Постанова
від 24.11.2011 по справі 2а/0570/16546/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 листопада 2011 р. справа № 2а/0570/16546/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12год. 30хв.

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Шинкарь ової І.В.

при секретарі Заднепровсь кої В.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом То вариства з обмеженою відпові дальністю «Фірма «Томекс» до Регіонального управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів у Донецькій області про визнання недійсним акту та скасування рішення про за стосування фінансових санкц ій,

за участю:

представника позивача Гісіс Т.Д.,

представника відповідача Платонової Я.В.,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеж еною відповідальністю «Фірм а «Томекс», звернувся до суду з позовом до Регіональне упр авління Департаменту контро лю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації Ук раїни у Донецькій області пр о визнання недійсним акту пе ревірки від 14.02.2011 року (з доповн енням від 15.03.2011 року) №79/03/23178410 та ска сування рішення від 18.03.2011 року № 051536-0163-32-41 про застосування фінан сової санкції у розмірі 10200,00гр н.

В обґрунтування позовних в имог зазначив, що ТОВ «Фірма « Томекс» 12 червня 2000 року у відп овідності з діючим на той час законодавством отримало ста тус закладу громадського хар чування - закусочної за адр есою м. Донецьк, бул. Шевченко, 88. Цей статус було надано нака зом управління торгівлі та п обутового обслуговування на селення Донецької облдержад міністрації №547 від 12 червня 2000 р оку. На час проведення переві рки, тобто на 14 лютого 2011 року, вк азане рішення ні одним з орга нів державної влади або орга нів місцевого самоврядуванн я, скасоване або анульоване н е було. Тільки 10 березня 2011 року директор позивача була запр ошена у управління торгівлі Донецької міської Ради і їй б уло повідомлено, що з 14 березн я 2011 року ТОВ «Фірма «Томекс» п озбавляється статусу підпри ємства громадського харчува ння - закусочної і не має пра во здійснювати роздрібну тор гівлю спиртними напоями на р озлив. Таким чином, до 14 березн я 2011 року, коли ТОВ «Фірма «Томе кс» офіційно був повідомлени й про заборону роздрібного п родажу спиртних напоїв у роз лив і припинив цей вид торгів ельної діяльності.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала, просила їх зад овольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вала проти задоволення позов них вимог, надала письмові за перечення на адміністративн ий позов (а.с.39), в яких зазначил а, що 11.02.2011 року Регіональне упр авління одержало лист Донець кої міської ради від 03.02.2011 року №426/95 з повідомленням того, за а дресою: бул. Шевченко, 88, м. Доне цьк здійснює діяльність з пр одажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів ТОВ «Фірма «Томекс» всупереч чинному з аконодавству, так як закладу не узгоджено статус суб' єк та господарювання громадськ ого харчування з органами мі сцевого самоврядування. Прос или здійснити заходи щодо до тримання вимог чинного закон одавства та проінформувати Д онецьку міську раду. Перевір кою встановлені такі порушен ня: продаж алкогольних напої в на розлив для споживання на місці підприємством, що не ма є статусу підприємства грома дського харчування та нерозм іщення наочної інформації, п ередбаченої ст.15-2 Закону Укра їни “Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (далі - З акон №481). 16.03.2011 року відповідачем отримано відповідь від Доне цької міської ради, в якій пов ідомлялося що суб' єкту госп одарювання ТОВ «Фірма «Томек с» не узгоджувався статус пі дприємства громадського хар чування. Отже, законодавцем ч ітко визначені вимоги до під приємств, які здійснюють про даж алкогольних напоїв на ро злив для споживання на місці (ч.6 ст.15-3 Закону №481).

Також, у місцях та закладах, де куріння заборонено, має бу ти розміщена наочна інформац ія, яка складається із графіч ного знака про заборону курі ння та тексту такого змісту: « Куріння заборонено!». В момен т перевірки в приміщені місц я торгівлі була відсутня нао чна інформація, яка передбач ена ст.15-2 Закону №481, яка складає ться із графічного знака про заборону куріння та тексту т акого змісту: «Куріння забор онено!». Позивач не спростува в та засвідчив своїм підписо м та поясненнями скоєні прав опорушення. З урахуванням вк азаного просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, досліди вши матеріали справи, обгово ривши доводи адміністративн ого позову та заперечень про ти нього встановив наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Фірма «Томек с» зареєстроване як юридична особа 09.09.1993 року, ідентифікацій ний код юридичної особи 23178410, що підтверджено витягом з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців (а.с.64).

Регіональним управлінням Департаменту контролю за вир обництвом та обігом спирту, а лкогольних напоїв і тютюнови х виробів Державної податков ої адміністрації України у Д онецькій області була провед ена фактична перевірка з пит ань додержання суб' єктами г осподарювання вимог, встанов лених законодавством Україн и, які є обов' язковими до вик онання при здійсненні оптово ї і роздрібної торгівлі алко гольними напоями та/або тютю новими виробами, за результа тами якої складено акт №79/03/23178410 в ід 14.02.2011 року.

Відповідно до покладених з авдань Департамент САТ ДПА з дійснює контроль:

за виробництвом та обігом с пирту, алкогольних напоїв, тю тюнових виробів;

за відвантаженням спирту е тилового підприємствам - ви робникам продуктів органічн ого синтезу;

за виробництвом парфумерн о-косметичної продукції з ви користанням спирту етиловог о;

за додержанням норм виходу спирту та його втрат при виро бництві алкогольних напоїв;

за додержанням стандартів , технічних умов, рецептур, рег ламентів і технологічних інс трукцій та інших нормативних документів щодо виробництва спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;

за показниками спиртовимі рювальних апаратів, за пломб уванням місць можливого дост упу до спирту на брагоректиф ікаційних апаратах підприєм ств - виробників спирту та с пиртовмісної продукції всіх форм власності;

за відвантаженням спирту т а за наявністю спеціальних т ехнічних пристроїв, які фікс ують в електронному вигляді дані про обсяг відвантаженог о спирту та використання ден атуруючих домішок.

Регіональне управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України у До нецькій області - є суб`єктом в ладних повноважень, та здійс нює в даних правовідносинах надані їй Законом України «П ро державну податкову службу в Україні» повноваження.

Акт перевірки підписано ди ректором ТОВ «Фірма «Томекс» без заперечень. При цьому, як вбачається з акту перевірки, питання щодо підтвердження статусу відповідача як підпр иємства громадського харчув ання, яке дозволяє реалізаці ю алкогольних напоїв для спо живання на місці, остаточно н е вирішено.

15.03.2011 року позивачем було скл адено Доповнення до акту пер евірки від 14.02.2011 № 79/03/23178410, з якого в бачається, що при проведенні перевірки ТОВ “Томекс” 14.02.2011 ро ку було встановлено порушенн я відповідачем ст. 15-3 “Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів”, а саме - встановлено продаж алкогольних напоїв н а розлив для споживання на мі сці суб' єктом господарюван ня, що не має статусу підприєм ства громадського харчуванн я, суб' єкта господарювання з універсальним асортименто м товарів. (а.с.57).

На підставі акту перевірки від 14.02.2011 № 79/03/23178410 та доповнення до нього від 15.03.2011 позивачем прийн ято рішення про застосування фінансових санкцій від 18.03.2011 ро ку №051536-0163-32-41 на суму 10200,00грн. (а.с.10)

Вказане рішення було надіс лано відповідачу поштою 19.03.2011 т а отримано 23.03.2011 року, про що сві дчить розписка про отримання поштового відправлення (а.с.47 ).

В висновках акту перевірки встановлені порушення:

- продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на м ісці підприємством, що не має статусу підприємства громад ського харчування;

- нерозміщення наочної інфо рмації, передбаченої ст.15-2 Зак ону України «Про державне ре гулювання виробництва і обіг у спирту етилового, коньячно го і плодового, алкогольних н апоїв та тютюнових виробів».

Перевірка проводилася від повідно до ст.ст.75, 80 Податковог о кодексу України, ст.16 Закону України «Про державне регул ювання виробництва і обігу с пирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів», По ложення про Департамент конт ролю за виробництвом та обіг ом спирту, алкогольних напої в і тютюнових виробів Держав ної податкової адміністраці ї України, затвердженого нак азом ДПА України від 10 лютого 21007 року №71, зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 12 лютого 2007 року за №116/13383. Відпові дачем при проведені перевірк и дотримані вимоги щодо умов допуску перевіряючи до пере вірки. Керівником відповідач а було підписано наказ від 14.02.2 011 року №46 «Про проведення факт ичної перевірки», копія яког о отримано позивачем, та напр авлення №000094 від 14.02.2011 року на про ведення фактичної перевірки з 14.02.2011 року по 18.02.2011 року, яке тако ж отримано директором ТОВ «Ф ірма «Томекс» (а.с.58).

Згідно ч. 6 ст. 15-3 Закону Україн и “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів” продаж алк огольних напоїв на розлив дл я споживання на місці дозвол яється тільки суб'єктам госп одарювання громадського хар чування та спеціалізованим в ідділам, що мають статус суб'є ктів господарювання громадс ького харчування, суб'єктів г осподарювання з універсальн им асортиментом товарів.

Також, відповідно до ч.4 ст.15-2 З акону України «Про державне регулювання виробництва і об ігу спирту етилового, коньяч ного і плодового, алкогольни х напоїв та тютюнових виробі в» у місцях та закладах, де кур іння заборонено, має бути роз міщена наочна інформація, як а складається із графічного знака про заборону куріння т а тексту такого змісту: "Курін ня заборонено!".

Суд не погоджує правову поз ицію представника позивача, що у ТОВ «Фірма «Томекс» на мо мент перевірки був статус пі дприємства громадського хар чування з огляду на наступне .

Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тют юновими виробами, забезпечен ня їх високої якості та захис ту здоров'я громадян, а також п осилення боротьби з незаконн им виробництвом та обігом ал когольних напоїв і тютюнових виробів на території Україн и визначені Законом України “Про державне регулювання ви робництва і обігу спирту ети лового, коньячного і плодово го, алкогольних напоїв та тют юнових виробів”.

Частиною 6 статті 15-3 цього За кону визначено, що продаж алк огольних напоїв на розлив дл я споживання на місці дозвол яється тільки суб'єктам госп одарювання громадського хар чування та спеціалізованим в ідділам, що мають статус суб'є ктів господарювання громадс ького харчування, суб'єктів г осподарювання з універсальн им асортиментом товарів.

Абзацом 9 частини 2 статті 17 ц ього Законом України “Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів” передбачено, що у ра зі порушення суб' єктом госп одарювання вимог статті 15- 3 ць ого Закону застосовуються фі нансові санкції у вигляді шт рафу у розмірі 6800 гривень.

Відповідно до п.1 Правил роз дрібної торгівлі алкогольни ми напоями, затверджених Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 30 липня 1996 року N854 (дал і - Правила №854), ці Правила виз начають основні вимоги до ро здрібної торгівлі горілкою і лікеро-горілчаними виробами , вином виноградним та плодов о-ягідним, коньяком, шампансь ким, вином ігристим (далі - алк огольні напої) і спрямовані н а забезпечення прав споживач ів щодо належної якості това ру і рівня торгівельного обс луговування.

Відповідно до пункту 2 цієї постанови, роздрібна торгівл я алкогольними напоями є дія льністю з продажу алкогольни х напоїв безпосередньо грома дянам та іншим кінцевим спож ивачам для їх особистого нек омерційного використання не залежно від форми розрахункі в, у тому числі на розлив у рес торанах, кафе, барах, інших під приємствах громадського хар чування.

Роздрібна торгівля алкого льними напоями здійснюється через спеціалізовані підпри ємства, в тому числі фірмові, с пеціалізовані відділи (секці ї) підприємств з універсальн им асортиментом продовольчи х товарів, підприємства чи сп еціалізовані відділи (секції ) магазинів споживчої коопер ації, а також підприємства гр омадського харчування.

Керуючись п.4 Правил №854 суб'є кт господарської діяльності зобов'язаний забезпечити ст ан приміщень для роздрібної торгівлі алкогольними напоя ми згідно із санітарно-техні чними, санітарно-гігієнічним и, технологічними, протипоже жними та іншими нормами. Суб'є кт господарської діяльності повинен мати торговельне пр иміщення (будівлю) площею не м енш як 20 кв. метрів, обладнане в ідповідним торгівельно-техн ологічним устаткуванням (віт рини, прилавки, пристінні гір ки тощо), охоронною і протипож ежною сигналізацією, з доста тнім освітленням, опаленням і вентиляцією, а у випадках, пе редбачених законодавством, з абезпечити умови для застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій, зберігання м атеріальних цінностей.

Відповідно до пункту 22 Прав ил роздрібної торгівлі алког ольними напоями, продаж алко гольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволя ється тільки підприємствам г ромадського харчування та сп еціалізованим відділам, що м ають статус підприємств гром адського харчування, підприє мств з універсальним асортим ентом товарів.

Визначення терміну “підпр иємство громадського харчув ання” містилося в Правилах р оботи закладів (підприємств ) громадського харчування, за тверджених Наказом Міністер ства економіки та з питань єв ропейської інтеграції Украї ни № 219 від 24 липня 2002 року. Наказо м Міністерства економіки та з питань європейської інтегр ації України № 309 від 09 жовтня 2006 року поняття “підприємство громадського харчування” бу ло змінено на поняття “підпр иємство ресторанного госпо дарства”.

Відповідно до пункту 1.3. цих п равил, закладом ресторанного господарства є організаційн о-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо-торго вельну діяльність: виробляє і (або) доготовляє, продає і ор ганізовує споживання продук ції власного виробництва і з акупних товарів, може органі зовувати дозвілля споживачі в.

Згідно пунктів 1.5., 1.6 цих Прав ил роботи закладів (підприєм ств) громадського харчування , затверджених Наказом Мініс терства економіки та з питан ь європейської інтеграції Ук раїни № 219 від 24 липня 2002 року зак лади (підприємства) ресторан ного господарства поділяють ся за типами: фабрики-кухні, фа брики-заготівельні, ресторан и, бари, кафе, їдальні, закусоч ні, буфети, магазини кулінарн их виробів, кафетерії, а ресто рани та бари - також на класи (п ерший, вищий, люкс). Вибір типу закладу (підприємства) ресто ранного господарства та клас у ресторану або бару здійсню ється суб'єктом господарсько ї діяльності самостійно з ур ахуванням вимог законодавст ва України.

Суб'єкти господарської дія льності у сфері ресторанного господарства при облаштуван ні закладу (підприємства) згі дно з обраним типом (класом) по винні мати необхідні виробни чі, торговельні та побутові п риміщення, а також обладнанн я для приготування та продаж у продукції. Вимоги, що пред'яв ляються до виробничих, торго вельних та побутових приміще нь закладів (підприємств) рес торанного господарства, обла днання, інвентарю, переліку п ослуг, технологічних режимів виробництва продукції, вста новлюються законодавством У країни.

Відкриття закладу (підприє мства) ресторанного господар ства узгоджується з органами місцевого самоврядування, у становами державної санітар но-епідеміологічної служби в установленому законодавств ом порядку.

Суб'єктами господарс ької діяльності здійснюєтьс я діяльність у сфері рестора нного господарства після їх державної реєстрації в устан овленому законодавством пор ядку. Роздрібна торгівля алк огольними напоями і тютюнови ми виробами в закладах (підпр иємствах) ресторанного госпо дарства здійснюється суб'єкт ами господарської діяльност і за наявності відповідних л іцензій.

Відповідачем до суду не над ано документи, які б посвідчу вали узгодження позивачем в ідкриття закладу ресторанно го господарства з органами м ісцевого самоврядування та установами державної саніта рно-епідеміологічною служби .

Зазначені обставини підтв ерджуються також листами Дон ецької міської ради від 03.02.2011 № 426/95 та від 10.03.2011 № 426/189 (а.с.43,52) із зміст у яких вбачається, що Донецьк ою міською радою не узгоджув алось відкриття підприємств а ресторанного господарства типу «закусочна» ТОВ «Фірма «Томекс».

Стосовно встановленого ві дповідачем порушення ст.15-2 За кону №481, нерозміщення наочної інформації, яка складається із графічного знака про забо рону куріння та тексту таког о змісту: «Куріння заборонен о!», то судом встановлено, що в акті перевірки в графі заува ження до акту перевірки дире ктором ТОВ «Фірма «Томекс» з азначено, що зауважень немає . Претензій до перевіряючих н емає. Табличку зобов' язуєть ся повісити. Прізвище та підп ис. В запереченнях до рішення про застосування фінансових санкцій позивач зазначив, що на даний момент (а саме станом на 30.03.2011 року) таблички розміще ні. (а.с.41)

З цього питання в судовому з асіданні були допитані свідк и з боку позивача, а саме, ОСО БА_3 (продавець ТОВ «Фірма «Т омекс»), яка пояснила, що у ход і перевірки питань щодо табл ички у перевіряючих не було, б ула табличка на якої російсь кою мовою написано «не курит ь». Але суд не приймає до уваги зазначене, у зв' язку з тим, щ о це спростовується поясненн ями директора ТОВ «Фірма «То мекс» викладеними в акті пер евірки, щодо відсутності таб лички, передбаченої діючим з аконодавством.

Із пояснень свідка ОСОБА _4, встановлено, що на момент перевірки табличка графічно го знака про заборону курінн я та тексту такого змісту: "Кур іння заборонено!" була відсут ня.

Таким чином, вчинення зазна чених правопорушень ТОВ «Фір ма «Томекс» підтверджується матеріалами справи, дослідж еними у судовому засіданні.

На підставі вищевикладено го, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ТОВ «Фірма «Т омекс» задоволенню не підляг ають.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 2 54, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вим ог Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Фірма «Томе кс» до Регіонального управлі ння Департаменту контролю за виробництвом та обігом спир ту, алкогольних напоїв і тютю нових виробів у Донецькій об ласті про визнання недійсним акту перевірки від 14.02.2011 року (з доповненням від 15.03.2011 року) №79/03/23 178410 та скасування рішення від 1 8.03.2011 року №051536-0163-32-41 про застосуван ня фінансової санкції у розм ірі 10200,00грн., відмовити.

Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тини у судовому засіданні 24 ли стопада 2011 року в присутності представників сторін. Постанова у повному обсязі с кладена 29 листопада 2011 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, було повідомлено про мо жливість отримання копії пос танови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк н а апеляційне оскарження пост анови суду обчислюється з на ступного дня після закінченн я п'ятиденного строку з момен ту отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Суддя Шинкарьова І.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2011
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21791193
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/16546/2011

Постанова від 24.11.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні