ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2012 р. Справа № 2а/0270/645/12
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі г оловуючого судді Альчука Максима Петровича, розгля нувши в порядку скороченого провадження матеріали справ и
за позовом: державної по даткової інспекції у м. Вінни ці
до: приватного підприє мства "Сапфир-В"
про: припинення (скасува ння) юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова ін спекція у м. Вінниці звернула сь в суд з адміністративним п озовом про припинення (скасу вання) юридичної особи - прива тного підприємства "Сапфир-В ".
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному держав ному реєстрі місцезнаходже нням, що у відповідності із н ормами абзацу п. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" є підс тавою для постановлення судо вого рішення щодо припинення юридичної особи, яке не пов' язано з банкрутством юридич ної особи.
Справа розглядається в пор ядку скороченого провадженн я, оскільки в силу п. 3 ч. 1 ст. 183-2 КА С України в адміністративни х справах щодо припинення за зверненням суб' єкта владни х повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб - підприємці в у випадках, передбачених за коном, застосовується скороч ене провадження.
Ухвалою суду від 13.02.2012 року ві дкрито скорочене провадженн я у справі. Копію ухвали напра влено відповідачу за адресою згідно довідки з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців.
Повідомлення про вручення поштового відправлення пове рнулося на адресу суду із від міткою поштового відділення зв' язку: "за закінченням тер міну зберігання".
Як вбачається з довідки Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців приватне підпр иємство "Сапфир-В" зареєстров ане 11.04.2011 року, ідентифікаційни й код - 30164531, за адресою вул. Коцюб инського, 78 м. Вінниця, керівни к ОСОБА_1.
Відповідно до довідки держ авної податкової інспекції у м. Вінниці про встановлення ф актичного місцезнаходження платника податків від 19.08.2011 рок у, місцезнаходження приватно го підприємства "Сапфир-В" не в становлено.
Згідно із нормами Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та юридичн их осіб - підприємців", Єдиний державний реєстр юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців - це автоматизована сист ема збирання, накопичення, за хисту, обліку та надання інфо рмації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
В абз. 6 ч. 1 ст. 1 названого Зако ну надано визначення місцезн аходження юридичної особи - ц е адреса органу або особи, які відповідно до установчих до кументів юридичної особи чи закону виступають від її іме ні (далі - виконавчий орган).
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону Україн и "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та юридичних о сіб - підприємців", державна ре єстрація юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців - є засвідченням факту створенн я або припинення юридичної о соби, засвідчення факту набу ття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Частини 3 ст. 9 Закону, передба чає, що у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи зазначаються: найме нування юридичної особи; іде нтифікаційний код Єдиного де ржавного реєстру підприємст в і організацій України; місц езнаходження юридичної особ и; місце проведення державно ї реєстрації; дата проведенн я державної реєстрації та но мер запису в Єдиному державн ому реєстрі; прізвище та ініц іали державного реєстратора ; підстава, дата та номер запис у в Єдиному державному реєст рі про заміну свідоцтва про д ержавну реєстрацію.
В Єдиному державному реєст рі містяться, між іншим, такі в ідомості щодо юридичної особ и, як її місцезнаходження (аб з. 7 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридичн их осіб та юридичних осіб - під приємців").
Частина 1 ст. 18 Закону Україн и "Про державну реєстрацію юр идичних осіб та юридичних ос іб - підприємців" передбачає, щ о якщо відомості, які підляга ють внесенню до Єдиного держ авного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вв ажаються достовірними і можу ть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі, якщо зміна відомос тей про юридичну особу, які м істяться в Єдиному державном у реєстрі, не пов' язана із зм інами до установчих документ ів юридичної особи або не під лягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної о соби або уповноважена ним ос оба зобов' язаний подати (на діслати рекомендованим лист ом) державному реєстратору з а місцезнаходженням реєстра ційної справи юридичної особ и заповнену реєстраційну кар тку про внесення змін до відо мостей про юридичну особу, як і містяться в Єдиному держав ному реєстрі. В разі, якщо пода ється (надсилається) реєстра ційна картка про внесення зм ін до відомостей про місцезн аходження юридичної особи, д о неї додається свідоцтво пр о державну реєстрацію юридич ної особи.
З аналізу вищенаведених но рм закону вбачається, що відо мості про місцезнаходження ю ридичної особи, є обов' язко вою інформацією, що має місти тися в Єдиному державному ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців, і обов ' язок внесення відомостей щ одо зміни місцезнаходження ю ридичної особи покладений б езпосередньо на цю юридичну особу.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Зако ну України "Про державну пода ткову службу в Україні" орган и державної податкової служб и у випадках, в межах компетен ції та у порядку, встановлени х законами України, мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною з аявою) про скасування держав ної реєстрації суб' єкта під приємницької діяльності.
Згідно з ч. 1 ст. 216 ГК України у часники господарських відно син несуть господарсько-прав ову відповідальність за прав опорушення у сфері господарю вання шляхом застосування до правопорушників господарсь ких санкцій на підставах і в п орядку, передбачених цим Код ексом, іншими законами та дог овором.
Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов' язання чи п орушення правил здійснення г осподарської діяльності, якщ о не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів д ля недопущення господарсько го правопорушення.
Частиною 1 ст. 238 ГК України пе редбачено, що за порушення вс тановлених законодавчими ак тами правил здійснення госпо дарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.
Згідно з ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб' єктом господарювання діяльності, щ о суперечить закону чи устан овчим документам, до нього мо же бути застосовано адмініст ративно-господарську санкці ю у вигляді скасування держа вної реєстрації цього суб' є кта та його ліквідації.
Водночас, із системного ан алізу норм законодавства Ук раїни вбачається, що скасува ння державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове зн ачення, оскільки утворюють о дин правовий інститут - скасу вання держаної реєстрації су б' єкта господарювання, яки й знайшов своє правове втіле ння у формі припинення юриди чної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" підста вою для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов' яз ано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Є диному державному реєстрі за пису про відсутність юридичн ої особи за вказаним її місце знаходженням.
Отже, враховуючи те, що в Єди ному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис щ одо відсутності приватного п ідприємства "Сапфир-В" за вказ аним місцезнаходженням (будь -яких подальших записів не вн есено), суд вважає вимоги пози вача обґрунтованими, у зв' я зку з чим є всі підстави для пр ипинення юридичної особи.
З приписів ст.ст. 71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об' єктивному досліджен ні.
Зважаючи, що на день судовог о розгляду відповідач доказі в у спростування позовних ви мог не надав, суд дійшов до вис новку, що позовні вимоги підл ягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" суд, як ий постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов' язане з банкрутст вом юридичної особи, у день на брання таким рішенням законн ої сили направляє його копію державному реєстратору за м ісцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиног о державного реєстру запису про судове рішення.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КА С України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний поз ов задовольнити.
Припинити юридичну особу - п риватного підприємства "Сапф ир-В" (юридична адреса: вул. Коц юбинського, 78, м. Вінниця , код Є ДРПОУ 30164531).
Копію даної постанови, у ден ь набрання нею законної сили надіслати державному реєстр атору Вінницької міської рад и (вул. Соборна, 59 м. Вінниця) для виконання вимог встановлени х ст. 38 Закону України "Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб підприєм ців".
Постанова підлягає негайн ому виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може б ути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії по станови.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
Постанова набирає законно ї сили в порядку ст. 254 КАС Украї ни
Суддя Альчук Мак сим Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 13.03.2012 |
Номер документу | 21790794 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні