ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
< Список >
ПОСТАНОВА
Іменем України
08 лютого 2012 р. < Текст > Справа №2а-915/12/0170/1
(11:49) м.Сімферополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої суд ді Трещової О.Р., при секретарі Веретенниковій Ю.В., за участ ю
представника позивача - Полєтаєвої Г.І.,
представника відповідача - Жалоба В.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Житлово-будівел ьного кооперативу № 15
до Республіканського ком ітету по земельних ресурсах АР Крим
про визнання протиправним та скасування висновку, спо нукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду АР Крим з адмініст ративним позовом звернувся Ж итлово-будівельний коопера тив № 15 до Республіканськог о комітету по земельних ресу рсах АР Крим про визнання пр отиправним та скасування Вис новку Республіканського ком ітету по земельних ресурсах, викладеному у листі від 19.09.11р. № 5631/80-4/2; зобов' язання Республі канський комітет по земельни х ресурсах погодити умови пр оекту відводу земельної діля нки загальною площею 0,036 га для передачі в оренду Житлово-бу дівельному кооперативу № 15 пі д будівництво і обслуговуван ня 50-квартирного житлового бу динку по вул. Санаторна в м. Са ки» на підставі рішення 5 сесі ї 5 скликання Сакської місько ї ради від 30.08.06р. № 10/3 "Про надання дозволу ЖБК № 15 на підготовку проекту землеустрою щодо ві дводу земельної ділянки для передачі в оренду під будівн ицтво і обслуговування 50-квар тирного житлового будинку по вул. Санаторна в м. Саки».
Адміністративний поз ов мотивований тим, що р ішенням 5 сесії 5 скликання Сак ської міської ради від 30.08.06р. № 10/3 "Про надання дозволу ЖБК № 15 н а підготовку проекту землеус трою щодо відводу земельної ділянки для передачі в оренд у під будівництво і обслугов ування 50-квартирного житлово го будинку по вул. Санаторна в м. Саки» ЖБК № 15 отримал о дозвіл протягом півроку на підготовку проекту землеуст рою щодо відводу земельної д ілянки та отримання правоуст ановчих документів на земель ну ділянку.
Позивач зазначає, що рішенн ям 48 сесії 5 скликання Саксько ї міської ради від 16.02.2010р. № 48 "Про розгляд заяв громадян» прод овжено строк дії рішення Сак ської міської ради АР Крим ві д 30.08.06р. № 10/3 "Про надання дозволу ЖБК № 15 на підготовку проекту землеустрою щодо відводу зе мельної ділянки для передачі в оренду під будівництво і об слуговування 50-квартирного ж итлового будинку по вул. Сана торна в м. Саки» до 01.10.2010р.
Позивач пояснює, що рішення м 56 сесії 5 скликання Сакської міської ради від 27.10.2010р. № 56 "Про р озгляд заяв громадян» продов жено строк дії рішення Саксь кої міської ради АР Крим від 30 .08.06р. № 10/3 "Про надання дозволу ЖБ К № 15 на підготовку проекту зе млеустрою щодо відводу земел ьної ділянки для передачі в о ренду під будівництво і обсл уговування 50-квартирного жит лового будинку по вул. Санато рна в м. Саки» до 01.10.2011р.
Позивач зазначає, що рішенн ям 11 сесії 6 скликання Саксько ї міської ради від 29.09.2011р. № 45 "Про розгляд заяв громадян» прод овжено строк дії рішення Сак ської міської ради АР Крим ві д 30.08.06р. № 10/3 "Про надання дозволу ЖБК № 15 на підготовку проекту землеустрою щодо відводу зе мельної ділянки для передачі в оренду під будівництво і об слуговування 50-квартирного ж итлового будинку по вул. Сана торна в м. Саки» до 01.10.2012р.
В позові зазначається, що за замовленням ЖБК № 15 Товариств ом з обмеженою відповідальні стю "Ювента" розроблено Проек т землеустрою щодо відводу з емельної ділянки в оренду Жи тлово-будівельному кооперат иву № 15 для будівництва і обсл уговування 50-квартирного жит лового будинку по вул. Санато рна в м. Саки.
Позивач пояснює, що виснов ком Республіканського коміт ету по земельних ресурсах Ав тономної Республіки Крим, ви кладеним у листі від 19.09.11р. № 5631/80- 4/2 про узгодження умов проекту землеустрою щодо відводу зе мельної ділянки в оренду Жит лово-будівельному кооперати ву № 15 для будівництва і обслу говування 50-квартирного житл ового будинку по вул. Санатор на в м. Саки, проект не узгодже но з підстав того, що в порушен ня ст. 124 Земельного кодексу Ук раїни в проекті землеустрою відсутня інформація про зем лекористувача: не вказана ві дповідна стрічка; відсутня і нформація про належність спо руди, розташованої в межах зе мельної ділянки; не вказано в ид проектного цільового вико ристання земельної ділянки з відповідним видом діяльност і суб' єкту земельних правов ідносин; сплив строк дії ріше ння Сакської міської ради АР Крим від 30.08.06р. № 10/3 "Про надання д озволу ЖБК № 15 на підготовку п роекту землеустрою щодо відв оду земельної ділянки для пе редачі в оренду під будівниц тво і обслуговування 50-кварти рного житлового будинку по в ул. Санаторна в м. Саки».
Позивач підкреслює, що висн овок Республіканського ком ітету по земельних ресурсах, викладений у листі від 19.09.2011р. № 5631/80-4/2, є протиправним та має бут и скасований.
Позивач зазначає, що відпо відач, зазначивши у своєму ви сновку від 19.09.2011р. № 5631/80-4/2 про немо жливість узгодити проект зем леустрою земельної ділянки з підстави недотримання конку рсного порядку (аукціону), вий шов за межі наданих йому повн оважень.
Позивач підкреслює, що на м омент набуття чинності змін до Земельного кодексу Україн и у зв' язку із прийняттям За кону України від 16.09.08р. №509-VI "Про в несення змін до деяких закон одавчих актів України по спр иянню будівництву" Сакською міською радою АР Крим, в межах своєї компетенції, наділено ю відповідно до положень Зак ону України "Про місцеве само врядування в Україні", Земель ним кодексом України, своїм р ішенням від 30.08.06р. № 10/3 "Про надан ня дозволу ЖБК № 15 на підготов ку проекту землеустрою щодо відводу земельної ділянки дл я передачі в оренду під будів ництво і обслуговування 50-ква ртирного житлового будинку п о вул. Санаторна в м. Саки» вир ішено питання щодо порядку к ористування земельною ділян кою, витребуваною позивачем - надано дозвіл на підготовку проекту землеустрою щодо ві дводу земельної ділянки.
Крім того, позивач зазначає , що рішенням 11 сесії 6 скликанн я Сакської міської ради від 29. 09.2011р. № 45 "Про розгляд заяв грома дян» продовжено строк дії рі шення Сакської міської ради АР Крим від 30.08.06р. № 10/3 "Про наданн я дозволу ЖБК № 15 на підготовк у проекту землеустрою щодо в ідводу земельної ділянки для передачі в оренду під будівн ицтво і обслуговування 50-квар тирного житлового будинку по вул. Санаторна в м. Саки» до 01.10.2 012р.
Позивач зазначає, що неузго дження висновку від 19.09.11р. № 5631/80-4 /2 з підстави спливу строку дії рішення Сакської міської ра ди АР Крим від 30.08.06р. № 10/3 не засно вано на законі.
Щодо відсутності в проекті землеустрою інформації про належність споруди, розташов аної в межах земельної ділян ки; не зазначення виду проект ного цільового використання земельної ділянки з відпові дним видом діяльності суб' є кту земельних правовідносин ; категорії земель, до якої від несено земельну ділянку, як п ідставу, що унеможливлює узг одження проекту землеустрою , зазначену в пунктах 2-5 Виснов ку від 19.09.11р., позивач зазначає, що відсутність цих даних не є недоліком, який можливо випр авити позивачем, та який він з обов' язаний виправити, оскі льки визначення цих даних за вимогами земельного законод авства віднесено до компетен ції місцевих органів в облас ті земельних ресурсів, оскіл ьки витребувана земельна діл янка знаходиться у віданні о рганів місцевого самоврядув ання.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 17.01.2012 року ві дкрито провадження по справі .
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 17.01.2012 року закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вим оги підтримав у повному обся зі та наполягав на їх задовол енні.
Представник відповідача у судовому засіданні проти за доволення позовних вимог за перечував, просив відмовити у їх задоволенні.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, вислухавши доводи п редставника позивача та пред ставника відповідача, суд вв ажає, що позовні вимоги підля гають частковому задоволен ню з наступних підстав.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів вл адних повноважень, крім випа дків, коли щодо таких рішень, д ій чи бездіяльності Конститу цією чи законами України вст ановлено інший порядок судов ого провадження.
Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.
Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).
Пунктом 7 частини 1 статті З К АС України дано визначення с уб'єктів владних повноважень , до яких належать орган держа вної влади, орган місцевого с амоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'є кт, який здійснює владні упра влінські функції на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.
Відповідно до Положення пр о Державний комітет України із земельних ресурсів, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України № 224 від 19.03.2 008 року, Державний комітет із з емельних ресурсів (Держкомзе м) є центральним органом вико навчої влади з питань земель них ресурсів, діяльність яко го спрямовується і координує ться Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Судом встановлено, що Респу бліканський комітет по земе льних ресурсах АРК відповідн о до Положення про Республік анський комітет по земельним ресурсам АРК, затвердженого 25.05.2010 року № 200, є республіканськ им органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань земельних ресурсів і входить до єдиної системи державних територіальних ор ганів земельних ресурсів.
Так як Республіканський ко мітет по земельних ресурсах АРК підзвітний і підконтрол ьний Державному комітету зем ельних ресурсів України, зді йснюючі свої завдання та фун кції у правовідносинах з фіз ичними та юридичними особами він є суб'єктом владних повн оважень.
Таким чином, Республікансь кий комітет по земельних рес урсах у відносинах з фізични ми та юридичними особами, під час реалізації своїх завдан ь та функцій, встановлених за конодавством України, є суб' єктом владних повноважень.
Отже, суд приходить до висно вку, що зазначений спір має оз наки публічно-правового та п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва Окружним адміністративн им судом.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті вони на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення; безстороннь о (неупереджено); добросовісн о.
Тому вирішуючи справу стос овно позовних вимог позивача , суд зобов'язаний перевірити , чи здійснено такі дії на підс таві закону в межах повноваж ень, безсторонньо та добросо вісно.
Суд з' ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
З матеріалів справи судом в становлено наступне.
Згідно зі статтею 14 Констит уції України земля є основни м національним багатством, щ о знаходиться під особливою охороною держави. Право на зе млю набувається і реалізуєть ся громадянами і суб'єктами г осподарської діяльності (юри дичними і фізичними особами) виключно відповідно до зако ну.
На час розгляду спору поряд ок регулювання земельних від носин встановлений у Земельн ому кодексі України № 2768-III від 25 .10.2001 року (далі ЗК України).
Судом встановлено, що Саксь ка міська рада, розглянув док ументи узгодження місця роз ташування земельної ділянк и для будівництва та обслуго вування 50 - квартирного жит лового будинку в м.Саки, площ ею 3600 кв.м., та клопотання ЖБК - 15 № 447-Т-ЗВ від 18.08.2006 року про вида чу дозволу на розроблення пр оекту відведення земельної ділянки, керуючись ст.26 Закон у України «Про місцеве самов рядування в Україні» рішенн ям 5 сесії 5 скликання від 30.08.2006р. № 10/3 погодила ЖБК -15 місцерозт ашування земельної ділянки для будівництва та обслугов ування 50-квартирного житлово го будинку по вул. Санаторна в м. Саки площею 3600 кв.м.; надала дозвіл ЖБК - 15 на складання проекту відведення земельн ої ділянки для передачі в оре нду площею 3600 кв.м. для будівни цтва та обслуговування 50-ква ртирного житлового будинку в м.Саки площею 3600 кв.м.; зобов' язала позивача протягом 6 мі сяців оформити правоустано вчі документи на землю.
16.02.2010 року Сакська міська ра да, розглянув заяви громадя н та юридичних осіб про прод овження строку дії рішень Са кської міської ради, рішення м 48 сесії 5 скликання № 48 внесла зміни до п.3 рішення міської р ади 5 скликання (5 сесія) від 30 .08.2006 року № 10/3 «Про дозвіл ЖБК-1 5 на розроблення проекту відв едення земельної ділянки дл я передачі в оренду під буді вництво та обслуговування 5 0-квартирного житлового буди нку по вул. Санаторна в м. Саки », у зв' язку з чим п.3 зазначен ого рішення необхідно читат и в новій редакції: «3. Зазначе не рішення дійсне до 01.10.2010 рок у».
27.10.2010 року Сакська міська рад а, розглянув заяви громадян та юридичних осіб про продо вження строку дії рішень Сак ської міської ради, рішенням 56 сесії 5 скликання № 32 внесла зміни до п.3 рішення міської р ади 5 скликання (5 сесія) від 30 .08.2006 року № 10/3 «Про дозвіл ЖБК-1 5 на розроблення проекту відв едення земельної ділянки дл я передачі в оренду під буді вництво та обслуговування 5 0-квартирного житлового буди нку по вул. Санаторна в м. Саки », у зв' язку з чим п.3 зазначен ого рішення необхідно читат и в новій редакції: «3. Зазначе не рішення дійсне до 01.10.2011 рок у».
29.09.2011 року Сакська міська рад а, розглянув заяви громадян та юридичних осіб про продо вження строку дії рішень Сак ської міської ради, рішенням 11 сесії 6 скликання № 45 внесла зміни до п.3 рішення міської р ади 5 скликання (5 сесія) від 30 .08.2006 року № 10/3 «Про дозвіл ЖБК-1 5 на розроблення проекту відв едення земельної ділянки дл я передачі в оренду під буді вництво та обслуговування 5 0-квартирного житлового буди нку по вул. Санаторна в м. Саки », виклавши його в новій редак ції: «3. Зазначене рішення дій сне до 01.10.2012 року».
На підставі договору № 624 від 24.11.2006 року Товариством з обмеж еною відповідальністю "Ювен та" був розроблений проект зе млеустрою з відведення земе льної ділянки в оренду ЖБК № 15 строком на 25 років для будів ництва та обслуговування 50-кв артирного житлового будинку по вул. Санаторна в м. Саки.
Згідно висновку Республік анського комітету по земельн их ресурсах Автономної Респу бліки Крим від 19.09.2011р. № 5631/80-4/2 про ект не був погоджений у зв' я зку з тим, що:
- рішення 5 сесії 5 скликанн я Сакської міської ради ві д 30.08.2006 року №10/3 «Про надання до зволу ЖБК № 15 на розробку про екту відведення земельної д ілянки», додане до проекту Ум ов відведення земельної діл янки, втратило силу (ст.124 ЗК Ук раїни, п.3 розділу II «Заключні положення» Закону України «П ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України щод о сприяння будівництву» від 16.09.2008 року № 509/VI);
- в проекті Умов відведення земельної ділянки необхідн о конкретизувати інформаці ю про існуючого землекорист увача, згідно інформації п.1.3 - існуюча мета використання: « Житлові, житлово-будівельні, гаражно та дачно-будівельн і кооперативи»;
- в проекті Умов відведення земельної ділянки необхідн о вказати рядок облікового та проектного землекористу вача за ф. 6- зем;
- до проекту Умов відведення земельної ділянки необхідн о додати матеріали з інформа цією про належність будови, р озташованої в межах зазначе ної земельної ділянки;
- вид проектного цільового використання земельної діл янки підтвердити відповідн им відкритим видом діяльнос ті за КВЕД у суб' єкта земел ьних відносин.
Що стосується позовн их вимог в частині визнання протиправним та скасування висновку Республіканського комітету по земельних ресур сах від 19.09.11р. № 5631/80-4/2, суд зазнача є наступне.
Відповідно до ч.4 ст.123 ЗК Укра їни Комісія з розгляду пи тань, пов'язаних з погодження м документації із землеустро ю визначена законодавством є диним органом, що уповноваже ний розглядати розроблений п роект землеустрою щодо відве дення земельної ділянки. Са ме Комісія протягом трьох т ижнів з дня одержання проект у надає відповідному органу виконавчої влади чи органу м ісцевого самоврядування сві й висновок щодо погодження п роекту або відмови у його пог одженні.
Приймаючи до уваги, що Респу бліканський комітет по земел ьних ресурсах АРК не входит ь до складу Комісії, а так ож не наділений самостійними повноваженнями щодо погодже ння проектів землеустрою, то зазначений суб' єкт владних повноважень не має права над авати будь-які висновки стос овно зазначених проектів.
Суд зауважує, що відповідно до статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Зазначене положення Конст итуції також повністю відобр ажено у статті 2 КАС України, в якій визначено, що адміністр ативні суди перевіряють, чи п рийняті рішення, дії чи безді яльність суб' єкта владних п овноважень на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, враховуючи, що орган влади має діяти лише та к, як йому приписано законом, Р еспубліканський комітет по з емельних ресурсах АРК не ма є повноважень наділяти себе додатковою владною компетен цією, у тому числі в частині на дання будь-яких висновків ст осовно проекту землеустрою т а втручання в діяльність Ко місії з розгляду питань, по в'язаних з погодженням докум ентації із землеустрою.
З цих міркувань суд не прийм ає до уваги наказ Республіка нського комітету по земельни х ресурсах АРК від 01.02.2010 року № 1 0 “Про взаємодію Рескомзему К рима з ТВЗР щодо організації роботи Комісій з розгля ду питань, пов'язаних з погодж енням документації із землеу строю”.
Більш того, в зазначеному на казі також не передбачено бу дь-яких повноважень Рескомзе му АРК щодо надання висновкі в Комісії стосовно проек тів землеустрою.
Щодо посилання відповідач а на наказ Республіканськог о комітету по земельних ре сурсах АР Крим від 12.09.2011 року № 101 «Про деякі питання погодже ння документації із землеуст рою», яким, як зазначає позива ч, регулюється діяльність те риторіальних органів Держк омзему зі складання умов ві дведення на час надання відп овідачем висновку від 19.09.11р. № 5631/80-4/2, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що відпо відно до п.1 наказу Республік анського комітету по земел ьних ресурсах АР Крим від 12. 09.2011 року № 101 «Про деякі питання погодження документації із землеустрою» наказано кері вникам територіальних орг анів Держкомзему в АР Крим п ісля підготовки та підписан ня в кожному конкретному ви падку умов по відводу земел ьної ділянки забезпечити у строк, що не перевищує 12 днів з моменту реєстрації відпо відного звернення фізичної або юридичної особи, поданн я таких умов до Республікан ського комітету по земельни м ресурсам в АРК для погодже ння; обов' язкове врахуванн я зауважень (за наявності) Ре спубліканського комітету п о земельним ресурсам в АР Кри м до поданих умов по відводу земельної ділянки, а також ї х перепогодження в Рескомзе мі.
Суд звертає увагу відповід ача, що наказ Республіканськ ого комітету по земельних ресурсах АР Крим від 12.09.2011 року № 101 «Про деякі питання погодж ення документації із землеус трою» є підзаконним нормати вним актом. Отже, він повинен прийматися відповідно до зак ону, на підставі закону, та йо му не суперечити.
Враховуючи, що згідно ЗК Укр аїни Комісія з розгляду п итань, пов'язаних з погодженн ям документації із землеустр ою визначена єдиним органом, що уповноважений розглядати розроблений проект землеуст рою щодо відведення земельно ї ділянки, суд зауважує, що ві дповідач не має права у супер еч нормам ЗК України наказо м від 12.09.2011 року № 101 «Про деякі пи тання погодження документа ції із землеустрою» наділяти себе додатковою владною ком петенцією.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що відповідач, н е будучи наділеним повноваж еннями щодо погодження прое ктів землеустрою, діяв проти правно, надавши позивачеві в исновок від 19.09.11р. № 5631/80-4/2.
Оцінюючи висновок Республ іканського комітету по земел ьних ресурсах від 19.09.11р. № 5631/80-4/2 п о суті, суд зазначає наступне .
Як встановлено вище, в висн овку Республіканського комі тету по земельних ресурсах в ід 19.09.11р. № 5631/80-4/2 однією з підстав для відмови в погодженні пр оекту зазначено той факт, що рішення 5 сесії 5 скликання С акської міської ради від 30.0 8.2006 року №10/3 «Про надання дозв олу ЖБК № 15 на розробку проек ту відведення земельної діл янки», додане до проекту Умов відведення земельної ділян ки, втратило силу.
Щодо обґрунтованості заз начених доводів відповіда ча, суд зазначає наступне.
Як встановлено вище, рішенн ям 5 сесії 5 скликання Сакської міської ради від 30.08.2006р. № 10/3 пог оджено ЖБК -15 місцерозташува ння земельної ділянки для б удівництва та обслуговуванн я 50-квартирного житлового бу динку по вул. Санаторна в м. Са ки площею 3600 кв.м.; надано дозв іл ЖБК - 15 на складання прое кту відведення земельної ді лянки для передачі в оренду площею 3600 кв.м. для будівництв а та обслуговування 50-кварти рного житлового будинку в м.С аки площею 3600 кв.м.; зобов' яз ано позивача протягом 6 міся ців оформити правоустановч і документи на землю.
Суд зазначає, що відповідно до п.3 розділу II Прикінцевих положень Закону України «Пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України щодо сприяння будівництву» від 16 вересня 2008 року № 509-VI прийняті і не виконані до набрання чин ності цим Законом рішення ві дповідних органів виконавчо ї влади або органів місцевог о самоврядування про погодже ння місця розташування об'єк та або про надання дозволу на розроблення проекту відведе ння земельної ділянки зберіг ають чинність протягом двох років з дня набрання чинност і цим Законом, а розроблені ві дповідно до цих рішень проек ти землеустрою щодо відведен ня земельних ділянок розгляд аються в установленому закон ом порядку. Передача в оренду таких земельних ділянок із з емель державної та комунальн ої власності здійснюється бе з проведення земельних торгі в (аукціонів).
Закон України «Про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України щодо сприянн я будівництву» від 16 вересня 2008 року № 509-VI набрав чинності з дня його опублікування, яким є 14.10.2008 року.
Таким чином, рішення 5 сесії 5 скликання Сакської міської ради від 30.08.2006р. № 10/3 могло втра тити силу 14.10.2010 року.
Однак, як встановлено вище, рішенням 48 сесії 5 скликання С акської міської ради № 48 дію рішення 5 сесії 5 скликання Са кської міської ради від 30.08.2006р. № 10/3 подовжено до 01.10.2010 року; р ішенням 56 сесії 5 скликання Са кської міської ради № 32 дію рішення 5 сесії 5 скликання Са кської міської ради від 30.08.2006р. № 10/3 подовжено до 01.10.2011 року; рі шенням 11 сесії 6 скликання Сак ської міської ради № 45 дію р ішення 5 сесії 5 скликання Сакс ької міської ради від 30.08.2006р. № 10 /3 подовжено до 01.10.2012 року.
Таким чином, судом встановл ено, що рішення 5 сесії 5 склика ння Сакської міської ради ві д 30.08.2006р. № 10/3 силу не втратило , є чинним на час розгляду спра ви у зв' язку з подовження йо го дії відповідними рішення ми Сакської міської ради.
Отже, посилання в висновку Республіканського комітету по земельних ресурсах від 19.09.1 1р. № 5631/80-4/2 на втрату сили рішен ням 5 сесії 5 скликання Саксь кої міської ради від 30.08.2006 ро ку №10/3 «Про надання дозволу Ж БК № 15 на розробку проекту ві дведення земельної ділянки » як на одну з підстав відмов и в погодженні проекту, суд в важає необґрунтованим.
Крім того, відповідно до абз .3 п.1 розділу Х Перехідних поло жень ЗК України у разі прийня ття відповідними органами рі шення про погодження місця р озташування об'єкта або про н адання дозволу на розробленн я проекту відведення земельн ої ділянки до 1 січня 2008 року пе редача в оренду таких земель них ділянок із земель держав ної та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів ).
Суд зазначає, що на підстав і рішення 5 сесії 5 скликання Сакської міської ради від 30.08.2006 року №10/3 «Про надання доз волу ЖБК № 15 на розробку прое кту відведення земельної ді лянки» позивачем був розроб лений проект відведення зем ельної ділянки, а тому згідно п.3 розділу II Прикінцевих по ложень Закону України «Про в несення змін до деяких закон одавчих актів України щодо с прияння будівництву» від 16 в ересня 2008 року № 509-VI та абз.3 п.1 ро зділу Х Перехідних положень ЗК України такий розроблен ий проект має бути розгляну тий, а земельна ділянка за та ких умов передається без про ведення торгів.
Стосовно посилання в висно вку Республіканського коміт ету по земельних ресурсах ві д 19.09.11р. № 5631/80-4/2 на те, що в проекті Умов відведення земельної д ілянки необхідно конкретиз увати інформацію про існую чого землекористувача, згідн о інформації п.1.3 - існуюча мет а використання: «Житлові, жит лово-будівельні, гаражно та дачно-будівельні кооперати ви», суд зазначає наступне.
Судом проаналізовано Умов и відведення земельної ділян ки, визначені для Житлово-буд івельного кооперативу № 15, т а встановлено, що в п.1.3 Умов по вністю вказана інформація п ро існуючого землекористув ача та зазначено, що мета ко ристування існуюча - не виз начена; конкретизована про ектна мета користування: 1.9 «ж итлових, житлово - будівель них, гаражно та дачно - буді вельних кооперативів» (код з гідно УКВЦНЗ В.02.03 «Для будівн ицтва та обслуговування баг атоквартирного житлового б удинку»).
При цьому, як встановлено ви ще, позивач при зазначенні проектної мети використанн я визначив код згідно УКВЦН З В.02.03, що повністю відповіда є Класифікації видів цільов ого призначення земель, зат вердженої Наказом Державног о комітету України із земель них ресурсів від 23.07.2010 № 548, зареє строваної в Міністерстві юст иції України 1 листопада 2010 р. з а N 1011/18306.
Таким чином, зазначені дов оди відповідача є взагалі б езпідставними у зв' язку з т им, що ЖБК № 15 вже конкретизова но в Умовах відведення вище зазначену інформацію.
Більш того, суд зауважує, що Центром державного земельн ого кадастру на замовлення т а за участю Державного комі тету України по земельних р есурсах розроблений Еталон проекту відведення земельн ої ділянки юридичним та фізи чним особам для будь-яких пот реб, який затверджений Перши м заступником голови Держа вного комітету України по зе мельних ресурсах 18.06.1999 року. Ет алон проекту відведення зем ельної ділянки юридичним та фізичним особам для будь-яки х потреб розроблений у відп овідності з положеннями ЗК України та нормативними док ументами Державного коміт ету України по земельних ре сурсах для регулювання вилу чення і надання земельних ділянок, розроблений з метою створення уніфікованої баз ової форми проектної докуме нтації по формуванню об' є ктів земельних відносин.
Отже, суд зазначає, що вимог и до проектної документації встановлені зазначеним Ета лоном проекту відведення зе мельної ділянки юридичним та фізичним особам для будь-яки х потреб.
Судом проаналізовано форм у умов відведення земельної ділянки, визначену Еталоном проекту відведення земельн ої ділянки юридичним та фізи чним особам для будь-яких пот реб, та встановлено, що в ньому відсутня необхідність конк ретизування інформації про існуючого землекористувач а та більш того, як зазначає в ідповідач в поясненнях, від сутній обов' язок зазначат и код цільового використанн я земельної ділянки за КВЗН З (з секції К).
Таким чином, відповідач бе зпідставно зобов' язує заз начити в Умовах відведення інформацію, яка не передбаче на ні лише ЗК України, а і Ета лоном проекту відведення зе мельної ділянки юридичним та фізичним особам для будь-яки х потреб, затвердженим Перши м заступником голови Держа вного комітету України по зе мельних ресурсах 18.06.1999 року, як ий визначає порядок складан ня та вимоги до Умов відведен ня.
Щодо посилання в висновку Республіканського комітету по земельних ресурсах від 19.09.1 1р. № 5631/80-4/2 на те, що в проекті Умо в відведення земельної діля нки необхідно вказати рядок облікового та проектного з емлекористувача за ф. 6- зем, су д зазначає наступне.
Судом встановлено, що земле користувачем земельної діля нки, наданої ЖБК № 15 в оренду є Сакська міська рада.
Зазначені землі відносять ся до земель Сакської місько ї ради, не наданих у власніст ь або постійне користуванн я, в т.ч. за угіддями: забудован і землі, в т.ч. під житловою з абудовою з трьома та більш е поверхами (гр.36 за ф. 6 - зем.); і снуюча категорія земель: зе млі житлової та громадської забудови.
Згідно Українському класи фікатору цільового викорис тання землі (УКЦВЗ) земельна д ілянка за проектом віднесен а до житлових, житлово - бу дівельних, гаражно та дачно - будівельних кооперативів.
Код цільового використанн я - 1.9 (код згідно УКВЦНЗ В 02.03 « Для будівництва та обслугов ування багатоквартирного ж итлового будинка»).
Категорія земель за проект ом: землі житлової та громад ської забудови; угіддя: забу довані землі, в т.ч. з 3 та більш е поверхами (гр. 34,36 за ф. 6 - зем) .
Суд звертає увагу відповід ача, що необхідність зазначе ння в Умовах відведення земе льної ділянки окремо рядок о блікового та проектного зем лекористувача за ф. 6- зем Етал оном проекту відведення зе мельної ділянки юридичним та фізичним особам для будь-яки х потреб, затвердженим Перши м заступником голови Держа вного комітету України по зе мельних ресурсах 18.06.1999 року, вз агалі не передбачено.
Таким чином, посилання від повідача в висновку Республі канського комітету по земель них ресурсах від 19.09.11р. № 5631/80-4/2 на те, що в проекті Умов відведен ня земельної ділянки необхі дно вказати рядок обліковог о та проектного землекорист увача за ф. 6- зем, є безпідстав ним.
При цьому, в проекті відведе ння повністю міститься інфо рмація і стосовно обліковог о землекористувача (Сакська міська рада) і стосовно прое ктного землекористувача (ЖБК № 15), а тому в цій частині прое кт повністю відповідає зако нодавству.
Щодо посилання в висновку Р еспубліканського комітету п о земельних ресурсах від 19.09.11р . № 5631/80-4/2 на те, що до проекту Умо в відведення земельної діля нки необхідно додати матеріа ли з інформацією про належн ість будови, розташованої в м ежах зазначеної земельної д ілянки, суд зазначає наступн е.
З наявної в матеріалах спр ави довідки КРП «БРТІ м. Євпат орії» від 12.12.2011 року № 11/621-ю вба чається, що об' єкту нерухом ості - п' ятиповерховому жи тловому будинку, який знаход иться в стадії будівництва, розташованого згідно акту п ро безстрокове користуванн я земельною ділянкою від 18.0 8.1989 року за адресою: м.Саки, вул .Санаторна, привласнено нову юридичну адресу: АР Крим, м.С аки, вул. Санаторна, 1-е. Процент готовності складає - 12 %.
Таким чином, з довідки вбач ається, що завершеної будівн ицтвом будови на зазначеній земельній ділянці немає, пр аво власності на нього не зар еєстровано та не може бути за реєстровано з урахуванням 12 % обсягу готовності. Отже, в п роектній документації не мож ливо зазначити інформацію п ро належність об' єкта нерух омості.
При цьому, суд зауважує, що н еобхідність додати до проект у Умов відведення земельної ділянки матеріали з інформа цією про належність будови, р озташованої в межах зазначе ної земельної ділянки, Етало ном проекту відведення зем ельної ділянки юридичним та фізичним особам для будь-яки х потреб, затвердженим Перши м заступником голови Держа вного комітету України по зе мельних ресурсах 18.06.1999 року, вз агалі не передбачено.
Таким чином, відмова в пого дженні Республіканським ком ітетом по земельних ресурсах у зв' язку з тим, що до проект у Умов відведення земельної ділянки не були долучені мат еріали з інформацією про на лежність будови, розташовано ї в межах зазначеної земельн ої ділянки, є безпідставною .
Щодо посилання в висновку Р еспубліканського комітету п о земельних ресурсах від 19.09.11р . № 5631/80-4/2 на те, що вид проектног о цільового використання зе мельної ділянки необхідно п ідтвердити відповідним від критим видом діяльності за КВЕД у суб' єкта земельних відносин, суд зазначає насту пне.
З витягу з Єдиного де ржавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - під приємців від 10.01.2012 року вбачає ться, що видом діяльності за КВЕД ЖБК № 15 є 81.10 комплексне о бслуговування об' єктів.
Таким чином, вищезазначене свідчить про те, що позиваче м підтверджено вид проектно го цільового використання з емельної ділянки відповідн им відкритим видом діяльнос ті за КВЕД: 81.10 комплексне обс луговування об' єктів.
При цьому, суд зауважує, що н еобхідність додання до Умов відведення витягу чи довідк и з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців для п ідтвердження виду проектног о цільового використання зе мельної ділянки відповідни м відкритим видом діяльност і за КВЕД Еталоном проекту відведення земельної ділянк и юридичним та фізичним особ ам для будь-яких потреб, затв ердженим Першим заступнико м голови Державного комітет у України по земельних ресур сах 18.06.1999 року, а також зазначен ня такої інформації в Умовах відведення не передбачено.
Таким чином, посилання від повідача в висновку Республі канського комітету по земель них ресурсах від 19.09.11р. № 5631/80-4/2 на те, що вид проектного цільов ого використання земельної ділянки необхідно підтверд ити відповідним відкритим видом діяльності за КВЕД у с уб' єкта земельних відноси н, суд вважає необґрунтовани м.
Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Суд також враховує, що суб' єкт владни х повноважень зобов' язаний діяти добросовісно, тобто з щ ирим наміром щодо реалізації владних повноважень та дося гнення поставлених цілей і с праведливих результатів.
Враховуючи вищевикладене, приймаючи до уваги, що суд ді йшов висновку, що Республіка нський комітет по земельних ресурсах АРК не має повнова жень наділяти себе додатково ю владною компетенцією, у том у числі в частині надання буд ь-яких висновків стосовно пр оекту землеустрою та втручан ня в діяльність Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, приймаючи до ув аги, що зауваження, надані ві дповідачем в висновку від 19.09. 11р. № 5631/80-4/2 суд визнав безпідста вними, суд зауважує, що висно вок Республіканського коміт ету по земельних ресурсах АР К від 19.09.11р. № 5631/80-4/2 не може бути в изнано таким, що прийнято на п ідставі закону, безсторонньо (неупереджено) та добросовіс но.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку пр о необхідність визнання про типравними дій Республіканс ького комітету по земельних ресурсах АР Крим щодо наданн я висновку від 19.09.2011р. № 5631/80-4/2 про неможливість узгодження У мов відведення земельної ді лянки, площею 0,3600 га в оренду Ж БК № 15 для будівництва та об слуговування п' ятдесятикв артирного будинку, розташов аного за адресою: м.Саки, вул. С анаторна.
Відповідно до частини 2 стат ті 11 суд може вийти за межі поз овних вимог тільки в разі, якщ о це необхідно для повного за хисту прав, свобод та інтерес ів сторін чи третіх осіб, про з ахист яких вони просять.
Приймаючи до уваги, що позив ач невірно зазначив позовні вимоги про визнання протипр авним та скасування виснов ку, а не про визнання протипр авними дій щодо його надання , суд вважає можливим в цій час тині вийти за межи позовних в имог, оскільки це необхідно д ля повного захисту прав та ін тересів сторін по справі.
Щодо позовних вимог п ро зобов' язання Республік анський комітет по земельних ресурсах погодити умови про екту відводу земельної ділян ки загальною площею 0,036 га для передачі в оренду Житлово-бу дівельному кооперативу № 15 пі д будівництво і обслуговуван ня 50-квартирного житлового бу динку по вул. Санаторна в м. Са ки» на підставі рішення 5 сесі ї 5 скликання Сакської місько ї ради від 30.08.06р. № 10/3 "Про надання дозволу ЖБК № 15 на підготовку проекту землеустрою щодо ві дводу земельної ділянки для передачі в оренду під будівн ицтво і обслуговування 50-квар тирного житлового будинку по вул. Санаторна в м. Саки», суд з азначає наступне.
Враховуючи, що суд дійшов в исновку про те, що Республіка нський комітет по земельних ресурсах АРК не має повнова жень наділяти себе додатково ю владною компетенцією, у том у числі в частині надання буд ь-яких висновків стосовно пр оекту землеустрою та втручан ня в діяльність Комісії з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою, суд зазначає, що вищезазначені вимоги з цих підстав не підлягають задов оленню.
Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задо воленню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
Враховуючи, що пропорційні сть стягнення судових витрат не поширюється на правовідн осини, пов' язані з немайнов ими вимогами, суд вважає необ хідним стягнути на користь п озивача судовий збір у сумі 32,9 гривень.
Під час судового засідання , яке відбулось 08.02.2012 року, були оголошені вступна та резолют ивна частини постанови.
Відповідно до ст. 163 КАСУ у по вному обсязі постанову склад ено 13.02.2012 року року.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 98,160-163 КАС України , суд
П ОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги зад овольнити частково.
2. Визнати протиправними ді ї Республіканського комітет у по земельних ресурсах АР Кр им щодо надання висновку від 19.09.2011р. № 5631/80-4/2 про неможливість узгодження Умов відведенн я земельної ділянки, площею 0,3600 га в оренду ЖБК № 15 для буді вництва та обслуговування п' ятдесятиквартирного бу динку, розташованого за адре сою: м.Саки, вул. Санаторна.
3. В решті позовних вим ог відмовити.
4. Стягнути на користь Житло во-будівельного кооперативу № 15 (ЄДРПОУ 22293103) з Державного бю джету України судовий збір у розмірі 32,9 гривень.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя < підпис > Трещова О.Р.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21782650 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні