Постанова
від 25.01.2012 по справі 16843/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 25 січня 2012 р.                                                                                 № 2-а- 16843/11/2070  Харківський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді - Горшкової О.О.,

при секретарі судового засідання - Міщенко А.П.,

за участю сторін: представник позивача - не з'явився, представник відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю "Делрой ЛТД" про надання дозволу, -

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м. Харкова звернулася до суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Делрой ЛТД», у якому, після уточнення позовних вимог, просить суд надати дозвіл позивачу на погашення суми податкового боргу ТОВ «Делрой ЛТД»у розмірі 147 грн. 44 коп. з рахунків платника податків. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що у зв'язку з неподанням розрахунку про сплату комунального податку за 4 квартал 2009 року відповідач має податковий борг перед бюджетом у сумі 147 грн. 44 коп.

Представник позивача у судове засідання 25.01.12 р. не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи буд повідомлений належним чином, разом з тим на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судове засідання 25.01.12 р. не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, неявки суду не повідомив, письмових заперечень проти позову не надав. Враховуючи те, що відповідно до ст. 35 КАС України відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового засідання, суд дійшов висновку розглядати справу за наявними в ній матеріалами, без участі зазначеної сторони.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з такого.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Делрой ЛТД" перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Жовтневому районі міста Харкова з 14.12.1999 року та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Матеріалами справи підтверджено, що працівниками Державної податкової інспекції у Жовтневому районі міста Харкова було проведено невиїзну документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Делрой ЛТД", за наслідками якої складено акт № 838/15-03-37/30531901 від 30.04.2010 року. На підставі акту перевірки № 838/15-03-37/30531901 від 30.04.2010 року податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0002301530/0 від 08.06.2010 року, яким нараховано податкове зобов'язання у сумі 170 грн. за неподання розрахунку про сплату комунального податьку за 4 квартал 2009 року. Станом на 07.09.2011 року ТОВ «Делрой ЛТД»має податковий борг перед бюджетом у сумі 147 грн. 44 коп. 08.06.2010 року Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова було складено акт № 1027/15-03-37 про неможливість вручення акта перевірки № 838/15-03-37 від 30.04.2010 року. 12.07.2010 року Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова було складено акт № 1882/15-03-37 про невручення товариству з обмеженою відповідальністю «Делрой ЛТД»податкового повідомлення-рішення № 0002301530/0 від 08.06.2010 року та цього ж дня зазначене податкове повідомлення-рішення було розміщене на дошці податкового оголошення (повідомлень).

Суд зазначає, що 01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закон України “Про систему оподаткування” втратили чинність.

 Проте, у зв'язку з тим, що правовідносини щодо наслідків несплати податку виникли до набрання чинності Податковим Кодексом України, в даному випадку слід застосовувати норми Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” та Закону України “Про систему оподаткування”, які були чинні на момент виникнення даних правовідносин.

Згідно з п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податку перед бюджетами та державними цільовими фондами» Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Згідно п. 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 цього ж Закону у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Відповідач правом адміністративного та судового оскарження не скористався, у зв'язку з чим, в силу вимог зазначених норм Закону, податкове зобов'язання є узгодженим.

Виходячи із змісту п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли відповідно до закону контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушенням податкового законодавства, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з відповідного податку, а за їх відсутності - протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення про таке нарахування.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 вищезазначеного Закону №2181-ІІІ від 21.12.2000 р. у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Виконуючи вищевказану норму, підприємству була направлена податкова вимога від 03.12.2010 року № 2/892.

Відповідно до п. 6.2.4 ст. 6 Закону України № 2181-111 від 21.12.2000р. у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.

03.12.2010 року Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова було складено акт № 914/24-11 про неможливість вручення податкової вимоги № 1/470 від 27.07.2010 року, у зв'язку з тим, що підприємство за вказаною адресою відсутнє.

03.12.2010 року Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м. Харкова відповідачу було виставлено другу податкову вимогу № 2/892 на суму 147,44 грн., яка також була направлена відповідачу, проте повернута на адресу відправника з підстав не знаходження відповідної організації за зазначеною адресою.

Приписи ст. 95 Податкового кодексу України визначають, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності,  а уразі їх недостатності-шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Нормою п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної  податкової  служби  звертається до суду щодо надання дозволу на  погашення  усієї  суми  податкового  боргу  за рахунок   майна  платника  податків,  що  перебуває  у  податковій заставі.

Крім того, право керівника державної податкової служби щодо стягнення до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу передбачено в п. п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України.

Також, однією із функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних спеціалізованих державних податкових інспекцій є визначене п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" право подачі до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетами і державними цільовими фондами за рахунок їх майна та в інших випадках передбачених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідач вимог суду не виконав, доказів оплати спірної суми заборгованості чи доказів відсутності обов'язку оплачувати спірну суму заборгованості не надав, заявлених до нього адміністративних позовних вимог не спростував.

За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень,а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 11, 128, 159, 160 КАСУ, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Харкова до Товариства з обмеженою відповідальністю «Делрой ЛТД»про надання дозволу - задовольнити.  

Надати дозвіл Державній податковій інспекції у Жовтневому районі м. Харкова на погашення суми податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Делрой»( 61157, м. Харків, пров. Монгольський, буд. 6, код 30531901) у сумі 147 (сто сорок сім) грн. 44 (сорок чотири) коп. з розрахункових рахунків підприємства.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили у порядку, передбаченому ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 30 січня 2012 року.

Суддя                                                                                      Горшкова О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.01.2012
Оприлюднено07.03.2012
Номер документу21761426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —16843/11/2070

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

Постанова від 25.01.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Горшкова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні