ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2010 р.
Справа № 2а-3768/10/0470
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді –Потолової Г.В.
при секретарі –Івановій І.О.
за участю: представника позивача –Мотова В.О.
представника відповідача –не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 9»про примусове стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Нікопольська ОДПІ звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про примусове стягнення активів Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 9»в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість, з земельного податку та зі сплати штрафних санкції у загальній сумі 262966грн.74коп.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги визнає, просить суд задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце проведення повідомлений належно, що підтверджено поштовим повідомлення, причини неявки суду не повідомив, заперечення проти позовних вимог не надав, з клопотанням про відкладення розгляду справи не звертався.
Суд, розглянувши подані документи, заслухавши представника позивача, вивчивши матеріали справи та оцінивши їх у сукупності, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора № 9»зареєстроване 12.04.2002 р. Виконавчим комітетом Нікопольської міської ради. Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач перебуває за адресою: 53213, м.Нікополь, вул.Героїв Чорнобиля, буд.74.
Згідно довідки про взяття на облік, позивач зареєстрований як платник податків та знаходиться на обліку у Нікопольській об'єднаній державній податковій інспекції Дніпропетровської області.
Відповідно до Свідоцтва № 100016313 від 26.01.2007р. КП «Житлово-експлуатаційна контора № 9»зареєстроване як платник податку на додану вартість, а також, є платником земельного податку.
Отже, відповідач належним чином зареєстрований, як суб'єкт господарювання, а тому на нього поширюється дія законів та інших нормативно-правових актів, які регулюють здійснення підприємницької діяльності в Україні.
Станом на час розгляду справи КП "ЖЕК-9" має податковий борг у сумі 262966грн.74коп., з них: борг з податку на додану вартість у сумі –43789грн.55коп.; земельного податку у сумі 20817грн.19коп.; податковий борг зі сплати адміністративних штрафів та інших санкцій у загальній сумі 198360грн.00коп.
Так, відповідачем до податкового органу були подані податкові декларації з податку на додану вартість, в яких самостійно зазначив суми податкових зобов'язань, а саме за період з травня 2009р. по січень 2010р., за вх.№№ 24570, 33304, 39686, 42292, 49136, 56463, 59379, 64788, 4868, в яких платником податків були задекларовані до сплати податкові зобов'язання в сумі, відповідно, за травень 2009р. - 4984грн. 00коп.; за червень 2009р. - 2619грн. 00коп.; за липень 2009р. - 2121грн. 00коп.; за серпень 2009р. - 599грн. 00коп.; за вересень 2009р. -341грн. 00коп.; за жовтень 2009р. - 507грн. 00коп.; за листопад 2009р. - 583грн. 00коп.; за грудень 2009р. - 764грн. 00коп. та січень 2010р. - 425грн., а також, уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за липень 2009р. та лютий 2010р. за вх.№№ 4870, 4871, в яких платником податків були задекларовані до сплати податкові зобов'язання, з урахуванням штрафних санкцій, на загальну суму 5479грн.00коп.
Крім того, фахівцями податкового органу проведена перевірка підприємства з питання дотримання підприємством своєчасності сплати до бюджету податку на додану вартість за період діяльності з 01.120.2007р. по 16.07.2009 року.
В ході перевірки встановлено порушення відповідачем абз.1 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 та пп.14.1.3 п.14.1 ст.14 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»та встановлено несвоєчасну сплату суми узгодженого податкового зобов'язання по податку на додану вартість за період, що перевірявся, у розмірі 52783грн. 90коп. у тому числі: із затримкою від 31 до 90 календарних днів на суму 3415грн.17коп. та із затримкою, що є більшою 90 календарних днів на суму 49368грн.73коп., про що фахівцями Нікопольської ОДПІ складено Акт № 1159/152.31980522 від 16.07.2009р., який отримано відповідачем 22.07.2009р., що підтверджується поштовим повідомленням.
На підставі Акту №1159/152.31980522 від 16.07.2009р. заступником начальника Нікопольської ОДПІ відносно відповідача виставлені податкові повідомлення-рішення №0001821520/0/32419 від 28.07.2009р. на суму штрафу у розмірі 24684грн.51коп. та №0001831520/0/32418 від 28.07.2009р. на суму штрафу у розмірі 683грн.04коп., які отримані ним 30.07.2009р., що підтверджується поштовим повідомленням.
В десятиденний термін з моменту отримання податкових повідомлень-рішень відповідач не звертався з відповідною скаргою до Нікопольської ОДПІ або до суду з позовом про скасування зазначених повідомлень-рішень та не сплатив узгоджену суму податкових зобов'язань.
Отже, загальна сума податкового боргу по податку на додану вартість становить 43789грн.55коп.
Також, відповідачем до Нікопольської ОДПІ подані податкові розрахунки земельного податку за період з березня по грудень 2009р. за вх.№№ 1785, 3387, 393, в яких платником податків були задекларовані до сплати податкові зобов'язання в сумі, відповідно, 1128грн.72коп., 2157грн.06коп. та 269грн. 34коп., а загальна сума податкового боргу становить 20717грн. 0коп., яку відповідач не сплатив, у зв'язку з чим йому нарахована пеня у розмірі 99грн. 49коп.
Таким чином, сума податкового боргу відповідача по земельному податку становить 20817грн. 19коп.
Крім того, 23.12.2009р. податковим органом проведена перевірка стану збереження заставних активів відповідача. В ході перевірки встановлено, що в порушення вимог пп.8.6.1 п.8.6 ст.8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»відповідачем здійснено відчуження активів підприємства, а саме: частини будівлі гуртожитку (нежитлове вбудоване приміщення на першому поверсі) загальною площею 38,3 кв.м., описану актом опису від 31.07.2008р. №2, яка знаходиться за адресою: м.Нікополь, вул.Краснодонська, буд.1А, балансовою вартістю 5960грн.00коп. та частини будівлі гуртожитку (складське підвальне приміщення) загальною площею 659,5кв.м., описану актом опису від 31.07.2008р. № 2, яка знаходиться за адресою: м.Нікополь, вул.Краснодонська, буд.1А, балансовою вартістю 250438грн.00коп., без письмового узгодження з Нікопольською ОДПІ, про що, фахівцями податкового органу складено Акт № 37/240.31980522 від 25.12.2009р.
Вищезазначений Акт направлено відповідачу 25.12.2009р., проте на адресу податкового органу надійшов конверт-повернення з відміткою, що підприємство змінило адресу, у зв'язку з цим, фахівцями Нікопольської ОДПІ складено Акт №1 від 11.01.2010р. про неможливість вручення відповідачу Акту перевірки № 37/240.31980522 від 25.12.2009р.
Так, на підставі Акту №37/240.31980522 від 25.12.2009р. заступником начальника Нікопольської ОДПІ відносно КП «Житлово-експлуатаційна контора №9»виставлене податкове повідомлення-рішення №000001240/0/625 від 14.01.2010р. на загальну суму податкового зобов'язання за платежем адміністративні штрафи та інші санкції у розмірі 198360грн.00коп.
Зазначене повідомлення-рішення направлене відповідачу 14.01.2010р., проте, на адресу Нікопольської ОДШ надійшов конверт-повернення з відміткою, що підприємство поміняло адресу, у зв'язку з цим, фахівцями Нікопольської ОДПІ складено Акт № 7/240 від 25.01.2010р. про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення платнику податків у зв'язку з його відсутністю за юридичною адресою та про розміщення повідомлення-рішення №000001240/0/625 від 14.01.2010р. на дошці податкових оголошень.
В десятиденний термін з моменту розміщення вищевказаного податкового повідомлення-рішення на дошці податкових оголошень відповідач не звертався з відповідною скаргою до Нікопольської ОДПІ або до суду з позовом про його скасування та не сплатив узгоджену суму податкових зобов'язань.
Таким чином, сума податкового зобов'язання за платежем адміністративні штрафи та інші санкції становить у розмірі 198360грн.00коп.
Також, 06.03.2007р. керівником Нікопольської ОДПІ відносно відповідача виставлені перша податкова вимога №1/1679330/10/24-053 на загальну суму податкового боргу платника податків за узгодженими податковими зобов'язаннями у розмірі 12927грн. 00коп. та 12.04.2007р. - друга податкова вимога за №2/23714613 на загальну суму 9994грн. 00коп. (9929грн. 94коп. - основний платеж, 64грн. 06коп. - пеня), які направлені на адресу відповідача та отримані ним 18.04.2007р., що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення.
В десятиденний термін з моменту отримання податкових вимог відповідач не звертався з відповідною скаргою до Нікопольської ОДПІ або до суду з позовом про скасування зазначених вимог та не сплатив узгоджену суму податкових зобов'язань.
Отже, станом на час звернення до суду загальна сума податкового боргу КП «Житлово-експлуатаційна контора № 9»склала 262966грн. 74коп. (43789грн. 55коп. + 20817грн. 19коп. + 198360грн. 00коп.), який відповідач у встановлений термін та в повному обсязі не сплатив.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст.67 Конституції України передбачено обов'язок кожного громадянина сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, передбачених законом.
У відповідності до ч.1 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.
Згідно ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Позапланова виїзна перевірка здійснюється на підставі виникнення обставин, викладених у цій статті, за рішенням керівника податкового органу, яке оформлюється наказом.
У відповідності до п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ст.2 Закону України «Про плату за землю»використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Статтею 13 Закону України «Про плату за землю»передбачено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до ст.14 Закону України «Про систему оподаткування»до загальнодержавних податків та зборів відноситься також і плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності).
Згідно п.п. 2.1.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»податкові органи є контролюючими органами стосовно податків і зборів (обов'язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.
Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Згідно аб.1 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 зазначеного Закону платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації.
Підпункт 5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»вказує, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до пп.8.6.1 п.8.6 ст.8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, здійснює вільне розпорядження ними, за винятком операцій, що підлягають письмовому узгодженню з податковим органом: 1) купівлі чи продажу, інших видів відчуження або оренди (лізингу) нерухомого та рухомого майна, майнових чи немайнових прав, за винятком майна, майнових та немайнових прав, що викостовується у підприємницькій діяльності платника податків (інших видах діяльності, які умовами оподаткування прирівнюються до підприємницької), а саме готової продукції, товарів і товарних запасів, робіт та послуг за кошти за цінами, що не є меншими за звичайні; 2)використання об'єктів нерухомого чи рухомого майна, майнових чи немайнових прав, а також коштів для здійснення прямих чи портфельних інвестицій, а також цінних паперів, що засвідчують відносини боргу, надання гарантій, поручительств, уступлення вимоги та переведення боргу, виплату дивідендів, розміщення депозитів або надання кредитів; 3) ліквідації об'єктів нерухомого або рухомого майна, за винятком їх ліквідації внаслідок обставин непереборної дії (форс-мажорних обставин) або відповідно до рішень органів державного управління.
Згідно ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками перед бюджетами та державними цільовими фондами»передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
У відповідності пп.17.1.8 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, відчужив такі активи без попередньої згоди податкового органу, якщо отримання такої згоди є обов'язковим згідно з цим Законом, платник податків додатково сплачує штраф у розмірі суми такого відчуження, визначеної за звичайними цінами.
Згідно з п.4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень платникам податків та рішень про стосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПА України №253 від 21.06.2001р., день розміщення податкового повідомлення на дошці податкових оголошень (повідомлень), зафіксований в акті про неможливість його вручення платнику податків, вважається днем його вручення.
Відповідальність за несвоєчасність сплати податкових зобов'язань платники податків несуть у відповідності з законодавством України. Примусове стягнення податкового боргу - передбачена законодавством України процедура погашення податкового боргу платника податків шляхом звернення стягнення на активи відповідного платника податків.
Як вказано у п.1.7 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платниками перед бюджетами та державними цільовими фондами» активами платника податків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.
Відповідно до пп.3.1.1 п.3.1 ст.З зазначеного Закону активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду
У відповідності п.11 ст.10 Закону України "Про державну податкову службу України" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і цільовими фондами за рахунок їхнього майна.
Пунктом 11 ст.11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки з податків, інших платежів, штрафів та інших санкцій з громадян за рішенням суду.
Таким чином, суд дійшов висновку, що поданих позивачем доказів достатньо для встановлення обставин справи та для ухвалення судового рішення.
За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
З огляду на викладене суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.86, 94, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 9»про примусове стягнення активів в рахунок погашення податкового боргу –задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора № 9»(53213, м.Нікополь, вул.Героїв Чорнобиля,буд.74; ідентифікацій код 31980522) активи на користь держави (р/р 3521900500116, одержувач УДК у Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 26462755, МФО 805012) в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість (р/р 31115029700029, код платежу 3014010100, отримувач відділення ДКУ у м.Нікополь, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) у розмірі 43789грн. 55коп. (сорок три тисячі сімсот вісімдесят дев'ять гривень 55коп.), з земельного податку (р/р 33213811700029, код платежу 5013050100, отримувач відділення ДКУ у м.Нікополь, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) у розмірі 20817грн. 19коп. (двадцять тисяч вісімсот сімнадцять грн. 19коп.), за платежем адміністративні штрафи та інші санкції (р/р 31113106700029, код платежу 3021081100, отримувач відділення ДКУ у м.Нікополь, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012) у розмірі 198360грн.00коп. (сто дев'яносто вісім тисяч триста шістдесят грн.00коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження –з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд у десятиденний строк з дня отримання копії постанови, виготовленої у повному обсязі.
Текст постанови у повному обсязі виготовлений 06.05.2010 р.
Суддя (підпис) Г.В. Потолова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21786907 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Потолова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні