Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 жовтня 2011 р. справа № 2а/0570/15866/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Буряк І. В.
при секретарі Беспалько Г.Г.
за участю представників сторін:
позивача: ОСОБА_1 (дов.)
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні
позовну заяву Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мекрос»
про стягнення з рахунків фінансових санкцій
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Будьонівському районі м. Донецька (надалі – позивач, ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мекрос» (надалі – відповідач, ТОВ «Мекрос») про стягнення з рахунків фінансових санкцій у розмірі 122 589,64 грн.
Позов мотивовано несплатою відповідачем штрафних санкцій за рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 02.11.2010р. №0002112303/14373/10, застосованих позивачем за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Представник позивача у судовому засіданні від 13.10.2011р. позовні вимоги підтримав надав суду відповідні пояснення та просив позов задовольнити повністю.
Відповідач письмових заперечень на позовну заяву не надав.
Представник відповідача в судове засідання від 13.10.2011р. не з'явився, про час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, не повідомив суд про причини неявки.
Суд, заслухавши пояснення сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову, дійшов наступних висновків.
ТОВ «Мекрос» зареєстроване у якості юридичної особи, ідентифікаційний код 32458090, місцезнаходження: 83058, м. Донецьк, вул. Бесарабська, б. 24, про що зазначено у відповідному свідоцтві серія А00 №744136.
21 жовтня 2010 року ДПІ у Будьонівському районі м. Донецька проведено перевірку господарської одиниці – офісу, який належить відповідачу, за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
За результатами перевірки був складений відповідний акт №3352/05/61/23/32458090 від 21.10.2010р.
Відповідно до висновків вказаного акту встановлено порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, а саме: п. 12, п.13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»:
- невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі зазначеній у деному звіті РРО у сумі 501,56 грн.;
- порушення встановленого порядку ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації.
На підставі акту №3352/05/61/23/32458090 від 21.10.2010р позивачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 02.11.2010р. №0002112303/14373/10, згідно якого до відповідача застосовано фінансові санкції у сумі 122 589,64 гривень за порушення п. 12, п.13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
За наслідками судового оскарження вказаного рішення відповідна позовна заява ТОВ «Мекрос» залишена без розгляду, про що у матеріалах справи мається копія ухвали Донецького окружного адміністративного суду від 18.04.2011р. у справі № 2а/0570/2953/2011.
У матеріалах справи наявні копії денного звіту від 21.10.2010р. на суму 0,00 грн. та акту інвентаризації наявності коштів від 21.10.2010р., яким встановлено, що фактичний залишок готівки у касі на момент перевірки склав 501,56 грн.
Вказаний акт інвентаризації підписаний касиром відповідача.
Також, у матеріалах справи наявна копія відомості про результати перевірки щодо повноти оприбуткування реалізації та фактичних залишків запасів (товарно-матеріальних цінностей) станом на 21.10.2010р., що підписаний працівником – комірницею.
Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані
-вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг) (п. 12 зазначеної статті).
- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (п. 13 зазначеної статті).
У відповідності до ст. 21 зазсначного Закону, до до суб'єктів підприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст.22 зазначеного Закону встановлено, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 зазначеного Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами господарювання до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Пунктом 4 статті 10 Закону України «Про Державну податкову службу в Україні», встановлено, що Державні податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.
Пунктом 11. ст. 10 Закону України «Про Державну податкову службу в Україні» передбачено, що державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
У відповідності до пп. 20.1.28. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Таким чином, позивач обгрунтовано, у межах наданих йому повноважень, встановив порушення відповідачем: п. 12, п.13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та застосував відповідні штрафні санкції.
Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов'язання платника податків – це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
У відповідності до пп. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
У відповідності до п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
У матеріалах справи наявна копія корінця податкової вимоги від 05.05.2011р. № 249 на суму 122 589,64 грн., яка отримана відповідачем 24.05.2011р., про що зазначено у відповідному повідомлені про вручення поштового відправлення.
Згідно п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Наявність заборгованості за штрафними санкціями у розмірі 122 589,64 грн. підтверджується зворотним боком облікової картки платника – відповідача станом на 12.10.2011р.
На підставі наведеного, Суд вбачає наявність передбачених чинним законодавством обставин для стягнення коштів з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих відповідача, у розмірі 122 589,64 грн.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості та наявності достатніх підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної податкової інспекції у Будьонівському районі м. Донецька до Товариства з обмеженою відповідальністю «Мекрос» задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Мекрос» (ідентифікаційний код 32458090, місцезнаходження: 83058, м. Донецьк, вул. Бесарабська, б. 24) суму боргу з несплачених фінансових санкцій перед бюджетом з рахунків платника податків в установах банків, обслуговуючих такого платника податків, у розмірі 122 589 (сто двадцять дві тисячі п'ятсот вісімдесят дев'ять) гривень 64 (шістдесят чотири) копійки.
2. Постанова набирає законної сили порядку передбаченому ст. 254 КАС України
3. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, вступна та резолютивна частина проголошена у судовому засіданні 13 жовтня 2011 року, повний текст виготовлено 14 жовтня 2011 року.
4. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Буряк І. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21787317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Буряк І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні