Рішення
від 21.07.2008 по справі 5020-7/134-11/254
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ 

СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

 

Іменем України

РІШЕННЯ

"21"

липня 2008 р.

справа

№ 5020-7/134-11/254

 

За

позовом:          Фонду комунального

майна Севастопольської міської Ради

          (99011, м. Севастополь, вул. Луначарського, 5)

до

відповідача:          ПідприємцяОСОБА_1

          (АДРЕСА_1)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, на

стороні позивача: Балансоутримувача -Комунальне підприємство „Ремонтно

експлуатаційне підприємство № 3” (99011, м. Севастополь, вул.

Луначарського, 5).

про          зобов'язання відповідача внести зміни

до договору оренди комунального майна НОМЕР_1від 14.02.2002 шляхом укладення

додаткової угоди до нього в редакції позивача,

Суддя   Дмитрієв

В.Є.

Представники:

від

позивача           Гатіятулін Е.Д.. довіреність № 407 від

06.02.2008

від

відповідача          не з`явився

від третьої особи не з`явився

 

СУТЬ

СПОРУ:

Позивач

звернувся до господарського суду міста Севастополя з позовом до відповідача про

зобов'язання відповідача внести зміни до договору оренди комунального майна

НОМЕР_1від 14.02.2002 шляхом укладення додаткової угоди до нього в редакції

позивача.

Ухвалою

суду від 04.04.2008 порушено провадження по справі.

Розпорядженням

голови господарського суду міста Севастополя 

№ 51 від 02.06.2008 справа 5020-7/134, яка знаходилася у провадженні

судді Ілюхіної Г.П., передана до провадження судді Дмитрієва В.Є.

          Ухвалою суду від 04.06.2008 справа

прийнята до провадження судді Дмитрієва В.Є.

 Представники третьої особи та відповідача в

судове засідання не з`явились, про час, дату та місце проведення судового

засідання були повідомлений своєчасно та належним чином, про причини неявки суд

не повідомили.

Свої

вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскільки згідно з вимогами частини третьої

статті 118 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік” договори

оренди державного та комунального майна, укладені до 01.01.2007 у шестимісячний

строк підлягають обов`язковому перегляду, тому спірний договір оренди № 32.02

від 14.02.2002 повинен бути переглянутий з подальшим внесенням змін до його

умов в частині розміру орендної плати.

Відповідно

до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу за

наявними в ній матеріалами.

Відповідно

до ст. 20, 22 Господарського процесуального кодексу України в судовому

засіданні представнику позивача   були

роз'яснені його права і обов'язки.

Розглянувши матеріали  справи, дослідивши надані докази, заслухавши

пояснення сторін,  суд,  встановив:

14.02.2002

Управління майном міста Севастопольської міської державної адміністрації

(правонаступником якого являється Фонд комунального майна Севастопольської

міської ради) та ПідприємцемОСОБА_1 

(далі -відповідач) уклали договір оренди нерухомого майна НОМЕР_1(далі

-Договір оренди).

Згідно

з розділом 1 Договору оренди відповідач прийняв від орендодавця -Управління

майном міста Севастопольської міської державної адміністрації в строкове платне

користування нерухоме майно: вбудоване 

приміщення загальною площею  68,2

кв.м., яке знаходиться на підвальному поверху, яке розташоване за

адресоюАДРЕСА_1

Відповідно

до пункту 3.1, 3.2  Договору оренди річна

орендна плата складає 1855,8 грн. без врахування податку на додану

вартість,  за перший місяць оренди

орендна плата складає 154,65 грн. та перераховується  не пізніше 20 числа поточного місяця .

Пунктом

3.4 Договору оренди, передбачено, що орендна плата переглядається за вимогою

одної із сторін у випадку зміни централізованих цін і тарифів та в інших

випадках, передбачених законодавством.

Як

вбачається з матеріалів справи, повноваження щодо управління комунальним майном

відповідно до рішення Севастопольської міської Ради ХХІV скликання ХХІ сесії

від 31.01.2006 № 4657 передані Фонду комунального майна Севастопольської

міської Ради, який, у свою чергу, є правонаступником Управління з питань майна

комунальної власності Севастопольської міської державної адміністрації.

Фонд

комунального майна Севастопольської міської Ради листом від 10.03.2008 № 521

(арк. с. 17) звернувся до відповідача з пропозицією внести зміни до Договору

оренди.

У

цьому листі з посиланням на набрання чинності постановою Кабінету Міністрів

України від 27.12.2006 № 1846 “Про внесення змін до Методики розрахунку та

порядку використання плати за оренду державного майна”, рішення

Севастопольської міської Ради № 1617 від 13.03.2007 “Про розрахунок орендної

плати за оренду майна, що є власністю територіальної громади міста Севастополя

та пропорціях визначення плати за оренду майна, що  є власністю територіальної громади”, частину

другу статті 21 Закону України “Про оренду державного  та комунального майна” зазначив на

необхідність здійснення  перегляду

розміру орендної плати за всіма договорами оренди нерухомого державного та

комунального майна та запропонував позивачеві внести зміни до Договору оренди

відповідно до протоколу узгодження змін до договору оренди, що додається до

цього листа.

Відповідно

до пункту 3.1 Договору оренди в редакції протоколу узгодження змін до договору

оренди (арк. с. 15), що запропонована орендодавцем, орендна плата визначається

на підставі “Методики розрахунку, порядку використання плати за оренду майна,

що є комунальною власністю міста”, затвердженої рішенням Севастопольської

міської Ради № 1617 від 13.03.2007.

Відповідно

до пункту 3.1 Договору оренди в редакції протоколу узгодження змін до договору

оренди річна орендна плата складає 21880,1 грн. без врахування податку на

додану вартість. Орендна плата визначена виходячи з орендної ставки 10 % від

вартості об'єкта оренди, визначеної незалежною оцінкою майна, що передається в

оренду, станом на 25.08.2005.

Суд

вважає позовні вимоги про внесення змін до Договору оренди в редакції

вищевказаного протоколу узгоджень такими, що не ґрунтуються на законі та не

підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно

до частини другої статті 21 Закону України “Про оренду державного та

комунального майна” від 10.04.1992 N 2269-XII (з подальшими змінами та

доповненнями) розмір орендної плати може бути змінено на вимогу однієї з

сторін, якщо з незалежних від них обставин істотно змінився стан об'єкта оренди,

а також в інших випадках, встановлених законодавчими актами України.

З

01.01.2007 набрав чинності Закон України “Про Державний бюджет України на 2007

рік” від 19.12.2006 N 489-V .

Частиною

першою статті 118 вказаного Закону встановлено, що у 2007 році передача в

оренду державного та комунального майна здійснюється виключно на конкурсних

засадах. Орендна плата за державне та комунальне майно визначається відповідно

до її ринкової вартості у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною

другою цієї статті Кабінету Міністрів України надано право затверджувати

індикативні ставки орендної плати для державного та комунального майна, яке

передається в оренду в містах обласного значення, містах Києві та Севастополі.

Частиною

третьою статті 118 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”

встановлено, що договори оренди державного та комунального майна, укладені до 1

січня 2007 року (крім договорів на оренду державного та комунального майна,

укладених бюджетними установами, Пенсійним фондом України та його органами, а

також щодо цілісних майнових комплексів), у шестимісячний термін підлягають

обов'язковому перегляду відповідно до встановленої норми.

Постановою

Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 № 1846 “Про внесення змін до Методики

розрахунку та порядку використання плати за оренду державного майна”, на яку

посилається позивач, затверджені зміни до вищевказаної Методики, у тому числі

щодо розміру орендних ставок.

Однак,

слід звернути увагу на те, що  Методика

розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна, яка

затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995  N786, із внесеними до неї змінами постановою

№ 1846, встановлює порядок розрахунку плати за оренду тільки державного

майна та не розповсюджується на правовідносини, що пов'язані з орендою

комунального майна.

Відповідно

до преамбули вказаної Методики її розроблено з метою створення єдиного

організаційно-економічного механізму справляння плати за оренду цілісного

майнового комплексу державного підприємства, організації, їх структурних

підрозділів (філії, цеху, дільниці) та окремого індивідуально визначеного майна

державного підприємства, організації, закріпленого за військовими частинами,

закладами, установами та організаціями Збройних Сил, інших військових формувань

рухомого та нерухомого військового майна (за винятком озброєння, боєприпасів,

бойової та спеціальної техніки), а також майна, що не ввійшло до статутного

фонду господарського товариства, створеного у процесі приватизації (корпоратизації).

До

цього часу ставки орендної плати для комунального майна Кабінетом Міністрів

України не затверджені.

Як

вбачається зі змісту статті 118 Закону України “Про Державний бюджет України на

2007 рік”, перегляд договорів оренди комунального майна повинен бути здійснений

відповідно до встановленої норми, тобто за умови, якщо Кабінет Міністрів

України на виконання вимог цієї статті затвердить ставки орендної плати для

майна, що є комунальною власністю.

Тому

на думку суду вимога орендодавця внести зміни до Договору оренди комунального

майна щодо розміру орендної плати, із встановленням при цьому розміру такої

плати на підставі Методики, що передбачає порядок розрахунку та ставки плати за

оренду майна, яке є державною власністю, не є законною.

Враховуючі

вищевикладене, вимоги Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради

про внесення змін до договору оренди НОМЕР_1від 14.02.2002 відповідно до

протоколу узгодження змін до договору оренди, з підстав, викладених у позовній

заяві, не підлягають задоволенню.

Керуючись

статтями 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

          1. 

В задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

 

Суддя                                                                      

                                         В.Є.

Дмитрієв

 

Рішення оформлено

відповідно до вимог ст. 84 Господарського

процесуального кодексу

України і підписано   24.07.2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗСИЛКА:

 

Фонд

комунального майна Севастопольської міської Ради

          (99011, м. Севастополь, вул.

Луначарського, 5)

 

ПідприємцяОСОБА_1

          (АДРЕСА_1)

 

Третя

особа Балансоутримувача -Комунальне підприємство „Ремонтно експлуатаційне

підприємство № 3”

                              (99011, м.

Севастополь, вул. Луначарського, 5)

 

 

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення21.07.2008
Оприлюднено27.10.2008
Номер документу2178518
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-7/134-11/254

Рішення від 21.07.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Дмитрієв В.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні