ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
12 квітня 2011 р. (11:10) Справа №2а-3564/11/0170/7
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі
головуючого судді Маргарі това М.В., при секретарі Силант ьєвої О.А.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державного під приємства "Гурзуф" < Список > < Позивач в особі >
до Державної податкової і нспекції в м. Ялта АР Крим < Сп исок > < Відповідач в особі > < Текст >
про зобов' язання вчинити дії
за участю:
від позивача - представни к за довіреністю ОСОБА_1,
від відповідача - предста вник за довіреністю ОСОБА_2 ,
Обставини справи: поз ивач звернувся до суду с адмі ністративним позовом до Держ авної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим та просить зоб ов' язати відповідача надат и позивачу статусу платника фіксованого сільськогоспод арського податку на 2011р. Позов ні вимоги мотивовані тим, що в ідповідачем неправомірно ві дмовлено у наданні позивачу статусу платника фіксованог о сільськогосподарського по датку внаслідок неправильно го застосування податковим о рганом норм Податкового кодексу України.
Відповідач проти поз ову заперечує, просить у задо воленні позову відмовити, за значивши при цьому, що підста ви для задоволення позовних вимог відсутні, оскільки поз ивачу правомірно відмовлено у наданні статусу платника ф іксованого сільськогоспода рського податку з дотримання м вимог Податкового коде ксу України. Правова позиція відповідача викладена у пис ьмових запереченнях на адмін істративний позов (а.с.33-34).
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставників сторін, дослідив ши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Позивач отримав від від повідача лист від 09.02.2011 року вих . №1697/10/15-3, яким ДПІ у м. Ялта повідо мило Державне підприємство « Гурзуф» про те, що останнє не м оже бути зареєстровано як пл атник фіксованого сільськог осподарського податку (а.с.26).
Не погодившись з такою відм овою позивач звернувся до су ду.
Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних під став.
З листа Державної податков ої інспекції у м. Ялта АР Крим від 09.02.2011 року вих. №1697/10/15-3, яким поз ивачу відмовлено у реєстраці ї його платником фіксованого сільськогосподарського под атку вбачається, що відповід ач мотивував таку відмову по силанням на положення п. 6 ст. 301 та п. 301.6.2 Податкового кодек су України, вказавши, що оскіл ьки підприємство здійснює к рім діяльності по виробництв у виноматеріалів виноградни х (КОДИ ЗГІДНО укт зед 2204 29 - 2204 30) діяльність з виробництва та реалізації підакцизних това рів (коди згідно УКТ ЗЕД 2204217900 , 2204219400, 2204218000, 2204218900), Держ авне підприємство «Гурзуф» у 2011р. не може набути статусу пла тника фіксованого сільськог осподарського податку.
Матеріали справи свідчать , що позивач є юридичною особо ю, державна реєстрація якої п роведена 23.04.1993р. Виконавчим ком ітетом Ялтинської міської ра ди АР Крим (а.с.11).
Особливості справляння фі ксованого сільськогосподар ського податку визначено гл авою 2 розділу XIV Податкового кодексу України (далі за те кстом - ПК України).
Відповідно до положень абз . 1 п. 301.1 ст. 301 ПК України, платника ми фіксованого сільськогос подарського податку з урах уванням обмежень, встановл ених пунктом 301.6 цієї стат ті, можуть бути сільськогосп одарські товаровиробники, у яких частка сільськогоспода рського товаровиробництва з а попередній податковий (зві тний) рік дорівнює або переви щує 75 відсотків.
Підпунктами 301.6.1, 301.6.2, 301.6.3 пункту 301.6 ст. 301 ПК України встановлено , що не може бути зареєстрован ий як платник податку:
суб'єкт господарювання, у я кого понад 50 відсотків доход у, отриманого від продажу с ільськогосподарської проду кції власного виробництва та продуктів її переробки, ста новить дохід від реалізаці ї декоративних рослин, дики х тварин і птахів, хутряних виробів і хутра;
суб'єкт господарювання, що п ровадить діяльність з виробн ицтва та/або реалізації під акцизних товарів, крім вино матеріалів виноградних (ко ди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29-2204 30), вир облених на підприємствах пе рвинного виноробства для під приємств вторинного винороб ства, які використовують та кі виноматеріали для виро бництва готової продукції;
суб'єкт господарювання, як ий на день подання докуме нтів для набуття статусу п латника податку має податков ий борг (недоїмку), за винятк ом безнадійного податковог о боргу (недоїмки), який вини к внаслідок дії обставин неп ереборної сили (форс-мажорни х обставин).
Згідно до положень п. 308.1 ст. 308 П К України, сільськогосподарс ькі товаровиробники для наб уття і підтвердження статус у платника податку подають до 1 лютого поточного року:
загальну податкову деклар ацію з податку на поточний рі к щодо всієї площі земельни х ділянок, з яких справляєт ься податок (сільськогоспод арських угідь (ріллі, сін ожатей, пасовищ, багаторічн их насаджень), та/або земель в одного фонду внутрішніх вод ойм (озер, ставків та водо сховищ), - органу державної п одаткової служби за своїм мі сцезнаходженням (місцем пер ебування на податковому облі ку);
звітну податкову декларац ію з податку на поточний рік о кремо щодо кожної земельної ділянки - органу державної по даткової служби за місцем ро зташування такої земельної д ілянки;
розрахунок частки сільськ огосподарського товаровиро бництва - органам державної п одаткової служби за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земел ьних ділянок за формою, затв ердженою центральним орган ом виконавчої влади з пит ань державної аграрної полі тики за погодженням з центра льним органом державної пода ткової служби;
відомості (довідку) про наяв ність земельних ділянок - орг анам державної податкової с лужби за своїм місцезнаходже нням та/або за місцем розташу вання земельних ділянок.
У відомості (довідці) про наявність земельних ділян ок зазначаються відомості п ро кожний документ, що встано влює право власності та/або к ористування земельними діля нками, у тому числі про кожни й договір оренди земельної ч астки (паю).
Пунктом 308.3ст. 308 ПК України вс тановлено, що довідка про наб уття або підтвердження стату су платника податку видаєть ся протягом 10 робочих днів з дати подання сільськогос подарським товаровиробнико м податкової декларації або заяви органом державної под аткової служби за місцезна ходженням такого платника (м ісцем перебування на податко вому обліку).
З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем були подан і відповідачу, зокрема відом ості про наявність земельни х ділянок (а.с.24), а також розрах унок питомої ваги доходу від реалізації сільськогоспода рської продукції за 2011р. (а.с.22-23) т а звітна і загальна податков і декларації з фіксованого с ільськогосподарського пода тку.
Згідно до вказаної звітнос ті позивачем задекларована ч астка сільськогосподарсько го товаровиробництва за попе редній - 2010 рік (питома вага дох оду сільськогосподарського товаровиробництва отримано го від реалізації сільського сподарської продукції власн ого виробництва), у розмірі 75,90 відсотків.
Відповідач не заперечував , та не надав доказів, щодо від сутності у позивача частки с ільськогосподарського това ровиробництва за попередній податковий (звітний) рік у роз мірі 75,00 відсотків.
Таким чином, матеріали спра ви свідчать, що позивач має ча стку сільськогосподарськог о товаровиробництва за попер едній податковий (звітний) рі к у розмірі 75,90 відсотків, що ві дповідно до положень абз. 1 п.301. ст. 301 ПК України свідчить про н аявність у нього права здійс нювати діяльність із застосу ванням спеціального податко вого режиму - фіксованого с ільськогосподарського пода тку.
Отже позивачем дотримано п оложення п.301. ст. 301 ПК України в частині наявності підстав дл я реєстрації і підтвердження статусу платника фіксованог о сільськогосподарського по датку.
Щодо підстав, за яких відпов ідачем відмовлено позивачу у проведенні реєстрації платн иком фіксованого сільського сподарського податку, суд вк азує наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Статтею 22 Конституції Украї ни встановлено, що права і сво боди людини і громадянина, з акріплені цією Конституцією , не є вичерпними. Конституцій ні права і свободи гарантуют ься і не можуть бути скасова ні. При прийнятті нових закон ів або внесенні змін до чин них законів не допускається звуження змісту та обсягу іс нуючих прав і свобод.
Стаття 58 Конституції Україн и встановлює, що закони та ін ші нормативно-правові акти н е мають зворотної дії в часі, к рім випадків, коли вони пом'як шують або скасовують відпові дальність особи.
Податковий Кодекс Україн и набрав чинності з 01.01.11р. Нор ми Податкового Кодексу Укр аїни розповсюджуються на від носини, які виникли з 01.01.11р. та о бмеження, встановлені ст. 301 ПК України можуть регулювати в иключно відносини та операці ї, які виникли після 01.01.11р., тоді як реалізація підакцизних т оварів позивачем проводилас я до цієї дати.
Вказане свідчить про те, що встановлені Податковим Кодексом України обмеження в реєстрації платником фіксов аного сільськогосподарсько го податку можуть реалізовув атися тільки в тому разі, коли умови, за яких суб' єкт госпо дарювання, в силу п.п. 301.6.2 п.301.6 ст. 301 ПК України, не може бути заре єстрований платником фіксов аного сільськогосподарсько го податку, виникли у період д ії норм Податкового Коде ксу України.
З викладеного вбачається, щ о позивачем, під час дії Под аткового Кодексу України н е здійснювалась господарськ а діяльність, яка в силу п.п. 301.6.2 п.301.6 ст. 301 ПК України перешкодж ала б реєстрації його платни ком фіксованого сільськогос подарського податку.
Крім того суд зазначає, що п унктом 1.1. ст. 1 ПК України встан овлено, що Податковий ко декс України регулює відн осини, що виникають у сфері с правляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та порядок їх адміністрування , платників податків та зборі в, їх права та обов'язки, компе тенцію контролюючих органів , повноваження і обов'язки їх п осадових осіб під час здійс нення податкового контролю, а також відповідальність з а порушення податкового за конодавства.
Згідно до п. 7.4. ст. 7 ПК України , будь-які питання щодо оподат кування регулюються цим Код ексом і не можуть встановлю ватися або змінюватися інши ми законами України, крім зак онів, що містять виключно пол оження щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положен ня, які встановлюють відпові дальність за порушення норм податкового законодавства.
З аналізу норм Податково го кодексу України, вбачаєт ься, що його положеннями не вс тановлено період, протягом я кого платник податків не пов инен провадити діяльність з виробництва та/або реалізаці ї підакцизних товарів для на буття або підтвердження стат усу платника фіксованого сіл ьськогосподарського податк у в майбутньому.
Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС Укр аїни доказами в адміністра тивному судочинстві є будь -які фактичні дані, на підста ві яких суд встановлює ная вність або відсутність обст авин, що обґрунтовують вимог и і заперечення осіб, які беру ть участь у справі, та інші об ставини, що мають значення дл я правильного вирішення спра ви. Ці дані встановлюються су дом на підставі пояснень сто рін, третіх осіб та їхніх п редставників, показань свід ків, письмових і речових д оказів, висновків експертів .
Частиною 2 ст. 71 КАС України в становлено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяль ності суб'єкта владних повн оважень обов'язок щодо дока зування правомірності свог о рішення, дії чи бездіяльн ості покладається на відп овідача, якщо він заперечує проти адміністративного по зову.
З аналізу норми п.п.301.6.2 п.301.6. ст. 301 ПК України вбачається, що дл я встановлення обмежень в пр оведенні реєстрації платник а фіксованого сільськогоспо дарського податку, законодав ець передбачає наявність так их обставин, за яких особою - що намагається отримати ста тус платника такого податку, проводиться діяльність з ви робництва та/або реалізації підакцизних товарів виробле них на підприємствах первинн ого виноробства для підприєм ств вторинного виноробства, які використовують такі ви номатеріали для виробницт ва готової продукції.
Лист відповідача, яким пози вачу відмовлено у проведенні реєстрації фіксованого сіль ськогосподарського податку , не містить посилання на джер ела та докази встановлення з дійснення позивачем діяльно сті з виробництва та реаліза ції підакцизних товарів (код и згідно УКТ ЗЕД 2204217900, 2204219400 , 2204218000, 2204218900).
Ухвалою суду про відкриття провадження у справі від 28.03.11р . відповідачу вказано на необ хідність надання суду всіх м атеріалів, які були взяти ним при вчинені оскаржуваних ді й.
Відповідачем, в порядку ч. 2 с т. 71 КАС України, не надано жодн их належних доказів, які вказ ували б на здійснення позива чем діяльності з виробництв а та реалізації підакцизних товарів (коди згідно УКТ ЗЕД 2204217900, 2204219400, 2204218000, 2204218900), щ о вказано відповідачем, як пі дстава для відмови у наданні позивачу статусу платника ф іксованого сільськогоспода рського податку.
У письмових запереченнях в ідповідача, а також у пояснен нях представника відповідач а, що надані під час розгляду с прави, відсутні посилання на належні докази, які вказувал и б на підтвердження факту зд ійснення позивачем діяльнос ті з виробництва та реалізац ії підакцизних товарів (коди згідно УКТ ЗЕД 2204217900, 2204219400 , 2204218000, 2204218900).
Вказане свідчить про прийн яття відповідачем рішення за відсутністю доказів здійсне ння позивачем діяльності з в иробництва та реалізації під акцизних товарів яка, відпов ідно до положень ст. 301 ПК Украї ни, є підставою для неможливо сті реєстрації платника фікс ованого сільськогосподарсь кого податку.
Матеріали справи також не м істять належних доказів здій снення позивачем діяльності , ознаки якої вказували б на зд ійснення діяльності визначе ної у п.п. 301.6.2 п. 301.6. ст.301 ПК України .
Суд зазначає, що пунктом 308.6 с т. 308 Податкового кодексу У країни передбачені підстав и скасування реєстрації сіл ьськогосподарського товаро виробника платником фіксова ного сільськогосподарськог о податку:
308.6.1. у разі подання платником податку письмової заяви щод о добровільного зняття з так ої реєстрації;
308.6.2. за рішенням органу держа вної податкової служби:
а) якщо такий платник податк у ліквідується, у тому числі ш ляхом злиття, приєднання або перетворення;
б) у разі встановлення за ре зультатами документальної п еревірки недотримання платн иком податку положень статті 301 цієї глави. При цьому такий п латник податку зобов'язаний перейти до сплати податків з а загальною системою оподатк ування починаючи з наступног о місяця після місяця, у якому було встановлено таке поруш ення.
Таким чином, пунктом 308.6 ст. 308 Податкового кодексу Украї ни передбачено підстави, пр и яких реєстрація сільського сподарського товаровиробни ка платником фіксованого сіл ьськогосподарського податк у скасовується.
Вищевказане підтверджує н аявність права у податкового органу скасувати діючу реєс трацію сільськогосподарськ ого товаровиробника платник ом фіксованого сільськогосп одарського податку, а не відм овити у підтвердженні статус у платника такого податку.
З матеріалів справи вбачає ться, що позивач фактично зве рнувся про підтвердження так ого статусу, оскільки він у по передньому році був зареєстр ований платником фіксованог о сільськогосподарського по датку.
Більш того, суд, з урахуванн ям положень п. 308.6 ст. 308 ПК Україн и, зазначає, що скасування так ої реєстрації проводиться за результатами документально ї перевірки недотримання пла тником податку положень стат ті 301 ПК України.
Як встановлено вище, т ільки за результатами провед ення документальної перевір ки недотримання платником по датку положень статті 301 Под аткового кодексу України податковий орган може прийн яти рішення про скасування р еєстрації платника фіксован ого сільськогосподарського податку.
Вказані факти свідчать про те, що відмова відповідача ви кладена відповідачем у листі від 09.02.2011 року вих. №1697/10/15-3 не є так ою, що прийнята на підставі за кону, безсторонньо (неуперед жено), добросовісно та у відп овідності до наданих податк овому органу повноважень. Та ка відмова є необґрунтованою і протиправною.
Враховуючи викладене, з ура хуванням положень ст. 308 ПК Укр аїни, суд вважає за необхідне зобов' язати відповідача ви дати позивачу довідку про пі дтвердження статусу платник а фіксованого сільськогоспо дарського податку на 2011 рік.
Виходячи з викладеного, суд не приймає до уваги доводи ві дповідача, на які він посилав ся в обґрунтування правомірн ості прийнятого рішення.
Таким чином позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України.
В судовому засіданні оголо шена вступна і резолютивна ч астина постанови, постанова складена в повному обсязі 18.04.20 11р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС Украї ни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у м. Ялта АР К рим зареєструвати Державном у підприємству «Гурзуф» (ЄДР ПОУ 00412843) платником фіксованог о сільськогосподарського по датку на 2011 рік.
3.Стягнути на користь Держав ного підприємства «Гурзуф» ( АР Крим, м. Ялта, смт. Гурзуф, вул . Приветна, 4) з Державного бюдж ету України судовий збір у ро змірі 3 гривні 40 копійок.
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний суд через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі апеляційної скарги на пос танову суду в десятиденний с трок з дня її проголошення.
У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
< Текст >
Суддя < підпис > Маргарітов М.В.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21782735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні