ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 жовтня 2011 р. (11:43) Справа №2а-7322/08/2
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Яковлєва С.В., при секрета рі Дрягіні В.П.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Державної інсп екції з контролю за цінами в А Р Крим
до Командитного товарист ва «Красноперекопське автот ранспортне підприємство № 14332 та Компанія»
про стягнення 21603,00 грн. економ ічних санкцій та штрафу
за участю представників:
від позивача - ОСОБА_1 - представник, довіреність № 430 від 09.02.2011 року;
від відповідача - не з' яв ився
Суть спору: Державна інспек ція з контролю за цінами в АР К рим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративн ого суду АР Крим з адміністра тивним позовом про стягнення з Відкритого акціонерно го товариства «Краснопереко пське АТП-14332» (далі - відповід ач) 21603,00 грн. заборгованості з ек ономічних санкцій та штрафу, нарахованих за порушення де ржавної дисципліни цін.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 20. 11.2008 року відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою суду від 06.04.2009 року пр овадження у справі № 2а-7322/08/2/0170 зу пинено до набрання законної сили судовим рішенням у спра ві № 2а-4490/09/4/0170 за позовом Відкр итого акціонерного товари ства «Красноперекопське АТП -14332» до Державної інспекції з к онтролю за цінами в АР Крим пр о визнання рішення № 63 від 21.08.2008 р оку про застосування економі чних санкцій протиправним та його скасування.
У зв' язку із залишенням ад міністративного позову Ві дкритого акціонерного тов ариства «Красноперекопське АТП-14332» у справі № 2а-4490/09/4/0170 без ро згляду, провадження у справі № 2а-7322/08/2/0170 поновлено.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 09. 11.2009 року провадження у справі № 2а-7322/08/2/0170 зупинено до набрання законної сили судовим рішен ням у справі № 2а-11821/09/4/0170 за позово м Відкритого акціонерно го товариства «Краснопереко пське АТП-14332» до Державної інс пекції з контролю за цінами в АР Крим про визнання рішення № 63 від 21.08.2008 року протиправним т а його скасування.
24.05.2011 року ухвалою суду у спра ві № 2а-11821/09/10/0170 позовну заяву Ві дкритого акціонерного тов ариства «Красноперекопське АТП-14332» до Державної інспекці ї з контролю за цінами в АР Кри м про визнання протиправним та скасування рішення № 63 від 21.08.2008 року про накладення еконо мічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, за лишено без розгляду, у зв' яз ку з чим ухвалою суду від 06.09.2011 р оку провадження у справі № 2а-7 322/08/2/0170 поновлено.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 29.09.2011 року представник позивача заявив клопотання про заміну відповідача на на лежного - Командитне товарис тво «Красноперекопське авто транспортне підприємство № 1 4332 та Компанія», у зв' язку з ре організацією.
Ухвалою суду від 20.10.2011 року пр оведено заміну відповідача Відкритого акціонерного товариства «Красноперекопс ьке АТП-14332» на належного відпо відача - Командитне товарист во «Красноперекопське автот ранспортне підприємство № 14332 та Компанія».
Представник позивача у суд овому засіданні, яке відбуло сь 20.10.2011 року, наполягав на задо воленні позовних вимог у пов ному обсязі з підстав, наведе них у адміністративному позо ві.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином, клоп отання про розгляд справи за його відсутності до суду не н адав, про причини неявки суд н е повідомив.
Представник позивача напо лягав на розгляді справи за н аявними в ній матеріалами.
Суд, приймаючи до уваги нена дання відповідачем доказів н еможливості його участі у су довому засіданні з поважних причин, відсутність у матері алах справи клопотання про н еможливість розгляду справи без участі його представник а, керуючись ст. 128 КАСУ, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши пояснення пред ставника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 стат ті 2 КАС України завданням адм іністративного судочинства є захист прав, свобод та інтер есів фізичних осіб, прав та ін тересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку органів державної влади, органів міс цевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень шл яхом справедливого, неуперед женого та своєчасного розгля ду адміністративних справ.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на публічно-правові спори, зокр ема, спори за зверненням суб'є кта владних повноважень у ви падках, встановлених Констит уцією та законами України.
Україна згідно з Деклараці єю про державний суверенітет України та Законом України « Про економічну самостійніст ь України» самостійно здійсн ює політику цін. Основні прин ципи встановлення і застосув ання цін і тарифів та організ ацію контролю за їх дотриман ням на території республіки визначені Законом України «П ро ціни та ціноутворення» № 507 - XII від 03.12.1990 року (далі - Закон).
Згідно зі ст. 13 Закону Україн и «Про ціни і ціноутворення» державний контроль за цінам и здійснюється при встановле нні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контр олюється правомірність їх за стосування та додержання вим ог законодавства про захист економічної конкуренції.
Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.
Господарські суб'єкти пови нні в установленому порядку подавати необхідну інформац ію для здійснення контролю з а правильністю встановлення і застосування цін (ч.ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону).
У ст.14 зазначеного закону вс тановлено, що вся необґрунто вано одержана підприємством , організацією сума виручки в результаті порушення держав ної дисципліни цін підлягає вилученню в дохід відповідно го бюджету, крім того в позабю джетні фонди місцевих рад ст ягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки.
Наказом Міністерства екон оміки та з питань європейськ ої інтеграції України Мініст ерства фінансів № 298/519 від 03.12.2001 р. затверджена Інструкція про порядок застосування економ ічних та фінансових (штрафни х) санкцій органами державно го контролю за цінами (далі Інструкція № 298), яку зареєстро вано в Мінюсті України 18.12.2001р. з а №1047/6238.
У п. 1.4 Інструкції №298 визначен о, що підставою для застосува ння економічних санкцій за п орушення державної дисциплі ни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтов аної виручки в результаті по рушення ними порядку встанов лення та застосування цін і т арифів. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, на які накладаються еко номічні санкції, є, зокрема, на рахування непередбачених за конодавством націнок до цін і тарифів, що регулюються зас тосуванням вільних цін (тари фів) на продукцію (послуги, роб оти) за умови запровадження д ля них режиму державного рег улювання та застосування ці н (тарифів) на продукцію (послу ги, роботи) з рентабельністю, р івень і перевищує встановлен ий відповідно до законодавст ва граничний; застосування ц ін (тарифів) з порушенням запр овадженого порядку обов'язко вого декларування їх зміни; з авищення або заниження розмі ру передбачених законодавст вом податків та обов'язкових зборів, що включаються в стру ктуру ціни, або їх невключенн я в структуру ціни, що регулює ться; включення в структуру р егульованих цін (тарифів) не п ередбачених законодавством витрат або витрат понад уста новлені розміри; включення у вартість продукції та послу г, ціни (тарифи) на які регулюю ться, фактично не виконаних а бо виконаних не в повному обс язі послуг (робіт); застосуван ня торговельних і постачальн ицько-збутових надбавок (нац інок) понад установлений гра ничний розмір; застосування цін (тарифів) суб'єктами госпо дарювання за види послуг (роб іт), які не передбачені визнач еними нормативно-правовими а ктами, що встановлюють для ни х відповідні переліки платни х послуг; застосування цін і т арифів з порушенням інших за проваджених методів регулюв ання.
Підставою для застосуванн я фінансових (штрафних) санкц ій є порушення суб'єктами гос подарювання вимог спеціальн их норм законодавства з пита нь ціноутворення, якими запр оваджено регулювання цін (та рифів), зокрема формування, ус тановлення та застосування ц ін (тарифів), нижчих від устано влених мінімальних (п. 1.5 Інстр укції № 298).
Згідно з Постановою Каб інету Міністрів України № 1548 в ід 25.12.1996 року «Про встановлення повноважень органів виконав чої влади та виконавчих орга нів міських рад щодо регулюв ання цін (тарифів)» (в редакції , що діла на момент проведення позивачем перевірки) Рада міністрів Автономної Респ убліки Крим, обласні, Київськ а та Севастопольська міські державні адміністрації регу люють (встановлюють), зокрема , тарифи на перевезення пасаж ирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режим і руху, в приміському та міжмі ському внутрішньообласному сполученні.
На виконання зазначеної Постанови Радою Міністрів Автономної Республіки Крим прийняті Постанови № 36 ві д 23.01.2007 року та № 244 від 20.05.2008 року «П ро тарифи на перевезення пас ажирів і багажу автобусами, я кі працюють у звичайному реж имі руху, в приміському та між міському внутрішньообласно му сполученні» (які діяли в пе ріод, який перевірявся позив ачем та на даний час втратили силу). Зазначеними постанова ми встановлювались тарифи на перевезення пасажирів і баг ажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в пр иміському та міжміському вну трішньообласному сполученн і, зокрема, граничні тарифи за 1 км проїзду пасажира в розмір і 0,10 грн. - у приміських автобу сах (які за своєю конструкціє ю та оснащенням пристосовані для міських та приміських пе ревезень); 0,12 грн. - у міжміськ их автобусах (які за своєю кон струкцією та оснащенням прис тосовані для міжміських пере везень) (п. 1.1. Постанов).
Державною інспекцією з кон тролю за цінами в АР Крим у пер іод з 04.08.2008 року по 18.08.2008 року прове дено планову перевірку відпо відача з питань формування т а застосування тарифів на пе ревезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у зв ичайному режимі руху, в міськ ому, приміському та внутрішн ьообласному сполученні.
За результатами перевірки складено акт № 0247 від 18.08.2008 року, в якому зафіксовано порушення відповідачем п. 1.1. Постанов и Ради Міністрів АР Крим № 36 від 23.01.2007 року «Про тарифи на пе ревезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у зв ичайному режимі руху, в примі ському та міжміському внутрі шньообласному сполученні», в наслідок чого підприємством необґрунтовано отримано вир учку в розмірі 7201,13 грн.
На підставі зазначеного ви ще, а також акту перевірки № 0247 від 18.08.2008р. позивачем було прийн ято рішення №63 від 21.08.2008р. про зас тосування економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін, згідно з яким ви рішено вилучити у Відкрито го акціонерного товариств а «Красноперекопське АТП-14332» у дохід державного бюджету 720 1,00 грн. необґрунтовано отрима них коштів та штраф у сумі 14402,00 г рн.
Зазначене рішення отриман о відповідачем 28.08.2008 року, про щ о свідчить повідомлення про вручення поштового відправл ення № 430152.
Судом встановлено, що зазна чене рішення було оскаржено Відкритим акціонерним то вариством «Красноперекопсь ке АТП-14332» в судовому порядку, проте ухвалами суду у справі № 2а-4490/09/4/0170 та у справі № 2а-11821/09/10/0170 по зовні заяви Відкритого а кціонерного товариства «Кра сноперекопське АТП-14332» до Дер жавної інспекції з контролю за цінами в АР Крим про визнан ня протиправним та скасуванн я рішення № 63 від 21.08.2008 року про н акладення економічних санкц ій за порушення державної ди сципліни цін, залишені без ро згляду.
За таких обставин, на час ро згляду справи рішення позива ча №63 від 21.08.2008р. про застосуванн я до відповідача економічних санкцій за порушення держав ної дисципліни цін не скасов ано, в матеріалах справи відс утні докази того, що дане ріше ння прийнято з порушенням но рм чинного (на час прийняття) з аконодавства, а відповідачем , в порядку ст. 71 КАС України, не надано доказів сплати еконо мічних санкцій та штрафу в су мі 21603,00 грн., суд дійшов висновку про наявність підстав для за доволення позову.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 20.10.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну частини постанови.
Постанова оформлена та п ідписана відповідно до вимог ст. 163 КАС України 27.10.2011 року.
Керуючись ст. ст. 160-163,167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Командитного т овариства «Красноперекопсь ке автотранспортне підприєм ство № 14332 та Компанія» (96000, АР Кри м, м. Красноперекопськ, вул. За лізнична, 5, ЄДРПОУ 03114619, р/р 260083013600 ПІ Б м. Красноперекопська, МФО 324418 ) в дохід Державного бюджету (р /р 31112106700002 УДК в АР Крим, м. Сімферо поль, МФО 824026, код платежу 21081100) 21603,00 грн., у тому числі 7201,00 грн. еконо мічних санкцій та 14402,00 грн. штра фу за порушення державної ди сципліни цін.
Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її пр оголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну част ину постанови або справу роз глянуто у порядку письмового провадження, постанова наби рає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Як овлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.10.2011 |
Оприлюднено | 13.03.2012 |
Номер документу | 21790414 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні