Постанова
від 13.10.2011 по справі 2а-7987/11/0170/2
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

13 жовтня 2011 р. (11:05) Справа №2а-7987/11/0170/2

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В., при секрета рі Дрягіні В.П.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Кіровського мі жгосподарського інкубаторн о-птахівничого підприємства ЛТД

до Державного реєстратор а Кіровської районної держав ної адміністрації АР Крим М устафаєва Е. К.

про визнання протиправним та скасування рішень та спон укання до виконання певних д ій

за участю представників:

від позивачів - ОСОБА_4 . - в.о керівника , паспорт Н ОМЕР_1

ОСОБА_3 - пред-к,дов. від 02.05.2011 р.

від відповідача - не з' яв ився.

Суть спору: ТОВ «Кіровськог о міжгосподарського інкубат орно-птахівничого підприємс тва ЛТД» (далі позивач) зверн улось до Окружного адміністр ативного суду АР Крим з адмін істративним позовом , в якому просило визнати протиправн ими та скасувати рішення Дер жавного реєстратора Кіровсь кої районної державної адмі ністрації Мустафаєвої Е.К. (далі відповідач) про залиш ення документів без розгляду №8 та №9 від 20.01.2011 р. , зобов' яза ти відповідача зареєструват и статут позивача у новій ре дакції, затвердженого проток олом №01/12 від 15.12.2010р., зареєструв ати зміни до керівництва ТОВ «Кіровського міжгосподарсь кого інкубаторно-птахівничо го підприємства ЛТД» відпов ідно до протоколу №01/12 від 15.12.2010 р . Вимоги мотивовані тим, що відповідач відмовив у реєст рації змін без врахування ді йсних обставин справи.

Відповідач 08.09.2011 р. на діслав заперечення на позов ( вих. № 09/151 від 02.09.2011 р.) , в яких зазн ачив,що відмова була оформле на з дотриманням вимог Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців», в наслідок чого відсутні підс тави для задоволення позову, просив розглянути справу бе з участі його представника.

Позивач у судовому засіда нні, яке відбулось 13.10.2011 р., напо лягав на задоволенні позову, вважав,що йому було безпідст авно відмовлено в проведені реєстрації нової редакції ст атуту , вважав можливим розгл янути справу на підставі зал учених до неї документів.

Суд, вислухавши думку пре дставника позивача , приймаю чи до уваги те, що відповідач н адав заперечення на позов , в я кому пояснив позицію з прив оду заявлених позовних вимог , керуючись ст. 128 КАС України, ухвалив продовжити розгляд с прави на підставі наданих до неї документів.

Розглянувши матеріали с прави, дослідивши надані док ази, заслухавши представникі в позивача , суд

ВСТАНОВИВ:

Позивач 20.01.2011 р. зверн увся до відповідача з заявам и про внесення змін до його у становчих документів та про внесення змін керівника юри дичної особи, додавши до неї р еєстраційну картку форми №3 , о ригінал протоколу загальни х зборів від 15.12.2010р., інші докуме нти, необхідні для проведенн я останнім дій щодо реєстра ції статуту товариства в нов ій редакції та внесення змін щодо відомостей про керівни ка юридичної особи.

Розглянувши надані пози вачем документи відповідач 20.01.2011 р. оформив повідомлення № 8 та №9, в яких зазначив про зал ишення документів без розгл яду з причин того,що документ и подані не в повному обсязі , загальні збори учасників т овариства від 15.12.2010р. були непр авомочні щодо прийняття ріше нь з причин відсутності квор уму.

Ст.19 Конституції України встановлює, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов' язані діяти н а підстава, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Законом, який регулює ві дносини, які виникають у сфер і державної реєстрації юриди чних осіб, а також фізичних ос іб - підприємців, є Закон Укр аїни «Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» (далі За кон).

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Зак ону державний реєстратор на території відповідної адмін істративно-територіальної о диниці проводить, зокрема, де ржавну реєстрацію змін до ус тановчих документів юридичн их осіб та державну реєстрац ію зміни імені або місця прож ивання фізичних осіб - підп риємців.

У ст. 8 Закону вказано, що документи, які відповідно до вимог цього Закону подаютьс я (надсилаються рекомендован им листом) державному реєстр атору, повинні бути викладен і державною мовою, реєстраці йна картка заповнюється маши нодруком або від руки друков аними літерами. Якщо докумен ти надсилаються державному р еєстратору рекомендованим л истом, справжність підпису з аявника на реєстраційній кар тці (заяві, повідомленні) пови нна бути нотаріально засвідч ена, установчі документи (уст ановчий акт, статут або засно вницький договір, положення) юридичної особи повинні міс тити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих до кументів законодавству несу ть засновники (учасники) юрид ичної особи. Установчі докум енти юридичної особи, а також зміни до них, викладаються пи сьмово, прошиваються, пронум еровуються та підписуються з асновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщ о законом не встановлено інш ий порядок їх затвердження. С правжність підписів засновн иків (учасників) або уповнова жених осіб на установчих док ументах повинні бути нотаріа льно засвідчені, а засновниц ькі договори - нотаріально по свідчені. У випадках, які пере дбачені законом, установчі д окументи повинні бути погодж ені з відповідними органами державної влади.

Порядок державної реєс трації змін до установчих д окументів визначений у ст.29 За кону , яка передбачає, що для проведення державної реєстр ації змін до установчих доку ментів юридична особа повинн а подати (надіслати рекоменд ованим листом з описом вклад ення) такі документи:

заповнену реєстраційну ка ртку на проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и;

примірник оригіналу або но таріально засвідчену копію р ішення про внесення змін до у становчих документів;

оригінали установчих доку ментів юридичної особи з від міткою про їх державну реєст рацію або документ, що підтве рджує внесення плати за публ ікацію у спеціалізованому др укованому засобі масової інф ормації повідомлення про втр ату оригіналів установчих до кументів;

два примірники змін до уста новчих документів юридичної особи у вигляді окремих дода тків або два примірники уста новчих документів у новій ре дакції;

документ, що підтверджує вн есення реєстраційного збору за проведення державної реє страції змін до установчих д окументів.

Судом встановлено,що по зивач ,намагаючись провести державну реєстрацію нової ре дакції статуту товариства та внесення змін керівника юри дичної особи , надіслав на адр есу відповідача документи, передбачені ст.29 Закон Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», в тому чи слі нову редакцію статуту, за твердженого протоколом збо рів учасників №01/12 від 15.12.2010р., за значений протокол зборів уча сників.

До матеріалів справи за лучена копія протоколу зборі в учасників №01/12 від 15.12.2010р. , яки в ідбулись 15.12.2010р. У зазначеному протоколі вказано , що згідно статуту товариства його уча сниками є КСП «Боротьба за ми р»(23%), КСП «Дружба» (10%), Асоціаці я селянських господарств «Ук раїна» (16%),КСП «Родина»(15%) ,КСП і м.Червоної Армії (16%), трудовий к олектив товариства (20%). За дани ми ЄДРПОУ КСП ім. Червоної ар мії , КСП Агрофірма «Родіна» , Асоціація селянських госпо дарств «Україна» - ліквідова ні , згідно з договором купів лі-продажу майна в процедурі банкрутства від 06.11.2009 р. КСП «Бо ротьба за мир передало у вла сність ОСОБА_4 корпорати вні права у статутному капі талі Товариства , про що склад ено акт приймання передачі в ід 19.11.2010р.

Матеріали справи свід чать про те, що КСП ім. Червоно ї армії (код ЄДПОУ 03759040) ліквідо вано та вилучено з ЄДРПОУ 27.02.2 001 р., КСП Агрофірма «Родіна» (к од ЄДРПОУ 03760071) також ліквідова но та виключено з ЄДРПОУ 13.03.2009 р ., , Асоціація селянських госп одарств «Україна» (код ЄДРПО У 03759062) відповідно до довідки Головного управління стати стики в АРК № 05.3-8.1/2284 від 14.07.209 р. з 10.0 6.1996 р. значилось як КСП «Україн и» , яке ліквідовано та з 05.09.2001 р . вилучено з ЄДРПОУ.

Вказані обста вини відомі відповідачу, бул и підставою для надіслань по відомлень про неможливість проведення реєстрації змін статуту позивача та внесенн я змін щодо його керівника.

Вивчивши обст авини справи , приймаючи до ув аги положення Закону України «Про господарські товариств а», суд вважає,що дії відповід ача по надісланню повідомлен ь №7 та №8 від 20.01.2011 р. не можна визн ати протиправними.

В той же час су д вважає необхідним зазначит и наступне.

В матеріалах с прави відсутні докази того,щ о учасники позивача КСП ім. Ч ервоної армії, КСП Агрофірм а «Родіна», Асоціація селянс ьких господарств «Україна» п ри їх ліквідації в порядку, ви значеному статутом товарист ва, або відповідно до вимог Ц ивільного кодексу України в ирішили питання щодо розпоря дження своїми вкладами в ста тутному фонді позивача.

Надані позива чем документи свідчать про т е, що на час проведення 15.12.2010 р. з борів з 6 учасників, визначени х в статуті товариства на час його створення , залишилось л ише два : КСП «Боротьба за мир» , яке на підставі Договору к упівлі-продажу майна в проце дурі банкрутства від 06.11.2009 р. та Акту приймання - передачі ча стини корпоративних прав пер едала свою долю в статуті тов ариства в розмірі 23 % ОСОБА_4 , та трудовий колектив това риства, єдиним працівником я кого на час направлення доку ментів державному реєстрато ру був також ОСОБА_4.

З огляду на за значене вище суд встановив, щ о станом на 15.12.2010р. реально існу вали учасники, яки відповідн о до статуту в редакції від 19.10. 1994 р. мали долю в статутному фо нді товариства , яка дорівнюв алась 43%.

Згідно з ч.1 ст. 2 КАС Ук раїни завданням адміністрат ивного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публі чно-правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посад ових і службових осіб, інших с уб' єктів при здійсненні ним и владних управлінських функ цій на основі законодавства, в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 К АС України у справах щодо оск арження рішень, дій чи бездія льності суб'єктів владних по вноважень адміністративні с уди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України; 2) з вик ористанням повноваження з ме тою, з якою це повноваження на дано; 3) обґрунтовано, тобто з у рахуванням усіх обставин, що мають значення для прийнятт я рішення (вчинення дії); 4) безс торонньо (неупереджено); 5)добр осовісно; 6) розсудливо; 7) з дотр иманням принципу рівності пе ред законом, запобігаючи нес праведливій дискримінації; 8 ) пропорційно, зокрема з дотри манням необхідного балансу м іж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахування м права особи на участь у проц есі прийняття рішення; 10) своє часно, тобто протягом розумн ого строку.

Прийняття рішень, вчин ення дій суб'єктами владних п овноважень передбачає, зокре ма, до тримання необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на до сягнення яких спр ямовані ці рішення (дії), є кри терієм, який випливає з принц ипу пропорційності (адекватн ості). Дотримання прин ципу пр опорційності особливо важли ве при прийнятті рішень або в житті заходів, які матимуть в плив на права, свободи та ін те реси особи. Метою дотримання цього принципу є досягнення розумного балансу між публі чними інтересами, на забезпе чення яких спрямовані рішенн я або дії суб'єкта владних пов новажень, та інтересами конк ретної особи. Принцип пропор ційності зо крема передбачає , що:

- здійснення повноваж ень, як правило, не повинно спр и чиняти будь-яких негативни х наслідків, що не відповідал и б ці лям, які заплановано дос ягти;

- якщо рішення або дія м ожуть обмежити права, свобод и чи інтереси осіб, то такі обм еження повинні бути виправда ні не обхідністю досягнення більш важливих цілей;

- несприятливі наслід ки для прав, свобод та інтерес ів особи внаслідок рішення ч и дії суб'єкта владних повнов ажень, повинні бути значно ме ншими від тієї шкоди, яка могл а б настати за від сутності та кого рішення чи дії;

- для досягнення суспі льно-корисних цілей необхідн о оби рати найменш “шкідливі ” засоби.

В силу викладеного мо жна зробити висновок , що при нцип пропорційності має на м еті досягнен ня балансу між п ублічним інтересом та індиві дуальним інтересом особи, а т акож між цілями та засобами ї х досягнення.

Вивчивши нову редакцію статуту та рішення щодо визначення нового кері вника товариства, яки були пр ийняти на зборах учасників 15.1 2.2010 р., суд прийшов до висновку ,що метою їх прийняття було пр иведення згідно з чинним зак онодавством статутних докум ентів товариства у відповідн ість до реальних обставин сп рави для забезпечення подаль шої діяльності юридичної осо би.

В матеріалах с прави відсутні докази того, щ о такі дії позивача порушуют ь права та інтереси будь-яких осіб.

За таких обста вин, керуючись встановленим у ст. 7 КАС України принципом верховенства права , згідно з яким людина , її права та сво боди визнаються найвищими ц інностями та визначають змі ст і спрямованість діяльност і держави , діючи відповідно д о ст.2 КАС України, проаналізу вавши надані сторонами мате ріали , суд вважає,що права поз ивача мають бути захищені шл яхом спонукання відповідач а в порядку, визначеному в Зак оні України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» , вчинити дії щодо реєстрації його статут в новій редакці ї та реєстрації відомостей про його керівника.

Під час судо вого засідання, яке відбулос ь 13.10.2011 р. були оголошені вступн а та резолютивна частини пос танови. Відповідно до ст. 163 КАС У постанову складено 20.10.2011 р.

Керуючись ст.ст. 160-163 КАС У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задов ольнити частково.

2. Зобов' язати Державного реєстратора Кіро вської районної державної а дміністрації Мустафаєву Е .К. протягом десяти днів піс ля набрання рішенням законно ї сили в порядку, передбачено му Законом України «Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців» ,вчинити дії щодо реєс трації статуту ТОВ «Кіровськ ого міжгосподарського інкуб аторно-птахівничого підприє мства ЛТД» у новй редакції , за твердженої протоколом №01/12 ві д 15.12.2010р., реєстрації змін його к ерівника відповідно до прот околу №01/12 від 15.12.2010р.

3. В іншій частин і позовних вимог - в позові в ідмовити.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.

Апеляційна скарга пода ється до Севастопольського а пеляційного адміністративн ого суду через Окружний адмі ністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 дн ів з дня проголошення. У разі п роголошення вступної та резо лютивної частини постанови а бо розгляду справи у порядку письмового провадження, апе ляційна скарга подається про тягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарг и одночасно надсилається осо бою, яка її подає, до Севастопо льського апеляційного адмін істративного суду.

Суддя Як овлєв С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення13.10.2011
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21790301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7987/11/0170/2

Постанова від 13.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні