ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
16 грудня 2010 р. (10:05)
Справа №2а-14175/10/7/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Маргарітова М.В., при секретарі Силантьєвій О.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу ,
за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялта АРК
до Приватного підприємства "Таврія-БІЦ"
про стягнення заборгованості у сумі 40329,54 грн.,
за участю представників:
позивача - не з'явився;
відповідача - не з'явився;
Обставини справи: державна податкова інспекція в м. Ялта АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовною заявою до Приватного підприємства «Таврія - БІЦ» про стягнення заборгованості перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та комунального податку у загальній сумі 40329,54 грн.
Позивач явку свого представника у судове засідання не забезпечив про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Таврія - БІЦ» зареєстроване виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим у якості юридичної особи, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 9).
Статтею 9 Закону України “Про систему оподаткування” встановлено, що платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Згідно ст. 13 Закону України “Про систему оподаткування” в Україні справляються: загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі); місцеві податки і збори (обов'язкові платежі).
До загальнодержавних податків і зборів належать, у тому числі, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності (ч. 1 ст. 14 Закону України “Про систему оподаткування”).
За таких підстав, на дані правовідносини розповсюджуються положення Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” №2181-ІІІ від 21.12.2000р.
Виходячи із суті позовних вимог, спеціальним законом, який регулює порядок, підстави та строки сплати орендної плати за землю є Закон України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року № 2535 –ХІІ.
Відповідно до ст. 2 Закону використання землі в Україні є платним. Плата за землю здійснюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності від грошової оцінки земель. Власники земельних ділянок (паїв) і землекористувачі згідно з ч.2 ст. 2 Закону України “Про плату за землю” сплачують земельний податок. Статтею 15 даного нормативно-правового акту передбачено, що власники землі і землекористувачі платять земельний податок з дня виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою.
Згідно зі ст. 14 Закону України “Про плату за землю” платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій Платник податків має право подавати щомісячно нову звітну податкову декларацію, що не звільняє його від обов'язку подання податкової декларації до 1 лютого поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від обов'язку подання податкової декларації протягом місяця з дня виникнення права на нововідведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів місяця наступного за звітним.
Нарахування громадянам сум земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 15 липня поточного року платіжне повідомлення про внесення платежу.
Відповідачем до Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим була надана податкова декларація з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 3458 від 27.01.2010р. за 2010 рік, відповідно до якої за відповідачем визначено податкове зобов'язання по орендній платі у сумі 161318,16грн. (щомісяця – 13 443,18грн.) (а.с.11). Самостійно узгоджена сума податкового зобов'язання відповідачем сплачена не була. Таки чином, податкова заборгованість відповідача з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за три місяці 2010р. (травень, червень, липень) становить 40329,54грн.
Відповідно до ст.17 Закону України “Про плату за землю” податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у новій звітній податковій декларації, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
На виконання вимог ст.ст. 6,8 Закону №2181-III, відповідачу були направлені перша податкова вимога №1/3 від 09.01.2009р. на суму 3087,10грн., друга податкова вимога № 2/146 від 23.02.2009р., які отриманні останнім (а.с.12).
Крім того, 31.03.2009р. позивач прийняв рішення №17 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу (зворотній бік а.с.12).
Згідно статті 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” однією із задач органів податкової служби є здійснення контролю за дотриманням податкового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюджетів податків і зборів.
Примусове стягнення податкової заборгованості – передбачена к вказано у п. 1.7 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Ст. 41 Конституції України встановлює застереження, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умовами попереднього і повного відшкодування їх вартості.
Ст. 3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Приймаючи до уваги те, що відповідач у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості перед бюджетом з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та комунального податку у загальній сумі 40329,54 грн., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Таврія - БІЦ» (98612, АР Крим, м. Ялта, вул. Южнобережне шосе, буд. 25; ЄДРПОУ 19178166) заборгованість перед бюджетом по штрафним санкціям в сумі 40329,54 грн. (р/р 33217812700039, отримувач: місцевий бюджет м. Ялта, код платежу 13050200, банк отримувача: УДК в м. Ялта ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Маргарітов М.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2010 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21786663 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні