КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 лютого 2012 року Справа № 2а-301/12/1070
Приміщення суду за адресою: місто Київ, бульвар Лесі Українки, 26, зал судових засідань № 1022
Київський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Леонтовича А.М.
при секретарі - Воронюк М.М.
за участю представників сторін
від позивача: ОСОБА_1 (за довіреністю)
від відповідача: (не прибув)
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
до
про
Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області
Об'єднання громадян «Напрямок»
стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Васильківська об'єднана державна податкова інспекція Київської області (далі по тексту - позивач) звернулася до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Об'єднання громадян «Напрямок»(далі по тексту - відповідач) про стягнення на користь Державного бюджету України в особі Васильківської ОДПІ з Об'єднання громадян «Напрямок»податкового боргу в сумі 44901,10 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем рахується податковий борг, який ним вчасно погашено не було, а тому він підлягає стягненню в судовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20 січня 2012 року відкрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 30 січня 2012 року.
Судове засідання, призначене на 30 січня 2012 року, судом відкладено у зв'язку з неявкою представників відповідача на 13 лютого 2012 року.
У судове засідання, призначене на 13 лютого 2012 року прибув представник позивача, представники відповідача у судове засідання не з'явились, хоча про дату, час та місце судового розгляду були повідомлені належним чином. Ураховуючи, що представники відповідача повторно не з'явилися у судове засідання без поважних причин суд ухвалив здійснювати розгляд справи без участі представників Об'єднання громадян «Напрямок».
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити. Аргументуючи свою позицію вказав на те, що Васильківською об'єднаною державною податковою інспекцією Київської області на законних підставах розраховано суми податкових зобов'язань відповідача. При визначенні суми податкової заборгованості позивач використовував податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, що були подані відповідачем до податкового органу та данні розрахунку пені за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно та повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, врахувавши норми закону, які діяли на момент виникнення правовідносин між сторонами, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI.
Пунктом 1 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990 року № 509-XII передбачено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують такі функції, як забезпечення обліку платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів.
Згідно з пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах встановленим цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Об'єднання громадян «Напрямок»зареєстроване Васильківською районною державною адміністрацією Київської області 29.09.2004 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 080601 (а.с. 6).
На податковому обліку Об'єднання громадян «Напрямок»перебуває в Васильківській об'єднаній державній податковій інспекції Київської області, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 06.12.2011 року № 3738 (а.с. 7).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України платник податків, крім випадків, передбачених податковим законодавством, самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податкові (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Пунктом 288.7 статті 288 Податкового кодексу України встановлено, що податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 розділу XIII «Плата за землю»Податкового кодексу України.
У силу вимог пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до матеріалів справи, 31.01.2011 року відповідачем подано до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області звітну податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік, згідно якої Об'єднання громадян «Напрямок»зобов'язується сплатити за 12 місяців 2011 року орендну плату у загальному розмірі 4361,68 грн.
31.05.2011 року Об'єднанням громадян «Напрямок»подано до Васильківської ОДПІ Київської області уточнюючу податкову декларацію орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік. В уточнюючій декларації відповідачем збільшено розмір орендної плати за землю за 2011 рік до 297313,27 грн.
У судовому засіданні встановлено, що відповідачем не було сплачено задеклароване ним податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за вересень 2011 року у сумі 19220,09 грн. та за жовтень 2011 року у сумі 24766,11 грн.
Згідно із пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Докази сплати самостійно визначених відповідачем сум в податкових деклараціях в матеріалах справи відсутні.
Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу передбачено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
У зв'язку з несвоєчасним погашенням відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності податковим органом нараховано пеню у розмірі 904,90 грн.
За визначенням, наведеним у підпункті 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг –це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.4 статті 59 цього Кодексу податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Так, податковою інспекцією вручено відповідачу податкову вимогу від 01.09.2011 року № 487, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 8).
Таким чином, судом встановлено, що податкову вимогу надіслано (вручено) відповідачу у встановленому чинним законодавством порядку та не оскаржено.
У силу вимог пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Враховуючи наведене, загальна сума податкового боргу з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, яку належить сплатити відповідачу становить 44901,10 грн.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції наділені повноваженнями подавати до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Згідно з підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, а також стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: 1) суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; 2) суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, врахувавши ту обставину , що податковим органом доведена правомірність та обґрунтованість визначення податкової заборгованості Об'єднання громадян «Напрямок» з урахуванням вимог встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області підлягає задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 70, 71, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Об'єднання громадян «Напрямок» (08626, Київська область, Васильківський район, село Здорівка, вулиця Щорса, будинок 113-А, ідентифікаційний код юридичної особи 33208859) на користь Державного бюджету України в особі Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області (р/р № 34124999700176, банк одержувача ГУ ДКУ в Київській області, ЗКПО 24074109, МФО 821018, код платежу 13050216) податкову заборгованість у сумі 44901 (сорок чотири тисячі дев'ятсот одна) гривня 10 копійок.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні –протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Суддя Леонтович А.М.
Повний текст постанови виготовлено 15 лютого 2012 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2012 |
Оприлюднено | 13.03.2012 |
Номер документу | 21789018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Леонтович А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні