05.03.12
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Чернігівської обл асті
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"05" березня 2012 р. справа № 5028/1 1/3/2012
Позивач: Корюківська рай онна державна адміністрація Чернігівської області, 15300, Чернігівська область, м. Корю ківка, вул. Шевченка, 60
Відповідач: Мисливсько-риб альське підприємство Корюкі вської районної організації Українського товариства мис ливців та рибалок, 15300, Черні гівська область, м. Корюківка , вул. Індустріальна, 14
Треті особа на стороні поз ивача, які не заявляють самос тійних вимог на предмет спор у: 1. Брецька сільська рада Кор юківського району Чернігівс ької області, 15361, Чернігівс ька область, Корюківський ра йон, с. Бреч, вул. Шкільна, 9
2. Відділ Держкомзему в Корю ківському районі Чернігівсь кої області 15300, Чернігівськ а область, м. Корюківка, вул. Во кзальна, 24
3. Корюківське міжрайонне у правління водного господарс тва,
15300, Чернігівська область, м . Корюківка, вул. Садова, 2-а
Третя особа на стороні ві дповідача, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору: 4. Корюківська районна орг анізація Українського товар иства мисливців та рибалок, 15300, м. Корюківка, вул. Індустрі альна, 14
про розірвання договору оренди землі
Су ддя Бобров Ю.М.
Представники сторін:
Представники позивача: О СОБА_1. - начальник юридичног о відділу, довіреність № 02-16/308 ві д 26.01.2012
Представник відповідача: Г аврюш В.Є. - директор.
Представник третьої особи 1.: участі не взяв.
Представник третьої особи 2.: участі не взяв.
Представник третьої особи 3.: не з' явився.
Представник третьої особи 4.: Гаврюш В.Є. - голова.
В судовому засіданні взяв участь: старший прокурор від ділу прокуратури Чернігівсь кої області Кушнір Л.В., посвід чення № 60 від 29.06.2011р.
Позивачем - Корюківсько ю районною державною адмініс трацією Чернігівської облас ті подано позов до Мисливськ о-рибальського підприємства Корюківської районної орган ізації Українського товарис тва мисливців та рибалок про розірвання укладеного між с торонами договору оренди зем лі від 01.06.06р.
Розгляд справи відкладав ся, в судовому засіданні огол ошувалися перерви.
Після порушення проваджен ня у справі, заступником прок урора Чернігівської області , з метою запобігання порушен ня інтересів держави, подано клопотання про допуск до уча сті у справі представника пр окуратури області на стороні позивача (т. 1 а.с.57).
Отже, прокурор повідомив пр о свою участь у вже порушеній справі.
В судовому засіданні предс тавники позивача та прокурор підтримали позовні вимоги т а їх обґрунтування, викладен і у позовній заяві.
У позовній заяві позивач по силається, зокрема, на те, що в ідповідач, в порушення умов у кладеного договору оренди зе млі, неналежним чином викону є взяті на себе за договором з обов' язання.
Безгосподарні дії відпові дача, вказує у позовній заяві позивач, призводять до погір шення якісних показників зем ельної ділянки, істотно пере шкоджають передбаченому дог овором цільовому використан ню земельної ділянки (для риб орозведення), забезпечення н алежного та цільового викори стання земель водного фонду і недопущення погіршення їх санітарно та екологічного ст ану.
Порушення відповідачем ум ов користування наданою в ор енду земельною ділянкою були виявлені районною комісією з питань надання земельних д ілянок у користування та вла сність.
Зокрема, відповідно до висн овків районної комісії, за пе ріод користування відповіда чем орендованою земельною ді лянкою встановлені наступні порушення:
1) замілене водоймище - що не дозволяє займатись від творенням рибних ресурсів та порушує водний баланс та еко логічний стан;
2) за час оренди значно погіршився стан водоймища, с анітарне та екологічне стано вище навкруги;
3) через відсутність належних рибних запасів не н адаються послуги по вилову р иби членам Українського това риства мисливців та рибалок та любителям рибної ловлі мі ста та району;
4) орендовані землі та в одоймища не стали місцем від починку населення;
5) відсутні правовстан овлюючі документи, що підтве рджують право власності на о б' єкти нерухомості, що знах одяться на орендованій земел ьній ділянці, зокрема на гідр отехнічні споруди.
В судовому засіданні пре дставник позивача звернув ув агу суду, що акт прийому-перед ачі земельної ділянки, надан ої в оренду відповідачу від 02. 06.06р. (т.1 а.с.28) не підписаний предс тавником орендодавця. Згідно повідомлення Відділу статис тики у Корюківському районі (т.3 а.с.55) відповідач не звітує д о відділу статистики по форм і № 1-риба „Вилов риби, добуван ня інших водних живих ресурс ів” у зв' язку з тим, що підпри ємство не зареєстроване у де ржавного реєстратора як підп риємство, яке займається дія льністю у сфері рибальства, р ибництва та пов' язані з ним послуги.
Від пропозицій позивача пр ипинити договір оренди землі за згодою сторін відповідач відмовився.
Позивач та прокурор просят ь суд розірвати договір орен ди землі від 01.06.06р., укладений мі ж Корюківською районною держ авною адміністрацією та Мисл ивсько-рибальським підприєм ством Корюківської районної організації Українського то вариства мисливців і рибалок .
Відповідач у відзиві на поз ов (т.1 а.с.72) та у запереченнях та поясненнях на позовну заяву (т.3 а.с.5) вважає пред' явлений позов незаконним та необґрун тованим і проти позову запер ечує. Документи, які надані по зивачем суду, складені без до держання необхідної процеду ри та без посилання на діючі н ормативні та законодавчі акт и та спотворюють реальний ст ан подій.
Акт обстеження земельної д ілянки від 15.11.11р., на думку відпо відача, складений районною к омісією з питань надання зем ельних ділянок у користуванн я та власність не містить жод ного посилання на розпорядчи й документ, на підставі якого здійснювала діяльність комі сія.
Відповідач звертає увагу т акож на те, що перевірка прово дилась комісією без участі т а запрошення представників о рендаря. До складену комісії не входили представники еко логічної та санітарно-епідем іологічної служби, які б могл и реально оцінити екологічни й та санітарно-епідеміологіч ний стан об' єкту оренди, а са мі порушення не підтверджені достатніми доказами і є голо слівними та суб' єктивними.
Відповідач вважає, що підст авою для розірвання договору насправді є не висновки комі сії, а той факт, що райдержадмі ністрація має намір передати орендовану земельну ділянку іншому орендарю, для чого шук ає формальні та надумані під стави розірвання договору ор енди, навіть не намагаючись п риховати цього факту.
Представником відповідача надано для долучення до мате ріалів справи копії документ ів на підтвердження належног о оформлення права користува ння підприємством землею вод ного фонду.
Представник відповідача в судовому засіданні підтрима в заперечення проти позову з мотивів, викладених у відзив і на позов та у запереченнях т а поясненнях на позовну заяв у. Відповідач просить суд у по зові відмовити.
Після порушення проваджен ня у справі, до суду надійшло п исьмове клопотання Українсь кого товариства мисливців та рибалок (УТРМ), в особі Всеукр аїнської ради УТМР, про залуч ення УТМР до участі у справі н а стороні відповідача в якос ті третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору (т.1 а.с.30).
Оскільки у клопотанні не бу ло доведено в чому саме рішен ня суду з цього господарсько го спору може вплинути на пра ва або обов' язки УТМР щодо о днієї з сторін, зважаючи на те , що згідно Статуту відповіда ча (т.1 а.с.63) засновником та влас ником підприємства є Корюків ська районна організація УТМ Р, клопотання було судом відх илено.
Разом з тим, ухвалою суду ві д 09.02.12р. (т.3 а.с.12), судом залучено д о участі у справі на стороні в ідповідача третю особу, яка н е заявляє самостійних вимог на предмет спору засновника і власника Мисливсько-рибаль ського підприємства Корюків ської районної організації У країнського товариства мисл ивців та рибалок - Корюківськ у районну організацію Україн ського товариства мисливців і рибалок.
Крім того, цією ж ухвалою су дом залучено до участі у спра ві на стороні позивача треті х осіб, які не заявляють самос тійних вимог на предмет спор у: Брецьку сільську раду Корю ківського району Чернігівсь кої області; Відділ Держкомз ему в Корюківському районі Ч ернігівської області; Корюкі вське міжрайонне управління водного господарства.
Треті особа - Корюківська районна організація УТМР у п исьмових поясненнях на позов ну заяву (т.3 а.с.31) проти позову з аперечує з мотивів, аналогіч них мотивам, викладеним у зап ереченнях та поясненнях на п озовну заяву, наданих відпов ідачем.
Третя особа - Відділ Держк омзему у Корюківському район і Чернігівської області нада ла письмові пояснення по спр аві (т.3 а.с.24), в яких, зокрема, пов ідомила, що за поданням проку ратури Корюківського району , 22.03.11р. було проведено перевірк у щодо законності укладення договору оренди між РДА та ві дповідачем та окремо в части ні встановлення та наявності сервітутів - право та прохо ду по наявним шляхам за вказа ним договором. За результата ми даної перевірки було скла дено акт від 22.03.11р. Було встанов лено, що в п. 26 договору оренди з емлі від 01.06.06р. не зазначено вст ановлення сервітуту - право проїзду та проходу по наявни м шляхам, що є порушенням ст. 99 З емельного кодексу України. П орушнику земельного законод авства видано припис № 001730 від 22.03.11р. В місячний термін дане по рушення було усунуто, вимоги припису були виконані 30.03.11р. - укладено додаткову угоду від 01.07.06р. до договору оренди землі , згідно якої за згодою сторін встановлено постійний земел ьний сервітут на прохід та пр оїзд на транспортних засобах по наявному шляху, який прохо дить на орендованій земельні й ділянці площею 2,0068га. Дана уг ода була зареєстрована у Від ділі Держкомзему у Корюківсь кому районі, про що у Державно му реєстрі земель вчинено за пис від 31.03.11р. за № 742248154000034.
Від третьої особи надійшло письмове клопотання про роз гляд справи в судовому засід анні 28.02.12р. без її участі.
Проти позовних вимог Відді л Держкомзему у Корюківськом у районі не заперечує.
Представник третьої особи - Корюківського міжрайонно го управління водного господ арства надав суду письмові п ояснення (т.3 а.с.110) та акт обстеж ення каскаду ставків по русл у р. Бреч (т.3 а.с.112).
Третя особа - Брецька сіль ська рада Корюківського райо ну Чернігівської області у п исьмовому клопотанні (т.3 а.с.19) просить суд розглянути справ у без участі представника сі льської ради.
Розглянувши подані матері али, з' ясувавши обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги, дослідивши та оцінивш и надані сторонами та іншими учасниками господарського п роцесу докази, заслухавши в с удовому засіданні пояснення представників сторін, проку рора та представників третіх осіб, суд встановив наступне .
Як свідчать матеріали спра ви, між Корюківською районно ю державною адміністрацією - Орендодавцем та Мисливсько-р ибальським підприємством Ко рюківської районної організ ації Українського товариств а мисливців та рибалок - Оре ндарем, 01 червня 2006 року укладе но договір оренди землі (далі - Договір) (т.1 а.с.9).
Згідно п. 1 Договору, відпові дно до розпорядження Корюків ської РДА від 15.05.2006 року № 198 (а.с.12), орендодавець надає, а Оренда р приймає у строкове платне к ористування земельну ділянк у землі водного фонду, яка зна ходиться на території Брецьк ої сільської ради.
Згідно п. 2 Договору в оренду передається земельна ділянк а загальною площею 25,4350га, в том у числі під водою 21,4398га, шляхам и 2,0068га, під дворами 0,8га, під бол отом 1,1884га.
На земельній ділянці знахо дяться об' єкти нерухомого м айна гідротехнічні споруди: РШ № 1, РТП № 2, РТП № 4, РТП № 5, РТП № 6, РТП № 7 (п. 3 Договору).
Договір укладено на десять років (п. 8 Договору).
Відповідно до п. 15 Договору з емельна ділянка передається в оренду для риборозведення .
Передача земельної ділянк и здійснюється з розроблення м проекту відведення (п. 18 Дого вору).
Відповідно до п. 20 Договору п ередача земельної ділянки Ор ендарю здійснюється в 10-ти ден ний термін після державної р еєстрації цього Договору за актом її прийняття-передачі.
В п. 28 Договору сторони перед бачили, що в разі невиконання Орендарем умов цього догово ру Орендодавець вправі поста вити питання про дострокове розірвання договору оренди; вимагати від Орендаря ефекти вного використання орендова ної землі.
Згідно п. 29 Договору обов' я зки орендодавця: не втручати ся в господарську діяльність Орендаря; надати земельну ді лянку Орендареві в строки і в порядку, передбачені цим дог овором.
Згідно п. 30 Договору права ор ендаря: отримати в користува ння земельну ділянку згідно з умовами цього договору; пер едавати земельну ділянку в с уборенду з дозволу Орендодав ця.
Відповідно до п. 31 Договору О рендар зобов' язався: викори стовувати орендовані земель ні ділянки за цільовим призн аченням, способами, які напра влені на збереження земельни х ділянок; виконувати доброс овісно умови цього договору; своєчасно сплачувати орендн у плату; дотримуватися вимог Водного кодексу України.
У п. 37 Договору сторони домов илися, що дія договору припин яється у разі: закінчення стр оку дії договору, на який він б ув заключний; придбання Орен дарем земельної ділянки у вл асність; викупу земельної ді лянки у власність; викупу зем ельної ділянки для суспільни х потреб або примусового від чуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідн ості в порядку, встановленом у законом; ліквідації юридич ної особи - Орендаря. Догові р припиняється також і в інши х випадках, передбачених зак оном.
Дія договору, згідно п. 38 Дого вору, припиняється шляхом ро зірвання за: взаємною згодою сторін; рішенням суду на вимо гу однієї із сторін внаслідо к невиконання другою стороно ю обов' язків, передбачених договором, та внаслідок випа дкового знищення, пошкодженн я орендованої земельної діля нки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інш их підстав, визначених закон ом.
Розірвання договору оренд и землі в односторонньому по рядку не допускається. Умова ми розірвання договору в одн осторонньому порядку є рішен ня суду (п. 39 Договору).
Договір зареєстровано у Ко рюківському райвідділі ЧРФ У ДЗК, про що у Державному реєст рі земель внесено запис від 05 червня 2006р. за № 040684100001, погоджено з Чернігівським облводгоспо м та з Державним управлінням екології та природних ресур сів у Чернігівській області.
Передбачений Договором ак т прийняття-передачі з боку О рендодавця не підписаний (т.1 а .с.38).
В подальшому сторонами бул о укладено додаткові угоди д о Договору, зокрема, додатков у угоду від 30.03.11р. про встановле ння постійного земельного се рвітуту на прохід та проїзд н а транспортних засобах по на явному шляху, який проходить по орендованій земельній ді лянці площею 2,0068га, зареєстров аній у Відділі Держкомзему у Корюківському районі, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 31.03.11р. за № 74224815 4000034 (т.1 а.с.87).
Як вбачається із матеріалі в справи, 15 листопада 2011 року ра йонною комісією з питань над ання земельних ділянок у кор истування та власність було проведено обстеження земель ної ділянки, що перебуває в ор енді відповідача згідно Дого вору, за результатами якого к омісією складено акт обстеже ння земельної ділянки, що пер ебуває в оренді (т.1 а.с.14).
Як зазначено в цьому акті, п ід час обстеження встановлен о, що на земельній ділянці:
1) замілене водоймищ е;
2) не проведена розч истка дикорослих чагарників ;
3) відсутні поручні на м істках для безпеки переходу громадян через водні канали;
4) незадовільний стан в одоймищ, санітарне становище навкруги.
За результатами обстеже ння комісія вирішила визнати неефективним використання з емельної ділянки, що перебув ає в оренді відповідача.
Встановлені порушення від ображені в протоколі засідан ня районної комісії з питань надання земельних ділянок в користування та власність в ід 16 листопада 2011 року (т.1 а.с.13).
Членами комісії було відмі чено, що відповідач не вживає заходів щодо покращення ефе ктивності використання орен дованої земельної ділянки, з окрема, щодо збільшення об' ємів вирощування, вилову та п ослідуючої реалізаційної ри би.
Зазначено, що на території г осподарства розміщені нежит лові гідротехнічні споруди, також на прибережній смузі (д о 50 метрів) проведено будівниц тво дерев' яних приміщень, щ о не відповідає чинному зако нодавству. У відповідача від сутні правовстановлюючі док ументи, що підтверджують пра во власності на об' єкти нер ухомості, що знаходяться на о рендованій земельній ділянц і, зокрема, на гідротехнічні с поруди.
Комісія вирішила визнати н еефективним використання зе мельної ділянки, що перебува є в оренді Мисливсько-рибаль ського підприємства Корюків ської районної організації У ТМР згідно договору оренди з емлі від 01 червня 2006 року, який з ареєстрований у Корюківсько му відділ ЧРФ УДЗК 05 червня 2006 р оку за № 040684100001 та пропонувати го лові райдержадміністрації з вернутися до Мисливсько-риба льського підприємства Корюк івської районної організаці ї УТМР з пропозицією припини ти дію договору оренди землі від 01 червня 2006 року за згодою с торін.
Враховуючи пропозицію ком ісії, голова райдержадмініст рації звернувся до директора Мисливсько-рибальського під приємства Корюківської райо нної організації УТМР з лист ом від 13.12.11р. № 02-Ю/3665 про припиненн я дії договору оренди землі в ід 01.06.06р. за згодою сторін.
Але відповідач в листі-відп овіді від 26.12.10р. № 60 (т.1 а.с.16) відмов ився припинити Договір за зг одою сторін.
Статтею 18 Земельного кодекс у України (ЗК України) зазначе но, що до земель України належ ать усі землі в межах її терит орії, в тому числі острови та з емлі, зайняті водними об' єк тами, які за основним цільови м призначенням поділяються н а категорії.
Однією із категорій земель , визначених ст. 19 ЗК України, є землі водного фонду.
Стаття 58 ЗК України визначи ла, що до земель водного фонду належать землі, зайняті: моря ми, річками, озерами, водосхов ищами, іншими водними об' єк тами, болотами, а також остров ами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок т а навколо водойм; гідротехні чними, іншими водогосподарсь кими спорудами та каналами, а також землі, виділені під сму ги відведення для них; берего вими смугами водних шляхів.
Правовий режим користуван ня водними об' єктами слід р озглядати в комплексі з прав овим режимом земель водного фонду, які разом можна назват и водно-земельними відносина ми, що виступають єдиним комп лексним об' єктом правового регулювання. Ці відносини ре гулюються Водним кодексом Ук раїни (ВК України), ЗК України, Законом України „Про охорон у навколишнього середовища” , Законом України „Про оренду землі”, нормативно-правовим и актами Кабінету Міністрів України та актами інших орга нів виконавчої влади, рішенн ями місцевих органів державн ої влади та місцевого самовр ядування, цивільно-правовими договорами.
В положеннях ст. 59 ЗК України та ст. 85 ВК України закріплені основні види прав на землі во дного фонду, а саме: права влас ності та права користування на умовах оренди шляхом укла дення цивільно-правових дого ворів.
Порядок надання земель вод ного фонду в користування та припинення права користуван ня ними встановлюється земел ьним законодавством (ст. 85 ВК У країни).
Згідно зі ст. 124 ЗК України пе редача в оренду земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, здійснюється на підставі рішення відповідних органів виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шл яхом укладення договору орен ди земельної ділянки. Щодо ко мпетенції надання й вилученн я земельних ділянок водного фонду, то до розмежування зем ель на землі державної та ком унальної власності діє п. 12 Пе рехідних положень ЗК України . Таким чином, повноваження щ одо розпорядження земельним и ділянками водного фонду в м ежах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відпо відні сільські, селищні, місь кі ради (на підставі свого ріш ення), а за межами населених пу нктів - відповідні органи ви конавчої влади.
Згідно ч. 1 ст. 93 ЗК України пра во оренди земельної ділянки - це засноване на договорі с трокове платне володіння і к ористування земельною ділян кою, необхідною орендареві д ля провадження підприємниць кої та іншої діяльності.
Відносини, пов' язані з оре ндою землі, регулюються зако ном (ч. 8 ст. 93 ЗК України).
Згідно ст. 13 Закону України „ Про оренду землі” від 06.10.98р. № 161-Х IV (далі - Закону № 161) договір ор енди землі - це договір, за як им орендодавець зобов' язан ий за плату передати орендар еві земельну ділянку у волод іння і користування, на певни й строк, а орендар зобов' яза ний використовувати земельн у ділянку відповідно до умов договору та вимог земельног о законодавства.
Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної в ласності здійснюється на під ставі рішення відповідного о ргану виконавчої влади або о ргану місцевого самоврядува ння - орендодавця, прийнятог о у порядку, передбаченому Зе мельним кодексом України, аб о за результатами аукціону (ч . 2 ст. 16 Закону № 161).
Передача об' єкта оренди о рендарю здійснюється орендо давцем у строки та на умовах, щ о визначені у договорі оренд и землі, за актом приймання-пе редачі (ст. 17 Закону № 161).
Згідно ч. 1 ст. 32 Закону № 161 на ви могу однієї із сторін догові р оренди землі може бути дост роково розірваний за рішення м суду в разі невиконання сто ронами обов' язків, передбач ених статтями 24 і 25 цього Закон у та умовами договору, а в разі випадкового знищення чи пош кодження об' єкта оренди, як е істотно перешкоджає передб аченому договором використа нню земельної ділянки, а тако ж на підставах, визначених Зе мельним кодексом України.
Крім того, у п. 2.20 постанови пл енуму Вищого господарського суду України „Про деякі пита ння практики розгляду справ у спорах, що виникають із земе льних відносин” зазначено, щ о у вирішенні спорів про розі рвання договору оренди земел ьної ділянки судам слід врах овувати, що договір оренди зе млі може бути достроково роз ірваний за рішенням суду з пі дстав визначених іншими зако нами України.
Відповідно до ст. 526 ЦК Україн и зобов' язання має виконува тися належним чином відповід но до умов договору та вимог ц ього Кодексу, інших актів цив ільного законодавства, а за в ідсутності таких умов та вим ог - відповідно до звичаїв д ілового обороту та інших вим ог, що звичайно ставляться.
Статтею 651 ЦК України передб ачено, що зміна або розірванн я договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бут и змінено або розірвано за рі шенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного по рушення договору другою стор оною та в інших випадках, в становлених договором аб о законом.
Згідно ч. 2 ст. 76 ВК України реж им роботи водогосподарських систем встановлюється водог осподарськими органами на пі дставі правил експлуатації в одних об' єктів з урахування м екологічних вимог та інтер есів всіх водокористувачів.
На замовлення відповідача Корюківським міжрайонним уп равлінням водного господарс тва, відповідно до ст.ст. 76, 78 ВК У країни, було виготовлено Вод огосподарський паспорт (т.2 а.с .1) з Правилами технічної експл уатації каскаду ставків по р услу річки Бреч, розташовано го на землях Брецької сільсь кої ради Корюківського район у Чернігівської області (т. 2 а .с.16) (далі - Правила).
Згідно п. 1.2 (Розділ „Загальні положення” Правил), вони визн ачають основні вимоги до орг анізацію обслуговування вод ойми та утримання у справном у стані об' єктів інженерної інфраструктури, які входять до його складу.
Згідно п. 1.3 Правила є обов' я зковими для виконання фізичн ими та юридичними особами в ч астині повноважень і відпові дальності, визначених Земель ним і Водним Кодексами, Закон ами України „Про охорону нав колишнього природного серед овища”, „Про тваринний світ” та іншими нормативно-правов ими актами.
Орендар (МРП Корюківської р /о УТМР), який експлуатує водой му і об' єкти інженерної інф раструктури, зобов' язаний у тримувати їх у справному (нал ежному стані) та вживати захо ди для попередження їх пошко дження і руйнування (п. 1.5).
Відповідно до п. 2.5.7 (Розділ „О рганізація служби експлуата ції, її обов' язки” Правил) на службових містках, перехода х, стоянах та сходах необхідн о встановити міцні перила та огородження та підтримувати їх у справному стані.
Спостереження за рівнями в оди проводять на водомірному пункті (посту), який облаштову ється шляхом встановлення гр адуйованої водомірної рейки для визначення об' єму води в залежності від площі дзерк ала водойми по топографічним характеристикам водойми (кр ивих залежностей і площ) (п.3.1.2).
Для проведення спостереже нь водомірний пункт обладнує ться водомірною рейкою з від мітками, за допомогою яких сп остерігач визначає рівень во ди. Відмітки рівня води визна чаються з точністю до 1 см та з аписуються в „Журнал спостер ежень за рівнями води”. (п. 3.1.3).
Для підтримання водойми у в ідповідному санітарному ста ні і недопущення забруднення , відповідно до п. 4.1.3, необхідно проводити:
- періодичне обкошу вання берегової лінії 1-3 рази на рік;
- обкошування (вида лення) очерету біля берегів т а акваторії водойм 1-3 рази на р ік;
- санітарні рубки догл яду в межах смуги відведення для потреб експлуатації за п огодженням з органами охорон и навколишнього природного с ередовища 1-2 рази на рік;
- очищення від замулен ня водойми, яке проводять піс ля спорожнення водойми не рі дше одного разу на 5-10 років;
- з метою приведення пл ощі мілководної зони до сані тарних вимог (не більше 15% від з агальної площі водойми) погл иблення водойми, розведення риб - біомеліораторів;
- заліснення та залуже ння в прибережній смузі водо йми.
Спеціалістами Корюківсь кого міжрайонного управлінн я водного господарства, з мет ою перевірки дотримання відп овідачем Правил технічної ек сплуатації каскаду ставків п о руслу річки Бреч, проведено обстеження орендованої відп овідачем ділянки, за результ атами якого складено акт обс теження каскаду ставків по р услу р. Бреч (т. 3 а.с.112).
Згідно цього акту, під час о бстеження було встановлено:
1) візуально виявлен о значене замулення ставків;
2) не проведено розч истка дикорослих чагарників в межах смуг відведення;
3) відсутні поручні та о городження на службових міст ках і переходах;
4) незадовільних саніт арний стан ставків;
5) в межах прибережної з ахисної смуги знаходяться бу дівлі;
6) відсутні водомірні п ости;
7) на гідротехнічній сп оруді відсутні сигнальні сто впчики.
Отже, обстеженням було вс тановлено порушення відпові дачем Правил та вимог Водног о та Земельного Кодексів Укр аїни.
Таким чином, суд вважає, що п ід час судового розгляду зна йшли своє підтвердження пору шення відповідачем умов Дого вору, які були виявлені 15.11.11р. ра йонною комісією з питань над ання земельних ділянок у кор истування та власність.
Звертає на увагу і той факт, що відповідач, взявши в оренд у земельну ділянку земель во дного фонду для цілей риборо зведення, не зареєстрував це й вид діяльності (т.1 а.с.69) та не з вітує до Відділу статистики у Корюківському районі.
За повідомленням Відділу с татистики у Корюківському ра йоні (лист від 23.02.11р. № 20) (т.3 а.с.55) Ми сливсько-рибальське підприє мство Корюківської районної організації Українського то вариства мисливців та рибало к не звітує до Відділу статис тики у Корюківському районі по формі № 1-риба „Вилов риби, д обування інших водних живих ресурсів”, в зв' язку з тим, що дані підприємство не зареєс троване у державного реєстра тора, яке здійснює діяльніст ь у сфері рибальства та пов' язані з ним послуги.
Основний вид діяльності да ного підприємства з:
92.62.0 - інша діяльність у сф ері мисливства, як вид спорту чи дозвілля;
91.33.0 - діяльність громадськи х організацій.
Збір даних від респонден тів для цього спостереження здійснюється за встановлени м Держкомстатом переліком зв ітних одиниць - цільовою сук упністю господарюючих суб' єктів. Дане підприємство не у війшло до цільової сукупност і звітних одиниць за даною фо рмою.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 4-3 ГПК У країни судочинство в господа рських судах здійснюється на засадах змагальності.
Сторони та інші особи, які б еруть участь у справі, обґрун товують свої вимоги і запере чення поданими суду доказами .
За приписом ч. 1 ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.
Суд вважає, що відповідачем не надано суду належних, допу стимих доказів, які б спросто вували обставини, викладені позивачем у позовній заяві.
Враховуючи вищенаведене, с уд доходить висновку про зад оволення позовних вимог.
Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни судовий збір покладається на відповідача.
Керуючись ст. ст. 33, 34, 49, 82-85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольни ти повністю.
2. Розірвати догові р оренди землі від 01 червня 2006 р оку, укладений між Корюківсь кою районною державною адмін істрацією Чернігівської обл асті та Мисливсько-рибальськ им підприємством Корюківськ ої районної організації Укра їнського товариства мисливц ів та рибалок, зареєстровани й у Корюківському райвідділі ЧРФ ЦДЗК про що у державному р еєстрі земель внесено запис від 05 червня 2006 року за № 040684100001.
3. Стягнути з Мисливсько-р ибальського підприємства Ко рюківської районної організ ації Українського товариств а мисливців та рибалок (вул. Ін дустріальна, 14, м. Корюківка, Че рнігівська обл., 15300, р/р 26006005488 в ЗАТ „Полікомбанк” м. Чернігова, М ФО 353100, код 30005343) на користь Корюкі вської районної державної ад міністрації Чернігівської о бласті (вул. Шевченка, 60, м. Корю ківка, Чернігівська обл., 15300, р/р 35218001000532 в ГУДКУ у Чернігівській обл., МФО 853592, код 04061926) 1073,00 грн. на від шкодування витрат по сплаті судового збору.
Наказ видати після набранн я рішенням законної сили.
В судовому засіданні 05.03.12р., н а підставі ст. 85 ГПК України, ог олошено тільки вступну та ре золютивну частини рішення.
Суддя Ю.М. Бобров
Повне рішення складе но 06.03.12р.
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2012 |
Оприлюднено | 13.03.2012 |
Номер документу | 21780058 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні