Ухвала
від 05.03.2012 по справі 25/16-08-4874
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКО Ї ОБЛАСТІ



УХВАЛА

про припинення провадженн я у справі

"05" березня 2012 р. С права № 25/16-08-4874

За заявою: Державної по даткової інспекції у Суворов ському районі м. Одеси

до банкрута: Дочірнього підприємства "Спот" (65042, м. Одеса , Балтська дорога, 5; код 24765960)

про визнання банкрутом

учасники провадження у спр аві про банкрутство: Проку ратура Одеської області, ДПА в Одеській області

Суддя Малярчук І.А.

Представники:

Від кредиторів: ДПІ у Сувор овському районі м. Одеси - ОСОБА_2, довіреність №32724/М/10-104 в ід 21.11.2011 р., ОСОБА_1, довіреніс ть №26695/к/10-105 від 20.09.2010 р.; Центр зайня тості Суворовського району м . Одеси - ОСОБА_4., довірені сть №0389/02/6 від 02.03.2009 р.

Від банкрута: не з' явився

Від учасника провадження у справі про банкрутство - Пр окуратури Одеської області: Коломійчук І.О.

Від учасника провадження у справі про банкрутство - ДПА в Одеській області: ОСОБА_3 ., довіреність №20/9/10-1010 від 12.04.2011 р.

У судовому засіданні 05.03.2012 р. приймали участь представник и:

Від кредиторів: ДПІ у Сувор овському районі м. Одеси - ОСОБА_1, довіреність №26695/к/10-105 в ід 20.09.2010 р.; Центр зайнятості Сув оровського району м. Одеси - не з`явився

Від банкрута: не з' явився

Від учасника провадження у справі про банкрутство - Пр окуратури Одеської області: не з' явився

Від учасника провадження у справі про банкрутство - ДПА в Одеській області: не з' явив ся

Суть спору: про визнанн я банкрутом

Ухвалою господарського суду Одеської області від 21.11.20 08 р. порушено провадження у сп раві № 25/16-08-4874 про визнання банкр утом ДП „Спот” у порядку ст.52 З акону України „Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом”, та введено мораторій на з адоволення вимог кредиторів .

Постановою суду від 14.01.2009 р. визнано банкрутом Дочі рнє підприємство „СПОТ”, від крито відносно нього ліквіда ційну процедуру та призначен о ліквідатором банкрута ініц іюючого кредитора ДПІ у Суво ровському районі м.Одеси в ос обі податкового керуючого Ма трусенко Ольги Іванівни.

Ухвалою суду від 25.12.2009 р., у зв' язку з порушенням 15.11.2007р. прокурором Суворовського ра йону м. Одеси Косьяненко О.А. к римінальної справи за ст. 205 ч. 1 КК України та надсиланням ма теріалів справи про банкрутс тво № 25/16-08-4874 до прокуратури Суво ровського району м. Одеси для долучення їх до матеріалів к римінальної справи, зупинено провадження у справі №25/16-08-4874.

Ухвалою суду від 01.11.2011 р. з вр ахуванням надходження до суд у листа СВ Суворовського РВ О МУ ГУМВС України з повідомле нням про зупинення криміналь ної справи на невизначений ч ас, суд поновив провадження у справі №25/15-08-4874, залучив до участ і у справі Прокуратуру Одесь кої області та ДПА в Одеській області в якості учасників п ровадження у справі про банк рутство.

Ухвалою суду від 21.11.2011 р. було п родовжено строк ліквідаційн ої процедури ДП „Спот” та стр ок повноважень ліквідатора - ініціюючого кредитора ДПІ у Суворовському районі м. Одес и в особі податкового керуюч ого Матрусенко О.І., на шість м ісяців, до 21.05.2012 р.

Ухвалою від 16.01.2012 р. суд відмовив ДПІ у Суворовськом у районі м. Одеси у задоволенн і клопотань від 26.12.2011 р. за вх.№44724/ 2011, від 16.01.2012 р. вх.№1094/2012 про зупинен ня провадження у справі №25/16-08-487 4.

18.01.2012 р. суд виніс окрему ухва лу, яку надіслано Голові ДПА в Одеській області Чернобай О .В. для вжиття заходів у віднош енні керівництва ДПІ у Сувор овському районі м. Одеси щодо усунення недоліків в процес і представництва інтересів і нспекції при розгляді справи про визнання банкрутом ДП „С ПОТ”. Доказів вжиття заходів реагування ДПА в Одеській об ласті на виявлені у роботі ДП І у Суворовському районі м. Од еси недоліки суду не надано.

Розглянувши в судових зас іданнях наявні матеріали у с праві, заслухавши пояснення представників кредиторів, уч асників провадження у справі про банкрутство, суд встанов ив, що провадження у справі пі длягає припиненню з наступни х підстав:

Відповідно до статті 52 Зак ону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” у разі, якщо громадянин - пі дприємець - боржник або кері вні органи боржника - юриди чної особи відсутні за її міс цезнаходженням, або у разі не надання боржником протягом р оку до органів державної под аткової служби згідно із зак онодавством податкових декл арацій, документів бухгалтер ської звітності, а також за на явності інших ознак, що свідч ать про відсутність підприєм ницької діяльності боржника , заява про порушення справи п ро банкрутство відсутнього б оржника може бути подана кре дитором незалежно від розмір у його вимог до боржника та ст року виконання зобов' язань .

Наведена норма передбача є, що заява про порушення спра ви про банкрутство є підстав ою для порушення провадження у справі у випадку наявності будь-якої з підстав, передбач ених статтею 52 Закону України „Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом”. Разом з цим , за приписами Закону України „Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом” для поруше ння справи про банкрутство я к за загальною, так і за спроще ною процедурою (зокрема, проц едурою банкрутства відсутнь ого боржника) грошові вимоги ініціюючого кредитора повин ні мати безспірний характер.

Відповідно до вимог ч. 3 ст.6 З акону України „Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ом”, яка регулює загальні, осн овні підстави для порушення справи про банкрутство, спра ва про банкрутство порушуєть ся господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника суку пно складають не менше трьох сот мінімальних розмірів зар обітної плати, які не були зад оволені боржником протягом т рьох місяців після встановле ного для їх погашення строку , якщо інше не передбачено цим Законом.

Стаття 52 Закону України "Про відновлення платоспроможно сті боржника або визнання йо го банкрутом", яка має назву "О собливості банкрутства відс утнього боржника", передбача є ці самі "інші випадки" та осо бливості порушення справи пр о банкрутство, про які ідетьс я в ч. 3 ст. 6 цього Закону, зокрем а, у разі, якщо громадянин-підп риємець - боржник або керівні органи боржника - юридичної о соби відсутні за її місцезна ходженням, або у разі ненадан ня боржником протягом року д о органів державної податков ої служби згідно із законода вством податкових деклараці й, документів бухгалтерської звітності, а також, за наявнос ті інших ознак, що свідчать пр о відсутність підприємницьк ої діяльності боржника, заяв а про порушення справи про ба нкрутство відсутнього боржн ика може бути подана кредито ром незалежно від розміру йо го вимог до боржника та строк у виконання зобов'язань. Вихо дячи з викладеного, ч. 3 ст. 6 Зак ону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ” містить загальні норми, а ст аття 52 Закону України „Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом” передбачає спеціа льні норми, які регулюють бан крутство за спрощеною процед урою.

При визначенні розміру вим ог за грошовими зобов' язанн ями господарським судам слід враховувати, що грошове зобо в' язання згідно абзацу сьом ого статті 1 Закону України „П ро відновлення платоспромож ності боржника або визнання його банкрутом” - це зобов' язання боржника заплатити кр едитору певну грошову суму в ідповідно до цивільно-правов ого договору та з інших підст ав, передбачених цивільним з аконодавством України. До складу грошових зобов' язан ь боржника не зараховується недоїмка (пеня та штраф), визна чена на дату подання заяви до господарського суду, а та кож зобов' язання, які виник ли внаслідок заподіяння шкод и життю і здоров' ю громадян , зобов' язання з виплати авт орської винагороди, зобов' я зання перед засновниками (уч асниками) боржника - юридичн ої особи, що виникли з такої уч асті, як це передбачено п. 14 Пос тановою пленуму Верховного С уду України №15 від 18 грудня 2009 ро ку "Про судову практику в спра вах про банкрутство".

З матеріалів справи вбачає ться, що ДПІ у Суворовському р айоні м. Одеси звернулася до с уду з заявою про визнання бан крутом ДП „Спот”, у зв' язку з неспроможністю останнього с платити заборгованість по шт рафним санкціям у сумі 621,48 грн. , яка виникла внаслідок несво єчасного подання ДП „Спот” п одаткових декларацій по пода тку на додану вартість, що під тверджується податковими по відомленнями-рішеннями №0001971502 /0 від 24.04.2008 р., №0002811502/0 від 16.06.2008 р.

Відповідно до вимог ст.ст.1, 2 Закону України „Про систему оподаткування” №1251-ХII від 25.06.1991 р . (в редакції, чинній на момент подання ДПІ у Суворовському районі м. Одеси даної заяви до суду) будь-які податки і збори (обов' язкові платежі), які за проваджуються законами Укра їни, мають бути включені у цьо му Законі. Податки і збори (обо в' язкові платежі), справлян ня яких не передбачено Закон ом, сплаті не підлягають. Під п одатком і збором (обов'язкови м платежем) слід розуміти обо в'язковий внесок до бюджету в ідповідного рівня або держав ного цільового фонду, здійсн юваний платниками у порядку і на умовах, що визначаються з аконами України про оподатку вання.

Положенням Закону України „Про державну податкову слу жбу в Україні” №509-ХII від 04.12.1990 р. (в редакції, чинній на момент по дання ДПІ у Суворовському ра йоні м. Одеси даної заяви до су ду) передбачено, що пеня, штраф , інші фінансові санкції є пуб лічно - правовими санкціями , які застосовуються до платн ика податків за порушення по даткового законодавства. З о гляду на наведене закон не ві дносить суму неустойки (штра фів, пені) і фінансових санкці й тощо, які стягуються до бюдж етів за порушення податковог о законодавства, до категорі ї податків і зборів (обов' яз кові платежі).

З такою правовою позицією п огоджується Вищий господарс ький суд України у Постанова х від 16.03. 2010 р. по справі № Б24/413-09, ві д 25.05.2010р. по справі № 12/40/10, від 18.01.2011р. п о справі №Б24/221-10, від 23.02.2011р. по спра ві №1/1265-10, від 24.02.2011р. по справі №21/1290 -10.

Отже, заборгованість по спл аті штрафних санкцій, врахов ується окремо та не є основни м грошовим зобов' язанням бо ржника, в розумінні Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання” і не може бути підставо ю для порушення провадження у справі про банкрутство бор жника.

Крім того, положеннями ч. 10 ст . 7 Закону України „Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом” передбачено, що до заяв и кредитора - органу державно ї податкової служби чи інших державних органів, які здійс нюють контроль за правильніс тю та своєчасністю справлянн я податків і зборів (обов'язко вих платежів), додаються дока зи вжиття заходів до отриман ня заборгованості по обов'яз кових платежах у встановлено му законодавством порядку.

До заяви органу стягнення мають додаватися копії пода ткової декларації або податк ового повідомлення, докази ї х вручення (надіслання) платн ику податків, документи про п родаж активів платника подат ків, які не входять до складу й ого цілісного майнового комп лексу (розрахункові документ и, документи про організацію та проведення торгів, угоди к упівлі-продажу тощо), звернен ня (подання) органу стягнення та відповіді органу виконав чої влади про способи врегул ювання податкового боргу (Ро з' яснення Президії Вищого г осподарського суду України від 21.08.2001 р. N 02-5/926 „Про порядок пору шення справ про банкрутство за заявами органів державної податкової служби”).

Ініціюючим кредитором, не надано доказів вжиття заход ів до отримання заборгованос ті по обов'язкових платежах у встановленому законодавств ом порядку, в т.ч. заходи про ст ягнення коштів та продаж інш их активів платника податків в рахунок погашення його под аткового боргу.

Пунктом 36 Постанови Пленуму №15 „Про судову практику в спр авах про банкрутство” від 18.12.20 09року: „зазначено, що у разі ко ли Законом не врегульовано п одальшого перебігу провадже ння у справі у випадках, коли у встановленому законодавств ом порядку виявлено безпідст авність вимог кредитора (кре диторів), за заявою якого (яких ) було порушено справу про бан крутство боржника, або коли п орушено провадження у справі про банкрутство підприємств , стосовно яких діє законодав ча заборона порушувати справ и про банкрутство. У таких вип адках судам слід припиняти п ровадження у справі на підст аві пункту 7 частини першої ст атті 40 Закону України „Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом”, (за відсутності ін ших підстав для такого припи нення) та пункту 1-1 частини пер шої статті 80 ГПК України (за ві дсутністю предмету спору)”.

Таким чином, заявником не н адано доказів вжиття заходів до отримання заборгованості по обов'язкових платежах у вс тановленому законодавством порядку, наявність лише ш трафних санкцій за порушення податкового законодавства н е може бути підставою для пор ушення, а також подальшого ро згляду справи про банкрутств о, у тому числі за спрощеною пр оцедурою, відповідно до вимо г ст. 52 Закону України „Про від новлення платоспроможності боржника або визнання його б анкрутом” у зв'язку з чим про вадження у справі №25/16-08-4874 про ви знання банкрутом ДП „Спот” п ідлягає припиненню за відсут ністю предмету спору. При цьо му, законодавством не обмеже но такого права суду щодо при пинення провадження у справі за відсутності предмета спо ру з огляду на стадію розгляд у справи про банкрутство.

Керуючись ч.7 ст. 12, п. 7 ч.1 ст. 40, с т. 52 Закону України “Про відно влення платоспроможності бо ржника або визнання його бан крутом”, ст. 68, п. 1-1 ч.1 ст. 80, ст. 86 Гос подарського процесуального кодексу України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Провадження у сп раві № 25/16-08-4874 припинити.

2. Скасувати мораторій на задоволення вимог кредит орів, введений ухвалою госпо дарського суду від 21.11.2008 р.

3. Копію ухвали надісла ти: кредиторам, банкруту, учас никам провадження у справі п ро банкрутство, відділу з пит ань банкрутства Головного уп равління юстиції в Одеській області, до Другого Суворовс ького відділу Державної вико навчої служби Одеського місь кого управління юстиції, дер жавному реєстратору Відділу державних реєстраторів вико навчого комітету Одеської мі ської ради.

Суддя Малярчук І.А.

наручно

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення05.03.2012
Оприлюднено13.03.2012
Номер документу21781962
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/16-08-4874

Ухвала від 05.03.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 23.02.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 20.02.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 13.02.2012

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Лавриненко Л.В.

Ухвала від 16.01.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 18.01.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 23.01.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 16.01.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 26.12.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 05.12.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні