Постанова
від 31.01.2012 по справі 2а/0570/17924/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 31 січня 2012 р.                                                                       справа № 2а/0570/17924/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого                                                  судді  Ушенка С. В.

при секретарі                                                  Проніні Д.С.,

за участю

представника позивача:                              ОСОБА_1 (за довіреністю),  

представника відповідача:                              ОСОБА_2 (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Диканька» до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Донецькій області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 19.08.2011р. № 0517903591-32-284, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Диканька» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Донецькій області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 19.08.2011р. № 0517903591-32-284 на суму 6800 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 19.07.2011р. відповідачем була проведена перевірка ПП «Диканька» щодо стану дотримання вимог законодавства під час провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, за результатами якої складено акт перевірки № 564/03/36835425. В ході перевірки встановлено порушення вимог ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів», а саме: реалізація алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб'єктом господарювання, що не має статус суб'єкта господарювання громадського харчування. На підставі акту перевірки прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 0517903591-32-284 від 19.08.2011р. на суму 6800 грн. Вважає рішення безпідставним та прийнятим з порушенням податкового законодавства, оскільки відповідачем не наданий наказ на проведення перевірки, у зв'язку з чим позивач не мав можливості ознайомитись з підставами, які стали причиною для проведення перевірки, та не був ознайомений з актом перевірки. Також, на час перевірки були наявні всі необхідні документи, що підтверджують статус суб'єкта господарювання громадського харчування та узгодження відкриття підприємства громадського харчування. Крім того, вважає, оскільки з 01.01.2011р. вступив у дію Податковий кодекс України, то за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства передбачено прийняття податкових повідомлень – рішень, а не рішень про застосування фінансових санкцій. Податкове повідомлення – рішення приймається протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки. Рішення про застосування фінансових санкцій від 19.08.2011р. № 0517903591-32-284 за актом перевірки від 19.07.2011р. № 564/03/36835425 було прийнято через місяць.  

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав суду пояснення, аналогічні викладеним в позові, та письмові докази в підтвердження своїх позовних вимог. Просить задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, про що надав письмові заперечення, в яких зазначив, що Регіональним управлінням Департаменту САТ ДПА України у Донецькій області дотримані вимоги щодо умов допуску на перевірку і порядку її проведення. Перевірка проведена за наявності наказу на перевірку та направлення на перевірку, які вручені представнику суб'єкта господарювання, що підтверджується наявними розписками про його ознайомлення з направленням та отриманням наказу. Перевірка проведена відповідно до приписів Податкового кодексу України, п. 37 Постанови КМУ від 15.06.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торгівельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення» в присутності бармена ОСОБА_3 За результатами перевірки складений акт від 19.07.2011р. №564/03/36835425, яким встановлено порушення: продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, що не має статус суб'єкта господарювання громадського харчування.

Особа, в присутності якої була проведена перевірка – ОСОБА_3, була належним чином ознайомлена з актом перевірки, що засвідчує її підпис у графі «зауваження до акту перевірки», до перевіряючих зауважень не мала та зазначила, що відносно відсутності документу про статус підприємства громадського харчування пояснення надати не може.

Статтею 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» передбачено, що продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, суб'єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

У відповідності до ч. 2 ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів», за продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, що не має статус суб'єкта господарювання громадського харчування, до позивача застосовано штрафну санкцію в сумі 6800 грн.

Враховуючи наведене, відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши в судовому засіданні всі обставини справи і перевіривши їх наявними в ній доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Приватне підприємство «Диканька» (код ЄДРПОУ 36835425; 86147, Донецька область, м.Макіївка, квартал Гвардійський, 20/114) зареєстровано як юридична особа Виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 КАС України, органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, відповідно до п.п. 1.1., 1.2. Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 10.02.2007р. № 71, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.02.2007р. за № 116/13383, функціонує як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи у складі Державної податкової адміністрації України.

Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням та інші печатки і штампи, бланки. Департамент є розпорядником коштів нижчого рівня, має право у межах покладених на нього завдань укладати договори, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у судах України.

До основних завдань Департаменту належить, зокрема, застосування у випадках, передбачених законодавством, фінансових санкцій до суб'єктів господарювання за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів (п.2.12. Положення).

19.07.2011 року робітниками Регіонального управління Департаменту САТ ДПА України у Донецькій області проведено фактичну перевірку кафе, яке розташовано за адресою: Донецька область, м. Макіївка, вул. Ярошенко, 80 «а» (суб'єкт господарювання ПП «Диканька») з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт № 564/03/36835425.

Перевірка проведена відповідно до приписів Податкового кодексу України, п. 37 Постанови КМУ від 15.06.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торгівельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення» за наявності наказу на перевірку та направлення на перевірку, які вручені представнику суб'єкта господарювання - бармену ОСОБА_3, що підтверджується наявними розписками про його ознайомлення з направленням та отримання наказу.

На підставі зазначеного акту відповідачем прийнято рішення про застосування до ПП «Диканька» фінансових санкцій від 19.08.2011р. № 0517903591-32-284, яким на підставі ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» за порушення вимог ст. 15-3 наведеного Закону застосовано штрафну санкцію в сумі 6800 грн., а саме за продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, що не має статус суб'єкта господарювання громадського харчування.

Відповідачем встановлений факт продажу споживачу 100 грамів горілки «Хортиця» (ємністю 0,5 л, міцністю 40% об.од., дата виготовлення – 09.04.2011р., виробник – ДП «Імідж Холдинг») за ціною 9 грн. за 100 гр. для споживання на місці. За реалізований товар споживачеві роздрукований та виданий розрахунковий документ (фіскальний чек) у кількості 1 шт. на повну суму та встановленого зразку. В матеріалах справи міститься фіскальний чек кафе «Диканька» ПП «Диканька» від 19.07.2011р. на суму 9 грн. за продаж 100 гр. водки «Хортиця».

Під час перевірки узгодження на відкриття підприємства господарювання громадського харчування надано не було.

Особа, в присутності якої була проведена перевірка – ОСОБА_3, була належним чином ознайомлена з актом перевірки, що засвідчує її підпис у графі «зауваження до акту перевірки», до перевіряючих зауважень не мала та зазначила, що відносно відсутності документу про статус підприємства громадського харчування пояснення надати не може.

Один примірник акта перевірки від 19.07.2011р. № 564/03/36835425 був отриманий ОСОБА_3, про що зроблений відповідний запис.

Згідно висновку перевіряючого, в кафе здійснюється роздрібна торгівля алкогольними напоями на розлив для споживання на місці суб'єктом господарювання, який не має статусу суб'єкта громадського харчування, чим порушено ст. 15-3 Закону № 481.

На запит відповідача від 21.07.2011р. № 1206/10/32-0329, направлений до Макіївської міської ради, листом від 15.08.2011р. № 05/07-06010 повідомлено, що ПП «Диканька» узгодження на відкриття підприємства ресторанного господарства – кафе ПП «Диканька» за адресою: Донецька область, м. Макіївка, вул. Ярошенко, 80 «а» не надавалося.

Відповідно до ч. 6 ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995р. № 481/95-BP, продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб'єктів господарювання громадського харчування, суб'єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

Відповідно до п.п. 4, 22 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996р. № 854, суб'єкт господарської діяльності зобов'язаний забезпечити стан приміщень для роздрібної торгівлі алкогольними напоями згідно із санітарно-технічними, санітарно-гігієнічними, технологічними, протипожежними та іншими нормами. Суб'єкт господарської діяльності повинен мати торговельне приміщення (будівлю) площею не менш як 20 кв. метрів, обладнане відповідним торгівельно-технологічним устаткуванням (вітрини, прилавки, пристінні гірки тощо), охоронною і протипожежною сигналізацією, з достатнім освітленням, опаленням і вентиляцією, а у випадках, передбачених законодавством, забезпечити умови для застосування реєстраторів розрахункових операцій, зберігання матеріальних цінностей. Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці здійснюється тільки підприємствами громадського харчування та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус підприємств громадського харчування, підприємств з універсальним асортиментом товарів. 

Згідно Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, які затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002р. № 219, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.08.2002р. за № 680/6968, роздрібна торгівля алкогольними напоями і тютюновими виробами в закладах (підприємства) ресторанного господарства здійснюється суб'єктами господарської діяльності за наявності відповідних ліцензій. У назві та тексті Правил слова «громадське харчування» в усіх відмінках замінено словами «ресторанне господарство» згідно з наказом Міністерства економіки України від 9 жовтня 2006 року № 309.

Пунктом 1.5 цих Правил передбачено, що заклади (підприємства) ресторанного господарства поділяються за типами: фабрики-кухні, фабрики-заготівельні, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії, а ресторани та бари - також на класи (перший, вищий, люкс). Вибір типу закладу (підприємства) ресторанного господарства та класу ресторану або бару здійснюється суб'єктом господарської діяльності самостійно з урахуванням вимог законодавства України.

З матеріалів справи вбачається, що позивач на момент перевірки не мав відповідного документу, що посвідчує статус суб'єкта господарювання громадського харчування.

Відповідно до п. 1.6. цих Правил, відкриття закладу (підприємства) ресторанного господарства узгоджується з органами місцевого самоврядування, установами державної санітарно-епідеміологічної служби в установленому законодавством порядку.

Суд не приймає до уваги надане представником позивача в обгрунтування своєї правової позиції узгодження СО 143 на розміщення об'єктів торгівлі, видане Макіївською міською радою, оскільки воно не є узгодженням на відкриття підприємства ресторанного господарства в розумінні приписів Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства, які затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.2002р. № 219, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.08.2002р. за № 680/6968, що також підтверджується листом Макіївського міського голови від 29.12.2011р. № 05/07-10553.

Отже, на час перевірки позивач не мав статусу суб'єкта господарювання громадського харчування та не мав права здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці.

Зазначений факт встановлений під час здійснення перевірки.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, доведено порушення позивачем ч. 6 ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995р. № 481/95-BP, за яке правомірно застосовані спірним рішенням штрафні санкції у розмірі 6800 грн.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають з у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Постановою КМУ від 2 червня 2003 р. № 790 затверджено Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», який визначає механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Відповідно до п. 6 Порядку про застосування фінансових санкцій, порядок і строки розгляду матеріалів, які є підставою для застосування фінансових санкцій, та прийняття рішення щодо їх застосування встановлюються зазначеними органами відповідно до їх компетенції.

Згідно Інструкції про порядок і строки розгляду матеріалів, які є підставою для застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону, затверджених наказом Департаменту САТ ДПА України від 27.08.2009 р. № 349, розгляд справи та прийняття рішення здійснюється протягом 30 робочих днів з моменту складання акту про порушення вимог у сфері виробництва та обігу підакцизних товарів чи з дати реєстрації матеріалів перевірок, які надійшли на розгляд від правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади. У разі необхідності отримання додаткових доказів по справі, термін розгляду матеріалів може бути продовжений на термін не більше ніж 6 місяців з дня виявлення порушення.

Таким чином, рішення про застосування фінансових санкцій було прийнято в порядку і в строк, які передбачені нормативно-правовими документами.

Відповідно до ч. 1. ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно із ч. 1 ст.  71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2. ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що відповідачем в судовому засіданні доведено, що оскаржуване рішення прийнято законно, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

У відповідності до приписів ст. 94 КАС України, судові витрати не підлягають стягненню на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 2-14, 17, 18, 24, 71, 86, 94, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Диканька» до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Донецькій області про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 19.08.2011р. № 0517903591-32-284 – відмовити у повному обсязі.

Повний текст постанови виготовлено і підписано 06.02.2012р., її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 31.01.2012р. в присутності представників сторін та приєднано до матеріалів справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанови, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

                    

Суддя                                                                                                Ушенко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21787877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/17924/2011

Постанова від 31.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні