ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 жовтня 2011 р.
Справа №2а-6666/11/0170/10
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового засідання - Левченко Д.С.,
за участю представників сторін:
від позивача - не з'явився;
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісгаз»
про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим звернулось з адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим та просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісгаз» на користь позивача заборгованість по фінансовим санкціям у розмірі 7361,78 гривень.
Позивач та відповідач у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином та завчасно; позивач надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю, у тому числі зазначив, що заборгованість відповідачем не сплачена, відповідач клопотання щодо неможливості розгляду справи за його відсутністю та заперечень проти позову не надав, про причини неявки не повідомив.
Суд, враховуючі клопотання позивача щодо розгляду справи за їх відсутністю, ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі відповідача, враховуючі, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, керуючись ч.4 ст. 122, ст.128 КАС України, вважає можливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності не з'явившихся учасників процесу.
Дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 5 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №1058-ІV від 09.07.2003 року, що діяв на час виникнення спірних правовідносин між сторонами, (далі - Закон) всі відносини, які виникали між суб'єктами системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, регулювались виключно зазначеним законом, яким також визначався порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками, організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Контроль за правильним нарахуванням, своєчасним та повним перерахуванням та надходженням страхових внесків, інших платежів, здійснювався органами Пенсійного фонду. Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 64, абзацом 8 частини 3 статті 106 Закону орган Пенсійного фонду мав право звертатися до суду з позовами про стягнення недоїмки.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 14 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхувальниками визнавались роботодавці - підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру. Частиною 1 статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що платниками страхових внесків є страхувальники, зазначені у статті 14 Закону.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісгаз» (код ЄДРПОУ 23203562, юридична адреса: 97402, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадронна, буд. 25), зареєстроване 11.09.1995 року Виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради АР Крим, що підтверджується довідкою відділу статистики у м. Євпаторії АБ № 056655 (а.с.5).
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісгаз» зареєстровано як платник в Управлінні ПФУ в м. Євпаторія АР Крим за № 03-14-1747, у зв'язку з чим відповідач є страхувальником та платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Згідно з пунктами 4, 6 частини 2 статті 17 Закону страхувальник зобов'язаний подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом; нараховувати, обчислювати і сплачувати у встановлені строки та в повному обсязі страхові внески. Відповідно до частини 3 статті 20 Закону територіальні органи Пенсійного фонду мають право обчислювати страхові внески лише на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески.
Частиною 6 статті 20 Закону встановлено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів з дня закінчення цього періоду. Базовий період для виду страхувальника, до якого відноситься відповідач, встановлений зазначеною нормою закону - один календарний місяць.
Частиною 2 статті 106 Закону встановлено, що суми страхових внесків, своєчасно не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Відповідно до частини 10 статті 20 Закону якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом. Право застосування фінансових санкцій пунктом 6 частини 1 статті 64 Закону надано територіальним органам Пенсійного фонду. Частиною 17 статті 106 встановлено, що від імені виконавчих органів Пенсійного фонду накладати фінансові санкції мають право начальники управлінь Пенсійного фонду в районах.
Відповідно до частини 13 статті 106 Закону про нарахування пені та накладення штрафів, посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду виносять рішення.
Як свідчать матеріали справи, рішенням № 565 від 21 травня 2010 року «Про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органами Пенсійного фонду» до ТОВ «Сервісгаз» застосовано стягнення штрафу у розмірі 526,55 гривень та нарахована пеня у розмірі 340,40 гривень за період з 20.10.2009 року по 28.12.2009 року (а.с.7).
Зазначене рішення було вручено відповідачу, що підтверджується підписом представника відповідача на тексті рішення (а.с.7).
Рішенням № 1346 від 19 жовтня 2010 року «Про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органами Пенсійного фонду» до ТОВ «Сервісгаз» застосовано стягнення штрафу у розмірі 1874,27 гривень та нарахована пеня у розмірі 4620,56 гривень за період з 21.09.2009 року по 15.10.2009 року (а.с.9).
Зазначене рішення було вручено відповідачу 20.12.2010 року, що підтверджується підписом представника відповідача на тексті рішення (а.с.9).
Відповідно до п.2 частини 9 статті 106 Закону за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:
- 10 відсотків своєчасно не сплачених сум –у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;
- 20 відсотків зазначених сум –у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;
- 50 відсотків зазначених сум –у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Розрахунок штрафної санкції у разі несвоєчасної сплати страхових внесків здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника, як встановлено абзацом 3 підпункту 9.3.2. пункту 9.3 Інструкції.
Судом встановлено, що розрахунок штрафних санкцій позивачем здійснений правомірно.
Таким чином, розмір штрафних санкцій, який підлягає сплаті відповідачем за несвоєчасне перерахування страхових внесків за період з 20.10.2009 року по 28.12.2009 року складає 526,55 гривень та за період з 21.09.2009 року по 15.10.2009 року складає 1874,27 гривень.
Відповідно до частини 1 статті 106 Закону у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно сплатити їх з нарахуванням пені в розмірах, визначених законом. Згідно з абзацом 2 пункту 2 частини 9 статті 106 Закону одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Судом встановлено, що розрахунок пені позивачем здійснений вірно, що підтверджується розрахунком фінансових санкцій та пені по особовому рахунку відповідача.
Таким чином, розмір пені, яка підлягає сплаті відповідачем за несвоєчасне перерахування страхових внесків за період з 20.10.2009 року по 28.12.2009 року складає 340,40 гривень, та за період з 21.09.2009 року по 15.10.2009 року складає 4620,56 гривень.
Цей факт також підтверджується розрахунком заборгованості ТОВ «Сервісгаз» по фінансовим санкціям за рішенням № 565 від 21.05.2010 року в сумі 866,95 гривень, у тому числі штрафу у розмірі – 526,55 гривень та пені в розмірі 340,40 гривень, а також рішенням №1346 від 19.10.2010 року в сумі 6494,83, у тому числі штрафу у розмірі – 1874,275 гривень та пені в розмірі 4620,56 гривень.
Приймаючи до уваги, що у матеріалах справи відсутні відомості про погашення відповідачем заборгованості зі сплати фінансових санкцій та пені за рішенням № 565 від 21.05.2010 року, рішення № 1346 від 19.10.2010 року та про оскарження рішення у встановленому діючим законодавством порядку, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі в сумі 73361,78 гривень.
Відповідно до п.5,6 п.7 Розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» N 2464-VI від 08.07.2010 року, який набрав чинності з 01.01.2011 року, стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Враховуючи вищевикладене, оцінивши надані сторонами докази у їх сукупності, приймаючи до уваги, що у матеріалах справи відсутні відомості про те, що відповідачем зазначена заборгованість на день розгляду справи погашена, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі в сумі 73361,78 гривень.
Відповідно до абзацу 6 частини 6 статті 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», п.5.1.6. Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою Постановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року №21-1, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за №64/8663, перерахування страхових внесків здійснюється страхувальником одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці, у тому числі в безготівковій або натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому відповідно до частини 15 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Крім того, згідно із частиною 12 статті 20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника та мають пріоритет перед всіма іншими зобов'язаннями, у тому числі зі сплати податків та інших обов'язкових платежів.
Таким чином, позовні вимоги Управління ПФУ в м. Євпаторія АР Крим є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються, тому судові витрати по справі не підлягають стягненню з відповідача.
Судом 25.10.2011 року оголошена вступна та резолютивна частини постанови, у повному обсязі постанову складено 28.10.2011 року.
Керуючись ст.ст.160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісгаз» (код ЄДРПОУ 23203562, юридична адреса: 97402, АР Крим, м. Євпаторія, вул. Ескадронна, буд. 25) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Євпаторія АР Крим заборгованість по фінансовим (штрафним) санкціям у розмірі 7361 (сім тисяч триста шістдесят одна) гривня 78 копійок.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21790569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні