Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 жовтня 2011 р. справа № 2а/0570/17140/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Крилової М.М.
при секретарі
при секретарі Чернишовій Є.Ю.
розглянувши позовну заяву Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області до Артемівського педагогічного училища про стягнення штрафу, -
за участю:
представника позивача ОСОБА_1, діє за довіреністю від 26.07.2011, -
ВСТАНОВИВ:
Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Артемівського педагогічного училища про стягнення штрафу.
В обґрунтування позову позивач посилається на наявність за відповідачем несплаченого штрафу у розмірі 850 грн., який накладений постановою від 24.02.2011 №64 за невиконання припису згідно п.п.2 п.4 Положення по державний архітектурно-будівельний контроль. Тому позивач просить суд стягнути з відповідача штрафні санкції у розмірі 850, 00 грн. відповідно до постанови від 24.02.2011 №64.
У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився з невідомих суду причин. Про час і місце судового засідання відповідач повідомлявся у встановленому законом порядку. Заяв про відкладення розгляду справи не надходило. Відповідно до ч. 1 ст. 128 КАС України, - суд відкладає розгляд справи у разі неприбуття у судове засідання сторони, про яких немає відомостей, що їм вручені повістки. Оскільки, є відомості про те, що судова повістка відповідачу вручена, то неприбуття у судове засідання не перешкоджає розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.
Державне регулювання у сфері містобудування відповідно до ст. 7 Закону України “Про основи містобудування” здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою та Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.
Відповідно до ч. 2 ст. 41 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 553 затверджено Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів будівництва.
Згідно з пунктом 1 вказаної Постанови, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією та її територіальними органами (далі - інспекції).
Як передбачено пунктом 2 цієї Постанови, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: 1) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; 2) порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; 3) інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.
Пунктом 3 вказаної Постанови передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється посадовими особами інспекцій відповідно до їх посадових інструкцій та функціональних повноважень.
Указом Президента України від 08.04.2011 № 439/2011 затверджено Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, згідно з пунктом 1 якого Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства.
Згідно з пунктом 5 зазначеного Положення Держархбудінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку: …6) видавати обов'язкові до виконання приписи щодо: а) усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт; в) усунення порушень вимог законодавства у сфері житлово-комунального господарства; 7) складати акти перевірок у сферах містобудівної діяльності, житлово-комунального господарства; 8) складати протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, житлово-комунального господарства, накладати штрафи відповідно до законодавства; 9) здійснювати контроль за виконанням виданих приписів про усунення порушень.
Відповідно до пункту 6 цього Положення, Держархбудінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі або міжрегіональні (повноваження яких поширюються на декілька регіонів) територіальні органи.
25 січня 2011 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області складено припис № 42/1, згідно якого Артемівське педагогічне училище повинно надати сертифікат відповідності в Інспекцію до 15.02.2011 року. Вищевказаний припис отриманий уповноваженою особою відповідача 11.02.2011 року, в установленому порядку не оскаржувався, отже є чинним та обов'язковим до виконання.
16 лютого 2011 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Донецькій області була проведена повторна перевірка відповідача, якою встановлено факт невиконання припису від 25.01.2011 р.
24 лютого 2011 року начальником Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області прийнято рішення у вигляді постанови про накладення на Артемівське педагогічне училище штрафу за правопорушення у сфері містобудування на суму 850, 00 гривень.
Зазначена постанова отримана директором підприємства відповідача 25.02.2011 року, про що свідчить її підпис на вказаній постанові.
Як встановлено у судовому засіданні, відповідачем штраф за правопорушення у сфері містобудування на суму 850, 00 гривень станом на момент розгляду справи не погашений.
Відповідно до ст. 30-1 Закону України «Про планування і забудову територій» прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів здійснюється на підставі сертифіката відповідності, який видається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю з урахуванням ч. 4 цієї статті.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування» підприємства, їх об'єднання, установи та організації (далі - підприємства) незалежно від форм власності, які здійснюють проектування, роботи по будівництву, реконструкції, реставрації та капітальному ремонту (далі - будівельні роботи), виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так само які є замовниками у будівництві або поєднують функції замовника і підрядчика, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення, зокрема, ухилення від виконання або несвоєчасне виконання приписів інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю - у розмірі п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до Положення про порядок накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудування, штрафи накладаються інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю (далі - інспекції) на підприємства, їх об'єднання, установи та організації, що допустили правопорушення у сфері містобудування (далі - підприємства), за результатами контрольних перевірок, а також перевірок, проведених за зверненнями заінтересованих юридичних або фізичних осіб.
Підставою для розгляду справи про правопорушення у сфері містобудування є відповідний протокол, складений за формою посадовою особою інспекції за результатами перевірки. Разом з протоколом складається припис про усунення допущених порушень за формою. Припис складається у двох примірниках. Перший примірник припису вручається під розписку керівнику або уповноваженому представнику підприємства. Другий примірник залишається в матеріалах справи.
Протягом трьох днів після оформлення протокол, інші необхідні матеріали (висновки експертів, дані лабораторних досліджень, фотографії, відомості про попередні порушення, розрахунок розміру штрафу тощо) подаються посадовій особі інспекції, уповноваженій накладати штраф.
Питання про накладення штрафу розглядається в 15-денний термін з дня одержання протоколу про правопорушення. У разі потреби справа може розглядатися за участю представників підприємства, експертів, інших причетних до неї осіб.
Рішення посадової особи інспекції про накладення штрафу оформляється постановою про накладення на підприємство штрафу за правопорушення у сфері містобудування.
У постанові зазначається розмір штрафу, який зараховується до державного бюджету.
Підприємство повинно сплатити штраф у 15-денний термін з дня його накладення за рахунок прибутку, що залишається в розпорядженні підприємства, незалежно від наслідків фінансово-господарської діяльності. Копія документа про сплату штрафу надсилається інспекції, яка його наклала.
У разі несплати штрафу в зазначений термін він стягується інспекцією у судовому порядку.
Таким чином, оскільки відповідачем штраф за правопорушення у сфері містобудування у розмірі 850, 00 гривень у встановлені законом строки не сплачений, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
Позов Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Донецькій області до Артемівського педагогічного училища про стягнення штрафу – задовольнити повністю.
Стягнути з Артемівського педагогічного училища (ЄДРПОУ 02135827; р/р 35412004002111 в ГУДКУ в Донецькій області, МФО 834016) штрафні санкції у розмірі 850, 00 (вісімсот п'ятдесят) гривень до державного бюджету на р/р 31110106700015, ЄДРПОУ 34686516; код платежу 21081100, ГУ ДКУ в Донецькій області; МФО 834016.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошений її повний текст 25 жовтня 2011 року.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надісланням апеляційної скарги особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складання постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Крилова М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21787362 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Крилова М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні