ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" лютого 2012 р. Сп рава № 2a-303/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Суддя Остап'юк С.В.,
за участі секретаря Дуб інської І.В.,
прокурара: Челій-Пушкар О .І.,
представника позивача: Т окара В.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом позову проку рора Калуського району Івано -Франківської області в інте ресах держави в особі Калусь кої об'єднаної державної под аткової інспекції Івано-Фран ківської області до Малого п риватного підприємства "МП-50" про стягнення податкового бо ргу в розмірі 14825,97 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
27.01.2011 року прокурор Калусь кого району Івано-Франківськ ої області в інтересах держа ви в особі Калуської об'єднан ої державної податкової інсп екції Івано-Франківської обл асті (далі - позивач) звернув ся в суд з адміністративним п озовом до Малого приватного підприємства "МП-50" (далі - від повідач) про стягнення подат кового боргу в розмірі 14825,97 гри вень.
Позовні вимоги мотивован і тим, що відповідач протипра вно, в порушення статті 1 Закон у України «Про порядок здійс нення розрахунків в іноземні й валюті», статті 16 Податковог о кодексу України не сплатив в повному обсязі в дохід держ авного бюджету податковий бо рг з сплати пені нарахованої за порушення термінів розра хунків у сфері зовнішньоекон омічної діяльності в розмірі 14825,97 гривень, визначений подат ковим повідомленням-рішення м за №0000182200 від 02.08.2011 року.
Прокурор та представник по зивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав вказаних в позовній заяві. Просили стягнути з рах унків у банках, що обслуговую ть відповідача та за рахунок готівки, що йому належить под атковий борг в розмірі 14825,97 гри вень в дохід державного бюдж ету.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, без поважни х причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча , про дату, час та місце судово го розгляду справи був належ ним чином повідомлений. Прав ом подання письмового запере чення проти заявленого позов у не скористався.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення прокурора, пр едставника позивача, досліди вши докази, суд прийшов до вис новку, що даний адміністрати вний позов підлягає задоволе нню.
Судом встановлено, що 08.10.1992 ро ку виконавчим комітетом Калу ської міської ради Івано-Фра нківської області проведено державну реєстрацію суб' єк та підприємницької діяльнос ті - юридичної особи Малого приватного підприємства "МП- 50", що підтверджується копією свідоцтва про державну реєст рацією (перереєстрацію) суб' єкта підприємницької діяльн ості - юридичної особи (а. с. 8). 15.10.1992 року відповідача взято на податковий облік Калуською об' єднаною державною подат ковою інспекцією Івано-Франк івської області, як платника податків.
В період з 11.07.2011 року до 15.07.2011 ро ку службовою особою позивача , згідно наказу за №582 від 08.07.2011 ро ку, проведено документальну позапланову виїзну перевірк у відповідача за період з 26.06.2010 року до 15.07.2011 року з питань дотр имання вимог валютного закон одавства в сфері зовнішньоек ономічної діяльності та в ча стині оподаткування доходів нерезидентів з джерелом пох одження з України.
За наслідками проведеної п еревірки позивачем складено акт за №1125/220/13663506 від 22.07.2011 року (а. с. 1 0 - 15).
Проведеною перевірк ою встановлено, що між відпов ідачем та німецькою фірмою « UHVE-HANDEL»укладено договори купів лі-продажу за №№ 07, 08, 12, 14, 15 від 05.05.2010 р оку.
На виконання умов вка заних договорів купівлі-прод ажу Мале приватне підприємст во "МП-50" здійснило експорт про дукції (деревина паливна у ви гляді колотих полін, для камі ну) на загальну суму 4500,24 євро (44 0 45,74 гривень) відповідно до вант ажно-митних декларацій: за № 30 1840 від 11.06.2010 року на суму 750,04 євро (715 2,31 гривень), граничний термін н адходження валютної виручки - 08.12.2010 року; за № 301841 від 11.06.2010 року на суму 750,04 євро (7152,31 гривень), гра ничний термін надходження ва лютної виручки - 08.12.2010 року; за № 003019 від 18.06.2010 року на суму 750,04 євро (7336,97 гривень), граничний термін надходження валютної виручк и - 15.12.2010 року; за № 03020 від 25.06.2010 року на суму 750,04 євро (7274,27 гривень), гра ничний термін надходження ва лютної виручки - 22.12.2010 року; за № 302285 від 08.07.2010 року на суму 750,04 євро (7453,13 гривень), граничний термін надходження валютної виручк и - 04.01.2011 року; за № 003024 від 20.07.2010 року на суму 750,04 євро (7676,75 гривень), гра ничний термін надходження ва лютної виручки - 16.01.2011 року.
30.06.2010 року, за відвантаж ений товар, підприємством от римано частину коштів від не резидента - німецької фірми «UHVE-HANDEL»в розмірі 40 євро.
Позивач, за наслідками роз гляду акта перевірки за №1125/220/136 63506 від 22.07.2011 року, податковим пов ідомленням-рішенням за №0000182200 в ід 02.08.2011 року, визначив відповід ачу грошове зобов' язання з сплати пені нарахованої за п орушення термінів розрахунк ів у сфері зовнішньоекономіч ної діяльності в розмірі 28825,97 г ривень, яке вручено відповід ачу.
Статтею 1 Закону України «Пр о порядок здійснення розраху нків в іноземній валюті»вста новлено, що виручка резидент ів у іноземній валюті підляг ає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених бан ках у строки виплати заборго ваностей, зазначені в контра ктах, але не пізніше 180 календа рних днів з дати митного офор млення (виписки вивізної ван тажної митної декларації) пр одукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власно сті - з моменту підписання акт а або іншого документа, що зас відчує виконання робіт, нада ння послуг, експорт прав інте лектуальної власності. Перев ищення зазначеного строку по требує висновку центральног о органу виконавчої влади з п итань економічної політики.
Згідно частини 1 статті 4 Зак ону України «Про порядок зді йснення розрахунків в інозем ній валюті»порушення резиде нтами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тяг не за собою стягнення пені за кожний день прострочення у р озмірі 0,3 відсотка суми неодер жаної виручки (вартості недо поставленого товару) в інозе мній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за в алютним курсом Національног о банку України на день виник нення заборгованості. Загаль ний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми не одержаної виручки (вартості недопоставленого товару).
Як встановлено судом, з дати митного оформлення продукці ї, що експортувалася, виручка на повну суму не зараховувал ася на валютні рахунки відпо відача у строки зазначені в к онтрактах та в строк, передба чений статтею 1 Закону Україн и «Про порядок здійснення ро зрахунків в іноземній валюті », а тому даний факт є порушенн ям резидентом строку, передб аченого статтею 1 зазначеног о Закону та тягне за собою нас лідки стягнення пені за кожн ий день прострочення у розмі рі 0,3 відсотка суми неодержано ї виручки в іноземній валюті , перерахованої у грошову оди ницю України за валютним кур сом Національного банку Укра їни на день виникнення забор гованості.
У відповідності до частини 2 статті 4 даного Закону у разі прийняття до розгляду судом , Міжнародним комерційним ар бітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Тор гово-промисловій палаті Укра їни позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нере зидентом строків, передбачен их експортно-імпортними конт рактами, строки, передбачені статтями 1 і 2 цього Закону, зуп иняються і пеня за їх порушен ня в цей період не сплачуєтьс я.
У разі прийняття судом ріше ння про задоволення позову п еня за порушення строків, пер едбачених статтями 1 і 2 цього Закону, не сплачується з дати прийняття позову до розгляд у судом (частина 4 статті 4 дано го Закону).
Постановою Кабінету Мініс трів України від 29.12.2007 року за № 1409 затверджено Порядок продов ження строків розрахунків за зовнішньоекономічними опер аціями, який визначає механі зм віднесення операцій резид ентів до таких, що здійснюють ся за договорами виробничої кооперації, консигнації, ком плексного будівництва, тенде рної поставки, гарантійного обслуговування, поставки скл адних технічних виробів і то варів спеціального призначе ння, а також умови видачі висн овків щодо перевищення встан овлених у статтях 1 і 2 Закону У країни "Про порядок здійснен ня розрахунків в іноземній в алюті" строків проведення ро зрахунків за такими операція ми.
Судом встановлено, що Мале п риватне підприємство "МП-50" не зверталося із позовною заяв ою до Міжнародного комерційн ого арбітражного суду про ст ягнення з нерезидента заборг ованості, яка виникла внаслі док недотримання нерезидент ом строків, передбачених екс портно-імпортними контракта ми, строки, передбачені статт ями 1 і 2 вказаного Закону, у під приємства відсутній висново к центрального органу викона вчої влади з питань економіч ної політики на перевищення 180-денного терміну розрахункі в по договорах купівлі-прода жу за №№ 07, 08, 12, 14, 15 від 05.05.2010 року, вна слідок чого виникла простроч ена дебіторська заборговані сть з боку нерезидента - нім ецької фірми «UHVE-HANDEL»в розмірі 4 460,24 євро по вказаних договорах купівлі-продажу, яка станом н а 15.07.2011 року не сплачена.
Відносини, що виника ють у сфері справляння подат ків і зборів регулює Податко вий кодекс України, зокрема, в изначає вичерпний перелік по датків та зборів, що справляю ться в Україні, та порядок їх а дміністрування, платників по датків та зборів, їх права та о бов'язки, компетенцію контро люючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства.
Відповідно підпункту 14.1.39 п ункту 14.1 статті 14 Податкового к одексу України грошове зобов 'язання платника податків - сума коштів, яку платник пода тків повинен сплатити до від повідного бюджету як податко ве зобов'язання та/або штрафн у (фінансову) санкцію, що справ ляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вим ог податкового законодавств а та іншого законодавства, ко нтроль за дотриманням якого покладено на контролюючі орг ани, а також санкції за поруше ння законодавства у сфері зо внішньоекономічної діяльно сті.
Згідно пункту 58.2 даного Коде кс податкове повідомлення-рі шення надсилається (вручаєть ся) за кожним окремим податко м, збором та/або разом із штраф ними санкціями, передбаченим и цим Кодексом, а також за кожн ою штрафною (фінансовою) санк цією за порушення норм іншог о законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган , та/або пенею за порушення стр оків розрахунків у сфері зов нішньоекономічної діяльнос ті.
Як наслідок, суд вважає прав омірним, визначене відповіда чу грошове зобов' язання з с плати пені нарахованої за по рушення термінів розрахункі в у сфері зовнішньоекономічн ої діяльності в розмірі 28825,97 гр ивень податковим повідомлен ням-рішенням за №0000182200 від 02.08.2011 ро ку
Відповідачем вказані грош ові зобов' язання частково с плачені на загальну суму 14000 гр ивень. Загальна сума несплач еної відповідачем пені нарах ованої за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності ст ановить 14825,97 гривень.
Відповідно до пункту 14.1.175 ста тті 14 Податкового кодексу Укр аїни сума узгодженого грошов ого зобов'язання (з урахуванн ям штрафних санкцій за їх ная вності), але не сплаченого пла тником податків у встановлен ий цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму тако го грошового зобов'язання ут ворює податковий борг.
Таким чином, несплат а відповідачем грошового зоб ов' язання з сплати пені нар ахованої за порушення термін ів розрахунків у сфері зовні шньоекономічної діяльності в розмірі 14825,97 гривень, утворюю ть податковий борг відповіда ча, який ним не сплачено.
Згідно частини 5 статті 4 За кону України «Про порядок зд ійснення розрахунків в інозе мній валюті»Державні податк ові інспекції вправі за насл ідками документальних перев ірок безпосередньо стягуват и з резидентів пеню, передбач ену цією статтею.
Відповідно підпункту 20.1.18. пу нкту 20.1 статті 20 Податкового ко дексу України органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду щодо стягнення коштів платника п одатків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обс луговуючих такого платника, на суму податкового боргу аб о його частини.
Згідно пункту 95.3 статті 95 Код ексу стягнення коштів з раху нків платника податків у бан ках обслуговуючих такого пла тника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направл яється до виконання органам державної податкової служби , у розмірі суми податкового б оргу або його частини.
Відповідно пункту 95.4. статті 95 Податкового кодексу Україн и орган державної податкової служби на підставі рішення с уду здійснює стягнення кошті в у рахунок погашення податк ового боргу за рахунок готів ки, що належить такому платни ку податків.
Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний с плачувати податки і збори в п орядку і розмірах, встановле них законом.
Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що з аявлена до стягнення сума яв ляється податковим боргом ві дповідача перед бюджетом, як ий ним не сплачено та підляга є стягненню з рахунків у банк ах, що обслуговують відповід ача та за рахунок готівки, що й ому належить.
За таких обставин, суд вва жає, що вимоги позивача є обґ рунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Консти туції України, керуючись ста ттями 158-163, 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Мал е приватне підприємство "МП-50" (ідентифікаційний код 13663506) та з а рахунок готівки, що йому нал ежить в дохід державного бюд жету податковий борг з сплат и пені нарахованої за поруше ння термінів розрахунків у с фері зовнішньоекономічної д іяльності в розмірі 14 825 (чотир надцяти тисяч вісімсот двадц яти п'яти) гривень 97 копійок.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня про голошення постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Суддя: Остап'юк С.В.
Постанова складен а в повному обсязі 20.02.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21788795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні