Справа № 2а/2570/613/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 лютого 2012 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Падій В.В.,
при секретарі Кондратенко О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом прокурора Ічнянського району в інтересах Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И В:
08.02.2012 року прокурор Ічнянського району звернувся до суду в інтересах Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області з адміністративним позовом до комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 12577,80 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що у комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області середньооблікова кількість штатних працівників у 2008 році складала 10 осіб, а тому, відповідно Інструкції щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році становив 1 робоче місце. Відповідно до поданого відповідачем звіту форми № 10-ПІ «Звіт про занятість та працевлаштування інвалідів комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області на підприємстві протягом 2008 року працював 1 інвалід – ОСОБА_1 Згідно пенсійного посвідчення ОСОБА_1 була встановлена 3 група інвалідності на період з 01.09.2005 року по 30.09.2007 року. Таким чином, відповідачем у звіті за 2008 рік були внесені неправдиві відомості про те, що на підприємстві працює 1 працівник, якому встановлена інвалідність, оскільки ОСОБА_2 мала 3 групи інвалідності лише по 01.10.2007 року включно.
Прокурор та представник позивача в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, надіслали заяви про розгляд справи без їх участі, в яких зазначили, що позовні вимоги підтримують в повному обсязі та просять стягнути з відповідача адміністративно-господарську санкцію та пеню в розмірі 12577,80 грн.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи без його участі в якій зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі.
Судове засідання здійснювалось в порядку, передбаченому статтею 41 КАС України
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Відповідно до вимог статті 19 Закону України від 21.03.1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» (далі – Закон № 875-XII) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 Закону № 875-XII встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік визначається відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 286, та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30.11.2005 року № 1442/11722.
Крім того, відповідно до частини 3 та частини 5 статті 19 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Згідно статті 20 Закону № 875-XII підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Частинами 9, 10 статті 19 Закону № 875-XII встановлено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Згідно підпункту 2.1. пункту 2 Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 р. № 42, та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року № 117/13384, звіт складається роботодавцями щороку і до 1 березня, наступного після звітного періоду, подається або надсилається рекомендованим листом за місцем їх державної реєстрації відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.
Судом встановлено, що згідно поданого відповідачем до відділення Фонду звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача складала у 2008 році – 10 осіб, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2008 році становив 1 робоче місце (а.с.18-19).
Річний фонд оплати праці, зазначений у звіті за 2008 рік на підприємстві відповідача складав 192,6 тис грн., отже середньорічна заробітна плата штатного працівника становила відповідно 19260,00 грн.
Згідно списку працюючих інвалідів – штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2008 році в комунальному підприємстві "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області працював 1 інвалід – ОСОБА_2М.(а.с.19).
Як вбачається з матеріалів справи, прокуратурою Ічнянського району була проведена перевірка, якою встановлено, що ОСОБА_2 працювала техпрацівником в комунальному підприємстві "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області з 19.10.2004 року по 01.03.2009 року включно, що підтверджується наказами начальника комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області від 19.10.2004 року № 30к та від 10.03.2009 року № 7к і копією трудової книжки, наявної в матеріалах справи (а.с.21-23).
Однак, згідно пенсійного посвідчення від 20.07.1998 року серії АА № 030494, 3-тя група інвалідності ОСОБА_2 була продовжена на період з 01.09.2005 року по 30.09.2007 року (а.с. 24).
Згідно довідки Прилуцької міжрайонної медико-соціальної експертної комісії від 15.12.2011 року № 165, наявної в матеріалах справи (а.с.26), ОСОБА_2 мала 3 групу інвалідності по 01.10.2007 року.
За вказаним фактом, відносно директора комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області ОСОБА_3 була порушена кримінальна справа за статтею 191 та частинами 1,2 статті 366 Кримінального кодексу України та вироком Ічнянського районного суду Чернігівської області від 28 грудня 2011 року ОСОБА_3М було визнано винним у внесенні до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей та видачу завідомо неправдивого документу, з метою ухиленням від сплати адміністративно-господарських санкцій.
Зважаючи на те, що відповідачем несвоєчасно сплачено адміністративно-господарські санкції, то згідно частини 2 статті 20 Закону № 875-XII порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Відповідно до пункту 3.7 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 травня 2007 року за № 552/13819 у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до відповідної судової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання.
Постановою правління Національного банку України від 09.08.2010 року № 377 встановлена з 10.08.2010 року облікова ставка у розмірі 7,75 % річних, а тому розмір пені, розрахованої відділенням Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області, становить 2947,80 грн.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідачем в заяві від 20.02.2012 року позовні вимоги визнані в повному обсязі.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Ічнянського району в інтересах Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області є обґрунтованими та підлягають задоволенню повністю, а адміністративно-господарські санкції та пеня стягненню з відповідача.
Оскільки, спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача – суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведення судових експертиз, судові витрати(судовий збір) згідно частини 4 статті 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги прокурора Ічнянського району в інтересах Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області до комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області - задовольнити повністю.
Стягнути з комунального підприємства "Бюро технічної інвентаризації" Ічнянської районної ради Чернігівської області (р/р 26000301103153,філія ЧОУ АТ «Ощадбанк» м. Чернігів, ТВБВ 10024/0235, МФО 3535553, код 14248821) на користь Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігівській області (Отримувач: Державний бюджет Ічнянського району, банк отримувача: ГУДКУ у Чернігівській області, код 22817670, рахунок: 31210230700133, МФО 853592, код 50070000) 9630 (дев'ять тисяч шістсот тридцять) грн. 00 коп. адміністративно-господарських санкцій та 2947 (дві тисячі дев'ятсот сорок сім) грн. 80 коп. - пені, всього на загальну суму 12577 (дванадцять тисяч п'ятсот сімдесят сім) грн. 80 коп.
Порядок апеляційного оскарження постанови суду, передбачений статтями 185-186 КАС України.
Суддя Падій В.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2012 |
Оприлюднено | 07.03.2012 |
Номер документу | 21761977 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні