Постанова
від 11.01.2012 по справі 2а-4124/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" січня 2012 р. справа № 2a-4124/11/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:

судді Чуприни О.В.

за участю секретаря судово го засідання Галімурки Т.Є .

прокурора м. Коломиї Івано -Франківської області - н е з' явився

представника позивача: управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломи йському районі Івано-Франків ської області - не з' я вився

представника відповідача : приватного вищого навчал ьного закладу "Коломийський коледж комп' ютерних наук" - не з' явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом прокурора м. Коломиї Івано-Франківської о бласті в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі Івано-Ф ранківської області до прива тного вищого навчального зак ладу "Коломийський коледж ко мп' ютерних наук" про стягне ння заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування в сумі 23 676,57 грн ., -

ВСТАНОВИВ:

12.12.2011 року прокурор м. Ко ломиї Івано-Франківської обл асті в інтересах держави в ос обі управління Пенсійного фо нду України в м. Коломиї та Кол омийському районі Івано-Фран ківської області (далі - поз ивач) звернувся в суд з адміні стративним позовом до приват ного вищого навчального закл аду "Коломийський коледж ком п' ютерних наук" (далі - відп овідач) про стягнення заборг ованості по сплаті єдиного в неску на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання в сумі 23 676,57 грн.

Заявлені позовні вимоги мо тивовано тим, що відповідаче м, в порушення пункту 8 статті 9 Закону України "Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування" не пога шено заборгованість по сплат і єдиного внеску на загально обов' язкове державне соціа льне страхування за липень, с ерпень, вересень 2011 року в зага льному розмірі 23 676,57 грн. Вважає , що сума несплаченого єдиног о внеску на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування є узгодженою та підл ягає стягненню з відповідача .

Прокурора у відповідності до вимог частини 3 статті 33 Код ексу адміністративного судо чинства України належним чин ом повідомлено про дату, час т а місце судового розгляду сп рави. В судове засідання прок урор не з' явився, причини не явки не повідомив, клопотанн я до суду не подав. Судом продо вжено розгляд справи за відс утності прокурора на підстав і частини 4 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

В судове засідання позивач не з' явився, подав на адресу суду заяву, в якій просив розг ляд справи проводити без уча сті представника.

Представник відповідача в судове засідання повторно н е з' явився, належним чином п овідомлений про дату, час та м ісце судового розгляду, що пі дтверджується повідомлення ми про вручення поштового ві дправлення, які містяться в м атеріалах справи, причини не явки суду не повідомив. Своїм правом на подання письмовог о заперечення проти позову в ідповідач не скористався. Су дом продовжено розгляд справ и за відсутності представник а відповідача на підставі ча стини 4 статті 128 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни.

Розглянувши матеріали адм іністративної справи, з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивш и докази, суд прийшов до висно вку, що адміністративний поз ов слід задовольнити з таких мотивів.

Судом встановлено, що відпо відач є юридичною особою, зар еєстрованою виконавчим комі тетом Коломийської міської р ади Івано-Франківської облас ті 11.02.1998 року, та являється плат ником єдиного внеску на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування (а.с. 15-16).

Суд зазначає, що правовідно сини з приводу предмету адмі ністративного позову між поз ивачем та відповідачем врегу льовані положеннями Закону У країни "Про збір та облік єдин ого внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування" та інших підзакон них нормативно-правових акті в в редакції, чинній на час дії спірних правовідносин.

Правові та організаційні з асади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, умови т а порядок його нарахування і сплати та повноваження орга ну, що здійснює його збір та ве дення обліку визначається За коном України "Про збір та обл ік єдиного внеску на загальн ообов' язкове державне соці альне страхування".

Статтею 2 Закону України "Пр о збір та облік єдиного внеск у на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я" його дію поширено на віднос ини, що виникають під час пров адження діяльності, пов'язан ої із збором та веденням облі ку єдиного внеску.

За змістом статті 1 вказаног о Закону єдиний внесок на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідова ний страховий внесок, збір як ого здійснюється до системи загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випа дках, передбачених законодав ством, прав застрахованих ос іб та членів їхніх сімей на от римання страхових виплат (по слуг) за діючими видами загал ьнообов'язкового державного соціального страхування.

Страхувальники є роботода вці та інші особи, які відпові дно до цього Закону зобов'яза ні сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до пункту 1 части ни 1 статті 4 Закону України "Пр о збір та облік єдиного внеск у на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я" платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства , установи та організації, інш і юридичні особи, утворені ві дповідно до законодавства Ук раїни, незалежно від форми вл асності, виду діяльності та г осподарювання, які використо вують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (к онтракту) або на інших умовах , передбачених законодавство м, чи за цивільно-правовими до говорами (крім цивільно-прав ового договору, укладеного з фізичною особою - підприємце м, якщо виконувані роботи (над авані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реє страцію її як підприємця), у то му числі філії, представницт ва, відділення та інші відокр емлені підрозділи зазначени х підприємств, установ і орга нізацій, інших юридичних осі б, які мають окремий баланс і с амостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Частина 2 статті 6 Закону Укр аїни Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування" вст ановлює обов'язки страхуваль ників, пункт 1 якої передбачає , що платник єдиного внеску зо бов'язаний своєчасно та в пов ному обсязі нараховувати, об числювати і сплачувати єдини й внесок.

Відповідно до приписів пун кту 1 частини 1 статті 7 коменто ваного Закону єдиний внесок нараховується для платників , зазначених у пунктах 1, на сум у нарахованої заробітної пла ти за видами виплат, які включ ають основну та додаткову за робітну плату, інші заохочув альні та компенсаційні випла ти, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відпо відно до Закону України "Про о плату праці", та суму винагоро ди фізичним особам за викона ння робіт (надання послуг) за ц ивільно-правовими договорам и.

Згідно вимог частини 5 статт і 7 вказаного Закону єдиний вн есок нараховується на суми, з азначені в частинах першій і другій цієї статті, незалежн о від джерел їх фінансування , форми, порядку, місця виплати та використання, а також від т ого, чи виплачені такі суми фа ктично після їх нарахування до сплати.

Частиною 2 статті 9 Закону Ук раїни "Про збір та облік єдино го внеску на загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування" визначено, що обчис лення єдиного внеску здійсню ється на підставі бухгалтерс ьких та інших документів, від повідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахуван ня (обчислення) виплат (доходу ), на які відповідно до цього З акону нараховується єдиний в несок.

Таким чином, суд приходить д о переконання, що відповідач у відповідності до Закону Ук раїни "Про збір та облік єдино го внеску на загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування" є платником єдиног о внеску на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування, на якого покладено о бов'язок нараховувати та спл ачувати єдиний внесок на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування до уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в м. Коломиї та Коломийс ькому районі Івано-Франківсь кої області.

Обов' язок щодо сплати єди ного внеску визначений части ною 8 та 12 статті 9 Закону Україн и "Про збір та облік єдиного вн еску на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання", відповідно до вимог яки х платники єдиного внеску зо бов'язані сплачувати такий в несок, нарахований за відпов ідний базовий звітний період , не пізніше 20 числа місяця, що н астає за базовим звітним пер іодом.

Єдиний внесок підлягає спл аті незалежно від фінансовог о стану платника.

В судовому засіданні встан овлено, що відповідачем само стійно розраховані суми єдин ого внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування за липень 2011 року в р озмірі 13 384,34 грн., за серпень 2011 ро ку в розмірі 7 780,58 грн. та за вере сень 2011 року в розмірі 2 511,15 грн. (а .с. 37-42). Однак, вказані зобов'язан ня у встановлений законом ст рок відповідач в повному обс язі не сплатив і на момент роз гляду справи заборгованість по сплаті єдиного внеску на з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування скл адає 23 676,57 грн.

З огляду на вказане, суд при ходить до висновку, що відпов ідачем порушено норми частини 8 статті 9 Закону України "Про збір та облік єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування".

Доводи позивача про зобов' язання відповідача за єдиним внеском в сумі 23 676,5 7 грн. підтверджуються звітам и відповідача про нарахуванн я ним самостійно єдиного вне ску, що підлягає сплаті за лип ень, серпень, вересень 2011 року ( а.с. 37-42).

На підставі частини 4 статті 25 Закону України "Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування" територ іальний орган Пенсійного фон ду у порядку, за формою і в стр оки, встановлені Пенсійним ф ондом за погодженням з центр альним органом виконавчої вл ади у сфері праці та соціальн ої політики, надсилає платни кам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплат у.

Платник єдиного внеску зоб ов'язаний протягом десяти ро бочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки с платити суми недоїмки та штр афів разом з нарахованою пен ею.

Відповідно до пункту 8.2 розд ілу 8 Інструкції про порядок о бчислення і сплати страхувал ьниками та застрахованими ос обами внесків на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування до Пенсійного фон ду України органи Пенсійного фонду надсилають страхуваль никам вимогу про сплату недо їмки в тому числі у випадку, як що страхувальник має на кіне ць звітного базового періоду недоїмку зі сплати страхови х внесків.

У випадку, визначеним підпу нктом "б" пункту 8.2 Інструкції, в имога надсилається щомісяця протягом п'яти робочих днів, н аступних за звітним базовим періодом. Вимога формується на підставі даних особових р ахунків платників на всю сум у боргу.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем були надіс лані вимоги про сплату боргу за №Ю-3 від 02.09.2011 року, за №Ю-3 від 03.1 0.2011 року та за №Ю-3 від 02.11.2011 року, як і отримані відповідачем 15.09.2011 р оку, 12.10.2011 року та 08.11.2011 року відпов ідно, про що свідчить повідом лення про вручення поштового відправлення, копії яких міс тяться в матеріалах справи (з воротній бік а.с. 34-36).

Таким чином, суд приходить д о висновку про правомірність нарахування позивачем сум н едоїмки єдиного внеску на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування, а та кож до висновку, що відповіда чу було відомо про наявність обов'язку погашення заборго ваності по сплаті єдиного вн еску на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання.

Доказів, які б свідчили про погашення вказаної суми недо їмки на день розгляду справи або ж спростували позовні ви моги, відповідачем суду не по дано.

Абзацом 6 та 7 частини 4 статті 25 Закону України "Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування" визначе но, що у разі якщо платник єдин ого внеску протягом десяти р обочих днів з дня надходженн я вимоги не сплатив зазначен і у вимозі суми недоїмки та шт рафів разом з нарахованою пе нею, не узгодив вимогу з орган ом Пенсійного фонду, не оскар жив вимогу в судовому порядк у або не сплатив узгоджену су му недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходжен ня узгодженої вимоги, терито ріальний орган Пенсійного фо нду надсилає в порядку, встан овленому законом, до підрозд ілу державної виконавчої слу жби вимогу про сплату недоїм ки.

У випадках, зазначених в абз аці шостому цієї частини, тер иторіальний орган Пенсійног о фонду також має право зверн утися до суду з позовом про ст ягнення недоїмки. При цьому з аходи досудового врегулюван ня спорів, передбачені закон ом, не застосовуються.

Відповідно до пункту 2.2. Поло ження про головні управління Пенсійного фонду України в А втономній Республіці Крим, о бластях, містах Києві та Сева стополі, затвердженого Поста новою правління Пенсійного ф онду України за № 11-2 від 27.06.2002 року, Управління відпо відно до покладених на них за вдань забезпечують додержан ня підприємствами, установам и, організаціями та громадян ами актів законодавства про пенсійне забезпечення; плану ють у відповідному регіоні д оходи та видатки коштів Фонд у, у межах своєї компетенції з абезпечують виконання бюдже ту Фонду організовують робот у підвідомчих управлінь Фонд у в районах, містах і районах щ одо: повного і своєчасного об ліку платників єдиного внеск у на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування та збору на обов'язкове держа вне пенсійне страхування; за безпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, фінансових с анкцій, інших коштів, що надхо дять до бюджету Фонду відпов ідно до законодавства; стягн ення у передбаченому законод авством порядку своєчасно не нарахованих та/або несплачен их сум єдиного внеску, страхо вих внесків та інших платежі в; проведення перевірок прав ильності нарахування та спла ти єдиного внеску, страхових внесків та інших виплат, які з гідно із законодавством здій снюються за рахунок коштів Ф онду та інших джерел, визначе них законодавством.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача п ро стягнення з приватного ви щого навчального закладу "Ко ломийський коледж комп' юте рних наук" заборгованості зі сплати єдиного внеску на заг альнообов' язкове державне соціальне страхування в роз мірі 23 676,57 грн. за липе нь, серпень та вересень 2011 року обґрунтованими, а позовні ви моги такими, що підлягають до задоволення.

На підставі статті 124 Кон ституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -

ПО СТАНОВИВ:

Позов задовольнити п овністю.

Стягнути з приватног о вищого навчального закладу "Коломийський коледж комп' ютерних наук" (ідентифікацій ний код 23925812, вул. Петлюри, 94 А, м. Ко ломия, Івано-Франківська обл асть, 78200) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Колом ийському районі Івано-Франкі вської області заборгованіс ть по сплаті єдиного внеску н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування в сумі 23 676 (двадцять три тисячі ш істсот сімдесят шість) гриве нь 57 копійок.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 Кодексу адм іністративного судочинства України, було повідомлено пр о можливість отримання копії постанови суду безпосереднь о в суді, то десятиденний стро к на апеляційне оскарження п останови суду обчислюється з наступного дня після закінч ення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.

Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки вст ановлені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

Постанова в повному обся зі складена 16.01.2012 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21788259
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4124/11/0970

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 11.01.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні