Постанова
від 08.02.2012 по справі 2а-15661/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 лютого 2012 року < Час п роголошення > № 2а-15661/11/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого судді Кротюка О.В. розглянув у письмовому п ровадженні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і м. Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Укомонолітб уд"

про стягнення заборгованості у розмірі 168 142,27 грн.

Обставини справи:

Державна податкова інспе кція у Дніпровському районі міста Києва (далі - позивач, Д ПІ у Дніпровському районі м. К иєва) звернулася до Окружног о адміністративного суду міс та Києва із адміністративним позовом до Товариства з обме женою відповідальністю «Уко монолітбуд»(далі - відповід ач, ТОВ «Укомонолітбуд») про, з урахуванням заяви про уточн ення позовних вимог вх. дата 30 .01.2012 вх. № 03-3/4973/12, стягнення заборг ованості у розмірі 168 142,27 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачена заборгованість, тому п озивач просить стягнути з ві дповідача заявлену суму на п ідставі рішення суду.

Відповідач заперечення пр оти позову не надав, явку свог о представника в судове засі дання не забезпечив, клопота нь щодо розгляду справи не по давав, докази належного його повідомлення про розгляд сп рави знаходяться в матеріала х справи.

В порядку частини 6 ст.128 КАС У країни судом ухвалено про ро згляд справи в письмовому пр овадженні.

Справа вирішується на підс таві наявних в ній доказів та матеріалів.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення його пре дставника, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об' єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва, -

встановив:

за відповідачем рахуєт ься заборгованість:

1) з податку на прибуток у роз мірі 23 847,37 грн., яка виникла на пі дставі податкового повідомл ення-рішення № 0002832306/0/36164 від 30.09.2010, як им визначено суму зобов' яза нь у розмірі 59 242,70 грн., у тому чис лі за основним платежем у роз мірі 51 768,00 грн. та за штрафними с анкціями у розмірі 7 474,70 грн., от риманого директором відпові дача ОСОБА_1 (враховуючи п ереплату у розмірі 35 395,33 грн.);

2) з податку з доходів найман их працівників у розмірі 93 883,37 г рн., яка виникла на підставі по даткового повідомлення-ріше ння № 0001711705/0/36166 від 30.09.2010, яким визнач ено суму зобов' язань у розм ірі 93 883,37 грн., у тому числі за осн овним платежем 74 619,76 грн. та за ш трафними санкціями у розмірі 19 263,61 грн., отриманого директоро м відповідача ОСОБА_1;

3) з податку на додану вартіс ть у розмірі 50 411,53 грн., яка виник ла на підставі:

- податкових повідомлень-рі шень:

а) № 0002842306/0/36165 від 30.09.2010, яким визнач ено суму зобов' язань у розм ірі 43 499,32 грн., у тому числі за осн овним платежем 28 432,88 грн. та за ш трафними санкціями у розмірі 15 066,44 грн., отриманого директор ом відповідача ОСОБА_1;

б) № 0063701502/0/37858 від 04.10.2010, яким визнач ено суму штрафу у розмірі 871,85 г рн., отриманого директором ві дповідача ОСОБА_1;

в) № 0024241520 від 12.07.2011, яким визн ачено суму зобов' язань за ш трафними санкціями у розмірі 1020,00 грн., не отриманого відпові дачем та повернутого поштово ю службою на адресу податков ого органу;

г) № 0028471520 від 29.07.2011, яким визн ачено суму зобов' язань за ш трафними санкціями у розмірі 1020,00 грн., не отриманого відпові дачем та повернутого поштово ю службою на адресу податков ого органу 15.09.2011;

д) № 0023221520 від 11.07.2011, яким визн ачено суму зобов' язань за ш трафними санкціями у розмірі 1020,00 грн., не отриманого відпові дачем та повернутого поштово ю службою на адресу податков ого органу 19.09.2011;

е) № 799147150210/50390 від 23.12.2010, яким визнач ено суму зобов' язань за штр афними санкціями у розмірі 1190 ,00 грн., не отриманого відповід ачем та повернутого поштовою службою на адресу податково го органу 28.12.2011;

- поданих відповідачем пода ткових декларацій:

а) № 17575 від 17.09.2010, якою визначено суму податку на додану варті сть до сплати у розмірі 1940,00 грн . (враховуючи переплату у розм ірі 1431,14 грн.);

б) № 217317 від 18.10.2010, якою визначено суму податку на додану варті сть до сплати у розмірі 1282,00 грн .

Таким чином, сума податкови х зобов' язань, визначених в ищевказаними повідомленням и-рішеннями, та самостійно ви значена платником у податков их деклараціях набула статус у узгодженого.

У зв' язку з непогашенням у згоджених податкових зобов' язань ДПІ у Дніпровському ра йоні м. Києва було направлено відповідачу податкову вимог у від 07.10.2010 № 1/2152, яка не була вруче на адресату та розміщена на д ошці податкових оголошень зг ідно акту № 2152 від 17.12.2010.

Так, за відповідачем рахуєт ься податкова заборгованіст ь у розмірі 168 142,27 грн.

На день розгляду справи зая влена до стягнення заборгова ність відповідачем не сплаче на, що останнім не спростован о.

Аналізуючи викладені вище обставини, суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню з урахуванн ям наступного.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” (що діяв на час виникне ння спірних правовідносин), п латники податків зобов' яза ні, зокрема, сплачувати належ ні суми податків і зборів (обо в'язкових платежів) у встанов лені законами терміни. Ненар ахування та несплата податкі в з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарсько ї діяльності, є порушенням ін тересів держави та суспільст ва.

Згідно ст. 2 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні”, завданнями орга нів державної податкової слу жби, зокрема, є здійснення кон тролю за додержанням податко вого законодавства, правильн істю обчислення, повнотою і с воєчасністю сплати до бюджет ів, державних цільових фонді в податків і зборів (обов' яз кових платежів), а також непод аткових доходів, установлени х законодавством.

Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” від 21.12.2000 N 2181-III, що діяв на ч ас виникнення спірних правов ідносин, (Далі - Закон № 2181) є сп еціальним законом з питань о податкування, який установлю є порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на о бов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій, що застосовуються до платників податків контр олюючими органами, у тому чис лі за порушення у сфері зовні шньоекономічної діяльності , та визначає процедуру оскар ження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - з обов'язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів відп овідну суму коштів у порядк у та у строки, визначені цим З аконом або іншими законами У країни.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону № 2181 пере дбачено, що податковий борг (н едоїмка) визначається як под аткове зобов'язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але н е сплачене у встановлений ст рок, а також пеня, нарахована н а суму такого податкового зо бов'язання.

Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181 под аткове зобов'язання, самості йно визначене платником пода тків у податковій декларації , вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації.

Статтею 6 Закону № 2181 передба чено, що у разі коли сума подат кового зобов'язання розрахов ується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього З акону, такий контролюючий ор ган надсилає платнику податк ів податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, поси лання на норму податкового з акону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або пе рерахунок податкових зобов'я зань, сума податку чи збору (об ов'язкового платежу), належно го до сплати, та штрафних санк цій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також п опередження про наслідки їх несплати в установлений стро к та граничні строки, передба чені законом для оскарження нарахованого податкового зо бов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).

Податкові повідомлення на дсилаються у такому самому п орядку, що і податкові вимоги . А податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) юрид ичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юриди чної особи під розписки або н адіслано листом з повідомлен ням про вручення. У разі коли п одатковий орган або пошта не може вручити платнику подат ків податкове повідомлення а бо податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти по даткове повідомлення або под аткову вимогу, незнаходження м фактичного місця розташува ння (місцезнаходження) платн ика податків, податковий орг ан розміщує податкове повідо млення або податкові вимоги на дошці податкових оголошен ь, встановленій на вільному д ля огляду місці біля входу до приміщення податкового орга ну. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вва жається днем її вручення.

Підпунктом 5.2.2. Закону № 2181 вст ановлено, що у разі коли платн ик податків вважає, що контро люючий орган невірно визначи в суму податкового зобов'яза ння або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить закон одавству з питань оподаткува ння або виходить за межі його компетенції, встановленої з аконом, такий платник податк ів має право звернутися до ко нтролюючого органу із скарго ю про перегляд цього рішення , яка подається у письмовій фо рмі та може супроводжуватися документами, розрахунками т а доказами, які платник подат ків вважає за потрібне надат и. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протяг ом десяти календарних днів, н аступних за днем отримання п латником податків податково го повідомлення або іншого р ішення контролюючого органу , що оскаржується. Контролююч ий орган зобов'язаний прийня ти вмотивоване рішення та на діслати його протягом двадця ти календарних днів від дня о тримання скарги платника под атків на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку . У разі коли контролюючий орг ан надсилає платнику податкі в рішення про повне або частк ове незадоволення його скарг и, такий платник податків має право звернутися протягом д есяти календарних днів, наст упних за днем отримання відп овіді, з повторною скаргою до контролюючого органу вищого рівня, а при повторному повно му або частковому незадоволе нні скарги - до контролюючого органу вищого рівня із дотри манням зазначеного десятиде нного строку для кожного вип адку оскарження та зазначено го двадцятиденного строку дл я відповіді на нього.

Процедура адміністративно го оскарження здійснюється т им контролюючим органом, яки й надіслав платнику податків податкове повідомлення, від повідно до своєї компетенції , визначеної цим Законом.

Згідно пп. 5.2.5 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2 181 з урахуванням строків давно сті платник податків має пра во оскаржити до суду рішення контролюючого органу про на рахування податкового зобов 'язання у будь-який момент піс ля отримання відповідного по даткового повідомлення. У ць ому випадку зазначене рішенн я контролюючого органу не пі длягає адміністративному ос карженню.

Підпунктом 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 передбачено, що у разі визн ачення податкового зобов'яза ння контролюючим органом за підставами, зазначеними у пі дпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пу нкту 4.2 статті 4, платник податк ів зобов'язаний погасити нар аховану суму податкового зоб ов'язання протягом десяти ка лендарних днів від дня отрим ання податкового повідомлен ня, крім випадків коли протяг ом такого строку такий платн ик податків розпочинає проце дуру апеляційного узгодженн я.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у строки , визначені статтею 5 вказаног о Закону, визнається сумою по даткового боргу платника по датків.

Відповідач не спростував ж одних фактів з приводу обґру нтованості позовних вимог що до стягнення суми податкової заборгованості та жодних до казів про сплату узгоджених податкових зобов' язань не н адав.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону № 2181 встановлено, що п ідставою для примусового стя гнення активів платників под атків в рахунок погашення йо го податкового боргу є виклю чно рішення суду.

Разом з тим, з 01.01.2011 Податкови й кодекс України від 2 грудня 2 010 року N 2755-VI регулює відносини, що виникають у сфері справля ння податків і зборів, зокрем а, визначає вичерпний перелі к податків та зборів, що справ ляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платник ів податків та зборів, їх прав а та обов'язки, компетенцію ко нтролюючих органів, повноваж ення і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення пода ткового контролю, а також від повідальність за порушення п одаткового законодавства.

В порядку пункту 20.1.18 статті 18 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертати ся до суду щодо стягнення кош тів платника податків, який м ає податковий борг, з рахункі в у банках, обслуговуючих так ого платника, на суму податко вого боргу або його частини.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податковий борг - сума уз годженого грошового зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником пода тків у встановлений ПКУ стро к, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов' язання.

Згідно п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли п ошта не може вручити платник у податків податкове повідом лення-рішення або податкові вимоги, або рішення про резул ьтати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходж енням посадових осіб, їх відм ову прийняти податкове повід омлення-рішення або податков у вимогу, або рішення про резу льтати розгляду скарги, незн аходження фактичного місця р озташування (місцезнаходжен ня) платника податків або з ін ших причин, податкове повідо млення-рішення або податкова вимога, або рішення про резул ьтати розгляду скарги вважаю ться врученими платнику пода тків у день, зазначений пошто вою службою в повідомленні п ро вручення із зазначенням п ричин невручення.

З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача заявленої податкової за боргованості з податку на пр ибуток у розмірі 23 847,37 грн., з под атку з доходів найманих прац івників у розмірі 93 883,37 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 50 411,53 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача щодо стягн ення суми податкової заборго ваності, відповідач суду не н адав.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, Окружний адміністрати вний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В :

Задовольнити адмініс тративний позов повністю.

Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «У комонолітбуд»(02090, м. Київ, Харк івське шосе, 19, код ЄДРПОУ 33993800) до Державного бюджету України заборгованість з податку на прибуток у розмірі 23 847 (двадця ть три тисячі вісімсот сорок сім) грн. 37 коп.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ук омонолітбуд»(02090, м. Київ, Харкі вське шосе, 19, код ЄДРПОУ 33993800) до Державного бюджету України з аборгованість з податку з до ходів найманих працівників у розмірі 93 883 (дев' яносто три т исячі вісімсот вісімдесят тр и) грн. 37 коп.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ук омонолітбуд»(02090, м. Київ, Харкі вське шосе, 19, код ЄДРПОУ 33993800) до Державного бюджету України з аборгованість з податку на д одану вартість у розмірі 50 411 (п ' ятдесят тисяч чотириста од инадцять) грн. 53 коп.

Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти дні в за правилами, встановленим и ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інс танції апеляційної скарги та набирає законної сили в поря дку та строки, передбачені ст аттею 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України

Суддя О.В .Кротюк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21784677
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15661/11/2670

Ухвала від 02.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Постанова від 08.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні