Рішення
від 05.03.2012 по справі 11/3
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

05.03.12

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Чернігівської обл асті



14000 , м. Чернігів, проспект Мир у, 20 тел. 698-166, 77-44-62

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"05" березня 2012 р. справа № 5028/1 1/3/2012

Позивач: Корюківська рай онна державна адміністрація Чернігівської області, 15300, Чернігівська область, м. Корю ківка, вул. Шевченка, 60

Відповідач: Мисливсько-риб альське підприємство Корюкі вської районної організації Українського товариства мис ливців та рибалок, 15300, Черні гівська область, м. Корюківка , вул. Індустріальна, 14

Треті особа на стороні поз ивача, які не заявляють самос тійних вимог на предмет спор у: 1. Брецька сільська рада Кор юківського району Чернігівс ької області, 15361, Чернігівс ька область, Корюківський ра йон, с. Бреч, вул. Шкільна, 9

2. Відділ Держкомзему в Корю ківському районі Чернігівсь кої області 15300, Чернігівськ а область, м. Корюківка, вул. Во кзальна, 24

3. Корюківське міжрайонне у правління водного господарс тва,

15300, Чернігівська область, м . Корюківка, вул. Садова, 2-а

Третя особа на стороні ві дповідача, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору: 4. Корюківська районна орг анізація Українського товар иства мисливців та рибалок, 15300, м. Корюківка, вул. Індустрі альна, 14

про розірвання договору оренди землі

Су ддя Бобров Ю.М.

Представники сторін:

Представники позивача: О СОБА_1. - начальник юридичног о відділу, довіреність № 02-16/308 ві д 26.01.2012

Представник відповідача: Г аврюш В.Є. - директор.

Представник третьої особи 1.: участі не взяв.

Представник третьої особи 2.: участі не взяв.

Представник третьої особи 3.: не з' явився.

Представник третьої особи 4.: Гаврюш В.Є. - голова.

В судовому засіданні взяв участь: старший прокурор від ділу прокуратури Чернігівсь кої області Кушнір Л.В., посвід чення № 60 від 29.06.2011р.

Позивачем - Корюківсько ю районною державною адмініс трацією Чернігівської облас ті подано позов до Мисливськ о-рибальського підприємства Корюківської районної орган ізації Українського товарис тва мисливців та рибалок про розірвання укладеного між с торонами договору оренди зем лі від 01.06.06р.

Розгляд справи відкладав ся, в судовому засіданні огол ошувалися перерви.

Після порушення проваджен ня у справі, заступником прок урора Чернігівської області , з метою запобігання порушен ня інтересів держави, подано клопотання про допуск до уча сті у справі представника пр окуратури області на стороні позивача (т. 1 а.с.57).

Отже, прокурор повідомив пр о свою участь у вже порушеній справі.

В судовому засіданні предс тавники позивача та прокурор підтримали позовні вимоги т а їх обґрунтування, викладен і у позовній заяві.

У позовній заяві позивач по силається, зокрема, на те, що в ідповідач, в порушення умов у кладеного договору оренди зе млі, неналежним чином викону є взяті на себе за договором з обов' язання.

Безгосподарні дії відпові дача, вказує у позовній заяві позивач, призводять до погір шення якісних показників зем ельної ділянки, істотно пере шкоджають передбаченому дог овором цільовому використан ню земельної ділянки (для риб орозведення), забезпечення н алежного та цільового викори стання земель водного фонду і недопущення погіршення їх санітарно та екологічного ст ану.

Порушення відповідачем ум ов користування наданою в ор енду земельною ділянкою були виявлені районною комісією з питань надання земельних д ілянок у користування та вла сність.

Зокрема, відповідно до висн овків районної комісії, за пе ріод користування відповіда чем орендованою земельною ді лянкою встановлені наступні порушення:

1) замілене водоймище - що не дозволяє займатись від творенням рибних ресурсів та порушує водний баланс та еко логічний стан;

2) за час оренди значно погіршився стан водоймища, с анітарне та екологічне стано вище навкруги;

3) через відсутність належних рибних запасів не н адаються послуги по вилову р иби членам Українського това риства мисливців та рибалок та любителям рибної ловлі мі ста та району;

4) орендовані землі та в одоймища не стали місцем від починку населення;

5) відсутні правовстан овлюючі документи, що підтве рджують право власності на о б' єкти нерухомості, що знах одяться на орендованій земел ьній ділянці, зокрема на гідр отехнічні споруди.

В судовому засіданні пре дставник позивача звернув ув агу суду, що акт прийому-перед ачі земельної ділянки, надан ої в оренду відповідачу від 02. 06.06р. (т.1 а.с.28) не підписаний предс тавником орендодавця. Згідно повідомлення Відділу статис тики у Корюківському районі (т.3 а.с.55) відповідач не звітує д о відділу статистики по форм і № 1-риба „Вилов риби, добуван ня інших водних живих ресурс ів” у зв' язку з тим, що підпри ємство не зареєстроване у де ржавного реєстратора як підп риємство, яке займається дія льністю у сфері рибальства, р ибництва та пов' язані з ним послуги.

Від пропозицій позивача пр ипинити договір оренди землі за згодою сторін відповідач відмовився.

Позивач та прокурор просят ь суд розірвати договір орен ди землі від 01.06.06р., укладений мі ж Корюківською районною держ авною адміністрацією та Мисл ивсько-рибальським підприєм ством Корюківської районної організації Українського то вариства мисливців і рибалок .

Відповідач у відзиві на поз ов (т.1 а.с.72) та у запереченнях та поясненнях на позовну заяву (т.3 а.с.5) вважає пред' явлений позов незаконним та необґрун тованим і проти позову запер ечує. Документи, які надані по зивачем суду, складені без до держання необхідної процеду ри та без посилання на діючі н ормативні та законодавчі акт и та спотворюють реальний ст ан подій.

Акт обстеження земельної д ілянки від 15.11.11р., на думку відпо відача, складений районною к омісією з питань надання зем ельних ділянок у користуванн я та власність не містить жод ного посилання на розпорядчи й документ, на підставі якого здійснювала діяльність комі сія.

Відповідач звертає увагу т акож на те, що перевірка прово дилась комісією без участі т а запрошення представників о рендаря. До складену комісії не входили представники еко логічної та санітарно-епідем іологічної служби, які б могл и реально оцінити екологічни й та санітарно-епідеміологіч ний стан об' єкту оренди, а са мі порушення не підтверджені достатніми доказами і є голо слівними та суб' єктивними.

Відповідач вважає, що підст авою для розірвання договору насправді є не висновки комі сії, а той факт, що райдержадмі ністрація має намір передати орендовану земельну ділянку іншому орендарю, для чого шук ає формальні та надумані під стави розірвання договору ор енди, навіть не намагаючись п риховати цього факту.

Представником відповідача надано для долучення до мате ріалів справи копії документ ів на підтвердження належног о оформлення права користува ння підприємством землею вод ного фонду.

Представник відповідача в судовому засіданні підтрима в заперечення проти позову з мотивів, викладених у відзив і на позов та у запереченнях т а поясненнях на позовну заяв у. Відповідач просить суд у по зові відмовити.

Після порушення проваджен ня у справі, до суду надійшло п исьмове клопотання Українсь кого товариства мисливців та рибалок (УТРМ), в особі Всеукр аїнської ради УТМР, про залуч ення УТМР до участі у справі н а стороні відповідача в якос ті третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору (т.1 а.с.30).

Оскільки у клопотанні не бу ло доведено в чому саме рішен ня суду з цього господарсько го спору може вплинути на пра ва або обов' язки УТМР щодо о днієї з сторін, зважаючи на те , що згідно Статуту відповіда ча (т.1 а.с.63) засновником та влас ником підприємства є Корюків ська районна організація УТМ Р, клопотання було судом відх илено.

Разом з тим, ухвалою суду ві д 09.02.12р. (т.3 а.с.12), судом залучено д о участі у справі на стороні в ідповідача третю особу, яка н е заявляє самостійних вимог на предмет спору засновника і власника Мисливсько-рибаль ського підприємства Корюків ської районної організації У країнського товариства мисл ивців та рибалок - Корюківськ у районну організацію Україн ського товариства мисливців і рибалок.

Крім того, цією ж ухвалою су дом залучено до участі у спра ві на стороні позивача треті х осіб, які не заявляють самос тійних вимог на предмет спор у: Брецьку сільську раду Корю ківського району Чернігівсь кої області; Відділ Держкомз ему в Корюківському районі Ч ернігівської області; Корюкі вське міжрайонне управління водного господарства.

Треті особа - Корюківська районна організація УТМР у п исьмових поясненнях на позов ну заяву (т.3 а.с.31) проти позову з аперечує з мотивів, аналогіч них мотивам, викладеним у зап ереченнях та поясненнях на п озовну заяву, наданих відпов ідачем.

Третя особа - Відділ Держк омзему у Корюківському район і Чернігівської області нада ла письмові пояснення по спр аві (т.3 а.с.24), в яких, зокрема, пов ідомила, що за поданням проку ратури Корюківського району , 22.03.11р. було проведено перевірк у щодо законності укладення договору оренди між РДА та ві дповідачем та окремо в части ні встановлення та наявності сервітутів - право та прохо ду по наявним шляхам за вказа ним договором. За результата ми даної перевірки було скла дено акт від 22.03.11р. Було встанов лено, що в п. 26 договору оренди з емлі від 01.06.06р. не зазначено вст ановлення сервітуту - право проїзду та проходу по наявни м шляхам, що є порушенням ст. 99 З емельного кодексу України. П орушнику земельного законод авства видано припис № 001730 від 22.03.11р. В місячний термін дане по рушення було усунуто, вимоги припису були виконані 30.03.11р. - укладено додаткову угоду від 01.07.06р. до договору оренди землі , згідно якої за згодою сторін встановлено постійний земел ьний сервітут на прохід та пр оїзд на транспортних засобах по наявному шляху, який прохо дить на орендованій земельні й ділянці площею 2,0068га. Дана уг ода була зареєстрована у Від ділі Держкомзему у Корюківсь кому районі, про що у Державно му реєстрі земель вчинено за пис від 31.03.11р. за № 742248154000034.

Від третьої особи надійшло письмове клопотання про роз гляд справи в судовому засід анні 28.02.12р. без її участі.

Проти позовних вимог Відді л Держкомзему у Корюківськом у районі не заперечує.

Представник третьої особи - Корюківського міжрайонно го управління водного господ арства надав суду письмові п ояснення (т.3 а.с.110) та акт обстеж ення каскаду ставків по русл у р. Бреч (т.3 а.с.112).

Третя особа - Брецька сіль ська рада Корюківського райо ну Чернігівської області у п исьмовому клопотанні (т.3 а.с.19) просить суд розглянути справ у без участі представника сі льської ради.

Розглянувши подані матері али, з' ясувавши обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, дослідивши та оцінивш и надані сторонами та іншими учасниками господарського п роцесу докази, заслухавши в с удовому засіданні пояснення представників сторін, проку рора та представників третіх осіб, суд встановив наступне .

Як свідчать матеріали спра ви, між Корюківською районно ю державною адміністрацією - Орендодавцем та Мисливсько-р ибальським підприємством Ко рюківської районної організ ації Українського товариств а мисливців та рибалок - Оре ндарем, 01 червня 2006 року укладе но договір оренди землі (далі - Договір) (т.1 а.с.9).

Згідно п. 1 Договору, відпові дно до розпорядження Корюків ської РДА від 15.05.2006 року № 198 (а.с.12), орендодавець надає, а Оренда р приймає у строкове платне к ористування земельну ділянк у землі водного фонду, яка зна ходиться на території Брецьк ої сільської ради.

Згідно п. 2 Договору в оренду передається земельна ділянк а загальною площею 25,4350га, в том у числі під водою 21,4398га, шляхам и 2,0068га, під дворами 0,8га, під бол отом 1,1884га.

На земельній ділянці знахо дяться об' єкти нерухомого м айна гідротехнічні споруди: РШ № 1, РТП № 2, РТП № 4, РТП № 5, РТП № 6, РТП № 7 (п. 3 Договору).

Договір укладено на десять років (п. 8 Договору).

Відповідно до п. 15 Договору з емельна ділянка передається в оренду для риборозведення .

Передача земельної ділянк и здійснюється з розроблення м проекту відведення (п. 18 Дого вору).

Відповідно до п. 20 Договору п ередача земельної ділянки Ор ендарю здійснюється в 10-ти ден ний термін після державної р еєстрації цього Договору за актом її прийняття-передачі.

В п. 28 Договору сторони перед бачили, що в разі невиконання Орендарем умов цього догово ру Орендодавець вправі поста вити питання про дострокове розірвання договору оренди; вимагати від Орендаря ефекти вного використання орендова ної землі.

Згідно п. 29 Договору обов' я зки орендодавця: не втручати ся в господарську діяльність Орендаря; надати земельну ді лянку Орендареві в строки і в порядку, передбачені цим дог овором.

Згідно п. 30 Договору права ор ендаря: отримати в користува ння земельну ділянку згідно з умовами цього договору; пер едавати земельну ділянку в с уборенду з дозволу Орендодав ця.

Відповідно до п. 31 Договору О рендар зобов' язався: викори стовувати орендовані земель ні ділянки за цільовим призн аченням, способами, які напра влені на збереження земельни х ділянок; виконувати доброс овісно умови цього договору; своєчасно сплачувати орендн у плату; дотримуватися вимог Водного кодексу України.

У п. 37 Договору сторони домов илися, що дія договору припин яється у разі: закінчення стр оку дії договору, на який він б ув заключний; придбання Орен дарем земельної ділянки у вл асність; викупу земельної ді лянки у власність; викупу зем ельної ділянки для суспільни х потреб або примусового від чуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідн ості в порядку, встановленом у законом; ліквідації юридич ної особи - Орендаря. Догові р припиняється також і в інши х випадках, передбачених зак оном.

Дія договору, згідно п. 38 Дого вору, припиняється шляхом ро зірвання за: взаємною згодою сторін; рішенням суду на вимо гу однієї із сторін внаслідо к невиконання другою стороно ю обов' язків, передбачених договором, та внаслідок випа дкового знищення, пошкодженн я орендованої земельної діля нки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інш их підстав, визначених закон ом.

Розірвання договору оренд и землі в односторонньому по рядку не допускається. Умова ми розірвання договору в одн осторонньому порядку є рішен ня суду (п. 39 Договору).

Договір зареєстровано у Ко рюківському райвідділі ЧРФ У ДЗК, про що у Державному реєст рі земель внесено запис від 05 червня 2006р. за № 040684100001, погоджено з Чернігівським облводгоспо м та з Державним управлінням екології та природних ресур сів у Чернігівській області.

Передбачений Договором ак т прийняття-передачі з боку О рендодавця не підписаний (т.1 а .с.38).

В подальшому сторонами бул о укладено додаткові угоди д о Договору, зокрема, додатков у угоду від 30.03.11р. про встановле ння постійного земельного се рвітуту на прохід та проїзд н а транспортних засобах по на явному шляху, який проходить по орендованій земельній ді лянці площею 2,0068га, зареєстров аній у Відділі Держкомзему у Корюківському районі, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 31.03.11р. за № 74224815 4000034 (т.1 а.с.87).

Як вбачається із матеріалі в справи, 15 листопада 2011 року ра йонною комісією з питань над ання земельних ділянок у кор истування та власність було проведено обстеження земель ної ділянки, що перебуває в ор енді відповідача згідно Дого вору, за результатами якого к омісією складено акт обстеже ння земельної ділянки, що пер ебуває в оренді (т.1 а.с.14).

Як зазначено в цьому акті, п ід час обстеження встановлен о, що на земельній ділянці:

1) замілене водоймищ е;

2) не проведена розч истка дикорослих чагарників ;

3) відсутні поручні на м істках для безпеки переходу громадян через водні канали;

4) незадовільний стан в одоймищ, санітарне становище навкруги.

За результатами обстеже ння комісія вирішила визнати неефективним використання з емельної ділянки, що перебув ає в оренді відповідача.

Встановлені порушення від ображені в протоколі засідан ня районної комісії з питань надання земельних ділянок в користування та власність в ід 16 листопада 2011 року (т.1 а.с.13).

Членами комісії було відмі чено, що відповідач не вживає заходів щодо покращення ефе ктивності використання орен дованої земельної ділянки, з окрема, щодо збільшення об' ємів вирощування, вилову та п ослідуючої реалізаційної ри би.

Зазначено, що на території г осподарства розміщені нежит лові гідротехнічні споруди, також на прибережній смузі (д о 50 метрів) проведено будівниц тво дерев' яних приміщень, щ о не відповідає чинному зако нодавству. У відповідача від сутні правовстановлюючі док ументи, що підтверджують пра во власності на об' єкти нер ухомості, що знаходяться на о рендованій земельній ділянц і, зокрема, на гідротехнічні с поруди.

Комісія вирішила визнати н еефективним використання зе мельної ділянки, що перебува є в оренді Мисливсько-рибаль ського підприємства Корюків ської районної організації У ТМР згідно договору оренди з емлі від 01 червня 2006 року, який з ареєстрований у Корюківсько му відділ ЧРФ УДЗК 05 червня 2006 р оку за № 040684100001 та пропонувати го лові райдержадміністрації з вернутися до Мисливсько-риба льського підприємства Корюк івської районної організаці ї УТМР з пропозицією припини ти дію договору оренди землі від 01 червня 2006 року за згодою с торін.

Враховуючи пропозицію ком ісії, голова райдержадмініст рації звернувся до директора Мисливсько-рибальського під приємства Корюківської райо нної організації УТМР з лист ом від 13.12.11р. № 02-Ю/3665 про припиненн я дії договору оренди землі в ід 01.06.06р. за згодою сторін.

Але відповідач в листі-відп овіді від 26.12.10р. № 60 (т.1 а.с.16) відмов ився припинити Договір за зг одою сторін.

Статтею 18 Земельного кодекс у України (ЗК України) зазначе но, що до земель України належ ать усі землі в межах її терит орії, в тому числі острови та з емлі, зайняті водними об' єк тами, які за основним цільови м призначенням поділяються н а категорії.

Однією із категорій земель , визначених ст. 19 ЗК України, є землі водного фонду.

Стаття 58 ЗК України визначи ла, що до земель водного фонду належать землі, зайняті: моря ми, річками, озерами, водосхов ищами, іншими водними об' єк тами, болотами, а також остров ами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок т а навколо водойм; гідротехні чними, іншими водогосподарсь кими спорудами та каналами, а також землі, виділені під сму ги відведення для них; берего вими смугами водних шляхів.

Правовий режим користуван ня водними об' єктами слід р озглядати в комплексі з прав овим режимом земель водного фонду, які разом можна назват и водно-земельними відносина ми, що виступають єдиним комп лексним об' єктом правового регулювання. Ці відносини ре гулюються Водним кодексом Ук раїни (ВК України), ЗК України, Законом України „Про охорон у навколишнього середовища” , Законом України „Про оренду землі”, нормативно-правовим и актами Кабінету Міністрів України та актами інших орга нів виконавчої влади, рішенн ями місцевих органів державн ої влади та місцевого самовр ядування, цивільно-правовими договорами.

В положеннях ст. 59 ЗК України та ст. 85 ВК України закріплені основні види прав на землі во дного фонду, а саме: права влас ності та права користування на умовах оренди шляхом укла дення цивільно-правових дого ворів.

Порядок надання земель вод ного фонду в користування та припинення права користуван ня ними встановлюється земел ьним законодавством (ст. 85 ВК У країни).

Згідно зі ст. 124 ЗК України пе редача в оренду земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, здійснюється на підставі рішення відповідних органів виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шл яхом укладення договору орен ди земельної ділянки. Щодо ко мпетенції надання й вилученн я земельних ділянок водного фонду, то до розмежування зем ель на землі державної та ком унальної власності діє п. 12 Пе рехідних положень ЗК України . Таким чином, повноваження щ одо розпорядження земельним и ділянками водного фонду в м ежах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відпо відні сільські, селищні, місь кі ради (на підставі свого ріш ення), а за межами населених пу нктів - відповідні органи ви конавчої влади.

Згідно ч. 1 ст. 93 ЗК України пра во оренди земельної ділянки - це засноване на договорі с трокове платне володіння і к ористування земельною ділян кою, необхідною орендареві д ля провадження підприємниць кої та іншої діяльності.

Відносини, пов' язані з оре ндою землі, регулюються зако ном (ч. 8 ст. 93 ЗК України).

Згідно ст. 13 Закону України „ Про оренду землі” від 06.10.98р. № 161-Х IV (далі - Закону № 161) договір ор енди землі - це договір, за як им орендодавець зобов' язан ий за плату передати орендар еві земельну ділянку у волод іння і користування, на певни й строк, а орендар зобов' яза ний використовувати земельн у ділянку відповідно до умов договору та вимог земельног о законодавства.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної в ласності здійснюється на під ставі рішення відповідного о ргану виконавчої влади або о ргану місцевого самоврядува ння - орендодавця, прийнятог о у порядку, передбаченому Зе мельним кодексом України, аб о за результатами аукціону (ч . 2 ст. 16 Закону № 161).

Передача об' єкта оренди о рендарю здійснюється орендо давцем у строки та на умовах, щ о визначені у договорі оренд и землі, за актом приймання-пе редачі (ст. 17 Закону № 161).

Згідно ч. 1 ст. 32 Закону № 161 на ви могу однієї із сторін догові р оренди землі може бути дост роково розірваний за рішення м суду в разі невиконання сто ронами обов' язків, передбач ених статтями 24 і 25 цього Закон у та умовами договору, а в разі випадкового знищення чи пош кодження об' єкта оренди, як е істотно перешкоджає передб аченому договором використа нню земельної ділянки, а тако ж на підставах, визначених Зе мельним кодексом України.

Крім того, у п. 2.20 постанови пл енуму Вищого господарського суду України „Про деякі пита ння практики розгляду справ у спорах, що виникають із земе льних відносин” зазначено, щ о у вирішенні спорів про розі рвання договору оренди земел ьної ділянки судам слід врах овувати, що договір оренди зе млі може бути достроково роз ірваний за рішенням суду з пі дстав визначених іншими зако нами України.

Відповідно до ст. 526 ЦК Україн и зобов' язання має виконува тися належним чином відповід но до умов договору та вимог ц ього Кодексу, інших актів цив ільного законодавства, а за в ідсутності таких умов та вим ог - відповідно до звичаїв д ілового обороту та інших вим ог, що звичайно ставляться.

Статтею 651 ЦК України передб ачено, що зміна або розірванн я договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бут и змінено або розірвано за рі шенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного по рушення договору другою стор оною та в інших випадках, в становлених договором аб о законом.

Згідно ч. 2 ст. 76 ВК України реж им роботи водогосподарських систем встановлюється водог осподарськими органами на пі дставі правил експлуатації в одних об' єктів з урахування м екологічних вимог та інтер есів всіх водокористувачів.

На замовлення відповідача Корюківським міжрайонним уп равлінням водного господарс тва, відповідно до ст.ст. 76, 78 ВК У країни, було виготовлено Вод огосподарський паспорт (т.2 а.с .1) з Правилами технічної експл уатації каскаду ставків по р услу річки Бреч, розташовано го на землях Брецької сільсь кої ради Корюківського район у Чернігівської області (т. 2 а .с.16) (далі - Правила).

Згідно п. 1.2 (Розділ „Загальні положення” Правил), вони визн ачають основні вимоги до орг анізацію обслуговування вод ойми та утримання у справном у стані об' єктів інженерної інфраструктури, які входять до його складу.

Згідно п. 1.3 Правила є обов' я зковими для виконання фізичн ими та юридичними особами в ч астині повноважень і відпові дальності, визначених Земель ним і Водним Кодексами, Закон ами України „Про охорону нав колишнього природного серед овища”, „Про тваринний світ” та іншими нормативно-правов ими актами.

Орендар (МРП Корюківської р /о УТМР), який експлуатує водой му і об' єкти інженерної інф раструктури, зобов' язаний у тримувати їх у справному (нал ежному стані) та вживати захо ди для попередження їх пошко дження і руйнування (п. 1.5).

Відповідно до п. 2.5.7 (Розділ „О рганізація служби експлуата ції, її обов' язки” Правил) на службових містках, перехода х, стоянах та сходах необхідн о встановити міцні перила та огородження та підтримувати їх у справному стані.

Спостереження за рівнями в оди проводять на водомірному пункті (посту), який облаштову ється шляхом встановлення гр адуйованої водомірної рейки для визначення об' єму води в залежності від площі дзерк ала водойми по топографічним характеристикам водойми (кр ивих залежностей і площ) (п.3.1.2).

Для проведення спостереже нь водомірний пункт обладнує ться водомірною рейкою з від мітками, за допомогою яких сп остерігач визначає рівень во ди. Відмітки рівня води визна чаються з точністю до 1 см та з аписуються в „Журнал спостер ежень за рівнями води”. (п. 3.1.3).

Для підтримання водойми у в ідповідному санітарному ста ні і недопущення забруднення , відповідно до п. 4.1.3, необхідно проводити:

- періодичне обкошу вання берегової лінії 1-3 рази на рік;

- обкошування (вида лення) очерету біля берегів т а акваторії водойм 1-3 рази на р ік;

- санітарні рубки догл яду в межах смуги відведення для потреб експлуатації за п огодженням з органами охорон и навколишнього природного с ередовища 1-2 рази на рік;

- очищення від замулен ня водойми, яке проводять піс ля спорожнення водойми не рі дше одного разу на 5-10 років;

- з метою приведення пл ощі мілководної зони до сані тарних вимог (не більше 15% від з агальної площі водойми) погл иблення водойми, розведення риб - біомеліораторів;

- заліснення та залуже ння в прибережній смузі водо йми.

Спеціалістами Корюківсь кого міжрайонного управлінн я водного господарства, з мет ою перевірки дотримання відп овідачем Правил технічної ек сплуатації каскаду ставків п о руслу річки Бреч, проведено обстеження орендованої відп овідачем ділянки, за результ атами якого складено акт обс теження каскаду ставків по р услу р. Бреч (т. 3 а.с.112).

Згідно цього акту, під час о бстеження було встановлено:

1) візуально виявлен о значене замулення ставків;

2) не проведено розч истка дикорослих чагарників в межах смуг відведення;

3) відсутні поручні та о городження на службових міст ках і переходах;

4) незадовільних саніт арний стан ставків;

5) в межах прибережної з ахисної смуги знаходяться бу дівлі;

6) відсутні водомірні п ости;

7) на гідротехнічній сп оруді відсутні сигнальні сто впчики.

Отже, обстеженням було вс тановлено порушення відпові дачем Правил та вимог Водног о та Земельного Кодексів Укр аїни.

Таким чином, суд вважає, що п ід час судового розгляду зна йшли своє підтвердження пору шення відповідачем умов Дого вору, які були виявлені 15.11.11р. ра йонною комісією з питань над ання земельних ділянок у кор истування та власність.

Звертає на увагу і той факт, що відповідач, взявши в оренд у земельну ділянку земель во дного фонду для цілей риборо зведення, не зареєстрував це й вид діяльності (т.1 а.с.69) та не з вітує до Відділу статистики у Корюківському районі.

За повідомленням Відділу с татистики у Корюківському ра йоні (лист від 23.02.11р. № 20) (т.3 а.с.55) Ми сливсько-рибальське підприє мство Корюківської районної організації Українського то вариства мисливців та рибало к не звітує до Відділу статис тики у Корюківському районі по формі № 1-риба „Вилов риби, д обування інших водних живих ресурсів”, в зв' язку з тим, що дані підприємство не зареєс троване у державного реєстра тора, яке здійснює діяльніст ь у сфері рибальства та пов' язані з ним послуги.

Основний вид діяльності да ного підприємства з:

92.62.0 - інша діяльність у сф ері мисливства, як вид спорту чи дозвілля;

91.33.0 - діяльність громадськи х організацій.

Збір даних від респонден тів для цього спостереження здійснюється за встановлени м Держкомстатом переліком зв ітних одиниць - цільовою сук упністю господарюючих суб' єктів. Дане підприємство не у війшло до цільової сукупност і звітних одиниць за даною фо рмою.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 4-3 ГПК У країни судочинство в господа рських судах здійснюється на засадах змагальності.

Сторони та інші особи, які б еруть участь у справі, обґрун товують свої вимоги і запере чення поданими суду доказами .

За приписом ч. 1 ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.

Суд вважає, що відповідачем не надано суду належних, допу стимих доказів, які б спросто вували обставини, викладені позивачем у позовній заяві.

Враховуючи вищенаведене, с уд доходить висновку про зад оволення позовних вимог.

Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 49, 82-85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольни ти повністю.

2. Розірвати догові р оренди землі від 01 червня 2006 р оку, укладений між Корюківсь кою районною державною адмін істрацією Чернігівської обл асті та Мисливсько-рибальськ им підприємством Корюківськ ої районної організації Укра їнського товариства мисливц ів та рибалок, зареєстровани й у Корюківському райвідділі ЧРФ ЦДЗК про що у державному р еєстрі земель внесено запис від 05 червня 2006 року за № 040684100001.

3. Стягнути з Мисливсько-р ибальського підприємства Ко рюківської районної організ ації Українського товариств а мисливців та рибалок (вул. Ін дустріальна, 14, м. Корюківка, Че рнігівська обл., 15300, р/р 26006005488 в ЗАТ „Полікомбанк” м. Чернігова, М ФО 353100, код 30005343) на користь Корюкі вської районної державної ад міністрації Чернігівської о бласті (вул. Шевченка, 60, м. Корю ківка, Чернігівська обл., 15300, р/р 35218001000532 в ГУДКУ у Чернігівській обл., МФО 853592, код 04061926) 1073,00 грн. на від шкодування витрат по сплаті судового збору.

Наказ видати після набранн я рішенням законної сили.

В судовому засіданні 05.03.12р., н а підставі ст. 85 ГПК України, ог олошено тільки вступну та ре золютивну частини рішення.

Суддя Ю.М. Бобров

Повне рішення складе но 06.03.12р.

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення05.03.2012
Оприлюднено13.03.2012
Номер документу21780058
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/3

Ухвала від 13.07.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 26.05.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Ухвала від 07.10.2016

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коваленко Н.М.

Судовий наказ від 06.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Соболєва С.М.

Судовий наказ від 06.06.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Соболєва С.М.

Ухвала від 01.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Маріщенко Л.О.

Ухвала від 24.11.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кузь В.Л.

Ухвала від 08.12.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кузь В.Л.

Ухвала від 09.08.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

Ухвала від 29.03.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Сидорук А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні