Постанова
від 17.05.2011 по справі 2а-3617/11/0170/7
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

17 травня 2011 р. 12:14 Справа №2а-3617/11/0170/7

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі

головуючого судді Маргарі това М.В., при секретарі Силант ьєвої О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Аг рокомплект-плюс"

до Територіального управ ління Державної комісії з ці нних паперів та фондового ри нку в АР Крим

про визнання протиправним и та скасування розпорядженн я та зобов' язання до вчинен ня певних дій,

за участю:

від позивача - представни к за довіреністю ОСОБА_1

від відповідача - предст авник за довіреністю ОСОБА _2

Обставини справи: Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Агрокомплект - Плюс» зве рнулося до Окружного адмініс тративного суду АР Крим з поз овом до Територіального упра вління Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку в АР Крим та просить визн ати противоправним та скасув ати розпорядження відповіда ча №26-В від 04 березня 2011р. про від мову ВАТ "Агрокомплект" у скас уванні реєстрації випуску ак цій, а також просить зобов'яза ти Територіальне управління Державної комісія з цінних п аперів та фондового ринку в А втономній Республіці Крим ви дати розпорядження про скасу вання реєстрації випуску акц ій ВАТ "Агрокомплект".

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що прийняте відповіда чем розпорядження про відмов у ВАТ "Агрокомплект" у скасува нні реєстрації випуску акцій є протиправним та підлягає с касуванню, оскільки воно при йнято необґрунтовано та з по рушенням норм діючого законо давства, із застосуванням пр авових норм, які не регулюють виникли відносини.

Відповідач проти позову за перечує, просить відмовити у його задоволенні, вважає поз овні вимоги необґрунтованим и, а розпорядження №26-В від 04 бе резня 2011р. таким, що прийнято з дотриманням встановленого п орядку та відповідно до норм чинного законодавства, а том у не підлягає скасуванню. Пра вова позиція відповідача вик ладена у письмових заперечен нях на адміністративний позо в (а.с.52-58).

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРОКОМПЛ ЕКТ-ПЛЮС" є юридичною особою, д ержавна реєстрація якого про ведена 10.07.1997р. Виконавчим коміт етом Сімферопольської міськ ої ради АР Крим (а.с.18).

Згідно до статуту Товарист ва з обмеженою відповідальні стю "АГРОКОМПЛЕКТ-ПЛЮС" (а.с.20-39), (пункт 2.11) Товариство з обмежен ою відповідальністю "АГРОКОМ ПЛЕКТ-ПЛЮС" створено у зв' яз ку з реорганізацією Відкрито го акціонерного товариства « АГРОКОМПЛЕКТ» шляхом його пе ретворення у товариство з об меженою відповідальністю та є правонаступником всього м айна, всіх прав та обов' язкі в ВАТ «АГРОКОМПЛЕКТ» згідно передавального акту.

Позивач звернувся до відпо відача з заявою від 16.02.11р. про ск асування реєстрації випуску акцій.

Розпорядженням відповідач а №26-В від 04 березня 2011 р., позивач у відмовлено у скасуванні ре єстрації випуску акцій (а.с.7-9).

Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних під став.

Згідно зі ст. 19 Конституції У країни органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.

Правові засади здійснення державного регулювання ринк у цінних паперів та державно го контролю за випуском і обі гом цінних паперів та їх похі дних в Україні встановлені З аконом України "Про державне регулювання ринку цінних па перів в Україні".

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні" державне регулювання ринку цінних паперів здійсню є Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку.

Згідно ст. 6 Закону України "П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні" Де ржавна комісія з цінних папе рів та фондового ринку є держ авним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верхов ній Раді України та Кабінет у Міністрів України. До систе ми цього органу входять Держ авна комісія з цінних папері в та фондового ринку, її центр альний апарат і територіальн і органи.

З аналізу положень Закону У країни "Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країні" суд робить висновок, щ о Територіальне управління Д ержавної комісія з цінних па перів та фондового ринку в Ав тономній Республіці Крим при вирішенні питань, віднесени х законами України та іншими нормативно-правовими актами до її компетенції, є суб'єктом владних повноважень, яке вик онує владні управлінські фун кції, зокрема щодо скасуванн я реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про р еєстрацію випуску акцій.

З оскаржуваного розпорядж ення відповідача вбачається , що ним було прийнято рішення про відмову ВАТ «АГРОКОМПЛЕ КТ» у скасуванні реєстрації випуску акцій.

Зміст розпорядження свідч ить, що відповідач приймав рі шення про відмову у скасуван ні реєстрації випуску акцій керуючись пунктом 8 Порядку с касування реєстрації випуск ів акцій та анулювання свідо цтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженого рішення м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в ід 30.12.1998 р. N 222.

З оскаржуваного розпорядж ення вбачається, що воно обґр унтовано тим, що подані докум енти не відповідають вимогам діючого законодавства. В роз порядженні зазначено, що згі дно з п.п. 1.3. п. 1 статуту ТОВ „АГР ОКОМПЛЕКТ", зареєстрованому виконавчим комітетом Сімфер опольської міської ради АР К рим, учасником товариства є о дна фізична особа (громадяни н Турецької Республіки І бішоглу Невзат), а згідно до п. п. 6.3.2 п. 6 статуту, частка цього у часника у статутному капітал і товариства складає 499676 грн., а бо 100 % від розміру статутного к апіталу, що не відповідає:

- умовам обміну акцій у стат утному капіталі ВАТ „АГРОКОМ ПЛЕКТ" на частки у статутному капіталі ТОВ „АГРОКОМПЛЕКТ- ПЛЮС", затвердженим загальни ми зборами акціонерів ВАТ „А ГРОКОМПЛЕКТ" від 12.10.2010р., та є пор ушенням вимог п. 1 ст. 106 Цивільн ого кодексу України, п. 1 ст. 59 Го сподарського кодексу Україн и від 16.01.2003р. та п.п. 6.3. п. 6 Положен ня про порядок реєстрації в ипуску акцій під час реорган ізації, затвердженого рішенн ям Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку від 30.12.98р. № 221, зареєстрованого в Міністерстві Юстиції Україн и від 04.03.99р. № 137/3430;

- відомостям передавальног о акту на 22.12.2010 р., затвердженому загальними зборами акціонер ів ВАТ „АГРОКОМПЛЕКТ" від 22.12.2010р ., та є порушенням вимог п. 1 ст. 106 , п. 2. ст. 108, ст. 321 Цивільного кодек су України та п. 1, п. 5 ст. 59 Господ арського кодексу України.

Відомості, зазначені в п.п. 6.6 .6.-6.3.5 п. 6 статуту ТОВ „АГРОКОМПЛ ЕКТ-ПЛЮС" також не відповідаю ть умовам обміну акцій, у стат утному капіталі ВАТ „АГРОКОМ ПЛЕКТ" на частки у статутному капіталі ТОВ „АГРОКОМПЛЕКТ- ПЛЮС", затвердженими загальн ими зборами акціонерів ВАТ „ АГРОКОМПЛЕКТ" від 12.10.2010р., та є по рушенням вимог п. 1 ст. 106, Цивіль ного кодексу України, п. 1 ст. 59 Г осподарського кодексу Украї ни та п.п. 6.3. п. 6 Положення пр о порядок реєстрації випуску акцій під час реорганізації , затвердженого рішенням Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку від 30.12.9 8р. № 221, зареєстрованого в Мініс терстві Юстиції України від 04.03.99р. № 137/3430;

- відомостям передавальног о акту на 22.12.2010 р., затвердженому загальними зборами акціонер ів ВАТ „АГРОКОМПЛЕКТ" від 22.12.2010р ., та є порушенням вимог п. 1 ст. 106 , п. 2. ст. 108, ст. 321 Цивільного кодек су України та п. 1, п. 5 ст. 59 Господ арського кодексу України.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч .3 ст.2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як і повинні дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта .

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС Укра їни у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб'єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті (вчинен і) вони: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; своєчасно, тобто п ротягом розумного строку.

Під прийнятим обґрунтован о рішенням, або вчиненими обґ рунтовано діями, крім іншого слід розуміти таки дії та ріш ення, які вчинені з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення або вчинення дії. Цей критері й відображає принцип обґрунт ованості рішення або дії. Він вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказу є закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретн ій ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідит и матеріали, що мають доказов е значення у справі, наприкла д, документи, пояснення осіб, в исновки експертів тощо. Суб'є кт владних повноважень повин ен уникати прийняття невмоти вованих висновків, обґрунтов уючи їх на припущеннями, а не к онкретними обставинами. Так само недопустимо надавати зн ачення обставинам, які наспр авді не мають відношення до с прави.

Пунктом 8 розділу І Порядку скасування реєстрації випус ків акцій та анулювання свід оцтв про реєстрацію випусків акцій, затвердженого рішенн ям Державної комісії з цінни х паперів та фондового ринку від 30.12.1998 р. N 222 зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 24 березня 1999р. за №180/3473 встановл ено, що відмова в зупиненні об ігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстраці ї випусків акцій та анулюван ні свідоцтв про реєстрацію в ипуску акцій складається у р азі:

а) невідповідності подани х документів вимогам чинного законодавства;

б) порушення встановленого законодавством порядку прип инення діяльності акціонерн ого товариства;

в) виявлення на дату поданн я документів порушення поряд ку скликання та/або проведен ня загальних зборів акціонер ів, на яких прийнято рішення п ро припинення діяльності акц іонерного товариства.

Інші причини не можуть бути підставами для відмови у зуп иненні обігу акцій, відновле нні обігу акцій, скасуванні р еєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєс трацію випуску акцій.

Виходячи із змісту оскаржу ваного розпорядження вбачає ться, що ним встановленні нев ідповідність поданих докуме нтів вимогам діючого законод авства, а саме норм Цивільног о та Господарського кодексів України.

Згідно до частин 1,5 ст. 59 ГК Укр аїни, порушення якого встано влені відповідачем, встановл ено, що припинення діяльност і суб'єкта господарювання зд ійснюється шляхом його реорг анізації (злиття, приєднання , поділу, перетворення) або лік відації - за рішенням власник а (власників) чи уповноважени х ним органів, за рішенням інш их осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правон аступників, а у випадках, пере дбачених законами, - за рішенн ям суду. У разі перетворення о дного суб'єкта господарюванн я в інший до новоутвореного с уб'єкта господарювання перех одять усі майнові права і обо в'язки попереднього суб'єкта господарювання.

Згідно до норм ч.1 ст. 106, ЦК Укр аїни, злиття, приєднання, поді л та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенн ям його учасників або органу юридичної особи, уповноваже ного на це установчими докум ентами, а у випадках, передбач ених законом, - за рішенням суд у або відповідних органів де ржавної влади.

Частиною 2 ст. 108 ЦК України вс тановлено, що у разі перетвор ення до нової юридичної особ и переходять усе майно, усі пр ава та обов'язки попередньої юридичної особи.

Статтею 321 ЦК України встано влено, що право власності є не порушним. Ніхто не може бути п ротиправно позбавлений цьог о права чи обмежений у його зд ійсненні. Особа може бути поз бавлена права власності або обмежена у його здійсненні л ише у випадках і в порядку, вст ановлених законом. Примусове відчуження об'єктів права вл асності може бути застосован е лише як виняток з мотивів су спільної необхідності на під ставі і в порядку, встановлен их законом, та за умови попере днього та повного відшкодува ння їх вартості, крім випадкі в, встановлених частиною дру гою статті 353 цього Кодексу.

З аналізу оскаржуваного ро зпорядження вбачається, що в ідповідачем не вказано у чом у конкретно полягає порушенн я норм діючого законодавства , які вказані в даному розпоря дженні, а також не вказано в чо му полягає невідповідність п оданих документів таким норм ам, що свідчить про відсутніс ть обґрунтованості прийнято го відповідачем розпоряджен ня.

З оскаржуваного розпорядж ення неможливо встановити у чому саме полягає невідповід ність поданих документів вим огам чинного законодавства.

Зазначення в розпорядженн і статутних даних юридичних осіб, зазначення невідповідн ості поданих документів норм ам діючого законодавства з з азначенням конкретних норм п рава та зазначення на встано влення порушень таких норм, н е може само по собі свідчити п ро обґрунтованість прийнято го рішення, оскільки таки дан і не розкривають суть встано вленої невідповідності пода них документів нормам діючог о законодавства, такі дані не містять мотивування обстави н якими керувався повноважни й суб' єкт зробивши висновок про встановлену невідповідн ість.

Аналіз вказаних в розпоряд женні норм свідчить, що вони н е регулюють порядок скасуван ня реєстрації випуску акцій у зв' язку з реорганізацією акціонерного товариства.

Таким чином, розпорядження відповідача про відмову у ск асуванні реєстрації випуску акцій з підстав встановлени х п. 8 Порядку скасування реєст рації випусків акцій та анул ювання свідоцтв про реєстрац ію випусків акцій, затвердже ного рішенням Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку від 30.12.1998 р. N 222, з підст ав невідповідності поданих д окументів вимогам чинного за конодавства є необґрунтован им.

Документи, що були Позиваче м надані Відповідачу, а саме: П ередавальний акт та статут Т ОВ "АГРОКОМПЛЕКТ-ПЛЮС" свідча ть про те, що до створеного Тов ариства передані всі майнові права та обов'язки реорганіз ованого ВАТ "АГРОКОМПЛЕКС, зг ідно вимог до вимог передбач ених нормами викладеними в п . 1 ст. 106, п. 2 ст. 108 Цивільного кодек су України та п. 1, п. 5 ст. 59 Господ арського кодексу України.

Як було вказано вище, згідно п 2.11. Статуту ТОВ "АГРОКОМПЛЕКТ -ПЛЮС" Товариство створено у з в'язку з реорганізацією Відк ритого акціонерного товарис тва "АГРОКОМПЛЕКТ" (ідентифік аційний код за ЄДРПОУ 00914059) шлях ом його перетворення у товар иство з обмеженою відповідал ьністю та є правонаступником всього майна, всіх прав та обо в'язків Відкритого акціонерн ого товариства "АГРОКОМПЛЕКТ " згідно передавального акту ". Цей Статут ТОВ "АГРОКОМПЛЕКТ -ПЛЮС" зареєстрований у встан овленому законодавством пор ядку та на цей час є чинним.

Таким чином, посилання відп овідача на порушення вимог п . 1 ст. 106, п. 2 ст. 108, ст. 321 Цивільного к одексу України та п. 1, п. 5 ст. 59 Го сподарського кодексу Україн и є необґрунтованими та не мо жуть бути підставою для відм ови у скасуванні реєстрації випуску акцій ВАТ "АГРОКОМПЛ ЕКТ".

Також суд вказує, що посилан ня відповідача на те, що позив ачем порушені вимоги п.п. 6.3 п. 6 Положення про порядок реєс трації випуску акцій під час реорганізації товариств, за твердженого рішенням Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.12.1998 р. N2 21 є безпідставним, оскільки це положення не регулює питанн я скасування випуску акцій у виниклий ситуації.

Дане Положення регулює с касування реєстрації випуск у акцій у разі, якщо серед

п равонаступників акціонерно го товариства, що припиняє св ою діяльність шляхом його

реорганізації, є хоча б одне а кціонерне товариство. В дані й ситуації в результаті реор ганізації акціонерне товари ство не створюється.

Таким чином норми вказаног о Положення не можуть зас тосовуватися до таких правов ідносин.

Як встановлено судом, скасу вання реєстрації випуску акц ій та анулювання свідоцтва п ро реєстрацію випуску акцій ВАТ "АГРОКОМПЛЕКТ", що реорган ізується в ТОВ "АГРОКОМПЛЕКТ -ПЛЮС" повинно здійснюватися відповідачем у відповідност і з Порядком скасування реєс трації випусків акцій та ану лювання свідоцтв про реєстра цію випусків акцій, затвердж еного рішенням Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку від 30.12.1998 р. N 222 (у реда кції рішення Комісії від 14.07.2005 р . N 398), зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 24 бере зня 1999 р. за № 180/3473.

Таким чином, відповідач нео бґрунтовано зробив висновок про порушення п.п. 6.3 п. 6 Полож ення про порядок реєстраці ї випуску акцій під час реорг анізації товариств, затвердж еного рішенням Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку від 30.12.1998 р. N 221.

З аналізу викладеного, суд р обить висновок, що при прийня тті відповідачем рішення про відмову у скасуванні реєстр ації випуску акцій ВАТ"АГРОК ОМПЛЕКТ" відповідачем поруше ні вимоги встановлені п. 8 Розд ілу І Порядку скасування реє страції випусків акцій та ан улювання свідоцтв про реєстр ацію випусків акцій, затверд женого рішенням Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку від 30.12.1998 р. №222, яким встановлений вичерпний пере лік причин для відмови в скас уванні реєстрації випусків а кцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій .

Матеріали справи не містят ь, а з боку відповідача, в поря дку ч. 2 ст. 71 КАС України не нада но належних доказів наявност і фактичних даних, які свідчи ли б про встановлені п. 8 Розді лу І Порядку скасування реєс трації випусків акцій та ану лювання свідоцтв про реєстра цію випусків акцій, підстав д ля прийняття рішення про від мову у скасуванні реєстрації випуску акцій ВАТ"АГРОКОМПЛ ЕКТ".

Слід також врахувати той факт, що ВАТ "АГРОКОМПЛЕКТ" пр ипинило свою діяльність та в иключено з Єдиного державног о реєстру юридичних осіб, а в т акому разі реєстрація випуск у акції ВАТ "АГРОКОМПЛЕКТ" під лягає скасуванню.

Виходячи з викладеного суд робить висновок, що оскаржув ане розпорядження є противоп равним та підлягає скасуванн ю.

За таких підстав позовні ви моги підлягають задоволенню .

Під час судового засідання оголошені вступна та резолю тивна частини постанови. Пос танова складена у повному об сязі 23.05.11р.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94,160-163 КАС України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати противоправним та скасувати Розпорядження Тер иторіального управління Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку в Авто номній Республіці Крим №26-В ві д 04 березня 2011 р. про відмову ВАТ "АГРОКОМПЛЕКТ" у скасуванні р еєстрації випуску акцій.

3. Зобов'язати Територіальн е управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку в Автономній Респу бліці Крим видати розпорядже ння про скасування реєстраці ї випуску акцій ВАТ "АГРОКОМП ЛЕКТ".

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Агрокомплект - Плюс » судовий збір у розмірі 3,40 грн .

Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний суд через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі апеляційної скарги на пос танову суду в десятиденний с трок з дня її проголошення.

У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Ма ргарітов М.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення17.05.2011
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21790194
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3617/11/0170/7

Постанова від 17.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні