Постанова
від 07.02.2012 по справі 2а/0570/23084/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 лютого 2012 р. справа № 2а/0570/23084/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Ушенка С. В.

при секретарі Пронін і Д.С.

за участю

представника позивача П латонової Я.В.

представника відповідача не з' явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Рег іонального управління Депар таменту контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв і тютюнових вир обів Державної податкової ад міністрації України у Донець кій області до Приватного пі дприємства «ТІП-ТОП-ВОСТОК» про стягнення фінансових (шт рафних) санкцій, -

ВСТАНОВИВ:

Регіональне управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України у До нецькій області звернулося д о Донецького окружного адмін істративного суду з позовом до Приватного підприємства « ТІП-ТОП-ВОСТОК» про стягненн я фінансових (штрафних) санкц ій у вигляді штрафу у розмірі 11900 грн.

В обґрунтування позову заз начив, що 12.09.2011 року до ПП «ТІП-Т ОП-ВОСТОК» рішенням позивача були застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу в ро змірі 3400 грн., 1700 грн. та 6800 грн. за п орушення вимог ст.ст. 11, 15-2, 15-3 Зак ону України «Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового алкогольних н апоїв та тютюнових виробів» відповідно. Рішення про заст осування фінансових санкцій було направлено на адресу ві дповідача рекомендованим ли стом з повідомленням від 13.09.2011 р оку та не вручено за закінчен ням терміну зберігання. У від повідності до п. 58.3 ст. 58 Податко вого кодексу України рішення про застосування фінансових санкцій вважається врученим . У зв' язку з тим, що відповід ач рішення не оскаржував вон о є чинним. Інформація про вик онання рішення про застосува ння фінансових санкцій у вст ановлені строки до Регіональ ного управління не надійшло. Посилаючись на вказані обст авини позивач просить суд ст ягнути з відповідача фінансо ві санкції у вигляді штрафу в розмірі 11900 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, надав суду пояснення, анало гічні викладеним в позові, та письмові докази в підтвердж ення своїх позовних вимог і п росить позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце судо вого розгляду справи повідом лявся судом належним чином, п ричин неявки суду не повідом ив. Заяв про відкладення розг ляду справи або про розгляд с прави за його відсутності пр едставник відповідача не над ав. Письмових заперечень суд у не надано. За таких обставин , суд вважає за можливе розгля нути справу за відсутності в ідповідача на підставі наявн их у справі доказів.

Представник позивача не за перечував проти розгляду спр ави за відсутності відповіда ча.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и обставини справи та переві ривши їх наявними документам и в межах заявлених вимог, суд встановив наступне.

Закон України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулюван ня виробництва і обігу спирт у етилового, коньячного і пло дового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» визначає основні засади державної по літики щодо регулювання виро бництва, експорту, імпорту, оп тової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров'я грома дян, а також посилення бороть би з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напої в і тютюнових виробів на тери торії України та відповідно до ст. 16 контроль за дотриманн ям норм цього Закону здійсню ють органи, які видають ліцен зії, а також інші органи в межа х компетенції, визначеної за конами України.

Департамент контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів, відповідно до п.п . 1.1., 1.2. Положення про Департамен т контролю за виробництвом т а обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Д ержавної податкової адмініс трації України, затвердженог о наказом Державної податков ої адміністрації України від 10.02.2007р. № 71, зареєстрованим в Мін істерстві юстиції України 12.02 .2007р. за № 116/13383, функціонує як само стійний функціональний підр озділ з правами юридичної ос оби у складі Державної подат кової адміністрації України .

Департамент є юридичною ос обою, має самостійний баланс , реєстраційні рахунки в орга нах Державного казначейства України, печатку із зображен ням Державного Герба України і своїм найменуванням та інш і печатки і штампи, бланки. Деп артамент є розпорядником кош тів нижчого рівня, має право у межах покладених на нього за вдань укладати договори, наб увати майнових та особистих немайнових прав, нести обов' язки, бути позивачем і відпов ідачем у судах України.

До основних завдань Департ аменту належить, зокрема, зас тосування у випадках, передб ачених законодавством, фінан сових санкцій до суб' єктів господарювання за порушення вимог законодавства, яке рег улює відносини у сфері вироб ництва та обігу спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів (п.2.12. Положення).

Приватне підприємство «ТІ П-ТОП-ВОСТОК» (код ЄДРПОУ 36253459; 8300 4, Донецька область, м. Донецьк , вул. Університетська, 120 «в»/32) з ареєстроване як юридична осо ба.

13.07.2011 року робітниками РУ Деп артаменту САТ ДПА України у Д онецькій області проведена п еревірка кафе, яке розташова не за адресою: м. Донецьк, вул. К уйбишева, 216 «б», з питань додер жання суб' єктами господарю вання вимог, встановлених за конодавством України, які є о бов' язковими до виконання п ри здійсненні оптової і розд рібної торгівлі алкогольним и напоями та/або тютюновими в иробами.

Актом перевірки № 533/03/36253459 від 13 .07.2011 року про результати факти чної перевірки з питань доде ржання суб' єктами господар ювання вимог, встановлених з аконодавством України, які є обов' язковими до виконання при здійсненні оптової і роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями та/або тютюновими виробами ПП «ТІП-ТОП-ВОСТОК» були встановлені порушення вимог ст.ст. 11, 15-2, 15-3 Закону Украї ни від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів», а саме: реалізація алк огольних напоїв без марок ак цизного податку встановлено го зразка; нерозміщення наоч ної інформації, передбаченої ст. 15-2 Закону; продаж алкогольн их напоїв на розлив для спожи вання на місці підприємством , що не має статусу підприємст ва громадського харчування.

12.09.2011 року рішенням Регіональ ного управління Департамент у контролю за виробництвом т а обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Д ержавної податкової адмініс трації України у Донецькій о бласті № 051836-0164-32-321 до відповідача були застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу за п орушення вимог ст.ст. 11, 15-2, 15-3 ЗУ « Про державне регулювання вир обництва і обігу спирту етил ового, коньячного і плодовог о, алкогольних напоїв і тютюн ових виробів» в розмірі 1700 грн ., 3400 грн. та 6800 грн. відповідно.

Вказане рішення про застос ування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 11900 гр н. було надіслано відповідач у рекомендованим листом з по відомленням від 13.09.2011 р. та пове рнуто з поштовою відміткою « за закінченням терміну збері гання».

Рішення про застосування ф інансових санкцій направлял ося на адресу відповідача, од нак повернулося за закінченн ям терміну зберігання, а отже вважається врученим відпові дачу у розумінні п. 58.3 ст. 5 Подат кового кодексу України відпо відно до якого, у разі коли пош та не може вручити платнику п одатків податкове повідомле ння-рішення або податкові ви моги, або рішення про результ ати розгляду скарги через ві дсутність за місцезнаходжен ням, незнаходження фактичног о місця розташування або з ін ших причин, податкове повідо млення-рішення або податкова вимога, або рішення про резу льтати розгляду скарги вважа ються врученими платнику под атків у зазначений поштовою службою в повідомленні про в ручення із зазначенням прич ин невручення.

З огляду на зазначене, суд р обить висновок про те, що ріше ння про застосування фінансо вих санкцій від 12.09.2011 року вважа ється врученим відповідачу т а таким що не оскаржувалось у встановленому законом поряд ку.

Статтею 11 Закону України «П ро державне регулювання виро бництва і обігу спирту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів» передбачено, щ о алкогольні напої та тютюно ві вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпо ртуються в Україну, позначаю ться марками акцизного подат ку в порядку, визначеному зак онодавством.

Відповідно до ст. 17 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», за пор ушення вимог ст. 11 даного Зако ну до суб' єктів підприємниц ької діяльності застосовуют ься фінансові санкції у вигл яді штрафів за зберігання, тр анспортування, реалізації фа льсифікованих алкогольних н апоїв та тютюнових виробів, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів без марок акцизно го податку встановленого зра зка або з підробленими марка ми акцизного податку - 100 % варто сті товару, але не менше 1700 грн.

Статтею 15-2 Закону «Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв і тютюнових виро бів» передбачено, що у місцях та закладах, де куріння забор онено, має бути розміщена нао чна інформація, яка складаєт ься із графічного знака про з аборону куріння та тексту та кого змісту: «Куріння заборо нено!». У спеціально відведен их для куріння місцях розміщ ується наочна інформація, як а складається із відповідног о графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для кур іння. Куріння шкодить Вашому здоров' ю!».

Абзацом 10 ч. 2 ст. 17 Закону визн ачено, що до суб' єктів госпо дарювання застосовуються фі нансові санкції у вигляді шт рафів у разі не обладнання сп еціально відведених для курі ння місць та нерозміщення на очної інформації, передбачен ої ст. 15-2 цього Закону у розмірі 3400 грн.

Згідно ч. 6 ст. 15-3 Закону продаж алкогольних напоїв на розли в для споживання на місці доз воляється тільки суб' єктам господарювання громадськог о харчування та спеціалізова ним відділам, що мають статус суб' єктів господарювання г ромадського харчування, суб' єктів господарювання з уніве рсальним асортиментом товар ів.

Позивачем встановлений фа кт продажу споживачу 50 грамів горілки «Світовий клас» (ємн істю 0,5 л, міцністю 40% об.од., виро бник - ТОВ «Лікеро-горілчан ий завод «Прайм») за ціною 4,60 гр н. за 50 гр. для споживання на міс ці. За реалізований товар спо живачеві роздрукований та ви даний розрахунковий докумен т (фіскальний чек) у кількості 1 шт. на повну суму та встановл еного зразку. В матеріалах сп рави міститься фіскальний че к закусочна ПП «ТІП-ТОП-ВОСТО К» від 13.07.2011р. на суму 4,60 грн. за пр одаж 50 гр. горілки.

Під час перевірки узгоджен ня на відкриття підприємства господарювання громадськог о харчування надано не було.

Згідно висновку перевіряю чого, в кафе здійснюється роз дрібна торгівля алкогольним и напоями на розлив для спожи вання на місці суб' єктом го сподарювання, який не має ста тусу суб' єкта громадського харчування, чим порушено ст. 1 5-3 Закону № 481.

Абзацом 9 ч. 2 ст. 17 Закону перед бачено, що у разі порушення с уб' єктом господарювання ви мог статті 15- 3 цього Закону зас тосовуються фінансові санкц ії у вигляді штрафу у розмірі 6800 грн.

Основні вимоги до роздрібн ої торгівлі горілкою і лікер о-горілчаними виробами, вино м виноградним та плодово-ягі дним, коньяком, шампанським, в ином ігристим (далі - алкоголь ні напої), спрямовані на забез печення прав споживачів щодо належної якості товару і рів ня торгівельного обслуговув ання визначені Правилами роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями, затверджених пос тановою Кабінету міністрів У країни № 854 від 30 липня 1996 року (да лі Правила роздрібної торгів лі алкогольними напоями).

Відповідно до п. 2 Правил роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями, роздрібна торгів ля алкогольними напоями є ді яльністю з продажу алкогольн их напоїв безпосередньо гром адянам та іншим кінцевим спо живачам для їх особистого не комерційного використання н езалежно від форми розрахунк ів, у тому числі на розлив у ре сторанах, кафе, барах, інших пі дприємствах громадського ха рчування.

Роздрібна торгівля алкого льними напоями здійснюється через спеціалізовані підпри ємства, в тому числі фірмові, с пеціалізовані відділи (секці ї) підприємств з універсальн им асортиментом продовольчи х товарів, підприємства чи сп еціалізовані відділи (секції ) магазинів споживчої коопер ації, а також підприємства гр омадського харчування.

Відповідно до п.п. 4, 22 Правил р оздрібної торгівлі алкоголь ними напоями, суб' єкт госпо дарської діяльності зобов' язаний забезпечити стан прим іщень для роздрібної торгівл і алкогольними і напоями згі дно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, тех нологічними, протипожежними та іншими нормами. Суб' єкт г осподарської діяльності пов инен мати торговельне приміщ ення (будівлю) площею не менш я к 20 кв. метрів, обладнане відпо відним торгівельно-технолог ічним устаткуванням (вітрини , прилавки, пристінні гірки то що), охоронною і протипожежно ю сигналізацією, з достатнім освітленням, опаленням і вен тиляцією, а у випадках, передб ачених законодавством, забез печити умови для застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій, зберігання матер іальних цінностей. Продаж ал когольних напоїв на розлив д ля споживання на місці здійс нюється тільки підприємства ми громадського харчування т а спеціалізованими відділам и підприємств, що мають стату с підприємств громадського х арчування, підприємств з уні версальним асортиментом тов арів.

Згідно Правил роботи закла дів (підприємств) ресторанно го господарства, які затверд жені наказом Міністерства ек ономіки та з питань європейс ької інтеграції України від 24.07.2002р. № 219, зареєстрованим в Мін істерстві юстиції України 20.08 .2002р. за № 680/6968, роздрібна торгівл я алкогольними напоями і тют юновими виробами в закладах (підприємства) ресторанного господарства здійснюється с уб' єктами господарської ді яльності за наявності відпов ідних ліцензій. У назві та тек сті Правил слова «громадське харчування» в усіх відмінка х замінено словами «ресторан не господарство» згідно з на казом Міністерства економік и України від 9 жовтня 2006 року № 309.

Пунктом 1.5 цих Правил передб ачено, що заклади (підприємст ва) ресторанного господарств а поділяються за типами: фабр ики-кухні, фабрики-заготівел ьні, ресторани, бари, кафе, їда льні, закусочні, буфети, магаз ини кулінарних виробів, кафе терії, а ресторани та бари - та кож на класи (перший, вищий, лю кс). Вибір типу закладу (підпри ємства) ресторанного господа рства та класу ресторану або бару здійснюється суб' єкто м господарської діяльності с амостійно з урахуванням вимо г законодавства України.

Відповідно до п. 1.6. цих Прави л відкриття закладу (підприє мства) ресторанного господар ства узгоджується з органами місцевого самоврядування, у становами державної санітар но-епідеміологічної служби в установленому законодавств ом порядку.

З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач на момент перевірки не мав відповідно го документу, що посвідчує ст атус суб' єкта господарюван ня громадського харчування т а не мав права здійснювати пр одаж алкогольних напоїв на р озлив для споживання на місц і.

Постановою КМУ від 2 червня 2003 р. № 790 був затверджений Поряд ок застосування фінансових с анкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів», який визначає механізм застосування фінансових сан кцій, передбачених статтею 17 З акону України «Про державне регулювання виробництва і об ігу спирту етилового, коньяч ного і плодового, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в».

Пунктом 3 Порядку передбаче но, що до суб' єктів підприєм ницької діяльності, винних у вчиненні порушень, застосов уються фінансові санкції у в игляді штрафів у розмірах, пе редбачених Законом.

За порушення норм Закону що до виробництва і торгівлі сп иртом етиловим, коньячним і п лодовим, спиртом етиловим ре ктифікованим виноградним, сп иртом етиловим ректифікован им плодовим, спиртом-сирцем в иноградним, спиртом-сирцем п лодовим, алкогольними напоям и та тютюновими виробами пос адові особи і громадяни прит ягаються до відповідальност і згідно з чинним законодавс твом (ст. 17 Закону).

Пунктом 10 Порядку № 790 визнач ено, що у разі невиконання суб ' єктом підприємницької дія льності рішення про застосув ання фінансових санкцій прот ягом 30 днів після його отриман ня сума санкцій стягується н а підставі рішення суду.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього З акону, підлягають перерахува нню суб' єктами підприємниц ької діяльності до Державног о бюджету України в 10-денний т ермін з дня прийняття органа ми Державної податкової служ би України рішення про засто сування таких фінансових сан кцій.

Оскільки відповідачем у вс тановлений законом строк штр афні (фінансові) санкції спла чені не були, суд з урахування м приведених норм діючого за конодавства приходить до ви сновку про необхідність стяг нення з відповідача суми фін ансових санкцій у розмірі 11900 г рн. до Державного бюджету Укр аїни.

На підставі викладеного, вр аховуючи, що на час винесення рішення по справі, відповіда чем не погашені штрафні (фіна нсові) санкції у вигляді штра фу в розмірі 11900 грн., суд вважає позовні вимоги обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню.

Питання про стягнення судо вих витрат не вирішується, ос кільки позивач звільнений ві д їх сплати у встановленому з аконом порядку, а ст. 94 КАС Укра їни не передбачено їх стягне ння у даному випадку.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 2, 8-11, 17, 69-71, 94, 158- 163, 185-186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Ре гіонального управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України у Донец ькій області до Приватного п ідприємства «ТІП-ТОП-ВОСТОК» про стягнення фінансових (шт рафних) санкцій - задовольн ити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного підп риємства «ТІП-ТОП-ВОСТОК» (ко д ЄДРПОУ 36253459; 83004, Донецька облас ть, м. Донецьк, вул. Університе тська, 120 «в»/32) на користь Держа вного бюджету України (код пл атежу 21081100, код 34687001, МФО 834016, УДК у До нецькій області, р/р 31118106700006) фіна нсові (штрафні) санкції у вигл яді штрафу у розмірі 11900 (одинад цять тисяч дев' ятсот) грн.

Повний текст постанови виг отовлено і підписано 13.02.2012р., її вступну та резолютивну част ини проголошено в судовому з асіданні 07.02.2012р. в присутності п редставника позивача та приє днано до матеріалів справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня проголоше ння постанови апеляційної ск арги. У разі застосування суд ом частини третьої ст.160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні, апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У випадку подання апеляцій ної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Суддя Ушенко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2012
Оприлюднено13.03.2012
Номер документу21787565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/23084/2011

Постанова від 07.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні