Ухвала
від 05.03.2012 по справі 17/17-4205-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



УХВАЛА

"05" березня 2012 р. Сп рава № 17/17-4205-2011

За заявою Управління Пенсійного фонду України в Б алтському районі Одеської об ласті (м.Балта, Одеської обл.)

до боржника: Сільського сподарського виробничого ко оперативу „Ракулово” (с.Раку лово, Балтський р-н, Одеська об л.)

про визнання банкрутом

Суддя Брагіна Я.В.

при секретарі Стачук Т.В .

за участю представників :

від ініціюючого кредитор а: ОСОБА_1 довір. №17317/103 від 20.12.11 ., ОСОБА_2., доручення №222/07 від 11.01.11.;

від боржника: Лабуда А.С. го лова ліквідаційної комісії

В засіданні суду 27.02.12. оголо шувалась перерва до 05.03.12. на під ставі ст. 77 ГПК України.

31.08.2011р. Управління пенсійн ого фонду України в Балтсько му районі Одеської області ( 66 100, Одеська обл., м. Балта, вул. Шев ченко, 19 ) звернулось до господ арського суду із заявою про п орушення провадження у справ і про банкрутство Сільського сподарського виробничого ко оперативу „Ракулово” (66122, Одес ька обл., Балтський р-н, с. Ракул ово, код ЄДРПОУ 30080059 ).

Ухвалою суду від 05.09.2011р. повер нуто без розгляду заяву Упра вління пенсійного фонду Укра їни в Балтському районі Одес ької області про банкрутство Сільськогосподарського вир обничого кооперативу „Ракул ово”.

Постановою Одеського апел яційного господарського суд у від 11.10.2011р. ухвалу господарськ ого суду Одеської області ві д 05.09.2011р. скасовано та матеріали передані до господарського суду Одеської області для ро згляду.

Автоматизованою системою документообігу господарськ ого суду Одеської області за яву передано на розгляд судд і Брагіній Я.В.

Ухвалою від 20.10.11. суддя Брагін а Я.В. прийняла заяву до розгл яду, порушила провадження у с праві про банкрутство Сільсь когосподарського виробничо го кооперативу „Ракулово”.

У судовому засіданні предс тавники кредитора пояснили , що боржник не подає звітніст ь до податкових органів із 2000 р оку, не займається підприємн ицькою діяльністю, згідно да них довідок майно не зареєст роване на праві власності за Сільськогосподарським виро бничим кооперативом „Ракуло во”. Дійсно за рішенням суду у 2006 році припинено підприємн ицьку діяльність боржника. П ризначений ліквідатор не зай мається ліквідацією коопера тиву.

Ліквідатор боржника в засі данні суду заяву про визнанн я банкрутом боржника не визн ав. Пояснив, що ліквідатором проводяться дії по реєстраці ї належного кооперативу майн а, вчиняються ліквідаційні з аходи на виконання рішення с уду про припинення підприємн ицької діяльності, відкрито рахунок кооперативу у банку. Не міг здійснювати ліквідац ійних дій через невидачу дов ідки Управлінням пенсійного фонду України в Балтському р айоні Одеської області необх ідної для відкриття рахунку. На теперішній час розрахунк овий рахунок відкритий, замо влено технічну документацію на нерухоме майно, право влас ності на яке було визнано за р ішенням суду, а також оформля ються документи на техніку.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матерали справи господарськ ий суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до частини 2 статті 41 ГПК України, провадже ння у справах про банкрутств о здійснюється у порядку, пер едбаченому цим Кодексом з ур ахуванням вимог Закону Украї ни “Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом”.

Справа про банкрутство пор ушується господарським судо м, якщо безспірні вимоги кред итора ( кредиторів) до боржник а сукупно складають не менше трьохсот мінімальних розмір ів заробітної плати, які не бу ли задоволені боржником прот ягом трьох місяців після вст ановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбач ено цим Законом (ст.6 Закону Ук раїни „Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом”).

Стаття 52 Закону України „Пр о відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутом”, яка має назву „Особливості банкрутства ві дсутнього боржника”, передба чає вказані „інші випадки” т а особливості порушення спр ави про банкрутство, про які і деться в ч. 3 ст. 6 Закону, зокрем а, у разі, якщо громадянин-підп риємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної о соби відсутні за її місцезна ходженням, або у разі ненадан ня боржником протягом року д о органів державної податков ої служби згідно із законода вством податкових деклараці й, документів бухгалтерської звітності, а також, за наявнос ті інших ознак, що свідчать пр о відсутність підприємницьк ої діяльності боржника, заяв а про порушення справи про ба нкрутство відсутнього боржн ика може бути подана кредито ром незалежно від розміру йо го вимог до боржника та строк у виконання зобов'язань.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни „Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом”, - „бор жник це суб' єкт підприємниц ької діяльності, неспроможни й виконати свої грошові зобо в' язання перед кредиторами , у тому числі зобов' язання щ одо сплати податків і зборів (обов' язкових платежів), про тягом трьох місяців після на стання встановленого строку їх сплати”.

А неплатоспроможність - н еспроможність суб' єкта під приємницької діяльності вик онати після настання встано вленого строку їх сплати гро шові зобов' язання перед кре диторами, а також виконати зо бов' язання щодо сплати пода тків і зборів (обов' язкових платежів) не інакше як через в ідновлення платоспроможнос ті.

Банкрутство - визнана гос подарським судом неспроможн ість боржника відновити свою платоспроможність та задово льнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як чере з застосування ліквідаційно ї процедури.

Таким чином, Закон України „Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом” не передба чає можливості порушення про вадження у справі про банкру тство як за загальною так і за спрощеною процедурою за від сутності доказів, які б підтв ерджували неможливість задо волення вимог кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури у б анкрутстві.

Проте, як свідчать матерали справи, боржник може задовіл ьнити вимоги без застосуванн я ліквідаційної процедури у банкрутстві враховуючи наст упне.

Рішенням господарського с уду Одеської області від 15.03.06. п рипинено юридичну особу - Сі льськогосподарський виробн ичий кооператив „Ракулово” ( а.с.23-24, т.1).

Згідно листа за №01-21/2742 від 10.11.11. Б алтської районної державної адміністрації Лабуду А.С. при значено головою ліквідаційн ої комісії Сільсьгосподарсь кого виробничого кооператив у „Ракулово” відповідно до п .6 ст.38 Закону України „Про держ авну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців ” (а.с.62, т.2).

Із наданого пояснення держ авного реєстратора апарату Б алтської райдержадміністра ції (а.с.12- 122, т.2) та із витягу із ЄД Р вбачається, що державним ре єстратом на підставі ст.38 Зако ну України „Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців” вне сено запис до ЄДР щодо спроще ної процедури припинення юри дичної особи боржника шляхом її ліквідації, оскільки лікв ідатором протягом трьох рок ів не надано перелік докумен тів, який передбачено ч.1 ст.36 За кону України „Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ”, а також державний реєстрат ор повідомив усі фонди, держа вну податкову службу, пенсій ний фонд щодо спрощеної проц едури припинення боржника шл яхом ліквідації.

25.05.11. до ЄДР державним реєстра тором внесено запис про приз упинення процесу спрощеної п роцедури, в зв' язку із подан ням Управлінням пенсійного фонду України в Балтському р айоні Одеської області запер ечення щодо спрощеної процед ури (а.с.120-121,т.2).

Судом також встановлено, що головою ліквідаційної коміс ії проводяться дії щодо лікв ідації боржника, зокрема: 24 кв ітня 2011 року опубліковано ого лошення в газеті „Голос Укра їни” про припинення боржника на виконання рішення господ арського суду Одеської обла сті, претензії кредиторів пр иймаються ліквідаційною ком ісією СВК „Ракулово” протяго м двох місяців (а.с.87,т.2).

Після опубліковання оголо шення до ліквідаційної коміс ії звернувся із заявою, зокре ма: Балтський районний центр зайнятості (а.с.43, т.2), яка були р озглянута комісією та визнан а. Також оформляється техніч на документація на майно, яке за рішенням господарського суду Одеської області від 19.01.04 . у справі №9/293-03-9651 визнано право власності за Сільськогоспод арським виробничим кооперат ивом „Ракулово”(а.с.46 - 50, т.2), що пі дтверджується довідкою МБТІ за 8 від 20.02.12., а також на майно на яке має право боржник як прав онаступник КСП „Ракулово”, а саме: подано заявки - догово ри від 24.02.2012. на експертне компл ексне дослідження транспорт них засобів, сплачено кошти з а виготовлення технічної док ументації БТІ, відкритий рах унок в банку, взято на облік пл атника податків 23.12.11. та вчиняю ться інші дії ліквідаційною комісією.

За вимогами ст.104 ЦК України т а ст.33 Закону України „Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців” юридична особа припи няється в результаті передан ня всього свого майна, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднан ня, поділу, перетворення (реор ганізаціі) або в результаті л іквідації за рішенням, прийн ятим засновниками (учасникам и) юридичними особами або упо вноваженими ними органами, з а судовим рішенням або за ріш енням органу державної влади , прийнятим у випадках, передб аченим законом.

Згідно ч.3 ст. 110 ЦК України, якщ о вартості майна юридичної о соби недостатньо для задовол ення вимог кредиторів, юриди чна особа ліквідується в пор ядку, встановленому Законом України „Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.

Разом з тим, матеріали справ и свідчать, зокрема: рішення г осподарського суду Одеської області від 19.01.04. у справі № 9/293-03-965 1, про що суд зазначав вище, що у боржника є в наявності майно , на яке оформляються докумен ти, вартістю якого можливо за довольнити вимоги кредиторі в.

Отже, визнавати боржника ба нкрутом є передчасним, оскіл ьки виконуються дії головою ліквідаційної комісії щодо в становлення оцінки майна, то бто вартості майна, якою можл иво буде задовольнити вимоги кредиторів. І тільки, якщо май на буде недостатньо для задо волення вимог кредиторів, бо ржника можливо буде ліквідув ати в порядку встановленому Законом України "Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом", враховуюючи вимоги ч.3 с т.110 ЦК України.

Крім того, справа №17/17-4205-2011 про банкрутство відсутнього бор жника Сільськогосподарсько го кооперативу "Ракулово" пор ушена за заявою ініціюючого кредитора - Управління пенс ійного фонду України в Балт ському районі Одеської облас ті.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України орг ани державної влади та орган и місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. ст. 10 Закону Укра їни "Про державну податкову с лужбу в Україні" державні под аткові інспекції в районах к онтролюють своєчасність под ання платниками податків бух галтерських звітів і балансі в, податкових декларацій, роз рахунків та інших документів , пов'язаних з обчисленням под атків, інших платежів, а також перевіряють достовірність ц их документів щодо правильно сті визначення об'єктів опод аткування і обчислення подат ків, інших платежів.

Відповідно до вимог с т. 11 Закону України "Про держав ну податкову службу в Україн і" органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право: 1) здійснювати доку ментальні невиїзні перевірк и (на підставі поданих податк ових декларацій, звітів та ін ших документів, пов'язаних з н арахуванням і сплатою податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірк и своєчасності, достовірност і, повноти нарахування і спла ти податків та зборів (обов'яз кових платежів), додержання в алютного законодавства юрид ичними особами, їх філіями, ві дділеннями, іншими відокремл еними підрозділами, що не маю ть статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підпр иємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України п окладено обов'язок утримуват и та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), к рім Національного банку Укра їни та його установ (далі - пла тники податків).

З врахуванням вимог ст. 11- 1 вказаного Закону, позаплано вою виїзною перевіркою вважа ється перевірка, яка не перед бачена в планах роботи орган у державної податкової служб и і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обстави н, у тому числі, якщо платником податків не подано в установ лений строк податкову деклар ацію або розрахунки, якщо їх п одання передбачено законом. Позапланова виїзна перевірк а здійснюється на підставі в иникнення обставин, викладен их у цій статті, за рішенням ке рівника податкового органу, яке оформляється наказом.

Виходячи з викладеного, г осподарський суд приходить д о висновку, що встановлення ф акту неподання платником под атків у встановлений строк, п ротягом року податкових декл арацій відноситься виключно до компетенції органів держ авної податкової служби, яка , з вказаних підстав, може бути ініціюючим кредитором у спр аві про банкрутство відсутнь ого боржника.

В даному випадку Управлін ня пенсійного фонду України у Балтському районі Одесько ї області вийшло за межі нада ної йому компетенції, зверну вшись до господарського суду за заявою про порушення спра ви про банкрутство на підста ві ст. 52 спеціального Закону, з підстав неподання боржником протягом року податкових де кларацій до органів податков ої служби.

Така ж правова позиція і Ви щого господарського суду Укр аїни, викладана в постанові в ід 24.11.2009 № Б-48/90-09.

Отже, Управління пенсійног о фонду України у Балтському районі Одеської області без підставно звернулось до суду із заявою про визнання боржн ика банкрутом на підставі ст .52 Закону України "Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом" в зв'язку із неподачею бо ржником податкової звітност і до податкових органів та ін іціюючим кредитором не нада но належних доказів, які би пі дтверджували неспроможніст ь боржника виконати грошове зобов' язання ініціюючого к редитора не інакше як через з астосування ліквідаційної п роцедури.

Таким чином, вимога Уп равління пенсійного фонду Ук раїни в Балтському районі Од еської області про визнання банкрутом Сільськогосподар ського виробничого кооперат иву „Ракулово” в порядку ст. 52 Закону України „Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом” не обґрунтована належн ими доказами та є безпідстав ною.

Відповідно до п.36 Постанов и Пленуму Верховного Суду Ук раїни №15 від 18 грудня 2009 року „Пр о судову практику в справах п ро банкрутство” у разі коли, з аконом не врегульовано подал ьший перебіг провадження у с праві у випадках, коли у встан овленому законодавством пор ядку виявлено безпідставніс ть вимог кредитора (кредитор ів), за заявою якого (яких) було порушено справу про банкрут ство боржника, або коли поруш ено провадження у справі про банкрутство підприємств, ст осовно яких діє законодавча заборона порушувати справи п ро банкрутство, судам слід пр ипиняти провадження у справі про банкрутство на підставі п. 7 ч. 1 ст. 40 Закону України “Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом” (за відсутност і інших підстав для такого пр ипинення) та пункту 11 ч.1 ст. 80 ГПК України (за відсутністю пред мету спору).

Вказана позиція викладена , зокрема, у постанові Вищого г осподарського суду України в ід 30.03.2010р. по справі №Б-13/200 та у пос танові №13/28/11. від 12.07.11.

Оскільки, підстави для розг ляду справи про банкрутство за заявою Управління Пенсійн ого фонду України в Балтсько му районі про визнання банкр утом Сільськогосподарськог о виробничого кооперативу „Р акулово”, у порядку ст. 52 Зако ну України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” відсутні, господарський су д припиняє провадження у спр аві №17/17-4205-2011.

Керуючись ст.1, ст.6, ч.7 ст. 12, ст. 52 Закону України “Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом”, п.1-1 ч.1 ст. 80, ст.86 Господа рського процесуального коде ксу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Провадження у справі №17/17-4205-2011 за заявою Управління П енсійного фонду України в Ба лтському районі Одеської об ласті про визнання банкру том Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Ра кулово” (66122, с. Ракулово, Балтсь кий р-н, Одеська обл.., код ЄДРПО У 30080059) - припинити.

2.Скасувати мораторій на зад оволення вимог кредиторів, в ведений п.4 ухвали господарсь кого суду Одеської області в ід 2010.2011року у даній справі №17/17-4205 -2011.

3. Копію ухвали надіслати:

1.- кредитору Управлінню пе нсійного фонду України в Бал тському районі Одеської обла сті (66100, Одеська обл., м. Балта, ву л. Шевченко, 19 );

2.- боржнику Сільськогоспода рському виробничому коопера тиву „Ракулово” ( 66122, Одеська о бл., Балтський р-н, с. Ракулово);

3.- державному реєстратору Б алтської районної державної адміністрації Одеської обла сті (66101, Одеська обл., м. Балта, ву л. Котовського, 193 );

4.- відділу державної викона вчої служби Балтського район ного управління юстиції ( 66101, О деська обл., м. Балта, вул. Уваро ва, 57 );

5. Головному управлінню юсти ції в Одеській області (65028, м.Од еса, вул.Б.Хмельницького, 34).

Суддя Брагіна Я.В.

Повний текст ухв али підписано: 06 березня 2012 рок у

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення05.03.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21781823
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/17-4205-2011

Постанова від 05.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Ухвала від 24.05.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Постанова від 11.04.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Ухвала від 28.03.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Ухвала від 28.03.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Ухвала від 16.03.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Сидоренко М.В.

Ухвала від 05.03.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Брагіна Я.В.

Ухвала від 27.01.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Брагіна Я.В.

Ухвала від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Брагіна Я.В.

Ухвала від 05.12.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Брагіна Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні