ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 січня 2012 р. Справа № 2а/0470/10090/11
Дніпропетро вський окружний адміністрат ивний суд у складі:
головуючого судді Рищенко А. Ю.
при секретарі Цалко Ю.В.,
за участю:
представника позивача
третіх осіб Фролова І.О.,
Коса І.С., Снісаренко І.В. ,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативний позов Приватного під приємства "Лібра Транс" до Гол овного управління Державног о казначейства України у Дні пропетровській області, трет я особа - Лівобережна міжра йонна держана податкова інсп екція м. Дніпропетровська пр о визнання бездіяльності про типравною та стягнення бюдже тної заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
10.08.2011 року Приватне підп риємство «Лібра Транс» зверн улось до Дніпропетровського окружного адміністративног о суду з позовом до Головного управління Державного казна чейства України у Дніпропетр овській області, третя особа - Лівобережна міжрайонна д ержана податкова інспекція м . Дніпропетровська про визна ння бездіяльності протиправ ною та стягнення бюджетної з аборгованості.
Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що відповідачем пр отиправно було не відшкодова но бюджетну заборгованість з податку на додану вартість з а лютий 2010 року, липень 2010 року, с ерпень 2010 року, травень 2010 року, вересень 2010 року в розмірі 45 057, 00 грн. Адже на підставі вис новків Лівобережної міжрайо нної державної податкової ін спекції м. Дніпропетровська Приватне підприємство «Лібр а Транс» заявило суму бюджет ного відшкодування з податку на додану вартість за вищевк азані періоди 2010 року.
Просить суд визнати протип равною бездіяльність Головн ого управління Державного ка значейства України в Дніпроп етровській області щодо неві дшкодування на користь Прива тного підприємства «Лібра Тр анс» бюджетної заборгованос ті з ПДВ за лютий, липень, серп ень, травень, вересень 2010 року в розмірі 45 057 (сорок п' ять тися ч п' ятдесят сім) грн. 00 коп.; ст ягнути з Державного бюджету України на користь Приватног о підприємства «Лібра Транс» бюджетну заборгованість з П ДВ за лютий, липень, серпень, т равень, вересень 2010 року в розм ірі 45 057 (сорок п' ять тисяч п' ятдесят сім) грн. 00 коп.; стягнут и на користь Приватного підп риємства «Лібра Транс» з Дер жавного бюджету України поне сені судові витрати в сумі 453 (ч отириста п' ятдесят три) грн . 97 коп.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав повністю та пояснив обст авини справи таким чином, як в они викладені вище.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, проте надав письмові запе речення, відповідно до яких в ідповідач позов не визнав у п овному обсязі та пояснив, що в ідповідно до вимог чинного з аконодавства органи Державн ого казначейства здійснюють відшкодування податку на до дану вартість підприємствам згідно з отриманими від пода ткових органів реєстром та в исновками. Проте, Лівобережн ою міжрайонною державною под атковою інспекцією м. Дніпро петровська не надавались раз ом із висновками про необхід ність бюджетного відшкодува ння відповідні реєстри. Отже , дії Головного управління Де ржавного казначейства Украї ни у Дніпропетровській облас ті були правомірними та таки ми, що відповідають вимогам ч инного законодавства.
Представники третьої особ и без самостійних вимог на бо ці позивача у судовому засід анні зазначили, що перевірки достовірності заявлених сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість з а вказані періоди 2010 року пров одились у відповідності до в имог чинного законодавства т а висновки, виведені за резул ьтатами останніх є повністю правомірними.
Суд, заслухавши пояснення с торін, вивчивши наявні у спра ві докази та оцінивши їх у сук упності вважає необхідним за довольнити даний адміністра тивний позов повністю з наст упних підстав.
27.07.2000 року виконавчим комітет ом Дніпропетровської місько ї ради було здійснено держав ну реєстрацію юридичної особ и - Приватного підприємства «Лібра Транс», ідентифікаці йний код - 31076237, види діяльност і: 51. 70. 0 інші види оптової торгів лі, 63. 40. 0 організація перевезен ня вантажів, 60. 24. 1 діяльність ав томобільного вантажного тра нспорту, 60. 21. 1 діяльність автом обільного регулярного транс порту, 34. 10. 2 капітальний ремонт вантажних, легкових автомоб ілів та автобусів.
02.08.2000 року позивача було заре єстровано платником податку на додану вартість, що підтве рджується Свідоцтвом № 100106401 пр о реєстрацію платника податк у на додану вартість, серії НБ № 156509; індивідуальний податков ий номер - 310762304640.
01.08.2000 року Приватне підприємс тво «Лібра Транс» взято на по датковий облік у Лівобережні й міжрайонній державній пода тковій інспекції м. Дніпропе тровська, реєстраційний № 2695, я к платник податку на додану в артість.
Як вбачається з матеріалів справи, 18.08.2010 року позивачем бу ло подано до Лівобережної мі жрайонної державної податко вої інспекції м. Дніпропетро вська декларацію з податку н а додану вартість за липень 201 0 року, відповідно до якої пози вачем було заявлено суму бюд жетного відшкодування з пода тку на додану вартість в розм ірі 3 942, 00 грн.
Відповідно до ст. ст. 10, 11, 11-1 З акону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (в редакції на момент виникнення правов ідносин між сторонами), держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, міжра йонні та об`єднані державні п одаткові інспекції виконуют ь такі функції, зокрема, здійс нюють контроль за своєчасніс тю, достовірністю, повнотою н арахування та сплати податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів); забезпечують облік пла тників податків, інших плате жів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а тако ж здійснюють реєстрацію фізи чних осіб - платників податкі в та інших обов'язкових плате жів; контролюють своєчасніст ь подання платниками податкі в бухгалтерських звітів і ба лансів, податкових деклараці й, розрахунків та інших докум ентів, пов'язаних з обчисленн ям податків, інших платежів, а також перевіряють достовірн ість цих документів щодо пра вильності визначення об'єкті в оподаткування і обчислення податків, інших платежів; роз глядають звернення громадян , підприємств, установ і орган ізацій з питань оподаткуванн я та, в межах своїх повноважен ь, з питань валютного контрол ю, а також скарги на дії посадо вих осіб державних податкови х інспекцій в порядку, встано вленому законом, здійснюють апеляційні процедури узгодж ення податкових зобов'язань; подають відповідним фінансо вим органам та органам Держа вного казначейства України з віт про надходження податків , інших платежів, тощо.
Органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право, зокрема, здійснюв ати документальні невиїзні п еревірки (на підставі подани х податкових декларацій, зві тів та інших документів, пов'я заних з нарахуванням і сплат ою податків та зборів (обов'яз кових платежів) незалежно ві д способу їх подачі), а також п ланові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, дос товірності, повноти нарахува ння і сплати податків та збор ів (обов'язкових платежів), дод ержання валютного законодав ства юридичними особами, їх ф іліями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділам и, що не мають статусу юридичн ої особи, а також фізичними ос обами, які мають статус суб'єк тів підприємницької діяльно сті чи не мають такого статус у, на яких згідно із законами У країни покладено обов'язок у тримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові п латежі), крім Національного б анку України та його установ (далі - платники податків); оде ржувати у платників податків (посадових осіб платників по датків) пояснення з питань, що виникають під час перевірок та стосуються реалізації по вноважень органів державної податкової служби, встановл ених цим та іншими законами У країни; перевіряти під час пр оведення перевірок у фізични х осіб документи, що посвідчу ють особу; запрошувати платн иків податків або їх предста вників для перевірки правиль ності нарахування та своєчас ності сплати податків та збо рів (обов'язкових платежів) та кими платниками податків. Пи сьмові повідомлення про такі запрошення направляються не пізніше ніж за десять робочи х днів до дня запрошення реко мендованими листами, в яких з азначаються підстави запрош ення, дата і час, на які запрош ується платник податків (пос адова особа платника податкі в);
Позаплановою виїзною пере віркою вважається перевірка , яка не передбачена в планах р оботи органу державної подат кової служби і проводиться з а наявності хоча б однієї з та ких обставин, зокрема, виявле но недостовірність даних, що містяться у податковій декл арації, поданій платником по датків, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов'язковий письмовий за пит органу державної податко вої служби протягом десяти р обочих днів з дня отримання з апиту.
Отже, під час дослідження пи сьмових доказів, судом встан овлено, що 17.09.2010 року Лівобережн ою державною податковою інсп екцією м. Дніпропетровська б уло проведено документальну невиїзну (камеральну) переві рку достовірності заявленої суми бюджетного відшкодуван ня податку на додану вартіст ь, відповідно до Акту № 7769/15- 2/31076237 від 17.09.2010 року. За результата ми проведеної перевірки було підтверджено, що бюджетне ві дшкодування у сумі 3 942, 00 грн., за деклароване платником у пода тковій декларації з податку на додану вартість за липень 2010 року, відповідає сумі бюдже тного відшкодування, визначе ній за результатами документ альної невиїзної (камерально ї) перевірки.
Крім того, 17.09.2010 року позиваче м було подано до Лівобережно ї міжрайонної державної пода ткової інспекції м. Дніпропе тровська декларацію з податк у на додану вартість за серпе нь 2010 року, відповідно до умов я кої було заявлено суму бюдже тного відшкодування з податк у на додану вартість в розмір і 4 028, 00 грн.
15.10.2010 року Лівобережною міжра йонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровс ька була проведена документа льна невиїзна (камеральна) пе ревірка достовірності заявл еної суми бюджетного відшкод ування податку на додану вар тість, що підтверджується А ктом № 8338/15-2/310776237 від 15.10.2010 року. За результатами перевірки, трет ьою особою було підтверджено , що бюджетне відшкодування у сумі 4 028, 00 грн., задеклароване п латником у податковій деклар ації з податку на додану варт ість за серпень 2010 року, відпов ідає розміру бюджетного відш кодування, визначеного за ре зультатами документальної н евиїзної (камеральної) перев ірки.
07.10.2010 року позивачем було под ано до Лівобережної міжрайон ної державної податкової інс пекції м. Дніпропетровська у точнюючий розрахунок податк ових зобов' язань з податку на додану вартість з виправл енням самостійно виявлених п омилок за травень 2010 року, відп овідно до якого було заявлен о суму бюджетного відшкодува ння з податку на додану варті сть в розмірі 14 089, 00 грн.
05.11.2010 року була проведена док ументальна невиїзна (камерал ьна) перевірка достовірності заявленої суми бюджетного в ідшкодування податку на дода ну вартість, що підтверджуєт ься Актом № 9004/15-2/31076237 від 05.11.2010 р оку. При проведенні даної пер евірки Лівобережною міжрайо нною державною податковою ін спекцією м. Дніпропетровська було використано: дані подат кової декларації з податку н а додану вартість за квітень 2010 року, з усіма додатками до н еї; дані податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть за травень 2010 року, з усіма д одатками до неї; дані уточнюю чого розрахунку з податку на додану вартість за травень 201 0 року, з усіма додатками до нь ого; завірені копії реєстрів отриманих та виданих податк ових накладних за квітень 2010 р оку та травень 2010 року, завірен і копії платіжних доручень, щ о підтверджують факт оплати підприємством товарів (послу г) основним постачальникам у квітні 2010 року. За результатам и проведеної перевірки було підтверджено, що бюджетне ві дшкодування у сумі 14 089, 00 грн., за деклароване платником у пода тковій декларації з податку на додану вартість за травен ь 2010 року, відповідає сумі бюдж етного відшкодування, визнач еній за результатами докумен тальної невиїзної (камеральн ої) перевірки.
11.10.2010 року позивачем було под ано до Лівобережної міжрайон ної державної податкової інс пекції м. Дніпропетровська д екларацію з податку на додан у вартість за вересень 2010 року , відповідно до якої заявило с уму бюджетного відшкодуванн я з податку на додану вартіст ь в розмірі 7 643, 00 грн.
10.11.2010 року відповідно даних Акту № 9124/15-2/31076237 Лівобережна мі жрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровсь ка провела документальну нев иїзну (камеральну) перевірку достовірності заявленої сум и бюджетного відшкодування п одатку на додану вартість Пр иватного підприємства «Лібр а Транс». При проведенні пере вірки були використані: дані податкової декларації з под атку на додану вартість за се рпень 2010 року, дані податкової декларації з податку на дода ну вартість за вересень 2010 рок у, завірені копії реєстрів от риманих та виданих податкови х накладних за серпень 2010 року та вересень 2010 року, завірені к опії платіжних доручень, що п ідтверджують факт оплати під приємством товарів (послуг) о сновним постачальникам у сер пні 2010 року та липні 2010 року; дан і комп' ютерних інформаційн их систем.
За результатами вказаної п еревірки Лівобережною міжра йонною державною податковою інспекцією м. Дніпропетровс ька було підтверджено бюджет не відшкодування у сумі 7 643, 00 гр н., задеклароване платником у податковій декларації з под атку на додану вартість за ве ресень 2010 року відповідає сум і бюджетного відшкодування, визначеній за результатами д окументальної невиїзної (кам еральної) перевірки.
10.03.2010 року позивач подав до Лі вобережної міжрайонної держ авної податкової інспекції м . Дніпропетровська деклараці ю з податку на додану вартіст ь за лютий 2010 року, відповідно д о якої було заявлено суму бюд жетного відшкодування з пода тку на додану вартість в розм ірі 15 355, 00 грн.
Відповідно до Акту № 3 607/23-3/31076237 від 07.05.2010 року третьою осо бою було проведено позаплано ву виїзну перевірку позивача з питань достовірності нара хування суми бюджетного відш кодування податку на додану вартість на розрахунковий ра хунок за лютий 2010 року, яка вини кла за рахунок від' ємного з начення з ПДВ, що декларувало сь в жовтні-грудні 2009 року, січн і 2010 року. Перевірка поводилас ь на підставі направлення ві д 28.04.2010 року № 334 та Наказу від 28.04.2010 року № 320, відповідно до затвер дженого плану перевірки.
За результатами вказаної п еревірки третьою особою було встановлено, що позивачем за вищено заявлену суму бюджетн ого відшкодування за лютий 2010 року на суму 15 355, 00 грн. На підста ві вказаного Акту переві рки третьою особою були вине сено податкове повідомлення -рішення від 14.05.2010 року № 0000092335/0/15580, я ким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на д одану вартість на суму 15 355, 00 гр н.
Приватним підприємством « Лібра Транс» були надані зап еречення до вказаного Акту позапланової перевірки. Кр ім того, 18.05.2010 року позивачем бу ло подано Скаргу № 147 на податк ове повідомлення-рішення Лів обережної міжрайонної держа вної податкової інспекції ві д 14.05.2010 року № 0000092335/0/15580, відповідно д о умов якої позивач зазначає , що податковий кредит за вказ ані періоди є повністю оплач еним в попередніх періодах з а безготівковим розрахунком українським підприємствам, які були контрагентами позив ача при здійсненні останнім своєї виробничої діяльності .
Так, за результатами розгля ду первинної скарги третьою особою було прийнято податко ве повідомлення-рішення від 28.05.2010 року № 0000092335/1/17356, яким підтверд жено зменшення суми бюджетно го відшкодування з податку н а додану вартість на суму 15 355, 00 грн.
31.05.2010 року Приватним підприєм ством «Лібра Транс» була нап равлена до Державної податко вої адміністрації України в Дніпропетровській області п овторна скарга на податкові повідомлення-рішення № 0000092335/0/1558 0 від 14.05.2010 року, № 0000092335/1/17356 від 28.05.2010 ро ку про зменшення суми бюджет ного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 15 355, 00 грн.
За результатами розгляду п овторної скарги рішенням від 02.07.2010 року № 17526/10/25-008 Державної пода ткової адміністрації Україн и в Дніпропетровській област і вимоги Приватного підприєм ства «Лібра Транс» були повн істю задоволені, а податкові повідомлення-рішення від 14.05.20 10 року № 0000092335/0/15580, від 28.05.2010 року № 000009233 5/1/17356 про зменшення суми бюджет ного відшкодування з податку на додану вартість в розмірі 15 355, 00 грн. були скасовані, а тако ж скасовано рішення від 28.05.2010 ро ку № 17354/10/25, прийняте Лівобережн ою міжрайонною державною под атковою інспекцією м. Дніпро петровська за наслідками роз гляду первинної скарги.
Відповідно Листа від 28.07.2011 р оку № 23755/10/19-3 «Щодо надання інфор мації», Лівобережною міжрайо нною державною податковою ін спекцією м. Дніпропетровська було повідомлено, що протяго м 5 робочих днів після надходж ення до управління обліку та звітності Довідок про підтв ердження сум бюджетного відш кодування податку на додану вартість за результатами поз апланових виїзних (документа льних) перевірок управлінням обліку та звітності сформов ано висновки про суми бюджет ного відшкодування ПДВ та пе редано їх до Державного казн ачейства України в Індустріа льному районі м. Дніпропетро вська для виконання, а саме: по декларації № 9185 від 10.03.2010 року на суму 15 355, 00 грн., що підтверджено довідками № 4 від 21.07.2010 року та № 5 від 30.07.2010 року, сформовано висн овок від 22.07.2010 року № 483 в сумі 2 706, 00 грн. та передано відповідачу 27.07.2010 року, сформовано висновок від 02.08.2010 року № 492 в сумі 12 649, 00 грн. т а передано відповідачу 05.08.2010 ро ку; по декларації № 81079 від 11.10.2010 ро ку на суму 7 643, 00 грн., що підтверд жено довідкою № 4/15-2 від 10.11.2010 року , сформовано висновок від 10.11.2010 року № 624 в сумі 7 643, 00 грн. та перед ано відповідачу 16.11.2010 року; по д екларації № 7952 від 07.10.2010 року на с уму 14 089, 00 грн., що підтверджено д овідкою № 3/15-2 від 05.11.2010 року, сформ овано висновок від 11.11.2010 року № 611 на суму 14 089, 00 грн. та передано в ідповідачу 11.11.2010 року; по деклар ації № 72894 від 17.09.2010 року на суму 4 02 8, 00 грн., що підтверджено довідк ою № 2/15-2 від 15.10.2010 року, сформовано висновок від 18.10.2010 року № 583 на су му 4 028, 00 грн. та передано відпов ідачу 20.10.2010 року; по декларації № 67271 від 18.08.2010 року на суму 3 942, 00 грн ., що підтверджено Довідкою № 1 /15-2 від 17.09.2010 року, сформовано вис новок від 20.09.2010 року № 548 в сумі 3 942, 00 грн. та передано відповідач у 23.09.2010 року.
Суд зазначає, що відповідно до п. 7.7. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року, № 168/97-ВР (чинний на м омент виникнення правовідно син між сторонами), передбаче ний порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (п ерерахуванню) до Державного бюджету України або відшкоду ванню з Державного бюджету У країни (бюджетному відшкодув анню), та строки проведення ро зрахунків: сума податку, що пі длягає сплаті (перерахуванню ) до бюджету або бюджетному ві дшкодуванню, визначається як різниця між сумою податково го зобов'язання звітного под аткового періоду та сумою по даткового кредиту такого зві тного податкового періоду.
При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету у строки, в становлені законом для відпо відного податкового періоду .
При від'ємному значенні сум и, розрахованої згідно з підп унктом 7.7.1 цього пункту, така су ма враховується у зменшення суми податкового боргу з цьо го податку, що виник за попере дні податкові періоди (у тому числі розстроченого або від строченого відповідно до зак ону), а при його відсутності - з араховується до складу подат кового кредиту наступного по даткового періоду.
Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення , то:
а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д'ємного значення, яка дорівн ює сумі податку, фактично спл аченій отримувачем товарів ( послуг) у попередніх податко вих періодах постачальникам таких товарів (послуг); б) зали шок від'ємного значення післ я бюджетного відшкодування в ключається до складу податко вого кредиту кожного наступн ого податкового періоду лише в частині суми податку факти чно сплаченої отримувачем по стачальникам товарів (послуг ) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного ві дшкодування наступного звіт ного періоду;
залишок від'ємного значенн я, за яким не проведено розрах унків з постачальниками відо бражається в податковій декл арації з податку на додану ва ртість окремим рядком для ви значення суми податку, яка мо же підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум подат ку в наступних звітних періо дах;
залишок від'ємного значенн я після бюджетного відшкодув ання відображається у деклар ації з податку на додану варт ість окремим рядком та включ ається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.
Платник податку може прийн яти самостійне рішення про з арахування належної йому пов ної суми бюджетного відшкоду вання у зменшення податкових зобов'язань з цього податку н аступних податкових періоді в. Зазначене рішення відобра жається платником податку у податковій декларації, яку в ін подає за наслідками звітн ого періоду, в якому виникає п раво на подання заяви про отр имання бюджетного відшкодув ання згідно з нормами цієї ст атті. При прийнятті такого рі шення зазначена сума не врах овується при розрахунку сум бюджетного відшкодування на ступних податкових періодів .
Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається у податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п'ятиденний термін після подання декларації податков ому органу подає органу Держ авного казначейства України копію декларації, з відмітко ю податкового органу про її п рийняття, для ведення реєстр у податкових декларацій у ро зрізі платників.
До декларації додаються ро зрахунок суми бюджетного від шкодування, копії погашених податкових векселів (податко вих розписок), у разі їх наявно сті, та оригіналів п'ятих осно вних аркушів (примірників де кларанта) вантажних митних д екларацій, у разі наявності е кспортних операцій.
Форма заяви про відшкодува ння та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування ви значаються за процедурою, вс тановленою центральним пода тковим органом.
Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов'яза ний у п'ятиденний термін післ я закінчення перевірки надат и органу державного казначей ства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодува нню з бюджету.
На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шл яхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточн ий банківський рахунок платн ика податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операці йних днів після отримання ви сновку податкового органу.
Якщо за наслідками докумен тальної невиїзної (камеральн ої) або позапланової виїзної перевірки (документальної) п одатковий орган виявляє неві дповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявлен ій у податковій декларації, т о такий податковий орган:
а) у разі заниження заявлено ї платником податку суми бюд жетного відшкодування щодо с уми, визначеної податковим о рганом унаслідок таких перев ірок, надсилає платнику пода тку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума та кого заниження та підстави д ля її вирахування. У цьому вип адку вважається, що платник п одатку добровільно відмовля ється від отримання такої су ми заниження як бюджетного в ідшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього п ункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку н аступних податкових періоді в;
б) у разі перевищення заявле ної платником податку суми б юджетного відшкодування над сумою, визначеною податкови м органом внаслідок проведен ня таких перевірок, податков ий орган надсилає платнику п одатку податкове повідомлен ня, в якому зазначаються сума такого перевищення та підст ави для її вирахування;
в) у разі з'ясування внаслід ок проведення таких перевіро к факту, за яким платник подат ку не має права на отримання б юджетного відшкодування, над силає платнику податку подат кове повідомлення, в якому за значаються підстави відмови у наданні бюджетного відшко дування.
У разі, коли за результатами перевірки сум податку, заявл ених до відшкодування, платн ик податку або податковий ор ган розпочинає процедуру адм іністративного оскарження, п одатковий орган не пізніше н аступного робочого дня за дн ем отримання відповідного по відомлення від платника або ухвали суду про порушення сп рави, зобов'язаний повідомит и про це орган державного каз начейства. Орган державного казначейства призупиняє про цедуру відшкодування в части ні оскаржуваної суми до прий няття остаточного рішення з адміністративного або судов ого оскарження.
Після закінчення процедур и адміністративного або судо вого оскарження податковий о рган протягом п'яти робочих д нів, наступних за днем отрима ння відповідного рішення, зо бов'язаний надати органу дер жавного казначейства виснов ок із зазначенням суми подат ку, що підлягає відшкодуванн ю з бюджету.
Джерелом сплати бюджетног о відшкодування (у тому числі бюджетного боргу) є загальні доходи Державного бюджету У країни. Забороняється обумов лювати або обмежувати виплат у бюджетного відшкодування н аявністю або відсутністю дох одів, отриманих від цього под атку в окремих регіонах Укра їни.
Отже, суд зазначає, що аналі з вищевказаних норм Закону У країни «Про податок на додан у вартість» (чинний на момент виникнення правовідносин мі ж сторонами) показує, що Лівоб ережною міжрайонною державн ою податковою інспекцією м. Д ніпропетровська були зробле ні всі необхідні дії, направл ені на бюджетне відшкодуванн я Приватному підприємству «Л ібра Транс» податку на додан у вартість на загальну суму 45 057, 00 грн. по деклараціям за пері оди лютий, липень, серпень, тра вень, вересень 2010 року.
Під час дослідження письмо вих заперечень відповідача с удом було встановлено, що від повідач обґрунтовує свої дов оди посилаючись на норми Пор ядку взаємодії між органами державної податкової служби України, Міністерства фінан сів України та Державного ка значейства України в процесі відшкодування податку на до дану вартість за висновками органів державної податково ї служби України та погашенн я простроченої бюджетної заб оргованості з податку на дод ану вартість, затвердженого спільним наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни, Міністерство фінансів України та Державного казнач ейства України від 03.08.2004 року за № 451/501/132, а саме: органи Державног о казначейства здійснюють ві дшкодування податку на додан у вартість підприємствам згі дно з отриманими від податко вих органів реєстром та висн овками.
По-перше, суд вважає за необ хідне наголосити на тому, що в ідповідно до ст. 6, 9 Конституці ї України, органи законодавч ої, виконавчої та судової вла ди здійснюють свої повноваже ння у встановлених цією Конс титуцією межах і відповідно до законів України; суд виріш ує справи на підставі Консти туції України та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов' язков ість яких надана Верховною Р адою України. Суд застосовує інші нормативно-правові акт и, прийняті відповідним орга ном на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України. У разі невідповідн ості нормативно-правового ак та Конституції України, зако ну України, міжнародному дог овору, згода на обов' язкові сть якого надана Верховною Р адою України, або іншому прав овому акту суд застосовує пр авовий акт, який має вищу юрид ичну силу.
Крім того, відповідно до пол ожень вищевказаного Порядку , затвердженого спільним нак азом Державної податкової ад міністрації України, Міністе рство фінансів України та Де ржавного казначейства Украї ни від 03.08.2004 року за № 451/501/132, передб ачено процедуру взаємодії мі ж органами державної податко вої служби України, Міністер ства фінансів України та Дер жавного казначейства Україн и, зокрема, в процесі відшкоду вання податку на додану варт ість за висновками органів д ержавної податкової служби У країни. Так, п. 1 вказаного Поря дку зазначено, що державні по даткові адміністрації в Авто номній Республіці Крим, обла стях та містах Києві та Севас тополі протягом місяця, але н е пізніше десяти днів до поча тку кожного місяця, виходячи з результатів завершених до кументальних перевірок, вклю чаючи виконання вимог Держав ної податкової адміністраці ї України щодо проведення зу стрічних перевірок, забезпеч ують подання до Департаменту оподаткування юридичних осі б зведеної інформації про мо жливі загальні обсяги відшко дування грошовими коштами в кожному регіоні та інформаці ю за суб'єктами підприємниць кої діяльності, за якими прий нято обґрунтоване рішення що до законності відшкодування податку на додану вартість у сумі 100 тис. грн. і більше, а тако ж уточнених реєстрів інвента ризації платників податків н а оформлення облігацій внутр ішньої державної позики у ві дповідності до пункту 12 цього Порядку.
Відповідно норм вказаног о Порядку, департамент опода ткування юридичних осіб Держ авної податкової адміністра ції України: на основі отрима них матеріалів проводить ана ліз наявної інформації та ви користовує дані для оцінки о чікуваного виконання доведе них показників у розрізі рег іонів.
Проводить ретельний аналі з інформації про підготовлен і органами державної податко вої служби висновки щодо від шкодування податку на додану вартість на поточні рахунки суб'єктів підприємницької д іяльності, за якими прийнято обґрунтоване рішення щодо з аконності відшкодування под атку на додану вартість.
Державна податкова адміні страція України надає Держав ному казначейству України ре єстр суб'єктів підприємницьк ої діяльності з визначенням розміру відшкодування подат ку на додану вартість з бюдже ту.
Одночасно з повідомленням Державного казначейства Укр аїни Державна податкова адмі ністрація України повідомля є державні податкові адмініс трації в Автономній Республі ці Крим, областях та містах Ки єві та Севастополі про обсяг и можливих сум відшкодувань та про перелік суб'єктів підп риємницької діяльності з виз наченням розміру відшкодува нь податку на додану вартіст ь, за якими регіональні подат кові органи протягом дня под ають до регіональних органів державного казначейства вис новки на проведення відшкоду вання податку на додану варт ість.
Державне казначейство Укр аїни у відповідності до чинн ого законодавства здійснює в ідшкодування податку на дода ну вартість підприємствам зг ідно з отриманими реєстром т а висновками, про що протягом двох днів з моменту отриманн я реєстру інформує Державну податкову адміністрацію Укр аїни про здійснені відшкодув ання податку.
Державне казначейство Укр аїни щоденно здійснює моніто ринг отриманих висновків рег іональними органами державн ого казначейства від регіона льних органів державної пода ткової служби щодо відшкодув ання податку на додану варті сть та двічі на день (до 13.30 та до 17.30) надає Державній податкові й адміністрації України інфо рмацію про отримані висновки факсом та засобами електрон ного зв'язку через мережу Інт ернет із зазначенням назви с уб'єкта підприємницької діял ьності; коду за ЄДРПОУ (номер Д РФО - фізичної особи); назви об ласті, де був наданий висново к з його номером і датою видач і; суми податку на додану варт ість, яка має відшкодовувати сь, та напрямку відшкодуванн я.
Тобто, порядок щодо необхід ності надання реєстру суб'єк тів підприємницької діяльно сті з визначенням розміру ві дшкодування податку на додан у вартість з бюджет стосуєть ся взаємодії Державної подат кової адміністрація України , яка надає їх Державному казн ачейству України. Тому, тверд ження відповідача з цього пр иводу є хибними та такими, що с уперечать вимогам чинного за конодавства.
По-друге, що стосується анал ізу норм Закону України «Про податок на додану вартість» (чинного на момент виникненн я правовідносин між сторонам и), то судом встановлено, що по датковий орган, яким в даному випадку виступає Лівобережн а міжрайонна держана податко ва інспекція м. Дніпропетров ська, зобов'язаний у п'ятиденн ий термін після закінчення п еревірки надати органу держа вного казначейства, яким є Го ловне управління Державного казначейства України у Дніп ропетровській області, висно вок із зазначенням суми, що пі длягає відшкодуванню з бюдже ту, що й було зроблено третьою особою.
Далі, на підставі отриманог о висновку відповідного пода ткового органу орган державн ого казначейства надає платн ику податку зазначену у ній с уму бюджетного відшкодуванн я шляхом перерахування кошті в з бюджетного рахунку на пот очний банківський рахунок пл атника податку в обслуговуюч ому банку протягом п'яти опер аційних днів після отримання висновку податкового органу .
Тобто, ніяких додаткових пр оцедур для відшкодування вка заних сум при взаємодії між п одатковим органом та органом державного казначейства зак оном, який був чинний на момен т виникнення правовідносин м іж сторонами, не було передба чено. Тому, бездіяльність від повідача щодо невідшкодуван ня на користь Приватного під приємства «Лібра Транс» бюдж етної заборгованості з ПДВ з а лютий, липень, серпень, траве нь, вересень 2010 року в розмірі 4 5 057, 00 грн. є протиправною.
Крім того, суд зазначає, що в ідповідно до ч. 1, 3 ст. 87 КАС Украї ни, судові витрати складають ся із судового збору та витра т, пов'язаних з розглядом спра ви. До витрат, пов'язаних з роз глядом справи, належать:
1) витрати на правову допомо гу;
2) витрати сторін та їхніх пр едставників, що пов'язані із п рибуттям до суду;
3) витрати, пов'язані із залуч енням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз;
4) витрати, пов'язані з провед енням огляду доказів на місц і та вчиненням інших дій, необ хідних для розгляду справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС У країни, якщо судове рішення у хвалене на користь сторони, я ка не є суб'єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України ( або відповідного місцевого б юджету, якщо іншою стороною б ув орган місцевого самовряду вання, його посадова чи служб ова особа).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем надано пла тіжні доручення від 10.08.2011 року № 2167, на суму 3, 40 грн., № 2168 на суму 450, 57 г рн. про сплату судового збору та витрат, пов' язаних з розг лядом справи на загальну сум у 453, 97 грн., які підлягають повер ненню з Державного бюджету н а користь позивача.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що даний адмініст ративний позов підлягає задо воленню повністю.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 10, 12, 60, 86, 160, 161, 163 КАС Ук раїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства «Лі бра Транс» до Головного упра вління Державного казначейс тва України у Дніпропетровсь кій області, третя особа - Лі вобережна міжрайонна держан а податкова інспекція м. Дніп ропетровська про визнання бе здіяльності протиправною та стягнення бюджетної заборго ваності - задовольнити повні стю.
Визнати протиправною безд іяльність Головного управлі ння Державного казначейства України в Дніпропетровській області щодо невідшкодуванн я на користь Приватного підп риємства «Лібра Транс» бюдже тної заборгованості з ПДВ за лютий, липень, серпень, травен ь, вересень 2010 року в розмірі 45 0 57 (сорок п' ять тисяч п' ятдес ят сім) грн. 00 коп.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Прива тного підприємства «Лібра Тр анс» бюджетну заборгованіст ь з ПДВ за лютий, липень, серпе нь, травень, вересень 2010 року в розмірі 45 057 (сорок п' ять тися ч п' ятдесят сім) грн. 00 коп.
Стягнути на користь Приват ного підприємства «Лібра Тра нс» з Державного бюджету Укр аїни понесені судові витрати в сумі 453 (чотириста п' ятдеся т три) грн. 97 коп.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги.
Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі ап еляційної скарги через Дніпр опетровський окружний адмін істративний суд протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі відкладення виготов лення постанови в повному об сязі, а також прийняття поста нови у письмовому провадженн і апеляційна скарга подаєтьс я протягом десяти днів з дня о тримання копії постанови. Як що суб' єкт владних повноваж ень у випадках та порядку, пер едбачених частиною четверто ю статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови су ду безпосередньо в суді, то де сятиденний строк на апеляцій не оскарження постанови суду обчислюється з наступного д ня після закінчення п' ятиде нного строку з моменту отрим ання суб' єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови.
Повний текст постанови скл адений 17.01.2012 року.
Суддя
А. Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21790956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні