Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 серпня 2011 р. справа № 2а/0570/9679/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарь ової І.В.
при секретарі Заднеп ровської О.В.
за участю представників с торін
позивача: Клімова Л.В.,
відповідача: не з' явив ся,
третя особа: не з' явивс я,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Волноваському районі до Аг рофірми «Микольське» у формі Товариства з обмеженою відп овідальністю про стягнення к оштів з рахунків відповідача у банках обслуговуючих підп риємство за заборгованістю п о бюджетним позичкам в розмі рі 13366,18грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державна подат кова інспекція у Волновасько му районі, звернувся до Донец ького окружного адміністрат ивного суду з позовом до Агро фірми «Микольське» у формі Т овариства з обмеженою відпов ідальністю про стягнення на користь Державного бюджету У країни коштів з рахунків від повідача у банках обслуговую чих Агрофірму «Микольське» у формі Товариства з обмежено ю відповідальністю за заборг ованістю по бюджетним позичк ам в розмірі 13366,18грн.
В обґрунтування позову заз начає, що до Державної податк ової інспекції у Волновасько му районі надійшло подання у правління Державного казнач ейства у Волноваському район і №932 від 20.05.2011 року про здійсненн я заходів з погашення податк ового боргу на прострочену т а реструктуризовану заборго ваність станом на 01.05.2011 року.
Пунктом 1 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Податк ового кодексу України передб ачено, що погашення простроч еної заборгованості суб' єк та господарювання перед держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) за кредитом (позик ою), залученим державою (Автон омною Республікою Крим чи те риторіальною громадою міста ) або під державну (місцеву) га рантію, а також за кредитом з б юджету (включаючи плату за ко ристування такими кредитами (позиками) та пеню) здійснюєть ся у порядку, визначеному гла вою 9 розділу ІІ цього Кодексу .
Позивач у судовому засідан ня позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, надав до суду письмові зап еречення на адміністративни й позов, в яких зазначив, що да ний кредит (8000,00грн.) надавався К СП ім. Петровського, правонас тупником якого став позивач 18.10.2000 року. Станом на 01.10.2000 року по передавальному балансу нашо му підприємству була передан а заборгованість у сумі 8000,00грн . Згідно розрахунку сума пені нараховується з 1998 року, що є н езаконним і не може бути задо волено. (а.с.60).
Просить відмовити в задово ленні позовних вимог.
Третя особа, Управління Дер жавного казначейства у Волно ваському районі Головного уп равління Державного казначе йства України у Донецькій об ласті, надала до суду клопота ння про задоволення позову Д ержавної податкової інспекц ії у Волноваському районі в п овному обсязі та розгляд спр ави без участі їх представни ка (а.с.32,69).
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и письмові докази, суд встано вив.
У відповідності до ст.2 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні”, зав даннями органів державної по даткової служби, зокрема, є зд ійснення контролю за додержа нням податкового законодавс тва, правильністю обчислення , повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, державних ці льових фондів податків і збо рів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м (далі - податки, інші платежі ).
Згідно п.11 ст.10 Закону Україн и “Про державну податкову сл ужбу в Україні” державні под аткові інспекції в районах, м істах без районного поділу, р айонах у містах, міжрайонні т а об`єднані державні податко ві інспекції виконують, зокр ема, таку функцію, а саме, пода ють до судів позови до підпри ємств, установ, організацій т а громадян про визнання угод недійсними і стягнення в дох од держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в ін ших випадках - коштів, одержан их без установлених законом підстав, а також про стягненн я заборгованості перед бюдже том і державними цільовими ф ондами за рахунок їх майна.
Також відповідно до п.п.20.1.28 п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу Укр аїни, органи державної подат кової служби мають право, зок рема застосовувати до платни ків податків фінансові (штра фні) санкції, стягувати до бюд жетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'я зань та/або податкового борг у у випадках, порядку та розмі рі, встановлених цим Кодексо м, стягувати суми прострочен ої заборгованості суб'єкта г осподарювання перед державо ю (Автономною Республікою Кр им чи територіальною громадо ю міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) а бо під державну (місцеву) гара нтію, а також за кредитом з бюд жету в порядку, визначеному ц им Кодексом.
Таким чином, позивач Держ авна податкова інспекція у Волноваському районі є суб`є ктом владних повноважень, як ий в даних правовідносинах р еалізує надані йому Законом України “Про державну податк ову службу в Україні” повнов аження.
Агрофірма «Микольське» у ф ормі Товариства з обмеженою відповідальністю зареєстро вано юридичною особою Волнов аською районною державною ад міністрацією 31.03.2000 року №05419927Ю0010115 , ідентифікаційний код 30844916, що п ідтверджується свідоцтвом п ро державну реєстрацію юриди чної особи (а.с.5), довідкою з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.16), знаходитьс я на податковому обліку у Д ержавній податковій інспе кції у Волноваському районі з 24.04.2000 року за №1177 згідно довідк и про взяття на облік платник а податків форми 4-ОПП від 08.06.2011 р оку №1210/10/29-014-1 (а.с.4). Свою діяльніст ь здійснює на підставі Стату ту затвердженого зборами уча сників протоколом №2 від 16.05.2008 р оку (а.с.50). Відповідно до статут у та розпорядження голови ра йонної державної адміністра ції від 18.10.2000 року №537 позивач є п равонаступником прав і обов' язків Колективного сільсько господарського підприємств а ім.. Петровського (а.с.6).
Відповідно до п.9 ст.17 Бюджетн ого кодексу України простроч ена заборгованість суб'єкта господарювання перед держав ою (Автономною Республікою К рим чи територіальною громад ою міста) за кредитом (позикою ), залученим державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) а бо під державну (місцеву) гара нтію, а також за кредитом з бюд жету (включаючи плату за кори стування такими кредитами (п озиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарюва ння органами державної подат кової служби, що є органами ст ягнення такої заборгованост і у порядку, передбаченому По датковим кодексом України аб о іншим законом, включаючи по гашення такої заборгованост і за рахунок майна цього суб'є кта господарювання.
Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборг ованості суб'єкта господарюв ання перед державою (Автоном ною Республікою Крим чи тери торіальною громадою міста) н е поширюється.
Згідно з пунктом 1 підрозділ у 10 «Інші перехідні положення » Податкового кодексу Україн и передбачено, що погашення п ростроченої заборгованості суб' єкта господарювання пе ред державою (Автономною Рес публікою Крим чи територіаль ною громадою міста) за кредит ом (позикою), залученим держав ою (Автономною Республікою К рим чи територіальною громад ою міста) або під державну (міс цеву) гарантію, а також за кред итом з бюджету (включаючи пла ту за користування такими кр едитами (позиками) та пеню) зді йснюється у порядку, визначе ному главою 9 розділу ІІ цього Кодексу.
Постановою КМ України від 02 .03.2011 року №174 "Питання обліку заб оргованості, в тому числі про строченої, перед державою за кредитами, залученими держа вою або під державні гаранті ї, бюджетними позичками / фіна нсовою допомогою, наданими М іністерством фінансів у 1993 - 1998 р оках, нарахування пені та спи сання безнадійної заборгова ності" затверджений Порядок обліку заборгованості, в том у числі простроченої, перед д ержавою за кредитами, залуче ними державою або під держав ні гарантії, бюджетними пози чками / фінансовою допомогою , наданими Міністерством фін ансів у 1993 - 1998 роках, нарахуванн я пені та списання безнадійн ої заборгованості, який регл аментує дії органів виконавч ої влади та банків-агентів, як і від імені або за дорученням центральних органів виконав чої влади надали суб'єктам го сподарювання кредити, залуче ні державою або під державні гарантії, а також дії Мінфіну , який надав бюджетні позички / фінансову допомогу у 1993 - 1998 рок ах, та які здійснюють їх обслу говування і ведуть облік заб оргованості за ними з метою з абезпечення реалізації прав а вимоги погашення простроче ної заборгованості перед дер жавою за такими кредитами, бю джетними позичками / фінансо вою допомогою; встановлює ме ханізм нарахування пені Мінф іном на суми простроченої за боргованості перед державою за кредитами, залученими дер жавою або під державні гаран тії, та територіальними орга нами Державної казначейсько ї служби на суми прострочено ї заборгованості за бюджетни ми позичками / фінансовою доп омогою, наданими Мінфіном у 199 3 - 1998 роках.
Пунктом 10 постанови передба чено, з метою примусового стя гнення в установленому закон одавством порядку простроче ної заборгованості з боржник а територіальні органи Держа вної казначейської служби до кінця місяця, що настає за зві тним періодом:
інформують органи державн ої податкової служби за місц ем реєстрації боржника про з міну розміру простроченої за боргованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені ;
нараховують пеню та інформ ують органи державної податк ової служби за місцем реєстр ації боржника про зміну розм іру простроченої заборгован ості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою та сум у нарахованої на неї пені.
П.15 постанови встановлює, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними поз ичками / фінансовою допомого ю, яка не погашена боржником п ротягом 30 календарних днів пі сля настання строку платежу, а також нарахована на суму пр остроченої заборгованості з а кредитом, бюджетною позичк ою / фінансовою допомогою пен я стягуються в установленому законодавством порядку орга нами державної податкової сл ужби за місцем реєстрації бо ржника відповідно до подання територіальних органів Держ авної казначейської служби, яке подається у строки, визна чені пунктом 10 цього Порядку з а встановленою формою.
Судом встановлено, що до Дер жавної податкової інспекції у Волноваському районі наді йшло подання управління Держ авного казначейства у Волода рському районі №932 від 20.05.2011 року , для здійснення заходів щодо стягнення простроченої забо ргованості по поверненню фін ансової допомоги станом на 01 т равня 2011 року у сумі 13366,18грн. (а.с.7) .
До зазначеного подання над ані розрахунки суми пені на п рострочену заборгованість с таном на 1 липня 2011 року (а.с.45-49).
Правові відносини стосовн о фінансування заходів з під готовки до роботи в осінньо-з имовий період 1997/98 року, забезп ечення збирання та збереженн я врожаю 1997 року, інші невідкла дні потреби врегульовані нор мами Постанови КМ України ві д 11.09.1997 року №1003 "Про фінансову до помогу на проведення комплек су робіт в осінньо-зимовий пе ріод 1997/98 року".
Особливостями зазначеного порядку було виділення на фі нансування заходів з підгото вки до роботи в осінньо-зимов ий період 1997/98 року, забезпечен ня збирання та збереження вр ожаю 1997 року, інші невідкладні потреби Раді міністрів Авто номної Республіки Крим, обла сним державним адміністраці ям цільовим призначенням для сільськогосподарських това ровиробників 60 млн. гривень (н а умовах повернення їх до 1 жов тня 1998 р.) за розподілом згідно з додатком.
Відповідно до зазначеної П останови між відділенням каз начейства України в Волновас ькому районі та КСП ім. Петров ського укладено договір №15 ві д 17.10.1997 року про надання фінансо вої допомоги на проведення к омплексу робіт в осінньо-зим овий період 1997-1998 років. Згідно з п.1.1 договору було надано КСП і м. Петровського фінансову до помогу в сумі 8тис.грн. (а.с.8).
П.3.1 передбачено забезпечен ня повного повернення фінанс ової допомоги в сумі 8тис.грн. за укладеним договором, але н е пізніше 1 жовтня 1998 року. В р.5 д оговору передбачена відпові дальність сторін, а саме при н евиконанні сільськогоспода рським товаровиробником умо в договору, зазначених у п.3.1, ві дділення Державного казначе йства має право безспірного стягнення з нього заборгован ості по виданій позичці. Несв оєчасне повернення фінансов ої допомоги або нецільове її використання тягне за собою застосування санкцій, перед бачених чинним законодавств ом. Протоколом щодо урегулюв ання заборгованості за бюдже тними позичками, наданими де ржавним ті іншим сільськогос подарським підприємствам ус іх форм власності і господар ювання, між стороною-надавач ем позичок та стороною-отрим увачем від 13.08.2002 року, заборгова ність сільськогосподарсько го підприємства Агрофірма «М икольске» 8тис.грн. реструкту ризована (а.с.9).
Агрофірма «Микольське» у ф ормі ТОВ має прострочену заб оргованість пені у сумі 13366,18гр н.
Згідно з ч. 4 ст. 17 Бюджетного к одексу України (у редакції, чи нній на момент виникнення сп ірних правовідносин) у разі н евиконання юридичними особа ми своїх зобов'язань щодо пог ашення наданих на умовах пов ернення гарантованих держав ою зобов'язань та стягнення з аборгованості перед Держа вним бюджетом України з над аних підприємствам і організ аціям позичок із державного бюджету органи стягнення зас тосовують механізм стягненн я цієї заборгованості у поря дку, передбаченому законом д ля стягнення не внесених у ст рок податків і неподаткових платежів, включаючи погашенн я такої заборгованості за ра хунок майна боржників.
В Постанові КМ України від 0 2.03.2011 року №174 "Питання обліку заб оргованості, в тому числі про строченої, перед державою за кредитами, залученими держа вою або під державні гаранті ї, бюджетними позичками / фіна нсовою допомогою, наданими М іністерством фінансів у 1993 - 1998 р оках, нарахування пені та спи сання безнадійної заборгова ності" визначено термін пені - це сума коштів, яку боржник зобов'язаний сплатити у разі порушення ним зобов'язань за кредитною (субкредитною) уго дою, угодою про надання бюдже тної позички / фінансової доп омоги.
Пункт 11 постанови передбача є - нарахування пені починаєт ься з моменту виникнення про строченої заборгованості і п рипиняється через шість міся ців від дня, коли зобов'язання повинне бути виконано, якщо і нше не встановлено законом а бо договором про надання кре диту, бюджетної позички / фіна нсової допомоги.
Пеня нараховується: Мінфін ом на прострочену заборгован ість за кредитами; територіа льними органами Державної ка значейської служби за місцем реєстрації боржника на прос трочену заборгованість за бю джетними позичками / фінансо вою допомогою.
Пеня нараховується у гривн ях на суми простроченої забо ргованості за кредитами, бюд жетними позичками / фінансов ою допомогою (в тому числі за о сновним боргом, відсотками, п латою за надання гарантій аб о кредитів, залучених держав ою) у порядку, передбаченому в ідповідними законодавчими а ктами чи кредитною (субкреди тною) угодою, угодою про надан ня бюджетної позички / фінанс ової допомоги. (п.12,13 зазначеної постанови).
Таким чином, за невиконання зобов' язань за договором п ро надання фінансової допомо ги в частині своєчасного пов ернення отриманої суми допом оги, відповідачу нарахована пеня на прострочену заборгов аність на загальну суму 13366,18гр н.
До теперішнього часу Агроф ірмой «Микольське» у формі Т овариства з обмеженою відпов ідальністю заборгованість п еред бюджетом України не пог ашена.
Суд не приймає посилання ві дповідача на той факт, що вказ ана заборгованість не була п ередана підприємству, тому в она відсутня, з приводу того, щ о стороною у підтвердження ц ього факту не надано жодного документа в обґрунтування в казаної інформації.
Відповідач не заперечує пр оти отримання суми фінансово ї допомоги у розмірі 8тис.грн. та несвоєчасного повернення допомоги до бюджету.
Відповідно до ст.21 Закону Ук раїни “Про державний бюджет на 2010 рік”, органи державної по даткової служби визнані орга нами стягнення простроченої заборгованості за кредитами , залученими державою або під державні гарантії, та бюджет ними позичками.
Таким чином, позовні вимоги Державної податкової інспек ції у Волноваському районі щ одо стягнення заборгованост і з Агрофірми «Микольське» у формі Товариства з обмежено ю відповідальністю підлягаю ть задоволенню.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юри дична особа, судові витрати, з дійснені позивачем, з відпов ідача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 94, 112, 159, 160, 161, 162, 163 К одексу адміністративного су дочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Позов Державної податково ї інспекції у Волноваському районі до Агрофірми «Микольс ьке» у формі Товариства з обм еженою відповідальністю про стягнення на користь Держав ного бюджету України коштів з рахунків відповідача у бан ках обслуговуючих Агрофірму «Микольське» у формі Товари ства з обмеженою відповідаль ністю за заборгованістю по б юджетним позичкам в розмірі 13366,18грн., задовольнити.
Стягнути на користь Деражв ного бюджету України (р/р- 3111111570017 9 в ГУ ДКУ в Донецькій області, м. Донецьк, МФО 834016, ОКПО 34686799, код п латежу 00263100) кошти з рахунків Аг рофірми «Микольске» у формі Товариства з обмеженою відпо відальністю (адреса: 85720 Донець ка обл., Волноваський район, м. Микільське, вул. 50 років Жовтн я, 81/2, код ЄДРПОУ 30844916) у банках обс луговуючих Агрофірму «Микол ьське» у формі Товариства з о бмеженою відповідальністю з а заборгованістю по бюджетни м позичкам в розмірі 13366,18грн.
Вступна та резолютивна час тини постанови прийняті у на радчій кімнаті та проголошен і у судовому засіданні 18 серпн я 2011 року в присутності предст авника позивача.
Постанова у повному обсязі складена 23 серпня 2011 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі відкладення складання поста нови у повному обсязі апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21791147 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні