28.12.1994р. "Про оподаткування при бутку підприємств", ТОВ "НВП "Г еоаспект":

II квартал 2008 року занижено ва лові витрати у сумі 3823 грн.

За даними ТОВ НВП "Геоаспект " витрати на придбання товарі в (робіт, послуг), крім визначе них у 04.11 за ІІ-ий квартал склад ають 3007 грн., за даними перевірк и-6830 грн., та підтверджується на рахуваннями та документами в изначеними у додатку 5 до акту перевірки.

III квартал 2008 року завищено ва лові витрати у сумі 41251 грн.

За даними ТОВ НВП "Геоаспект " витрати на придбання товарі в (робіт, послуг), крім визначе них у 04.11 за ІІІ-ій квартал скла дають 86121грн., за даними перевір ки-44870 грн., та підтверджуються нарахуваннями та документам и визначеними у додатку 5 до ак ту перевірки.

Жовтень-грудень 2008 року зани жено валові витрати у сумі 11202 г рн.

За даними ТОВ НВП "Геоаспект ", витрати на придбання товарі в (робіт, послуг), визначених у 04.11 за жовтень-грудень 2008 року с кладають 94102 грн., за даними пер евірки-1053 грн. та підтверджуєт ься нарахуваннями та докумен тами визначеними у додатку 5 д о акту перевірки.

4 квартал 2008 року занижено ва лові витрати у сумі 11202 грн.

За даними ТОВ НВП "Геоаспект " витрати на придбання товарі в (робіт, послуг), крім визначе них у 04.11 за 4 квартал 2008 року скла дають 117873 грн., за даними переві рки-113096 грн., та підтверджуєтьс я нарахуваннями та документа ми визначеними у додатку 5 до а кту перевірки.

I квартал 2009 року заниже но валові витрати у сумі 44078 грн .

За даними ТОВ "НВП "Геоаспек т" витрати на придбання товар ів (робіт, послуг), крім визнач ених у 04.11, за І квартал 2009 року ск ладають 25838 грн., за даними пере вірки-69916грн., та підтверджуєть ся нарахуваннями та документ ами визначеними у додатку 5 до акту перевірки.

II квартал 2009 року занижено ва лові витрати у сумі 38838 грн.

За даними ТОВ НВП "Геоаспект " витрати на придбання товарі в (робіт, послуг), крім визначе них у 04.11, за II квартал 2009 року скл адають 0 грн., за даними переві рки-38838 грн., та підтверджується нарахуваннями та документам и визначеними у додатку 5 до ак ту перевірки.

III квартал 2009 року занижено ва лові витрати у сумі 8956 грн.

За даними ТОВ НВП "Геоаспект " витрати на придбання товарі в (робіт, послуг), крім визначе них у 04.11, за III квартал 2009 року скл адають 0 грн., за даними переві рки-8956 грн., та підтверджується нарахуваннями та документам и визначеними у додатку 5 до ак ту перевірки.

Реєстр документів, які підт верджують нараховані витрат и наведено у додатку 5 до акту. Південною МДПІ у м. Кривий Ріг вручено ТОВ "НВП "Геоаспект" л исти від 14.06.2010 №14910/10/23-441 та від 21.06.2010 №15 507/10/23-441, від 08.07.2010 №17196/10/17-314 про надання документів та надання поясн еннь. ТОВ "НВП "Геоаспект" нада но неповний пакет документів . Згідно поясненнь головного бухгалтера ТОВ НВП "Геоаспек т" (вх. №8930/10 від 29.06.2010) документи пер елічені у запиті не має можли вості надати, у зв"язку з їх пс уванням при проведенні ремон тних робіт.

Перевіркою показників, від ображених у рядку 04.3 Декларац ій „витрати на оплату праці", з а період з 01.04.2008 по 31.12.2009 у сумі 288889 гр н. встановлено, що суб'єкт госп одарювання здійснював насту пні нарахування: II квартал 2008 р оку-13978 грн., III квартал 2008 року - 105998г рн., жовтень -листопад 2008-43094 грн., рік 2008 - 131714грн., І квартал 2009 -37119 грн.

Проведеною перевіркою від ображеного показника за пері од з 01.04.2008 по 31.12.2009 у сумі 288889 грн. на п ідставі таких документів: ві домость нарахування заробіт ної плати за 2009 рік та виписок б анка встановлено завищення з адекларованих суб'єктом госп одарювання показників у рядк у 04.3 Декларацій „витрати на оп лату праці" всього у сумі 251690 гр н., у тому числі II квартал 2008 року -13978 грн., III квартал 2008 року - 105998грн., жовтень -листопад 2008-43094 грн., рік 2008- 131714грн.

Відповідно до пп.5.6.1 п. 5.6 ст.5 За кону України №334/94 - ВР від 28.12.1994р. "П ро оподаткування прибутку пі дприємств", з урахуванням нор м пункту 5.3 Закону України №334/94 - ВР від 28.12.1994р. "Про оподаткуванн я прибутку підприємств" до ск ладу валових витрат платника податку відносяться витрати на оплату праці фізичних осі б, що перебувають у трудових в ідносинах з таким платником податку (далі - працівники), як і включають витрати на випла ту основної і додаткової зар обітної плати та інших видів заохочень і виплат, виходячи з тарифних ставок, у вигляді п ремій, заохочень, відшкодува нь вартості товарів (робіт, по слуг), витрати на виплату авто рських винагород та виплат з а виконання робіт (послуг), згі дно з договорами цивільно-пр авового характеру, будь-які і нші виплати в грошовій або на туральній формі, встановлені за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, я кі звільняються від оподатку вання згідно з нормами закон у, що регулює питання оподатк ування доходів фізичних осіб (законодавства, що встановлю є правила оподаткування приб утковим податком з громадян) .

ТОВ "НВП "Геоаспект" не надан о відомостей нарахування зар плати за період з 01.04.2008 по 31.12.2008 рік , відомостей виплати зарплат и за період з 01.04.2008 по 31.12.2009, касови х документів, журналів-ордер ів та інших документів.

Крім того, згідно відомосте й нарахування зарплати за 2009 р ік ТОВ "НВП "Геоаспект", заниже но дані у рядку 04.3 Декларацій „ витрати на оплату праці" всьо го у сумі 198463 грн., у т.ч.: квартал 2 009- 67803 грн. квартал 2009-51004грн.; III кварт ал 2009 - 54991грн.; ІУквартал 2009 - 24665грн.

Таким чином, ТОВ "НВП "Геоасп ект"на порушення п.5.1 ст.5, п.п.5.2.1 п .5.2 ст.5, п.5.3.9 п.5.3 ст.5, пп.5.6.1 п.5.6, ст.5, п.п.11.2 .1 п. 11.2 ст.11 Закону України №334/94 - ВР від 28.12.1994р. "'Про оподаткування п рибутку підприємств", завище но задекларовані суб'єктом г осподарювання показників у р ядку 04.3 Декларацій „витрати н а оплату праці" всього у сумі 2 51690 грн., у тому числі II квартал 2008 року-13978 грн., III квартал 2008 року - 1059 98грн., жовтень -листопад 2008-43094 грн ., рік 2008 - 131714грн. та , занижено дані у рядку 04.3 Декларацій „витрат и на оплату праці" всього у сум і 198463 грн., у т.ч., І квартал 2009- 67803 грн .,11 квартал 2009-51004грн., III квартал 2009 - 5 4991грн., ІУквартал 2009 - 24665грн.

Інформація, щодо підтвердж ення нарахованих витрат по р . 04.3 Декларацій „витрати на опл ату праці "наведена у додатку 6 до акту перевірки.

Перевіркою показників, від ображених у рядку 04.4 Декларац ій „сума страхового збору(вн есків) до фондів державного з агальнообов'язкового страху вання", за період з 01.04.2008 року по 3 1.12.2009 року у сумі 107943 грн. встановл ено, що суб'єкт господарюванн я здійснював наступні нараху вання: II квартал 2008 -5200 грн., III квар тал-39594грн., жовтень - листопад 200 8-33268 грн., IV квартал -49415 грн., І кварт ал 2009 -13734 грн.

Проведеною перевіркою від ображеного показника за пері од з 01.04.2008 року по 31.12.2009року у сумі 107943 грн. на підставі таких доку ментів: відомості нарахуванн я заробітної плати з 2009 рік, вст ановлено завищення задеклар ованих суб'єктом господарюва ння показників у рядку 04.4 Декл арацій „сума страхового збор у (внесків) до фондів державно го загальнообов'язкового стр ахування " завищено дані у ряд ку 04.3 Декларацій 04.4 Декларацій „сума страхового збору (внес ків) до фондів державного заг альнообов'язкового страхува ння" всього у сумі 94209 грн., у т.ч., I I квартал 2008 -5200 грн., III квартал-39594гр н., жовтень-листопад 2008-33268 грн., IV к вартал 2008-49415 грн.

Відповідно до пп.5.7.1 п.5.7 ст.5 Зак ону України №334/94 - ВР від 28.12.1994р. "Пр о оподаткування прибутку під приємств", до складу валових в итрат платника податку відно сяться суми збору на обов'язк ове державне пенсійне страху вання та внесків на загально обов'язкове державне соціаль не страхування, нараховані н а виплати, зазначені в підпун кті 5.6.1 Закону України №334/94 -ВР ві д 28.12.1994р. "Про оподаткування при бутку підприємств", у розміра х і порядку, встановлених зак оном.

ТОВ "НВП "Геоаспект" не надан о відомостей нарахування зар плати за 2008 рік, відомостей вип лати зарплати за період з 01.04.2008 по 31.12.2009р., касових документів, ж урналів-ордерів та інших док ументів.

Крім того, згідно відомосте й нарахування зарплати за 2009 р ік ТОВ "НВП "Геоаспект", заниже но дані у рядку 04.4 Декларацій „ сума страхового збору (внеск ів) до фондів державного зага льнообов'язкового страхуван ня " всього у сумі 71902 грн., у т.ч.: І квартал 2009 - 24458 грн., II квартал 2009-18471 грн., III квартал 2009 - 20006грн., IV кварта л 2009 - 8967 грн.

Таким чином, ТОВ "НВП "Геоасп ект" на порушення п.5.1 ст.5, п.п.5.2.1 п .5.2 ст.5, п.5.3.9 п.5.3 ст.5, пп.5.7.1 п.5.7, ст.5, п.п.11.2 .1 п. 11.2 ст.11 Закону України №334/94 - ВР від 28.12.1994р. "Про оподаткування п рибутку підприємств", завище но задекларовані суб'єктом г осподарювання показників у р ядку 04.4 Декларацій „сума стра хового збору (внесків) до фонд ів державного загальнообов'я зкового страхування " всього у сумі 94209 грн., у т.ч., II квартал 2008 -5 200 грн., III квартал - 39594грн., жовтень -листопад 2008-33268 грн., IV квартал 2008-494 15 грн. занижено задекларовані суб'єктом господарювання по казників у рядку 04.4 Деклараці й „сума страхового збору (вне сків) до фондів державного за гальнообов'язкового страхув ання " всього у сумі 71902 грн., у т.ч .: І квартал 2009 - 24458 грн., II квартал 200 9-18471 грн., III квартал 2009 - 20006грн., IV квар тат 2009 - 8967 грн.

Інформація, щодо підтвердж ення нарахованих витрат по р .04.4 Декларацій „сума страхово го збору (внесків) до фондів де ржавного загальнообов'язков ого страхування" наведена у д одатку 6 до акту перевірки.

Перевіркою показників, від ображених у рядку 04.6 Декларац ій „сума податків, зборів (обо в'язкових платежів), крім визн ачених у п.04.4", за період з 01.04.2008 ро ку по 31.12.2009року у сумі 11440 грн. вста новлено, що суб'єкт господарю вання здійснював наступні на рахування: II квартал 2008 -16 грн., III к вартал-8519грн., жовтень -листопа д 2008-0 грн., IV квартал -2900 грн.,, І квар тал 2009 -0 грн. Дані суми виник ли за рахунок плати за землю (з емельний податок), комунальн ого податку, податку з власни ків транспортних засобів.

Проведеною перевіркою від ображеного показника за пері од з 01.04.2008 року по 31.12.2009року у сумі 11440 грн. на підставі таких докум ентів: виписок банку, відомос тей нарахування заробітної п лати маршрутних листів, розр ахунків транспортного розра хунків податку з власників т ранспортних засобів та інших самохідних машин та механіз мів,розрахунків комунальног о податку встановлено заниже ння задекларованих суб'єктом господарювання показників у рядку 04.6 Декларацій „сума под атків, зборів (обов'язкових пл атежів), крім визначених у п.04.4 у сумі 155 грн. за І квартал 2009року .

На порушення п.5.2.5 п.5.2 ст.5 Закон у України №334/94 - ВР від 28.12.1994р. "Про о податкування прибутку підпр иємств", відповідно до якого д о складу валових витрат вклю чають суми внесених (нарахов аних) податків, зборів (обов'яз кових платежів), установлени х Законом України "Про систем у оподаткування" (крім тих, що прямо не визначені у перелік у податків, зборів (обов'язков их платежів), визначених зазн аченим Законом), включаючи ак цизний збір та рентні платеж і, а також збір у вигляді цільо вої надбавки до діючого тари фу на електричну та теплову е нергію, за винятком податків , зборів (обов'язкових платежі в), передбачених підпунктами 5.3.3, 5.3.4, та пені, штрафів, неустой ок, передбачених підпунктом 5.3.5 цієї статті.

Таким, чином ТОВ НВП «Геоасп ект», згідно таблиці «Структ ура валових витрат за період з 01.04.2008 по 31.12.2009, наведеної у позов і, погоджується із даними виз наченими за 2009 рік, але за періо д з 01.04.2008 по 31.12.2008 року ТОВ «НВП Гео аспект»визначено витрати на оплату праці та суми страхов ого збору до фондів державно го загальнообов'язкового стр ахування безпідставно. У роз ділі 3.1.2 пункту 2 «витрати на оп лату праці»зазначено, що ТОВ "НВП "Геоаспект" не надано від омостей нарахування зарплат и за період з 01.04.2008 по 31.12.2008 рік, від омостей виплати зарплати за період з 01.04.2008 по 31.12.2009 , касових до кументів, журналів-ордерів т а інших документів.

Податкове повідомлення-рі шення №0001642301/0 від 30.08.2010 по податку на додану вартість.

ТОВ «Науково-виробниче під приємство Геоаспект»(код ЄДР ПОУ 21884954), було зареєстровано, як платник ПДВ з 19 травня 2005 року. О станню податкову звітність з податку на додану вартість п ідприємство надало до Півден ної МДПІ 20.05.2009р.

Відповідно до п.п.ґ) п.9.8 статт і 9 Закону України «Про подато к на додану вартість»від 3 кві тня 1997 р. № 168/97-ВР, реєстрація плат ника діє до дати її анулюванн я, яке відбувається, якщо особ а, зареєстрована як платник п одатку, не надає податковому органу декларації з цього по датку протягом дванадцяти по слідовних податкових місяці в.

Згідно підпункту «ґ»п. 25 Пол оження про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть, затвердженого наказом Де ржавної податкової адмініст рації України від 1 березня 2000р . № 79 та зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України 3 кв ітня 2000р. за № 208/4429, при розгляді п итання анулювання реєстраці ї дванадцять місяців визнача ються із урахуванням того, що включаються останні дванадц ять послідовних податкових м ісяців, за які подані податко ві декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк п одання податкових деклараці й (у разі неподання деклараці й) до отримання чи складання о рганом державної податкової служби документа, який є підс тавою для анулювання реєстра ції.

Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на дода ну вартість»при анулюванні р еєстрації, останнім податков им періодом вважається періо д, який розпочинається від дн я, наступного за останнім дне м попереднього податкового п еріоду, та закінчується днем такого анулювання.

Таким чином, податкові декл арації з податку на додану ва ртість за попередні податков і періоди надані 17.06.2010 року (поз апланову виїзну перевірку ро зпочато 15.06.2010) не можуть бути ви знані як податкова звітність платника ПДВ.

Рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість за ініціатив ою податкового органу оформл яється актом про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою N 6-ПДВ. Такий акт складається у двох примірниках комісією, у твореною відповідно до розпо рядження керівника податков ого органу, та затверджуєтьс я керівником (заступником ке рівника) податкового органу.

Акт № 251 від 28.05.2010р. про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість було за реєстровано в книзі вихідної кореспонденції 31.05.2010р. за № 13583/10/15- 233 на наступний робочий день, в ідповідно до вимог п.25.2.2 Положе ння про реєстрацію платників податку на додану вартість т а направлено поштою з рекоме ндованим повідомленням.

Враховуючи зазначене, підс тави для надання ТОВ «Науков о-виробниче підприємство Гео аспект»розстрочок по надани м деклараціям та уточнюючим розрахункам відсутні.

Рішення про застосування ш трафних санкцій за порушення вимог валютного законодавст ва №0000232307 від 30.08.2010р., податкове пов ідомлення-рішення №0000242307/0 від 30.0 8.2010. за порушення порядку та ст років декларування валютних цінностей, доходів та майна, щ о належать резиденту України і перебувають за її межами.

ТОВ "НВП "Геоаспект" вважає б езпідставним відображення в акті перевірки порушення та суму штрафних санкцій в розм ірі 102754,27 грн. визначеному в ріше нні про застосування штрафни х санкцій №0000232307 від 30.08.2010р.

Перевіркою вимог валютног о законодавства при здійснен ні зовнішньоекономічних опе рацій за період з 01.04.2008 по 31.12.2009р. в становлено:

Попереднім актом перевірк и Південної МДПІ у м. Кривому Р озі №631/231/21884954 від 31.07.2008р. встановлен о дебіторську заборгованіст ь по імпортному контракту №11/0 7 від 12.11.2007р. від в сумі 599000,00рублів РФ(122914,80грн), що обліковується пі дприємством в бухгалтерсько му обліку на дебеті рахунку 632 "Розрахунки з іноземними про давцями". Граничний термін на дходження валютних цінносте й на територію України - 299500,00руб лів РФ(61457,40грн) - 18.05.2008р., 299500,004рублів.Р Ф(61457,40грн) -24.06.2008р.

Імпортний контракт № 11/07 від 12.11.2007 року, складено між компані єю ООО ИПП "Уралрудавтоматик а", Росія, м. Єкатеринбург - ПРОД АВЕЦЬ, в особі директора Л.А . Лазарева. Та між ТОВ "НВП Ге оаспект" - Покупець, в особі ди ректора А.І. Лошакова.

Предмет контракту: продаве ць продає, а покупець купує то вар і сплачує кошти згідно сп ецифікацій. Сума, кількість, о диниця виміру та умови поста вки вказані в специфікаціях, що є невід'ємною частиною дан ого контракту. Продавець вик онує гарантійне обслуговува ння в термін 18 місяців з дати п оставки і не більше 12 місяців з дня експлуатації і запуску . Загальна вартість контракт у на момент його укладання ск ладає: 599000,00 (п"ятьдесят дев"янос то дев'ять тисяч рублів РФ 00 ко п.).

Умови платежу: покупець спл ачує кошти за товар в розмірі 50% від загальної суми контрак ту в термін 10 днів після підпи сання контракту.

До перевірки надано Акт №0003/113000000/0021884954 від 05.02.2010р. перевір ки стану дотримання ТОВ НВП "Г еоаспект" законодавства Укра їни з питань митної справи пр и ввезенні на митну територі ю України вантажу-пристрою М КС-3-1000. Згідно даних акту встан овлено, що вантаж -"Пристрій МК С-3-1000 ТУ 4314-003-93630001" прибув на станцію Кривий Ріг-Головний 27.02.2008р. пої здом №76 Київ-Кривий Ріг відпов ідно до дорожньої відомості у кількості 1 (одного) місця ві дповідно до рахунку-фактури №01 від 16.01.2008р. та укладеного конт ракту №11/07 від 12.11.2007р. На станції К ривий Ріг-Головний 04.03.2008р. предс тавником ТОВ "НВП Геоаспект" б ули отримані супровідні доку менти на вантаж для митного о формлення. Будь-яких письмов их звернень щодо оформлення зазначеного вантажу від підп риємства до митниці не надхо дило. Також в акті було зазнач ено що Криворізькою митницею був проведений 26.01.2010р. митний о гляд вищезазначеного товару про що складено акт митного о гляду, та встановлено що това р "Пристрій МКС-3-1000 ТУ 4314-003-93630001" знах одиться в багажному відділен ні станції Кривий Ріг-Головн ий під митним контролем в мит ному відношенні не оформлени й.

За результатами перевірки митного законодавства, вста новлено, що в порушення вимог ст. 85 Митного Кодексу України , в частині неподання до митно го органу митної декларації протягом 10 днів з дати доставк и товарів в митний орган приз начення, ТОВ "НВП Геоаспект" не здійснило митне оформлення товару, "пристрій МКС-3-1000".

Згідно п.3.3 Постанови правлі ння Національного банку Укра їни "Про затвердження Інстру кції про порядок здійснення контролю за експортними, імп ортними операціями" №136 від 24.03.19 99р. імпортна операція може бут и знята з контролю в разі імпо рту продукції з увезенням її на територію України, якщо та ка продукція згідно із закон одавством України оформлена належним чином, що підтвердж ено ВМД типу ІМ-40 "Імпорт", та за наявності інформації про цю операцію в реєстрі ВМД, а в ін ших випадках - після пред'явле ння резидентом документа, як ий згідно з умовами договору засвідчує здійснення нерези дентом поставки продукції, в иконання робіт, надання посл уг

Станом на дату завершення п еревірки 19.07.2010р. підприємством не надано документів, які б пі дтверджували надходження то вару на адресу ТОВ "НВП Геоасп ект".

Таким чином, підприємством було порушено ст. 2 Закону Укр аїни від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР "Про порядок здійснення розр ахунків в іноземній валюті" (і з змінами та доповненнями).

Відповідно до ст.4 Закону Ук раїни від 23 вересня 1994 року №185/94-В Р "Про порядок здійснення роз рахунків в іноземній валюті" (із змінами та доповненнями), порушення резидентами термі нів, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний ден ь прострочення у розмірі 0,3 ві дсотка від суми неодержаної виручки (митної вартості нед опоставленої продукції) в ін оземній валюті, перераховано ї у грошову одиницю України з а валютним курсом Національн ого банку України на день вин икнення заборгованості.

Документальне підтверджен ня наявності індивідуальної ліцензії НБУ на подовження т ермінів розрахунків ТОВ "НВП Геоаспект" з наведеними вище нерезидентами при перевірці не надано.

Станом на 31.12.2009 року за контра ктом рахується прострочена д ебіторська заборгованість в сумі 599000,00 руб. РФ.

Попереднім актом перевірк и Південної МДПІ у м. Кривому Р озі №631/231/21884954 від 31.07.2008р. було нарах ована пеня згідно ст.4 ЗУ від 23 в ересня 1994 року №185/94-ВР "Про поряд ок здійснення розрахунків в іноземній валюті" (із змінами та доповненнями) на 107 протерм інованих днів станом на 29.07.2008р. в сумі 20160,53грн. Дані кошти були с плачені до бюджету в повному обсязі.

Згідно Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР "Про поря док здійснення розрахунків в іноземній валюті" (із змінами та доповненнями) сума нарахо ваної пені не може перевищув ати суму дебіторської заборг ованості. Таким чином, сума де біторської заборгованості н а перший день неповернення в алютних цінностей складає 599,0 0тис.рублів РФ(124933,43грн.), виходяч и з цього сума донарахованої пені за 549 протермінованих дн ів складає 102754,27грн.

Згідно зі ст.2 Закону Україн и "Про порядок здійснення роз рахунків в іноземній валюті" , імпортні операції резидент ів, які здійснюються на умова х відстрочення поставки, в ра зі, коли таке відстрочення пе ревищує 90 календарних днів з м оменту здійснення авансовог о платежу або виставлення ве кселя на користь постачальни ка продукції (робіт, послуг), щ о імпортується, потребують і ндивідуальної ліцензії Наці онального банку України.

Імпортом товарів відповід но до ст. 1 Закону України "Про з овнішньоекономічну діяльні сть" є купівля (у тому числі з о платою в негрошовій формі) ук раїнськими суб'єктами зовніш ньоекономічної діяльності в іноземних суб'єктів господа рської діяльності товарів з ввезенням або без ввезення ц их товарів на територію Укра їни, включаючи купівлю товар ів, призначених для власного споживання установами та ор ганізаціями України, розташо ваними за її межами.

За змістом ст. ст. 2, 4 Закону Ук раїни "Про порядок здійсненн я розрахунків в іноземній ва люті", норми якого спрямовані на недопущення безпідставно го відтоку товарів (робіт, пос луг) та валютних коштів з Укра їни, умовою для настання відп овідальності резидента є неп оставка товарів (робіт, послу г), щодо яких здійснено авансо вий платіж, протягом 90 календа рних днів з моменту здійснен ня авансового платежу.

Митним кодексом України ві д 11.07.2002 (із відповідними змінами та доповненнями, далі по текс ту - Митний кодекс) передбачен о, що імпорт - це митний режим, в ідповідно до якого товари вв озяться на митну територію У країни для вільного обігу бе з обмеження строку їх перебу вання на цій території та мож уть використовуватися без бу дь-яких митних обмежень.

Статтею 43 Митного кодексу У країни встановлено, що товар и і транспортні засоби переб увають під митним контролем з моменту його початку і до за кінчення згідно з заявленим митним режимом. У разі ввезен ня на митну територію Україн и товарів і транспортних зас обів митний контроль розпочи нається з моменту перетинанн я ними митного кордону Украї ни.

Відповідно до п.3, п. 4 ст. 15 Митн ого кодексу України, переміщ ення товарів через митний ко рдон країни - це ввезення на ми тну територію України або тр анзит через територію Україн и товарів у будь-який спосіб; п ропуск товарів через митний кордон України - це дозвіл мит ниці на використання товарів на митній території України та за межами цієї території з метою, заявленою митниці.

Згідно частини 2 ст. 69 цього К одексу товари й інші предмет и пропускаються через митну територію після закінчення м итного оформлення у тогу обс язі, шо відповідає меті їхньо го переміщення через митний кордон України.

Підприємством ТОВ НВП Геоа спект при здійсненні господа рської діяльності суб'єктом господарюванні порушено нор ми чинного законодавства, як і регулюють валютні правовід носини у сфері зовнішньоекон омічної діяльності, оскільки сам факт перетину митного ко рдону України з урахуванням ст.ст. 72, 78, 80, 189 Митного кодексу Ук раїни. Положення про вантажн у митну декларацію, затвердж еного постановою КМУ від 09.06.97 № 574, п. 3.3 та 3.6 Інструкції про поряд ок здійснення контролю і отр имання ліцензій за експортни ми, імпортними та лізинговим и операціями, затвердженою п остановою НБУ від 24.03.99 № 136, не мож е свідчити про здійснення по ставки імпортного товару в р озумінні ст.2 Закону України « Про порядок здійснення розра хунків в іноземній валюті».

Щодо порушень, визначених у повідомленні-рішенні №0000242307/0 в ід 30.08.2010 на суму 680,00грн.:

Перевіркою порядку та стро ків декларування валютних ці нностей, доходів та майна, що н алежать резиденту України і перебувають за її межами, за п еріод з 01.04.2008р. по 31.12.2009р. встановле но, що ТОВ «НВП Геоаспект»не з адекларувало в Управлінні На ціонального Банку України в Дніпропетровській області с уму валютних коштів, які стан ом на: 01.07.2009р, 01.10.2009р, 01.01.2010р., 01.04.2010р. не на дійшли на територію України в установлені законодавство м терміни при розрахунках по імпортному контракту № 11/07 від 12.11.2007 року, укладеному з компан ією ООО ИПП "Уралрудавтомати ка", Росія, г. Єкатеринбург в су мі 599000,00 рублів РФ .

Відповідно до ст. 9 Декрету К абінету Міністрів України ві д 19 лютого 1993 року №15-93 "Про систем у валютного регулювання і ва лютного контролю" передбачен о, що валютні цінності та інше майно резидента, яке перебув ає за межами України, підляга є обов'язковому декларуванню .

Відповідно до ст.1 Указу Пре зидента України від 18 червня 1 994 року № 319/94 "Про невідкладні за ходи щодо повернення в Украї ну валютних цінностей, що нез аконно знаходяться за її меж ами" (далі - Указ) - встановлена о бов'язковість щоквартальног о декларування суб'єктами пі дприємницької діяльності Ук раїни, незалежно від форм вла сності, наявності належних ї м валютних цінностей, які зна ходяться за межами України.

Форма Декларації про валют ні цінності, доходи та майно, щ о належать резиденту України і знаходяться за її межами за тверджена наказом Міністерс тва фінансів України від 25.12.95 № 207 та зареєстрована в Міністер стві юстиції України 11.01.96 за № 18 /1043 (далі-Декларація). Цим же нак азом передбачено, що обов'язк ове декларування валютних ці нностей, доходів та майна зді йснюється суб'єктами підприє мницької діяльності за навед еною формою щоквартально в т ерміни, встановлені для пода ння квартальної та річної бу хгалтерської звітності.

Пунктом 3 наказу Міністерст ва фінансів України від 25.12.95 № 20 7 встановлено, що обов'язкове д екларування валютних ціннос тей, доходів та майна здійсню ється суб'єктами підприємниц ької діяльності щоквартальн о в терміни, встановлені для п одання квартальної та річної бухгалтерської звітності, а спільними підприємствами з іноземними інвестиціями - що квартально до 20 числа наступн ого місяця за звітним кварта лом і у терміни, встановлені д ля подання річної звітності.

Пунктом 5 Порядку подання фі нансової звітності, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 28.02.2000 № 419, кв артальна звітність подаєтьс я не пізніше 25 числа місяця, на ступного за звітним квартало м, а річна - не пізніше 20 лютого, наступного за звітним роком .

Отже, Декларацію про валютн і цінності, доходи та майно, що належать резиденту України і знаходяться за її межами не обхідно подавати щокварталу не пізніше 25 числа місяця, нас тупного за звітним кварталом , і не пізніше 20 лютого для річн ого звіту.

Послідовність подання рез идентом України Декларації д о державної податкової адмін істрації (інспекції) за місце знаходженням суб'єкта підпри ємницької діяльності та до т ериторіального управління Н аціонального банку України з а своїм місцезнаходженням вс тановлена спільним листом На ціонального банку України та Державної податкової адміні страції України від 17.04.2003 № 28-311/1929-2 823, №3368/5/23-5316.

Враховуючи викладене, наяв ність у резидента України ва лютних цінностей та майна, як е знаходиться за межами митн ої території України, у тому ч ислі й суми простроченої деб іторської заборгованості, пі длягають обов'язковому декла руванню в державній податков ій адміністрації (інспекції) та територіальному управлін ні Національного банку Украї ни (за місцезнаходженням суб 'єкта підприємницької діяльн ості) у терміни встановлені д ля подання квартальної та рі чної

бухгалтерської звіт ності до моменту їх повернен ня в Україну.

Невиконання резидентом ви мог щодо строків декларуванн я валютних цінностей та іншо го майна, що належать резиден ту України і знаходяться за ї ї межами передбачає накладан ня штрафу згідно абз.8 п.2 ст.16 Де крету Кабінету Міністрів Укр аїни від 19.02.93р. № 15-93 " за невиконан ня резидентами вимог щодо де кларування валютних цінност ей та іншого майна, що належат ь резиденту України і знаход яться за її межами, передбаче них ст.9 цього декрету -штраф у сумі , що встановлюється НБУ, а саме п.2.7 Положення про валют ний контроль від 08.02.2000 року № 49 , і з змінами та доповненнями за реєстрованого в Мінюсті Укра їни 04.04.2000 року за № 209/4430 передбаче но за порушення строків декл арування - накладення штрафу в розмірі 10 неоподатковувани х мінімумів доходів громадян за кожний звітний період. В да ному випадку підприємству ТО В «НВП Геоаспект»нараховано 680,00грн штрафних санкцій за нев иконання резидентами вимог щ одо декларування валютних ці нностей та іншого майна, що на лежать резиденту України і з находяться за її межами.

У зв'язку із викладеним, суд вважає, що висновки, викладен і в акті перевірки Південної МДПІ у м.Кривому Розі № 791/234/21884954 в ід 20.07.2010р. та оскаржувані податк ові повідомлення-рішення пов ністю відповідають вимогам ч инного законодавства та визн аченій законом компетенції. Податковою інспекцією додер жані всі вимоги правових нор м, які регулюють порядок їх пр ийняття, рішення узгоджуютьс я з вимогами чинного законод авства і прийняті відповідно до обставин, що склалися.

З огляду на вищезазначене, с уд доходить висновку, що позо вні вимоги є необґрунтованим и і не підлягають задоволенн ю.

Керуючись ст.ст.158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, -

п о с т а н о в и в:

У задоволенні адмініс тративного позову - відмовит и повністю.

Постанова суду набирає зак онної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного с удочинства України та може б ути оскаржена в порядку та у с троки, встановлені ст.186 Кодек су адміністративного судочи нства України.

Постанова складена у повно му обсязі 14.11.2011р.

Суддя

Д.П. Павловський

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2012
Оприлюднено07.03.2012
Номер документу21759644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13174/10/0470

Постанова від 22.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Павловський Дмитро Павлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні