Постанова
від 21.02.2012 по справі 2а-14407/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

                                                                                                                                                                                                                                                                     

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

25 травня 2011 р.  

Справа № 2а-14407/10/0470

          

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Потолова Г.В. розглянувши у скороченому провадженні справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Міської спортивної громадської організації футбольний клуб «Нікополь» про звернення стягнення на активи,

ВСТАНОВИВ:

Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про звернення стягнення на активи Міської спортивної громадської організації футбольний клуб «Нікополь» в рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток у розмірі 894грн. 88коп.

Ухвалою суду від 10.12.2010р. відкрито скорочене провадження по даній справі.

Позивач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується розпискою про вручення 27.04.2011р. ухвали про відкриття скороченого провадження, яка міститься в матеріалах справи.

Відповідач про відкриття скороченого провадження за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення 13.05.2011р., заперечень проти позову до суду не надав.

Згідно приписів ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається у скороченому провадженні.

Суд,  розглянувши подані документи і матеріали, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Міська спортивна громадська організація футбольний клуб «Нікополь», зареєстрована рішенням Виконавчого комітету Нікопольської міської ради 12.07.2007 року, відповідач перебуває на обліку в Нікопольській ОДПІ.

Отже, позивач належним чином зареєстрований як юридична особа та платник податків, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють сплату податків в Україні.

Станом на час розгляду спору СТ «Бугорок»має борг у сумі 894грн.88коп.

Так, відповідачу було направлено запрошення вих.№49374/10/15-114 від 19.11.2009р. для проведення документальної невиїзної перевірки на 03.12.2009р. стосовно неподання податкової звітності, проте, на зазначену дату представники суб'єкту гоподарювання до податкового органу не з'явились, про що 03.12.2009р. посадовими особами позивача складено Акт №99 про неявку посадових осіб МСГО ФК «Нікополь»(код ЄДРПОУ 35284787) для проведення невиїздної документальної перевірки.

Отже, 03.12.2009 року на підставі п.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»фахівцями податкового органу була проведена невиїзна документальна перевірка в приміщенні Нікопольської ОДПІ спортивної громадської організації футбольний клуб «Нікополь»з питання неподання податкової звітності з податку на прибуток за 11 місяців 2007 року, 2007 рік, 1 квартал 2008 року, перше півріччя 2008 року, 3 квартали 2008 року, 11 місяців 2008 року, 1 квартал 2009 року, перше півріччя 2009 року та 3 квартали 2009 року.

В ході перевірки зазначеної господарської одиниці, працівниками податкового органу, встановлено порушення: вимог абзацу першого п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, п.п.4.1 п.4 «Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства», п.16.4 ст.16 та п.22.13 ст.22 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», тобто платником податку на прибуток не подано декларації з податку на прибуток підприємства: за 11 місяців 2007 року –по строку подання 20.12.2007р.; за 2007 рік –по строку подання 11.02.2008р.; за 1 квартал 2008 року –по строку подання 12.05.2008р.; за перше півріччя 2008 року –по строку подання 11.08.2008р.; за 3 квартали 2008 року –по строку подання 10.11.2008р.; за 11 місяців 2008 року –по строку подання 22.12.2008р.; за 1 квартал 2009р. –по строку подання 12.05.2009р.; за 1 півріччя 2009р. –по строку подання 10.08.2009р.; за 3 квартали 2009 року –по строку подання 09.11.2009р.

За результатами зазначеної перевірки позивачем складено акт про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності від 03.12.2009р. №2396/151.35284787, яке вручено відповідачу 08.12.2009р., що підтверджено підписом у поштовому повідомленні (а.с.13).

На підставі акту перевірки від 03.12.2009р. №2396/151.35284787 прийняте податкове повідомлення-рішення №0003851510/0/53999 від 15.12.2009р. –сума податкового зобов'язання за штрафними фінансовими санкціями складає 1530грн.00коп., яке отримане відповідачем згідно поштового повідомлення 19.12.2009р. (а.с.15).

Але у визначений строк відповідач в повному обсязі не перерахував самостійно нараховані штрафні санкції, його податкові зобов'язання стали податковим боргом. У зв'язку з частковим погашенням, податковий борг складає 860грн.49коп.

Крім того, фахівцями податкового органу на суму податкового боргу з податку на прибуток була нарахована пеня в розмірі 34грн.39коп.

Таким чином, відповідач має податковий борг перед бюджетом на загальну суму 894грн.88коп., яка на сьогоднішній день не погашена.

На підставі ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»Нікопольською ОДПІ на адресу відповідача були надіслані податкові вимоги, а саме перша податкова вимога №1/20 від 12.01.2010р. та друга податкова вимога №2/78 від 17.02.2010р., які були вручені посадовим особам МСГО ФК «Нікополь».

Дослідивши матеріали справи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на наступне.

Відповідно до п.1 Прикінцевих положень Податкового кодексу України, цей Кодекс набирає чинності з 1 січня 2011 року.

Пунктом 2 Кодексу визнано такими, що втратили чинність з 1 січня 2011 року, зокрема Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Разом з тим, суд зазначає, що відповідно до ст.58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Таким чином, при прийнятті рішення судом застосовуються норми законів, що діяли на момент виникнення правовідносин.

Згідно ст.ст. 67, 68 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку та в розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватися Конституції та законів України

Відповідно до ст.9 Закону України «Про систему оподаткування»платники податків і  зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.   

Згідно п.11 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу України»державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і цільовими фондами за рахунок їхнього майна.

Згідно із п.11 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки з податків, інших платежів, штрафів та інших санкцій з громадян за рішенням суду.

Відповідно до абзацу «а»пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», що діяв на момент виникнення правовідносин, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Також, відповідно до абзацу «б»пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

За нормами пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»узгоджена сума податкового зобов‘язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначення процедури оскарження дій органів стягнення встановлюється Законом України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (далі Закон), який є спеціальним законом з питань оподаткування.

Згідно ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками перед бюджетами та державними цільовими фондами»передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

У відповідності пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Відповідальність за несвоєчасність сплати податкових зобов'язань платники податків несуть у відповідності з законодавством України. Примусове стягнення податкового боргу - передбачена законодавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.

Як вказано у п. 1.7 ст. 1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 зазначеного Закону активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Отже, стаття 19 Конституції України зобов‘язує органи державної влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС України суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.  

На час розгляду справи податковий борг у загальній сумі 894грн.88коп. у добровільному порядку відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню.

Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума боргу відповідачем не сплачена в добровільному порядку, відповідних доказів суду не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому податкові зобов'язання відповідача підлягають погашенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158-163, 183-2, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Міської спортивної громадської організації футбольний клуб «Нікополь»про звернення стягнення на активи –задовольнити повністю.

Стягнути з активів Міської спортивної громадської організації футбольний клуб «Нікополь»(53200, м.Нікополь, вул.Херсонська, б.353-А, ЄДРПОУ 35284787, р/р 35433002010953, р/р 35434001010953 в УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012) на користь держави в рахунок погашення податкового боргу у загальній сумі 894грн.88коп. (вісімсот дев'яносто чотири грн.88коп.), (на р/р 31110002700029, код платежу 11021000, отримувач відділення ДКУ у м.Нікополі, код ОКПО 23929847, банк УДКУ у Дніпропетровській області,  МФО 805012).  

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження –з моменту проголошення рішення суду апеляційної інстанції.

Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя                       

Г. В. Потолова

                                                                         

Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21783091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14407/10/0470

Ухвала від 04.01.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Потолова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні