справа № 2а-0770/2293/11
рядок статзвіту –8.1.5
код - 08
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2011 року м. Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Іванчулинця Д.В.,
при секретарі – Корчинській В.А.,
сторони у судове засідання не з'явилися
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліна»про стягнення податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 15328,61 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України 22 листопада 2011 року було проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлено та підписано протягом 28 листопада 2011 року.
Позивач –суб'єкт владних повноважень –Мукачівська об'єднана державна податкова інспекція Закарпатської області звернулася у Закарпатський окружний адміністративний суд з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліна», якою просить: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Поліна" код ЄДРПОУ 32394886 (Мукачівський район, с. Березина вул. Нова, 68/1, Закарпатська область, 89665) в дохід державного бюджету суму податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 15328,61 грн. в т.ч. 59,59 грн. пені, мотивуючи тим, що останнє будучи зареєстрованим платником податків та зборів, не виконує взяті на себе обов'язки щодо сплати таких, внаслідок чого в такого і виникла вищезазначена заборгованість.
В судове засіданні представник позивача не з'явився та 21 листопада 2011 року подав до суду заяву Мукачівської ОДПІ Закарпатської області від 17.11.2011 року № 11986/10/10-011 з клопотанням про розгляд справи за відсутності представника позивача за наявними у справі доказами, позовні вимоги підтримують повністю.
Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, не забезпечив явку свого представника у судове засідання повторно, про причини такої неявки суд не повідомив, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені главою 3 розділу II Кодексу адміністративного судочинства України за адресою, вказаною в свідоцтві про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності –юридичної особи та довідки № 471 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 21.02.2003 року (а.с. 15-16). Заперечення проти позову відповідачем суду не надано. Оскільки суд не має відомостей про причину неявки відповідача, то розглядає справу на підставі наявних у ній даних та доказів.
Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
В судовому засіданні встановлено, що ТОВ „Поліна" 20 лютого 2003 року було зареєстровано Мукачівською районною державною адміністрацією Закарпатської області, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію (перереєстрацію) суб'єкта підприємницької діяльності –юридичної особи (а.с. 15) та таке перебуває на обліку в Мукачівській об'єднаній державній податковій інспекції Закарпатської області, що підтверджується довідкою від 10.04.2009 року № 469 (а.с. 17).
Згідно довідки № 471 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 21.02.2003 року місцезнаходження відповідача: 89664, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Березинка вул. Нова, 68/1 (а.с. 16).
Матеріалами справи встановлено, що відповідач не сплатив у встановлені законом строки податок на додану вартість у сумі 15328,61 грн. Заборгованість по податку на додану вартість виникла на підставі наступних податкових повідомлень-рішень:
- податкового повідомлення - рішення №0007891640 від 26.10.2009 року, прийнятого на підставі акту перевірки від 06.10.2009 року № 1860/16-40, якою встановлено порушення відповідачем вимог пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) внаслідок неподання декларації по ПДВ за липень, серпень 2009 року і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями (з врахуванням часткової сплати) у сумі 327,22 грн. (а.с. 24-25);
- податкового повідомлення - рішення №0008351640 від 09.11.2009 року, прийнятого на підставі акту перевірки від 26.10.2009 року № 2062/16-40, якою встановлено порушення відповідачем вимог пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" внаслідок неподання декларації по ПДВ за вересень 2009 року і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями у сумі 170,00 грн. (а.с. 18-19);
- податкового повідомлення - рішення №0001571640 від 28.01.2010 року, прийнятого на підставі акту перевірки від 18.01.2010 року № 37/16-40, якою встановлено порушення відповідачем вимог пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" внаслідок неподання декларації по ПДВ за жовтень, листопад 2009 року і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями у сумі 340,00 грн. (а.с. 20-21);
- податкового повідомлення - рішення №0012521640 від 18.02.2010 року, прийнятого на підставі акту про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства від 08.02.2010 року № 188/16-40, якою встановлено порушення відповідачем вимог пп. 1.2 та пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме –порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов'язання по ПДВ із затримкою більше 90 календарних днів у сумі 719,52 грн., і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями у сумі 359,76 грн. (а.с. 36-37);
- податкового повідомлення - рішення №0011331640 від 12.02.2010 року, прийнятого на підставі акту перевірки від 01.02.2010 року № 130/16-40, якою встановлено порушення відповідачем вимог пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" внаслідок неподання декларації по ПДВ за грудень 2009 року і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями у сумі 170,00 грн. (а.с. 34-35);
- податкового повідомлення –рішення №0017471640 від 07.10.2010 року, прийнятого на підставі акту про результати документальної невиїзної (камеральної) перевірки податкової декларації з податку на додану вартість, якою встановлено, що розмір податку, зазначеного платником у декларації є меншим, ніж визначено за результатами документальної невиїзної (камеральної) перевірки і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями у сумі 12700.80 грн. (а.с. 30-31);
- податкового повідомлення - рішення №0017451640 від 07.10.2010 року в сумі 170 грн.,
- податкового повідомлення №0017601640 рішення від 18.10.2010 р. прийнятого на підставі акту про результати проведення перевірки дотримання податкового законодавства від 30.08.2010 року № 2401/16-40, якою встановлено порушення відповідачем вимог пп. 1.2 та пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме –порушення термінів сплати узгодженого податкового зобов'язання по ПДВ із затримкою від 90 календарних днів і більше в сумі 22,48 грн., і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями у сумі 11,24 грн. (а.с. 26-27);
- податкового повідомлення - рішення №0018131640 від 15.11.2010 року, прийнятого на підставі акту перевірки від 22.10.2010 року № 2620/16-40, якою встановлено порушення відповідачем вимог пп. 4.1.4 п. 4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" внаслідок неподання декларації по ПДВ за серпень 2010 року і відповідно визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) за штрафними санкціями у сумі 170,00 грн. (а.с. 28-29);
Відповідно заборгованість відповідача складає 15328,61 грн. грн., в т.ч. 59,59 грн. пені, що підтверджується довідкою про суми податкового боргу по платежах ТОВ „Поліна" станом на 16.02.2011 року (а.с. 4) а також обліковими картками платника податків по платежу 14010199 «податок на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах)»станом на 25.02.2011 року (а.с. 5-14).
Податкові зобов'язання платника податків, нараховані контролюючим органом відповідно до п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення - рішення, за винятком випадків, визначених пп. 5.2.2 ст. 5 цього Закону.
Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами визначеними у пп. "а" - "в" пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. Оскільки вищевказані податкові повідомлення - рішення відповідачем не оскаржувалися ні в адміністративному, ні в судовому порядку –такі є узгодженими відповідно до ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
У відповідності до пп. 16.1. п. 16.1 ст. 16 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Відтак Мукачівською ОДПІ Закарпатської області ТОВ „Поліна" правомірно нарахована пеня у розмірі 59,59 грн. по податку на прибуток підприємств.
Відповідно до пп. 5.4.1 п. 5.4. ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені Законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Так як відповідачем узгоджена сума податкового зобов'язання сплачена не була, то Мукачівська ОДПІ у Закарпатській області на підставі п. п. 6.2.1 п. 6.2. ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" направила на його адресу податкові вимоги № 1/526 від 09.07.2009 року та № 2/750 від 11.09.2009 року (а. с. 38), які, у зв'язку з неможливістю їх вручення (акти Мукачівської ОДПІ Закарпатської області від 09.08.2009 року № 1/526 та від 11.09.2009 року № 2/750 відповідно (а.с. 39-40)) було розміщено на дошці податкових оголошень.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України, якою передбачені обов'язки платника податків, одним із обов'язків є обов'язок сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до пп. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку, та розмірі, встановлених Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державною (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку визначеному цим Кодексом.
Пунктом 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетами і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, –
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліна»про стягнення податкового боргу по податку на додану вартість у сумі 15328,61 грн. –задоволити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліна»(89664, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Березинка вул. Нова, 68/1, ідентифікаційний код 32394886) в дохід державного бюджету суму податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 15328 (п'ятнадцять тисяч триста двадцять вісім) гривень 61 коп., в тому числі 59 (п'ятдесят дев'ять) гривень 59 коп. пені
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий Д.В. Іванчулинець
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21783419 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні