ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
м. Сімферополь
22 вересня 2011 р. (11:36) Справа №2а-6885/11/0170/2
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В., при секрета рі Дрягіні В.П.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом ОСОБА_2
до Відділу Держкомзему в Р оздольненському районі АР Кр им третя особа Роздольне нська районна державна адмі ністрація
про визнання протиправною бездіяльність та спонукання до виконання певних дій
за участю представників:
від позивача - ОСОБА_2 - паспорт НОМЕР_1 .
від відповідача - не з' я вився .
від третьої особи - не з' яв ився .
Суть спору: ОСОБА_2 (далі позивач) звернувся до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим з адміністративним по зовом до Відділу Державного комітету земельних ресурсів в Роздольненському районі А втономної Республіки Крим (д алі відповідач) про визнання протиправною бездіяльність з ненадання умов відведення земельної ділянки, що надаєт ься у власність для ведення т оварного сільськогосподарс ького виробництва в розмірі середньої вартості середньо ї частки (паю) із земель резерв у Серебрянської сільської ра ди, та зобов' язання надати у мови відведення земельної ді лянки. Вимоги мотивовані тим ,що відповідач, незважаючи на наявність необхідних докум ентів, безпідставно відмовля є позивачу в наданні умов від ведення земельної ділянки, щ о надається у власність для в едення товарного сільського сподарського виробництва в р озмірі середньої вартості се редньої частки (паю) із земель резерву Серебрянської сільс ької ради.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 20.07.2011 року, позивач напо лягав на задоволенні позовни х вимог з підстав, викладених у адміністративному позові.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, день та місце його проведення повід омлений належним чином.
Суд ухвалою від 20.07.2011 р., залучив до участі у справі в якості третьої особи, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні поз ивача, Роздольненську районн у державну адміністрацію в А Р Крим (далі третя особа).
У судовому засіданні , яке в ідбулось 09.09.2011 р., позивач напол ягав на задоволенні позовних вимог, представник третьої о соби заявив клопотання про в ідкладення розгляду справи д ля з' ясування підстав прий няття розпоряджень щодо нада ння дозволу позивачу нас скл адання проектів землеустро ю .
Від третьої особи 21.09.2011 р. над ійшли пояснення по справі, кл опотання про розгляд справи без участі його представника .
У судове засідання , яке від булось 22.09.2011 р., відповідач та тр етя особа явку свої представ ників не забезпечили, предст авник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог , вважав можливим продовжити розгляд справи на підставі з алучених до неї документів.
Суд, вислухавши думк у представника позивача,вивч ивши клопотання третьої особ и, приймаючи до уваги надісла ння нею витребуваних пояснен ь, відсутність клопотання ві дповідачів про відкладенні р озгляду справи, керуючись ст . 128 КАС України, ухвалив продо вжити розгляд справи на підс таві залучених до неї докуме нтів.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача, третьої особи , суд
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до ві дповідач з заявою щодо надан ня умов відведення земельно ї ділянки. За результатами р озгляду звернення позивача в ідповідач надіслав на його а дресу лист № 355 від 16.05.2011 р. про ві дмову у наданні умов відведе ння земельної ділянки , в яко му повідомив,що відповідно до ст. 2 Закону України «Про п орядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділян ок власниками земельних ча сток (паїв)» основним докумен том,що посвідчує право на зем ельні ділянку (пай) є сертифік ат на право на земельну частк у (пай), виданий районною держа вною адміністрацією, або ріш ення суду про визнання права на земельну часту (пай).
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Ст.19 Конституції України в становлює, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти на підстава, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Оцінюючи правомірність д ій та рішень органу владних п овноважень, суд керується кр итеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адмін істративної процедури, які п овинен він дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта ., встановлюючи чи прийняті (в чинені) ним рішення (дії) : 1) на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни; 2) з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії); 4) безсторонньо (неупередж ено); 5)добросовісно; 6) розсудли во; 7) з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; 8) пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
У ст. 118 Конституції У країни визначено,що виконавч у владу в областях і районах, м істах Києві та Севастополі з дійснюють місцеві державні а дміністрації.
Згідно зі ст. 1 Закону Україн и «Про місцеві державні адмі ністрації» виконавчу владу в областях, районах, районах Ав тономної Республіки Крим, у м істах Києві та Севастополі з дійснюють обласні, районні, К иївська та Севастопольська м іські державні адміністраці ї, які є місцевими органами в иконавчої влади і входять до системи органів виконавчої влади, в межах своїх повноваж ень здійснюють виконавчу вла ду на території відповідної адміністративно-територіал ьної одиниці, а також реалізу ють повноваження, делеговані їм відповідними радами.
У ст.6 Закону визначено, що н а виконання Конституції Укра їни, законів України, актів Пр езидента України, Кабінету М іністрів України, міністерст в та інших центральних орган ів виконавчої влади, власних і делегованих повноважень г олова місцевої державної адм іністрації в межах своїх пов новажень видає розпорядженн я, а керівники управлінь, відд ілів та інших структурних пі дрозділів - накази. Розпорядж ення голів місцевих державни х адміністрацій, прийняті в м ежах їх компетенції, є обов'яз ковими для виконання на відп овідній території всіма орга нами, підприємствами, устано вами та організаціями, посад овими особами та громадянами .
До матеріалів справи залу чена копія розпорядження тре тьої особи № 217 від 21.03.2006 р., відпо відно до п.1 якого позивачу на даний дозвіл щодо складання проекту землеустрою по відв еденню земельної ділянки , на даної у власність для веденн я товарного сільськогоспод арського виробництва в розм ірі середньої вартості сере дньої частки (паю) із земель ре зерву Серебрянської сільськ ої ради.
Третьою особою 28.02.2011 р. прий нято розпорядження № 129 , згід но з яким внесені зміни в роз порядження № 217 від 21.03.2006 р. , слов а «земель запасу» замінено на фразу «земель резерву».
Організаційні та правов і засади виділення власникам земельних часток (паїв) земел ьних ділянок у натурі (на місц евості) із земель, що належали колективним сільськогоспод арським підприємствам, сільс ькогосподарським кооперати вам, сільськогосподарським а кціонерним товариствам на пр аві колективної власності, а також порядок обміну цими зе мельними ділянками визначен і в Закону України «Про поряд ок виділення в натурі (на місц евості) земельних ділянок вл асником земельних часток (па їв)».
Згідно зі ст.1 цього Закон у право на земельну частку (па й) мають, зокрема, громадяни - с падкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сер тифікатом
У ст.2 Закону України «Про порядок виділення в натурі (н а місцевості) земельних част ок (паїв) » визначено докумен тами, що посвідчують право на земельну частку (пай).
Підставами для виділенн я земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам зем ельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, сели щної, міської ради чи районно ї державної адміністрації. О соби, власники сертифікатів на право на земельну частку (п ай), які виявили бажання одерж ати належну їм земельну част ку (пай) в натурі (на місцевост і), подають до відповідної сіл ьської, селищної, міської рад и чи районної державної адмі ністрації заяву про виділенн я їм земельної частки (паю) в н атурі (на місцевості). Земельн а частка (пай) виділяється її в ласнику в натурі (на місцевос ті), як правило, однією земельн ою ділянкою. За бажанням влас ника земельної частки (паю) йо му можуть бути виділені в нат урі (на місцевості) дві земель ні ділянки з різним складом с ільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насаджен ня, сінокоси або пасовища). У р азі подання заяв про виділен ня земельних часток (паїв) у на турі (на місцевості) більшіст ю власників земельних часток (паїв) у межах одного сільсько господарського підприємств а відповідна сільська, селищ на, міська рада чи районна дер жавна адміністрація приймає рішення про розробку проект у землеустрою щодо організац ії території земельних часто к (паїв). (ст.3 Закону).
Під час розгляду справи судом було встановлено,що п озивач у 2006 р. звернувся до тре тьої особи з заявою про надан ня йому у власність земельно ї ділянки в порядку, визначен ого в Законі України «Про по рядок виділення в натурі (на м ісцевості) земельних часток (паїв) », з причин пропущення й ого у списках працівників К СП ім.ХХІІ з' їзду КПРС , в нас лідок чого йому не було вида но сертифікат та він не може отримати земельну ділянку у власність.
З пояснень третьої особ и вбачається,що нею були пере вірені надані позивачем доку менти та встановлено ,що він на момент прийняття рішення про отримання КСП ім. ХХІІ з' їзду КПРС Державного акту н а отримання у колективну вла сність земельної ділянки бу в членом КСП , мав право на отр имання земельної ділянки, ма в бути включений до списків ч ленів КСП та у подальшому отр имати сертифікат на земельн у ділянку, але цього не відбул ось з причин проходження ним строкової військової служби . Третя особа, приймаючи до ув аги те, що на час подання заяви позивачем у 2006 р. землі колекти вної власності були вже розп айовані , а при передачі у коле ктивну власність земельні ді лянки частково землі, які зна ходились у користуванні у КС П , було передано до резерву Се ребрянської сільської ради, прийняла рішення про надання йому дозволу на складання пр оекту землеустрою по відведе нню земельної ділянки.
Вивчивши матеріали спр ави, суд прийшов до висновку, що при прийнятті розпорядже нь № 217 від 21.3.2006 р. та № 129 від 28.02.2011 р. тр етя особа способом , передбач еним чинним законодавством У країни, поновила права позив ача , встановлені в в Законі України «Про порядок виділе ння в натурі (на місцевості) зе мельних часток (паїв)».
За таких обставин, прийм аючи до уваги,що відповідач, в ідмовляючи позивачу в надан ні умов відведення земельної ділянки також посилався на З акон України «Про порядок ви ділення в натурі (на місцевос ті) земельних часток (паїв)», а в матеріалах справи відсутн і докази про його обізнаніст ь щодо підстав для прийняття третьою особою розпоряджень № 217 від 21.3.2006 р. та № 129 від 28.02.2011 р. , суд вважає, що існують підстави д ля задоволення позову.
При цьому суд приймає так ож до уваги те,що на час розгл яду справ розпорядження трет ьої особи не визнані протипр авними та не скасовані.
Під час судового засіда ння, яке відбулось 22.09.2011р., були о голошені вступна та резолюти вна частини постанови. Відпо відно до ст. 163 КАСУ постанову складено 29.09.2011 р.
Керуючись ст.ст. 160-163 КАС У країни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задов ольнити.
2. Визнати протипр авною бездіяльність відділу Держкомзему в Роздольненсь кому районі (смт. Роздольне, в ул..Леніна 71, код ЄДРПОУ 22295183) щодо ненадання ОСОБА_2 ( АДРЕ СА_1) умов відведення земель ної ділянки на виконання роз порядження Роздольненської районна державна адміністр ація №217 від 21.03.2006 р. ( з урахуванн ям змін , внесених розпорядже нням №129 від 28.02.2011 р.).
3. Зобов' язати Д ержкомзем в Роздольненсько му районі (смт. Роздольне, вул ..Леніна 71, код ЄДРПОУ 22295183) протяг ом десяти днів після набранн я рішенням законної сили ви дати ОСОБА_2( АДРЕСА_1) умови відведення земельної ділянки на виконання розпор ядження Роздольненської ра йонна державна адміністраці я №217 від 21.03.2006 р. ( з урахуванням з мін , внесених розпорядження м №129 від 28.02.2011 р.).
Постанова набирає зако нної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголош ено вступну та резолютивну ч астину постанови або справу розглянуто у порядку письмов ого провадження, постанова н абирає законної сили через 10 д нів з дня її отримання у разі н еподання апеляційної скарги .
У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Апеляційна скарга пода ється до Севастопольського а пеляційного адміністративн ого суду через Окружний адмі ністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 дн ів з дня проголошення. У разі п роголошення вступної та резо лютивної частини постанови а бо розгляду справи у порядку письмового провадження, апе ляційна скарга подається про тягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарг и одночасно надсилається осо бою, яка її подає, до Севастопо льського апеляційного адмін істративного суду.
Суддя Як овлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21790239 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні